Generation Zero beta

Medlem

Sitter i discord, får se om man får sig en nyckel

Edit: Ni kan också köpa nycklar från en populär sida. Tänker inte göra reklam för det. Men så ni vet.

Medlem

Spelat det lite, atmosfären är riktigt trevlig. Ljuseffekter osv är spot on. Problemet är, som redan är nämnt i tråden, är att det finns för lite att göra. Man driver planlöst mellan husen och plockar saker, och emellanåt skjuter robotar. Det måste till någon riktig story för att det ska bli riktigt bra!

Lite skärmdumpar för er som gillar sånt:

3440x1440 och 6880x2880:

http://gallery.mrpijey.net/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHMvUEM...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag känner det också. Nästan alla hus jag sprungit runt i ser likadana ut på insidan, samma stolar, samma trapp till övervåningen på exakt samma ställe med rum och sängar på samma ställa och gud vet vad. Det är en härlig känsla att gå runt ute i naturen men så fort jag kommer till en by eller ett samhälle så försvinner det fina helt och hållet.

Man märker ju att det inte är ett AAA-spel. Beror lite på priset. Sedan vet vi ju inte hur långt det är kvar till skarpt släpp. Kan nog se spelet lite som ett test på hur svenska miljöer/interiörer fungerar (ifall det är ett tillräckligt stort ämne). Det är en ganska bra genre att göra detta inom. Dayz och liknande är ju inte så avancerade. Kanske slutar med att någon moddar in ett BR-läge. Tror att folk har en fått fel bild av spelet (kanske pga skriverier). Anime-spel är oftast snabbt producerade också.

EDIT: Kom ihåg att det är "generation noll".

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag känner det också. Nästan alla hus jag sprungit runt i ser likadana ut på insidan, samma stolar, samma trapp till övervåningen på exakt samma ställe med rum och sängar på samma ställa och gud vet vad. Det är en härlig känsla att gå runt ute i naturen men så fort jag kommer till en by eller ett samhälle så försvinner det fina helt och hållet.

Jo, dom borde verkligen försöka få slumpmässighetsskapandet av husen på lite bättre sätt, har dessutom sett många hus som har en enda säng, men har två toaletter, sedan även hus med 5 sängar och inte en enda toalett.

Bra att veta, skulle dock gärna vilja ändra binds redan nu, tycker det är heldumt med ducka på CTRL, har alltid kört med F för hopp, C för ducka i vartenda FPS/TPS jag någonsin kört (och kunnat ändra knapparna i).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv
Skrivet av mrpijey:

Spelat det lite, atmosfären är riktigt trevlig. Ljuseffekter osv är spot on. Problemet är, som redan är nämnt i tråden, är att det finns för lite att göra. Man driver planlöst mellan husen och plockar saker, och emellanåt skjuter robotar. Det måste till någon riktig story för att det ska bli riktigt bra!

Lite skärmdumpar för er som gillar sånt:

3440x1440 och 6880x2880:

http://gallery.mrpijey.net/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHMvUEM...

Precis samma intryck som jag skrev om på Swec. Det är snyggt med härlig stämning, har en riktigt stor karta men finns som väldigt få saker att göra och de som finns känns repetativt. Husen är ofta återanvända med i stort sett samma design. Jag blev uttråkad ganska snabbt, kanske är en annan upplevelse i multiplayer.

Tekniskt så hade det gärna fått finnas en inställning för att stänga av "suddfiltret". Samt jag hade stora problem med input lag trots att FPSen är okej, sjunker när man sänker inställningarna men försvinner inte. Ganska tungdrivet också trots high-end dator, men optimeringar kommer väl.

Inaktiv

@Chickaploaw: Ja en @Renfis fick min kod jag hade över

Medlem

Om det är någon som önskar en betanyckel såhär lite sent påkommet så har ni en här, har insett att jag i alla fall inte kommer ha tid att prova under pauserna mellan blöjbyten, hundpromenader och arbete.

XJF4Q-QAY04-EYY2W

Uppskattar om den som knycker den först kan skriva det så att inte fler försöker använda den.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Om det är någon som önskar en betanyckel såhär lite sent påkommet så har ni en här, har insett att jag i alla fall inte kommer ha tid att prova under pauserna mellan blöjbyten, hundpromenader och arbete.

XJF4Q-QAY04-EYY2W

Uppskattar om den som knycker den först kan skriva det så att inte fler försöker använda den.

Den verkar vara tagen.

Medlem
Skrivet av skewie:

Den verkar vara tagen.

Då var det någon som inte orkade säga till tyvärr.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Bra att veta, skulle dock gärna vilja ändra binds redan nu, tycker det är heldumt med ducka på CTRL, har alltid kört med F för hopp, C för ducka i vartenda FPS/TPS jag någonsin kört (och kunnat ändra knapparna i).

F för att hoppa? Känns spontant rätt dåligt eftersom du då tappar air-control i de flesta spel. Blir ju svårt att trycka W, D och F samtidigt. I Quake hade det varit katastrof eftersom du då inte längre kan strafe-hoppa ordentligt.

Jag kör antingen med gamla goda Space eller höger musknapp. Beroende på spel.

Medlem

Alltså. Schyst musik, fine. Nice ljudeffekter, coolt. Men, fula gubbar och tråkiga robotar. Man kunde tydligen inte heller simma. Menyerna var gräsliga och jag somnade när jag försökte sätta mig in i skillzen. Dessutom fattade jag aldrig vad jag skulle göra? Smyga, springa, skjuta och loota? Men jaha? Sen då? Tror inte det blir roligare bara för att man gör det med polare. Visst, kul med Sverige men då smyger jag hellre runt i "Mutant: Year Zero" som en ball anka i top hat än en ful unge från 80-talet. Förlåt om jag är neggo här nu va, men jag har redan spelat ett spel där man smyger runt mellan robotar, som är fem miljoner gånger mer spel än detta, och dessutom det snyggaste jag någonsin sett. Ja vi vet vilket jag menar.

Tråkigt som fan, kan man ge bort sin nyckel?

Medlem
Skrivet av Rafner:

F för att hoppa? Känns spontant rätt dåligt eftersom du då tappar air-control i de flesta spel. Blir ju svårt att trycka W, D och F samtidigt. I Quake hade det varit katastrof eftersom du då inte längre kan strafe-hoppa ordentligt.

Jag kör antingen med gamla goda Space eller höger musknapp. Beroende på spel.

Går utmärkt att trycka F och D samtidigt med ett finger, sen har du ju två andra fingrar för W och A, så inga problem alls. Har aldrig haft minsta problem med strafe-hoppande, inte ens i Quake på sin tid.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Behöver någon en key?

Pro tip: Ser ni ett spels reveal så gå in på deras officiella sida och signa upp för beta på alla era e-mails.

Detta spel var ovanligt enkelt att få nyckel till.

Medlem
Betanyckel

@Megagurra: jag tar gärna en nyckel ifall du har en över, flickvännen saknar en nyckel och vill testa, jag kör för fulla muggar

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Behöver någon en key?

Pro tip: Ser ni ett spels reveal så gå in på deras officiella sida och signa upp för beta på alla era e-mails.

Detta spel var ovanligt enkelt att få nyckel till.

Vill gärna ha en, sittit i deras discord sedan igår och försökt få tag på en men icke. Sambon är borta i helgen så har 100% spel-helg. ^^ Vore fint att få testa lite GZ också.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser inte ut som att man kan sänka vapnet, varför man nu skulle vilja det (Ta foton kanske?)?

Vad jag sett är det inte mycket till HUD options alls i betan men jag kan ha fel.

Att sänka vapnet är mer en inlevelsegrej.
Att springa runt med pistol utan ammo pekandes rakt fram känns väldigt 1995.

Synd med avsaknaden av hud options.

Ju mer jag ser av det här spelet så konstaterar jag att det nog är skräp. Tyvärr.

Medlem

Nyckel delades ut efter följande prioriteringar:

Längst medlemskap

Vem jag kunde relatera mest till

Kolla pm!

Medlem

Har ni en nyckel till övers får ni gärna säga till.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Att sänka vapnet är mer en inlevelsegrej.
Att springa runt med pistol utan ammo pekandes rakt fram känns väldigt 1995.

Synd med avsaknaden av hud options.

Ju mer jag ser av det här spelet så konstaterar jag att det nog är skräp. Tyvärr.

Nuvarande HUD och inventory är mer eller mindre bara Placeholders enligt kommentar från en av utvecklarna på officiella forumet, mycket kvar av utvecklingen av spelet så mycket som kommer att ändras.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Önskar och ber också väldigt snällt om en nyckeln om någon har en liggandes

Medlem

Släpper de nycklar till Xbox eller är det bara till PC? Har inte följt spelet så noga, men det ser faktiskt rätt mysigt ut.

Ambassadör
Xbox

@Mugatron: Jag kör det på Xbox! De ger ut nycklar till både Xbox och PC.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Mugatron: Jag kör det på Xbox! De ger ut nycklar till både Xbox och PC.

Trevligt! Då ska jag hålla utkik

Medlem

Önskar och ber också väldigt snällt om en nyckeln om någon har en liggandes
Någon som skulle kunna länka deras Discord igen?

Inaktiv
Skrivet av noyart:

Någon därute som har en extra nyckel? Missade helt om close beta, rapporterade inte FZ om det?

Går att köpa en nyckel på Kinguin för typ 5 spänn.

Medlem

T275I-GRQ4X-DIHWX

Medlem

Har nu spelat igenom betan. Körde på "Ultra" och låg mellan 40 - 50 FPS (specs i min signatur) Ja, vissa skulle inte klara av detta. Men jag valde att göra det. Om man kollar på andra liknande spel.

Detta kostar 16,79€ (Early Access) så jag tycker inte att Generation Zero borde bli så mycket dyrare (runt 20 - 25€).

Medlem

@Maysay: priset är redan satt; €35 PC, €40 Xbox + PS

Avstängd
Skrivet av Dave Lister:

Jo, dom borde verkligen försöka få slumpmässighetsskapandet av husen på lite bättre sätt, har dessutom sett många hus som har en enda säng, men har två toaletter, sedan även hus med 5 sängar och inte en enda toalett.

Bra att veta, skulle dock gärna vilja ändra binds redan nu, tycker det är heldumt med ducka på CTRL, har alltid kört med F för hopp, C för ducka i vartenda FPS/TPS jag någonsin kört (och kunnat ändra knapparna i).

F för hopp?! Trycker du på F med tummen då eller? Om inte, hur gör du om du ska hålla inne F medans du styr med wasd?

Medlem
Skrivet av waeress:

@Maysay: priset är redan satt; €35 PC, €40 Xbox + PS

Är det? Hittade inget på steam?

Skriv svar