"Wii U-grafiken lika bra eller bättre än Playstation 3"

Medlem
Skrivet av Wartoz:

Förstår inte hur Nintendo tänker här. Med Wii-sucéen borde de ha pengar för att göra en konsol med imponerande hårdvara men de verkar självmant välja ha sämre än konkurrenterna.

Tror de att grafik inte spelar någon som helst roll för konsumenterna eller försöker att få ner priset på den nya konsolen?

vet vi igentligen vad som finns under skalet i wii u? isf vill jag gärna få en länk till detta,, har hittills bara sett spekulationer

Medlem
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av roftg:

vad jag fått förklarat för mig så fungerar inte hårdvaran i en konsoll på samma sätt som i en pc,.. därav så kan fortfarande ps3 och 360`n prestera väldigt bra grafik till viss del än i dag,,, men en pc däremot med samma speccs skulle inte komma i närheten av vad en ps3 och xbox360 presterar

i råstyrka så skulle en dator med samma komponenter vara jämnlik

däremot måste pc spelen utvecklas med windows i åtanke, och alla möjliga konfigurationer.

medans konsollutvecklarna kan anpassa spelen perfekt efter minnesmängd och beräkningskapacitet och därav maximera visuell fidelitet samtidigt som de precis prickar 30 eller 60 fps ribban.

jag menar, hade dice suttit och kodat och optimerat BF3 och FB2 i åratal enbart efter min dators specifkationer så hade man nog sett ganska balla resultat.

så ja, att jämföra en modern dator mot en 7 årig konsoll kan vara lite elakt mot datorn eftersom den inte får lika uppmärksamhet av utvecklarna.

konsoll mot konsoll är däremot fair game, eftersom bägge får dedikerad utveckling och är helt statiska specifikationsmässigt.

en konsoll som är nyare bör klå den äldre, sålänge priserna inte skiljer brutalt.

och det verkar den ju komma att göra!

men jag tror inte en pc med dessa speccs är jämlik i råstyrka, i sådant fall fpår dom sätta in xbox360`ns op och då är det inte en pc längre imo,

The Xbox 360 high-end gaming/entertainment system is based on a custom IBM PowerPC-based CPU with three symmetrical cores, each running at 3.2 GHz. Measuring 3.3 x 12.2 x 10.2 in. and weighing 7.7 lb, the unit features 512 Mbytes of RAM, a 12X dual-layer DVD-ROM drive, a 20-Gbyte hard drive, a custom ATI 500-MHz graphics processor with 10 MB of embedded DRAM, and USB 2.0 (3) and Ethernet (1) ports. det går inte köra gears of war 3 på en pc med den configen imo hur duktiga dom än är, iaf inte med samma kvalitet som på xbox360

mitt inlägg var mer ett svar på föregående talare som inte verkar förstå att det går trolla väldigt bra med en konsoll jämfört med en pc med samma speccs,, men vi får väl så småningom reda på vad det igentligen är som sitter i nintendos nya maskin och då vet vi mer om vad den igentligen är kapabel till att prestera

hursom, jag ska skaffa mig en wii u, ska bli kul att få spela ett nytt zelda spel och denna gång i hd,.. testade zelda på wii,och det var det sämsta jag sett ngnsin...

Medlem

Klart de snackar bra om Wii U så de får fortsätta skapa spel till Nintendo konsoler så de kan få mer pengar xD

Inaktiv
Skrivet av roftg:
Skrivet av Tummen:

Nintendo är verkligen nyskapande, det enda orginella dom kommit på var wii vifta fjanteriet,
annars har inte nintendo bidragit med nått nytt, spelen är gammla tjjocka rörmokare som hoppar runt, och konsollerna som släpps är lika gammla och trötta som rörmokarn.

det enda originella?, vet du hur gamalt nintendo är igentligen, dom har gjort massor av saker,kolla upp dom på wiki
och vilka andra är det som kommit på ngt originellt istället menar du då? nintendo var ju för fan med och drog igång konsolleran,, jag minns fortfarande hur exalterad jag var över att kunna spela, ice climber,soccer, slalom,duck hunt, super mario bros,link mfl,, sen kom super nintendo och det var hur häftigt som helst zelda 3 och allt vad det var,, jag satt till och med under gymnasietiden och spelade på den konsollen

Jag spelade på konsol innan var du ens var född så du vet väl nte ens vad typ Matels Intelivision som kom 1978 , colecovision 1982 medmera är,
Ataris spelmaskiner typ Atari 2600 kom 1977. Det var dom och ännu tidigare maskiner som drog igång det hela.

Nintendo har inte dragit igång nånting, dom har bara ridit på en våg.
Och dom spelen du nämner hur gamla är inte dom, hur mycket nytt har Nintendo kommit med i spelväg sedan NES och SNES ?
Dom har bara levt på gamla meriter och nyskapande fullkommligt dom i skiter.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Minns när Gran Turismo 5 skulle komma... snygga trailers med förrenderad grafik. Vissa trodde att det faktiskt var "ingame".

Trailers som inte visar "spelet" är totalt ointressanta.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av roftg:

vad jag fått förklarat för mig så fungerar inte hårdvaran i en konsoll på samma sätt som i en pc,.. därav så kan fortfarande ps3 och 360`n prestera väldigt bra grafik till viss del än i dag,,, men en pc däremot med samma speccs skulle inte komma i närheten av vad en ps3 och xbox360 presterar

i råstyrka så skulle en dator med samma komponenter vara jämnlik

däremot måste pc spelen utvecklas med windows i åtanke, och alla möjliga konfigurationer.

medans konsollutvecklarna kan anpassa spelen perfekt efter minnesmängd och beräkningskapacitet och därav maximera visuell fidelitet samtidigt som de precis prickar 30 eller 60 fps ribban.

jag menar, hade dice suttit och kodat och optimerat BF3 och FB2 i åratal enbart efter min dators specifkationer så hade man nog sett ganska balla resultat.

så ja, att jämföra en modern dator mot en 7 årig konsoll kan vara lite elakt mot datorn eftersom den inte får lika uppmärksamhet av utvecklarna.

konsoll mot konsoll är däremot fair game, eftersom bägge får dedikerad utveckling och är helt statiska specifikationsmässigt.

en konsoll som är nyare bör klå den äldre, sålänge priserna inte skiljer brutalt.

och det verkar den ju komma att göra!

men jag tror inte en pc med dessa speccs är jämlik i råstyrka, i sådant fall fpår dom sätta in xbox360`ns op och då är det inte en pc längre imo,

The Xbox 360 high-end gaming/entertainment system is based on a custom IBM PowerPC-based CPU with three symmetrical cores, each running at 3.2 GHz. Measuring 3.3 x 12.2 x 10.2 in. and weighing 7.7 lb, the unit features 512 Mbytes of RAM, a 12X dual-layer DVD-ROM drive, a 20-Gbyte hard drive, a custom ATI 500-MHz graphics processor with 10 MB of embedded DRAM, and USB 2.0 (3) and Ethernet (1) ports. det går inte köra gears of war 3 på en pc med den configen imo hur duktiga dom än är, iaf inte med samma kvalitet som på xbox360

mitt inlägg var mer ett svar på föregående talare som inte verkar förstå att det går trolla väldigt bra med en konsoll jämfört med en pc med samma speccs,, men vi får väl så småningom reda på vad det igentligen är som sitter i nintendos nya maskin och då vet vi mer om vad den igentligen är kapabel till att prestera

hursom, jag ska skaffa mig en wii u, ska bli kul att få spela ett nytt zelda spel och denna gång i hd,.. testade zelda på wii,och det var det sämsta jag sett ngnsin...

mjo fast surrett man hör här och var får det att låta som att wii-u'n är jämnlik, eller skulle vara något som rimligtvis släpptes 2006-7, ingen fullblodskonsol från 2012-13.

angående gears of war så är det ju svårt att säga förens någon tar och sätter sig ner i 7 år och optimerar.
med samma hårdvara bör pcn kunna knäcka xboxen, gör man något sådant project lär man köra något operativsystem som tillåter väldigt stor kontroll över hårdvaran på låg nivå.

tänk på att pc'n bara behöver rendera det i 1280x720 ( eller midre?) för att det ska vara jämnlikt.
vilket är ganska mycket lättare än de upplösningar man vanligtvis kör på en pc.

det finns inget magiskt i en xbox, har du samma hårdvara och resurser så kan du få det att hända på datorn med.

men nu snackar vi väldigt hypotetiskt, ingen kommer försöka sig på nått sånt i verkligheten

123
Skriv svar