"Wii U-grafiken lika bra eller bättre än Playstation 3"

Robot
"Wii U-grafiken lika bra eller bättre än Playstation 3"

Sumo Digital, som utvecklar spel åt Nintendo, menar att grafiken på Wii U kommer att bli lika bra eller till och med ännu bättre än Sonys och Microsofts nuvarande flaggskeppskonsoler.

#sumo-digital, #nintendo-spel, #sonic-all-stars-racing-transformed


Medlem
"Wii U-grafiken lika bra eller bättre än Playstation 3"

Knappast vad man skulle kalla Next-Gen. Tycker det är lite synd att Nintendo kommer halka efter igen :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Kändes inte som det var ingame? eller.. har jag fel?

Medlem

Det är ju dock inte in-game-grafik i filmen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Varför bevisar de inte det någon gång då? Bara prat och ingen hockey.

Medlem

Knappast ett bra betyg att den har lika bra grafik som en 6 år gammal konsol...

Medlem

Spelar ingen roll om grafiken är bättre än PS3 och xbox 360 när deras nya konsoller kommer snart och slår Wii-U på fingrarna precis som Wii blev slagen...

Medlem

"Vi lovar att spelen i våran next-gen konsoll kommer bli lika snygga som konkurrensens spel var för fem år sen."

Grattis, Nintendo.

Medlem
Skrivet av Chnum:

Spelar ingen roll om grafiken är bättre än PS3 och xbox 360 när deras nya konsoller kommer snart och slår Wii-U på fingrarna precis som Wii blev slagen...

Hur menar du nu? Wii har ju utklassat 360 och PS3 försäljningsmässigt.

Medlem

tur allt inte handlar om grafik då ^^ om det gorde det skulle rise of the robots vara ett av 16bits generations bästa fighting spel. vilket det verkligen inte var xD men hade hoppats lite mer än så av nintendo iaf med allt snack dom haft om hardcore spel osv. zombiU ser dock väldigt intressant ut å verkar använda kontrollen på ett bra sätt.

Medlem

Jag tycker PS3-grafiken duger gott och väl för Nintendo. Allt jag har som krav är att kunna spela i HD-upplösning.

Medlem

Handlar väl faan inte om grafiken. Handlar väl om spelen i sig, gameplay o känsla. Annars kan Crytek bara göra en en arena av sjukt underbar grafik och där kan ni gå runt o titta.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Knappast vad man skulle kalla Next-Gen. Tycker det är lite synd att Nintendo kommer halka efter igen :-/

dock leder de konsolkriget så varför spendera onödiga pengar på grafik?

360 å ps3 tillsammans har nästan lika många sålda konsoler som wii (utdaterat)

Edit: kollade upp nu,

Wii – 96.56 million as of 30 June 2012
Xbox 360 – 67.2 million as of 31 March 2012
PlayStation 3 – 63.9 million as of 31 March 2012

Medlem

måste bara göra denna liknelsen.

"playstation 2 kommer slå Nintendo 64 på fingrarna"

jag vet inte vad jag ska tycka om kommentarens natur. . jag är dock medveten om att detta är Nintendo vi pratar om, men borde inte deras anmärkning vara en självklarhet ?


signatur

// FeeAC

Medlem
Medlem

Om Wii U blir grafiskt mer kraftfull än PS3 eller Xbo360 eller någon annan konsol alls för den delen är totalt irrelevant. Det krut Wii U kommer kunna leverera räcker mer än väl. Att äntligen få Nintendos egna spel i HD är för mej underbart.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Knappast vad man skulle kalla Next-Gen. Tycker det är lite synd att Nintendo kommer halka efter igen :-/

Next gen handlar inte bara enbart om grafik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bättre hårdvara = möjligheter till bättre fysik, AI, större världar etc, grafik är bara en trevlig bonus ^^

Å andra sidan, så länge Wii U klarar av att visa nya Mario i 1080p utan problem tror jag de flesta är nöjda. Mer vore så klart trevligt men jag tvivlar på att Wii Us målgrupp bryr sig nämnvärt om varken grafik, fysik eller AI, på gott och ont så klart.

Medlem

"The graphics of today - tomorrow!"

Medlem

Efter att gjort ett projektarbete i marknadsföringsteknik mellan ps3, wii och 360, finns det en dold men självklar förklaring till försäljningssiffrorna.

Nintendo dominerar tack vare ett sorts mindre monopol över starka titlar som passa en viss grupp av människor(yngre/familj).

Sony och Microsoft krigar för fulla muggar över resterande grupper men de gör även försök att äta en bit av kakan från Nintendo.

Personligen tycker jag alla tre plattformarna har sin individuella charm att bjuda på!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Struggle:

Knappast vad man skulle kalla Next-Gen. Tycker det är lite synd att Nintendo kommer halka efter igen :-/

Next gen handlar inte bara enbart om grafik.

Verkligen inte, men Wii U är inte något Next - Gen inom något område vad jag har sett. Det enda som skulle kunna påstås vara Next - Gen är handkontrollen, men det är inget som direkt revolutionerar. I grund och botten är det en Tablett med analoga spakar och ett få knappar på.
Och den har begränsningar på prestandan, speciellt om du vill använda 2.

Wii U kommer varken orka hantera Next - Gen Ai, Grafik, Fysik. Vilket är synd.

Jag tror säkert det kommer komma något toppenspel till Wii U men det kommer att komma ifrån Nintendo ifrom av Zelda, Mario och möjligen Metroid.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Sony och Microsoft krigar för fulla muggar över resterande grupper men de gör även försök att äta en bit av kakan från Nintendo.

Sedan är även siffrorna ganska missvisande då antalet unika köpare är fler till Sonys fördel över Microsoft. Xbox har dragits med en hel del problem så många har köpt denna konsol fler än en gång så egentligen har ju PS3 faktiskt sålt bättre än Xbox360.

Inaktiv

Sen när är grafik allt egentligen?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Sen när är grafik allt egentligen?

Det är inte allt, men varför kan man inte ha vacker grafik också?

Medlem

nintendo e bäst!

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av elPresidente:

Sony och Microsoft krigar för fulla muggar över resterande grupper men de gör även försök att äta en bit av kakan från Nintendo.

Sedan är även siffrorna ganska missvisande då antalet unika köpare är fler till Sonys fördel över Microsoft. Xbox har dragits med en hel del problem så många har köpt denna konsol fler än en gång så egentligen har ju PS3 faktiskt sålt bättre än Xbox360.

Till en viss del håller jag med dig helt, ville bara inte fördjupa mig då de finns en hel drös med punkter. Men om man nu tittar på det du menar så hämtade Kinect upp sjuka siffror av försäljningen av 360 medan Move floppade hårt.

Om man nu pratar om just denna tråd så har grafiken en otroligt liten betydelse för spel. Starkt exempel, asiatiska spel! Pampig grafik, story och musik men i många fall sjukt låg spelkänsla.

Medlem

Wii U kan säkert bli najs, men jag har bara lite svårt att förstå hur han kan skryta med att deras nya hårdvara kan uppnå lika hög kvalité på grafiken, eller till och med bättre (omg!), som en konsol som är 7 år gammal. Känns ju inte direkt som att det är grafiken de borde pusha när de provar övertala folk att köpa en Wii U.

Medlem

I minna öron låter det som:

-"aaarå vår nya konsol har lika bra eller t.o.m bättre grafik än vad vår förra konsol (wii:n) borde ha haft"

Medlem
Skrivet av Sunray:
Skrivet av Chnum:

Spelar ingen roll om grafiken är bättre än PS3 och xbox 360 när deras nya konsoller kommer snart och slår Wii-U på fingrarna precis som Wii blev slagen...

Hur menar du nu? Wii har ju utklassat 360 och PS3 försäljningsmässigt.

Jag menar grafiken, visst sålde Wii bra och jag var ju såklart en av dom som köpte det men inte fanns det många bra spel som xbox 360 och PS3 fick men det är ju min åsikt, folk kanske gillar wii spelen. Min tanke är att om Wii-U halkar efter i grafiken som Wii gjorde så lär vi nog inte se de roliga AAA titlarna som PS4 och xbox 720 kommer att få. Just nu ser det ganska fint ut med ZombieU, Darksiders 2 etc till Wii-U men framtiden vet jag ej.

Medlem

Nintendo är bara en massa bullshit nu för tiden gillade Super nintendo och gamecube sen så har det bara blivit skräp ok wii var wow i början sen så bara nej och på tal om derans preskonferans som var katastroff

123
Skriv svar