Ny studie: män och kvinnor spelar annorlunda

Robot
Ny studie: män och kvinnor spelar annorlunda
Gnällkuk
Ny studie: män och kvinnor spelar annorlunda

polariserande?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

OFT: Vart hittar man fz's julkalender? Tävlingarna alltså?

Skribent
Skrivet av sgt_lol:

OFT: Vart hittar man fz's julkalender? Tävlingarna alltså?

Varsågod!
http://www.fz.se/artiklar/longform/20161201/julkalender-2016


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv

Hur många procent av respondenterna utgjorde kvinnorna och de sk. "icke-binära"?

Medlem

Non-binary gender? Vad är detta?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Non-binary gender? Vad är detta?

t.ex. "Jag identifierar mig som en King Edward potatis."

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Rasmous:

Non-binary gender? Vad är detta?

t.ex. "Jag identifierar mig som en King Edward potatis."

Ah, som Attack Helikopter också då?

Skägg.
10 Chambers

Intressant. Fört var jag mer att att varva alla spel men dras mest åt tävlingsinriktade spel idag. Undrar hur mycket design på tävlingsinriktade spel spelar in.


signatur
Medlem

Jag är man och föredrar att leva mig in i spel. Främst RPGs. Sportspel som Madden och FIFA är ju skoj med!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Rasmous:

Non-binary gender? Vad är detta?

t.ex. "Jag identifierar mig som en King Edward potatis."

Ah, som Attack Helikopter också då?

Ja, eller som en Star Wars Battlecruiser.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4b/0d/94/4b0d940872...

Medlem

Kränkande att man inte tar med alla 71 könen som man helt nyligen upptäckt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eisenhart73:

Kränkande att man inte tar med alla 71 könen som man helt nyligen upptäckt.

Blir du proxykränkt?

I övrigt, vi kan väl diskutera studien snarare än potatissorter och imperieskepp?


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Kränkande att man inte tar med alla 71 könen som man helt nyligen upptäckt.

hehe, precis jag spelar spel för de interaktiva äventyren.

Medlem

Vem skulle kunna tänka sig att de "icke-binära" föredrar fantasi?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Non-binary gender? Vad är detta?

Folk som inte kan det här med biologi överhuvudtaget.

Medlem

Fan vad folk ska vara tjaffsiga angående non-binary. Är det verkligen så jobbigt för er? Fjantigt.

Är inte så värst förvånad över studien förstås. Synd att Story prioriteras så lågt för män!

Medlem

Kan säga direkt, till er som inte har en aning om hur statistik fungerar, att de där diagrammen säger absolut ingenting om man inte läser frågeställningen.

Att "destruction" i sig skulle vara andra största motiveringen till varför killar spelar spel är liksom inte ens troligt. Det handlar ju, om man läser närmre om att det är spel som innehåller exempelvis vapen. Med det följer många andra faktorer som gör att de spelen är populära.

Medlem

Läste lite om undersökningen och spontant känns det som de missar lite alternativ för varför man spelar. För mig är det helt enkelt, i slutändan, avkoppling och att liksom zona ut ett tag. Exakt vad spelet är och vilka momenten är, är på nåt sätt sekundärt.

Jag spelar främst FPS och har gjort det i så många år att det sitter i ryggmärgen som en meditation. Det är precis tillräckligt mycket tänkande kring strategi och situationer för att jag ska sluta tänka på vardagsbekymmer, men inte mer krävande tänkande än så.

Det är liksom den balansen som är det viktigaste för att jag ska söka mig till ett spel.

Sen kan väldigt olika sorters spel klicka för mig vid olika tillfällen. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skulle svarat av de där alternativen.

KoP
Medlem

Att man generellt är mindre intresserad av tävlingsmoment (emot andra) som äldre gamer kan jag nog relatera till. Skyr spel som BF, Overwatch och Cod som pesten. Dessa spel fokuserar väl inte direkt på utforskande, äventyr och skapande?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theo B:

Vem skulle kunna tänka sig att de "icke-binära" föredrar fantasi?

Du menar såklart att människor som känner att de inte riktigt passar in i samhället gärna flyr till en fantasivärld, eller hur?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Theo B:

Vem skulle kunna tänka sig att de "icke-binära" föredrar fantasi?

Du menar såklart att människor som känner att de inte riktigt passar in i samhället gärna flyr till en fantasivärld, eller hur?

Nej, har fullt med respekt för sådana människor och tycker faktiskt att de är coola som gör som de känner och inte hejdas av sociala normer.

Jag menar folk som inte känner att de passar in i samhället och försöker göra om riktiga världen till en fantasivärld med sitt "muh gender" snack.

Förlåt för att jag låter gnällig dock, jag tänkte att det inte fanns många som trodde på att man kunde vara attackhelikopter i forumet och att en kommentar om ämnet skulle mottas som humoristisk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Theo B:

Vem skulle kunna tänka sig att de "icke-binära" föredrar fantasi?

Du menar såklart att människor som känner att de inte riktigt passar in i samhället gärna flyr till en fantasivärld, eller hur?

Nej, har fullt med respekt för sådana människor och tycker faktiskt att de är coola som gör som de känner och inte hejdas av sociala normer.

Jag menar folk som inte känner att de passar in i samhället och försöker göra om riktiga världen till en fantasivärld med sitt "muh gender" snack.

Förlåt för att jag låter gnällig dock, jag tänkte att det inte fanns många som trodde på att man kunde vara attackhelikopter i forumet och att en kommentar om ämnet skulle mottas som humoristisk.

Humor i textform,på internet. Kräver ninjaskillz.


signatur
Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Theo B:

Vem skulle kunna tänka sig att de "icke-binära" föredrar fantasi?

Du menar såklart att människor som känner att de inte riktigt passar in i samhället gärna flyr till en fantasivärld, eller hur?

Nej, har fullt med respekt för sådana människor och tycker faktiskt att de är coola som gör som de känner och inte hejdas av sociala normer.

Jag menar folk som inte känner att de passar in i samhället och försöker göra om riktiga världen till en fantasivärld med sitt "muh gender" snack.

Förlåt för att jag låter gnällig dock, jag tänkte att det inte fanns många som trodde på att man kunde vara attackhelikopter i forumet och att en kommentar om ämnet skulle mottas som humoristisk.

Tror inte att tex. tvekönade, homo- eller transsexuella människor försöker göra om den verkliga världen mer än de som är över 36 år gamla.
Visst är det populärt i media med folk som definierar sig som sexuella potatisar men majoriteten av 'Non-Binary Genders' är garanterat mer anonyma och jordnära än de komplicerade människor som finns i dina fantasier.

Medlem

Jaha, vad ska alla Gender-människor säga nu då?


signatur
Medlem

Varför får man själv aldrig vara med i nån sån här undersökning? Själv får man svara på typ "Vad var det som fick dig att uppmärksamma Länsförsäkringars senaste erbjudande?" För helvete, jag vill svara på undersökningar om porr och tv-spel.

För min del skulle listan vara:

1. Ett eget val, ofattbart att det inte var med: Relaxation
2. Challenge (extremt viktigt att det inte är hålla handen-spel)
3. Excitement (vem gillar inte då det är kul liksom)
4. Strategy (men inte strategispel utan strategi inom RPG)
5. Destruction (som i våldsamma spel antar jag, inte skjuta sönder destructible environment? Haha)
6. Fantasy (gillar gamla förunderliga tider)
7. Competition (om man tröttnat på singleplayerdelen i ett bra spel)
8. Completion (har alltid som roligast fram till en tredjedel in i spel)
9. Discovery
10. Power
11. Design
12. Story (får mig bara att tänka på filmsekvensspel)
13. Community (bara stressigt med riktiga människor)

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tror inte att tex. tvekönade, homo- eller transsexuella människor försöker göra om den verkliga världen mer

Inte vilka jag snackar om. Här är vad jag tror du syftar på:

Skrivet av Theo B:

Jag menar folk som inte känner att de passar in i samhället och försöker göra om riktiga världen till en fantasivärld med sitt "muh gender" snack.

Jag kan förtydliga med vad jag menar ovan genom att tillägga att jag inte har något emot folk som gillar att leva sig in i fantasier eller ens folk som vill bli kallade attackhelikoptrar (även om jag skämtade om dem). Människorna jag ogillar är de som påtvingar sina fantasier på resten av jordklotet. Ett exempel på hur folk försöker påtvinga sina fantasier är "bill c-16", som i Kanada gör det olagligt att använda ett pronomen som skiljer sig från vad en person vill kallas.

Skrivet av Ahris:

än de som är över 36 år gamla.

Ser inte vad ålder har med saken att göra.

Skrivet av Ahris:

Visst är det populärt i media med folk som definierar sig som sexuella potatisar men majoriteten av 'Non-Binary Genders' är garanterat mer anonyma och jordnära

Vad menar du med jordnära? Om du tänker på det viset att människogruppen i frågan allmänt fantiserar mindre än resten av människorna på jordklotet så visst, det kanske stämmer. Men det är helt irrelevant. Vad jag bryr mig om är vare sig eller inte man går emot godkänd forskning utan några som helt acceptabla grunder.

Skrivet av Ahris:

än de komplicerade människor som finns i dina fantasier.

Osäker på vad du menar, men jag antar att du med "komplicerade människor" menar människor som endast tror på att det finns två kön.

Vad du skriver kan ju stämma. En person som tror på två kön kan ju fortfarande vara scientolog, tro på platta planeter eller tro på rasistisk rasbiologi. Men det är en jämförelse som jag känner är irrelevant för diskussionen.

Medlem

Större liknelse än vad jag trott. Skulle vara mer intressant dock att veta varför så få kvinnor spelar spel rent generellt, minus mobilspel då.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Rasmous:

Non-binary gender? Vad är detta?

Något man uppfunnit för att trigga folk.

Medlem

Men vad är Non-binary gender då?? haha ingen verkar kunna svara på frågan=ingen vet svaret...

123
Skriv svar