Kortumentär om återskapandet av Shadow of the Colossus

Robot
Kortumentär om återskapandet av Shadow of the Colossus
Avstängd

Synd att remaken är så ful, allt ser ut som plast, vi har ju hunnit lite längre än så kan man tycka.. Jämför hur fantastiskt material ser ut i AC: Origins: https://www.artstation.com/artwork/Qqy0B
te.x...

Medlem

Så dom har uppgraderat grafiken till 2006 års standard.

Medlem

@Harmond:

Två väldigt olika estetiker på SotC och AC: Origins, tror det är svårt att bara kräma in "fantastiska material" hur som helst, viktigare kan ju vara att behålla känslan än antalet pixlar, polygoner eller liknande?

Sen kan jag tycka det är lite färg.

Mvh.

Avstängd
Skrivet av FairyAxe:

Två väldigt olika estetiker på SotC och AC: Origins, tror det är svårt att bara kräma in "fantastiska material" hur som helst, viktigare kan ju vara att behålla känslan än antalet pixlar, polygoner eller liknande?

Nja, båda spelen är ju ändå ute efter miljöer som ser naturliga ut, plast-looken beror nog på en dålig renderingsteknik i motorn eller att man helt enkelt är utdaterad när det gäller att kunna framställa bättre ljus/material. Remasters ser ju dock alltid ganska fantastiska ut när man ser videos där de jämför gamla versionen med nya, men man bör ju även jämföra med nutida generation av spel och där står det sig väl inte jättebra.

Medlem

Valen dem tagit med spelet känns som självklara, men i dagens läge, med dagens spel industri, så kan man inte längre ta dessa val som självklara längre.

Så man uppskattar att de gör allt för att glädja nya fans med nya ändringar, men samtidigt tillfredställa de äldre fansen.

Medlem
Skrivet av Sille:

Så dom har uppgraderat grafiken till 2006 års standard.

Spelet släpptes 2005 till PS2 och var jävligt snyggt på den tiden, så jag vet inte vart du fick 2006 i från då remastern är bra mycket snyggare än originalet.

Medlem
Skrivet av Sille:

Så dom har uppgraderat grafiken till 2006 års standard.

Skrivet av Bojkott:

Spelet släpptes 2005 till PS2 och var jävligt snyggt på den tiden, så jag vet inte vart du fick 2006 i från då remastern är bra mycket snyggare än originalet.

Kolla på Silles kommentarshistorik så ser du att hens främsta nöje är att kasta ur sig onödigt negativa kommentarer så fort det handlar om konsoler. En kvarleva av den där självbeundrande men snart utdöda "pc gaming master race".

On-topic tycker jag nog det ser ganska bra ut! Svårt att bedöma utan en kontroll i handen och spelet framför sig... SotC hade en atmosfär som jag hoppas kunna få uppleva igen, men det kan ju också vara ren och skär nostalgi som talar.

1
Skriv svar