Robot
Homefront

Efter att tidigare i veckan ha granskat Homefronts solokampanj är vi nu, efter mängder av timmars multiplayer, redo att sätta betyg på helheten.

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #battlefield-bad-company-2, #homefront, #kaos-studios, #frontlines-fuel-of-war, #battlefield-1942, #digital-extremes, #call-of-duty-black-ops, #battlefield-2


Medlem
Homefront

Hellre en kort och välgjord kampanj än en lång och långdragen sådan


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

För mig buggade spelet loss
Allt ljud var på högsta volym även om jag stod på gränsen till att man skulle höra det.
Om ni tänker er en radio som börjar spela upp loopande musik när ni går inom 15 m och ljudet blir högre o högre för varje m... Tänk er då att jag hör det som att jag skulle hålla örat tryckt mot radion..
Sen så är det ju extremt många andra saker som var samma grej som t.ex. fotsteg, fåglar, eld, skott...
Det var ett rent helvete att spela igenom första uppdraget...

Ish
Medlem

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Men om dem nu lagt så mycket krut på ett välskrivet manus och inlevelse, så har jag svårt att se att det är ett renodlat MP och därför borde även kampanjen vara inräknad i betyget.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.


signatur
Medlem

Blir lite besviken, trodde Homefront skulle bli mycket bättre än så här. Kanske blir ett köp till pc ändå, fast är inte lika säker längre.

Tack för en bra recension!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tackar ödmjukast för recensionen och säger "nej tack" till Homefront.
Så mycket litar jag på dig, Calle!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag tackar ödmjukast för recensionen och säger "nej tack" till Homefront.
Så mycket litar jag på dig, Calle!

Säger detsamma!
Fattar inte att utvecklare idag inte ens kan göra en fungerande server browser? Inte ens jättarna DICE har lyckats på några år.. helt otroligt ju! Blir de så pushade från ledningen att de inte har tid eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bjosarn:

Jag tackar ödmjukast för recensionen och säger "nej tack" till Homefront.
Så mycket litar jag på dig, Calle!

Lite av mitt jobb. Hade jag betygsatt endast mp hade det blivit en svag fyra. Jag hoppas ändå det säljer tillräckligt för att generera en uppföljare där bristerna är borta.


signatur
Medlem

Körde igenom SP för nån dag sen, tog väl ca 3-4h. Körde dock på easy.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Rättvist betyg och bra recension
Har själv skaffat spelet och har ruskigt kul, trots allt, speciellt då Kaos faktiskt patchar det tills skillnad från vissa andra. Långt ifrån fläckfritt dock, och ett par spellägen till hade inte skadat ^^

Man kan ju spawna på sinn "polare", om han sitter i ett fordon, i övrigt tog de bort squad spawn för att slippa folk som spawnade på objective/bakom fiendens linjer. Samma sak med klasser, vi har alla mött 4 super medics som helar varandra och revivar i all oändlighet. Vore ju trevligt om någon utvecklare kunde hitta en balans.. :/

Medlem

Håller mig till bc2 tills bf3 kommer.

Medlem

Hämtade mitt i morse till PS3, ni kan glömma att spela 32 eller 24 spelar matcher, det hänger sig konstant (server/kodnings fel) men skirmish (16 spelare) funkar felfritt.
SP är välgjord och underhållande, men multiplayer är största fokusområdet och jag har skit kul, saknar dock att kunna spawna på vänner. Grafikmässigt verkar PS3 vgersionen (återigen) fått ta största smällen, ingen kantutjämning alls, halvkassa texturer och en del problem med fps... men ändå, för att vara ett helt nytt spel har Kaos studios lyckats bra. Tippar på att dem flesta problem är lösta inom 2 veckor och vi kan ha skit kul. (en patch släpptes inatt.. den fixade inte problemen)


signatur

"High life on low budget"

Ish
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.

I don't deal in facts, but in opinions.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Så låg spelet i postfacket när man kom hem från jobbet :). Hoppas verkligen att jag finner singleplayern riktigt kul, men framför allt multiplayern då jag har tröttnat lite på BC2. Givetvis kör man fps på PC!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ish:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.

I don't deal in facts, but in opinions.

Haha, ok. Carry on.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Hämtade mitt i morse till PS3, ni kan glömma att spela 32 eller 24 spelar matcher, det hänger sig konstant (server/kodnings fel) men skirmish (16 spelare) funkar felfritt.
SP är välgjord och underhållande, men multiplayer är största fokusområdet och jag har skit kul, saknar dock att kunna spawna på vänner. Grafikmässigt verkar PS3 vgersionen (återigen) fått ta största smällen, ingen kantutjämning alls, halvkassa texturer och en del problem med fps... men ändå, för att vara ett helt nytt spel har Kaos studios lyckats bra. Tippar på att dem flesta problem är lösta inom 2 veckor och vi kan ha skit kul. (en patch släpptes inatt.. den fixade inte problemen)

Jag märkte av något sämre texturer på det förhandsex vi hade, testade aldrig retail på PS3 så jag skrev ingenting om det.


signatur
Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.

I don't deal in facts, but in opinions.

Is that a fact?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fick mitt exemplar för en timme sen, imponerad än så länge..

Medlem

Är det bara för mig som jag inte kan ladda ner det från steam?
Blir bara fel :/

Redaktör
Skrivet av DAoG:

Är det bara för mig som jag inte kan ladda ner det från steam?
Blir bara fel :/

Vi hade liknande problem. Löste sig genom att...
1. Stänga av Steam
2. Gå till Steams installationsmapp (typ "C: \ Program Files \ Steam")
3. Döpa om filen "ClientRegistry.blob", t.ex. till "OLD-ClientRegistry.blob"
4. Starta och logga in på Steam.

Då skapas en ny version av den borttagna filen, vilket brukar kunna lösa en del märkligheter med Steam. Detta görs förstås på egen risk och helst inte alls om du är osäker på vad du gör.


signatur
Inaktiv

Nu när man spelat multiplayer tycker jag fan att spelet är värt det. Om man söker en stund kan man hitta sjukt bra servrar som stort sett saknar all form av lagg.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Testar spelet just nu.

Ljudproblemet är inte okej! Det låter ju helt förjävligt!
Lite buggiga skuggor men inget som är i vägen.
SP känns som de bara har snabbat sig igenom för det skulle kunna vara så himla mycket mer! Får även känslan av det skulle varit mer från början :/

Väntar nog några månader tills det finns på rea!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DAoG:

Är det bara för mig som jag inte kan ladda ner det från steam?
Blir bara fel :/

Vi hade liknande problem. Löste sig genom att...
1. Stänga av Steam
2. Gå till Steams installationsmapp (typ "C: \ Program Files \ Steam")
3. Döpa om filen "ClientRegistry.blob", t.ex. till "OLD-ClientRegistry.blob"
4. Starta och logga in på Steam.

Då skapas en ny version av den borttagna filen, vilket brukar kunna lösa en del märkligheter med Steam. Detta görs förstås på egen risk och helst inte alls om du är osäker på vad du gör.

Nu funkade det. Tack för hjälpen!

Redaktör
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av DAoG:

Är det bara för mig som jag inte kan ladda ner det från steam?
Blir bara fel :/

Vi hade liknande problem. Löste sig genom att...
1. Stänga av Steam
2. Gå till Steams installationsmapp (typ "C: \ Program Files \ Steam")
3. Döpa om filen "ClientRegistry.blob", t.ex. till "OLD-ClientRegistry.blob"
4. Starta och logga in på Steam.

Då skapas en ny version av den borttagna filen, vilket brukar kunna lösa en del märkligheter med Steam. Detta görs förstås på egen risk och helst inte alls om du är osäker på vad du gör.

Nu funkade det. Tack för hjälpen!


signatur
Medlem

@ REDAKTIONEN: "Han är så snygg att jag vill skjuta ihjälp honom."


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Ish
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.

I don't deal in facts, but in opinions.

Is that a fact?

Ish never let's the truth get in the way of a really cool story.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Homefront officiellt ett FPS med fokus på single-player kunde man lära sig några veckor sedan, från ett högt höns på THQ. Trist att höra inte bara här om multiplayerproblem. Vet om ett par siter som fått glömma bort tankarna på Homefront PC recension pga instabiliteten.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ish:

Kampanjlängden *borde* inte spela någon roll i ett MP inriktat spel. Fact.

Betyget är totalen nedkokt i sifferform. Läs texterna för att bilda dig en uppfattning om respektive del. Fact.

I don't deal in facts, but in opinions.

Is that a fact?

Ish never let's the truth get in the way of a really cool story.

Tror du har tagit liknande substanser som din avatar

12
Skriv svar