Såklart Battlefield 1 får ett Premium Pass - här är innehållet

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av iceblood:

Bokat och klart! Visst 1250kr (xbox one) digitalt för ultimate edition kan låta saftigt men för mig värt varenda krona!

Det är inte billigt göra spel och vet att jag kommer ligga runt 1000 timmar så bli det billig timpenning

Längtar!

Här har vi någon som faktiskt förstår att 1250kr inte är så mycket pengar om man faktiskt tänker spela som en tok..

Och tänker man inte göra det.. KÖP DÅ INTE alla dlc packs osv, svårt? Köp dom du känner att du vill ha, eller inga alls. Spela standard enbart fungerar också, det är ALLTID populärast i alla fall.
Jag personligen kommer inte att köpa Premium denna gång, varför? För att jag kommer inte spela det så pass mycket att det kommer vara värt. Blir jag ledsen för det? Nej, DLC packsen kommer inte splittra mig från någon i alla fall. Kommer kunna spela spelet som vanligt.

Jag spelade BF3, ca 1450 timmar.. köpte premium direkt när det släpptes, så spelet kostade mig 1100kr till PC? Det är MINDRE än 1 krona per timme spelat. Wow.. dyrt! eller inte..
Dessutom.. så kul att se folk som säger, "ge oss expantioner tillbaka, mycket bättre och mer content". Nej.. det är EXAKT samma sak fast DLC släpps oftare med till stor del mer content idag.

Alla DLC packs är som ett helt nytt spel tillsammans om inte mer, och det kostar lika eller mindre än vad Standard gör?
Så vad är det att klaga över.. INGET! Tagga ner och lär er att saker är inte gratis.. markanden ser annorlunda ut.. pengarnas VÄRDE har ändrats sedan 2005 då typ BF2 släpptes typ.

Så du säger att när något inte längre känns bra för mig som konsument ska jag helt enkelt ignorera detta och ändå köpa spelet, för jag har gjort något fel i min bedömning!?! Som tidigare talare sagt är det inte ens något problem att hitta roliga konkurrerande spel som kostar 1/3 och då blir iallafall jag nöjd av att göra det valet istället.

Anledningen till att många ofta refererar till att expansioner var bättre är för att de ofta var större och färre. Flesta spelen har endast 1 expansion eller möjligen 2. DLC:er är ofta många och mindre. Varje DLC skapar en ytterligare delning för vilka som kan spela med vilka. Det var detta som gjort att BF3 helt slutade vara roligt. Väntade 2 månader med att spela och när jag väl var tillbaka fattades DLC:er för att få spela med mina kompisar gång på gång. Det var inte värt det för mig kort och gott.

DICE får absolut välja att göra detta valet, konsekvensen är bara att vissa av oss inte kommer köpa spelet för det gör det mindre attraktivt i våra ögon.

Medlem

"Stop this madness"
http://9gag.com/gag/ay84z4V


signatur

autograph

Medlem

Vilken sorglig historia.

Skrivet av Pettor:
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av iceblood:

Bokat och klart! Visst 1250kr (xbox one) digitalt för ultimate edition kan låta saftigt men för mig värt varenda krona!

Det är inte billigt göra spel och vet att jag kommer ligga runt 1000 timmar så bli det billig timpenning

Längtar!

Här har vi någon som faktiskt förstår att 1250kr inte är så mycket pengar om man faktiskt tänker spela som en tok..

Och tänker man inte göra det.. KÖP DÅ INTE alla dlc packs osv, svårt? Köp dom du känner att du vill ha, eller inga alls. Spela standard enbart fungerar också, det är ALLTID populärast i alla fall.
Jag personligen kommer inte att köpa Premium denna gång, varför? För att jag kommer inte spela det så pass mycket att det kommer vara värt. Blir jag ledsen för det? Nej, DLC packsen kommer inte splittra mig från någon i alla fall. Kommer kunna spela spelet som vanligt.

Jag spelade BF3, ca 1450 timmar.. köpte premium direkt när det släpptes, så spelet kostade mig 1100kr till PC? Det är MINDRE än 1 krona per timme spelat. Wow.. dyrt! eller inte..
Dessutom.. så kul att se folk som säger, "ge oss expantioner tillbaka, mycket bättre och mer content". Nej.. det är EXAKT samma sak fast DLC släpps oftare med till stor del mer content idag.

Alla DLC packs är som ett helt nytt spel tillsammans om inte mer, och det kostar lika eller mindre än vad Standard gör?
Så vad är det att klaga över.. INGET! Tagga ner och lär er att saker är inte gratis.. markanden ser annorlunda ut.. pengarnas VÄRDE har ändrats sedan 2005 då typ BF2 släpptes typ.

Så du säger att när något inte längre känns bra för mig som konsument ska jag helt enkelt ignorera detta och ändå köpa spelet, för jag har gjort något fel i min bedömning!?! Som tidigare talare sagt är det inte ens något problem att hitta roliga konkurrerande spel som kostar 1/3 och då blir iallafall jag nöjd av att göra det valet istället.

Anledningen till att många ofta refererar till att expansioner var bättre är för att de ofta var större och färre. Flesta spelen har endast 1 expansion eller möjligen 2. DLC:er är ofta många och mindre. Varje DLC skapar en ytterligare delning för vilka som kan spela med vilka. Det var detta som gjort att BF3 helt slutade vara roligt. Väntade 2 månader med att spela och när jag väl var tillbaka fattades DLC:er för att få spela med mina kompisar gång på gång. Det var inte värt det för mig kort och gott.

DICE får absolut välja att göra detta valet, konsekvensen är bara att vissa av oss inte kommer köpa spelet för det gör det mindre attraktivt i våra ögon.

Det, min vän, är därför som EA redan gått ut och sagt att BF1 inte kommer att sälja lika bra.

Jag har iallafall tröttnat helt på affärsmodellen de kör med. Tänker hoppa även detta EA/Dice spel.

Jag må ha blivit gammal men jag tycker helt enkelt att de är för giriga och att folk tycker om att kasta pengar i sjön, tycker jag är sorgligt.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av FunnyBoy:

Haha, där kom den! Som jag visste skulle komma! Nope har slutat köpa BF och ångrar mig att jag köpte Battlefront, spelade det spelet mindre än vad jag spelade Betan helt seriöst.

Jag har alltid älskat BF serien men blev illamående sen ett tag tillbaks ang deras mjölkning av oss gamers. Sen att folk säger "ja men du får minst lika mycket till som i originalspelet" Men snälla skiten kanske tom är redan utvecklat som dom bara styckat för att mjölka mer pengar. Kolla bara hur dom gjorde med Destiny, behöver man säga mer!

Hmm....ok...så du tror att du ska få hur mycket innehåll som helst för så lite mycket pengar som helst?

Självklart är större delen av DLC paketen redan klara när spelet släpps, det första ska ju komma i november med ett följande varje månad. Men när du ser till innehållet på Battlefield spelen (inte battlefront) och hur många och olika upplevelser du får med så tycker jag det är värt pengarna.

Skulle dem släppa allt samtidigt med alla paket och tagit 1000 spänn för det hade jag fortfarande köpt det

Problemet är när sådana som du och andra tycker det är acceptabelt att betala 1000kr eller mer för ett spel som då kanske är KOMPLETT som det skulle vart från första början! Eller tycker du inte det? Självklart det kostar att utveckla spel och visst desto mer man spelar ett spel desto mer värt/billigare blir det absolut men nånstans får man dra en gräns och säga nej tack till deras fula DLC modell. Va inte naiv.

Jag betalade 600kr för Formel 2016 detta året eftersom spelet är det bästa i serien hittills och utvecklaren har gjort ett toppenjobb, allt är inte perfekt men dom har fixat så mycket och gjort det riktigt bra då förtjänar dom fullpriset. Förra årets upplaga var ett skämt och det köpte jag inte alls då dom inte förtjänade mina pengar. Makes sense?

DICE gör ett bra jobb med sina spel som oftast trots att mycket är reskins sista tiden men deras giriga Fader EA är jag sannerligen trött på. Men du och andra kan fortsätta stoppa in pengar i deras ficka för något som dom styckar upp.

Medlem

Så jävla dåligt upplägg av Dice & EA. Inte en chans att jag lägger en endaste krona på BF1.

Dice, kolla in Overwatch. Man får ALLT för några få hundra spänn. ALLT. Inget season pass, inget dlc trams. Och det spelet kommer leva kvar långt efter BF1.

Medlem

Kan man inte supplydroppa på fiender så blir det inget köp!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

123
Skriv svar