Pokémon Go uppdateras – tar död på tredjepartstjänster

Medlem

Då man bor på landet med närmsta gym och pokestop 4 km bort så var Pokevision en stor hjälp då det bara finns 2-3 spawn points i denna lilla by vad jag kunnat hitta. Är helt otroligt hur dom skiter totalt i oss på landet och vägrar lägga till fler ställen.
Eller ja det finns EN pokestop som ligger ute vid motorvägen, för att komma till så måste man gå på trafikerad väg vilket är mindre kul då barnen runt här tar ju sig till detta ställe, bara tidsfråga innan någon blir påkörd.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Då man bor på landet med närmsta gym och pokestop 4 km bort så var Pokevision en stor hjälp då det bara finns 2-3 spawn points i denna lilla by vad jag kunnat hitta. Är helt otroligt hur dom skiter totalt i oss på landet och vägrar lägga till fler ställen.
Eller ja det finns EN pokestop som ligger ute vid motorvägen, för att komma till så måste man gå på trafikerad väg vilket är mindre kul då barnen runt här tar ju sig till detta ställe, bara tidsfråga innan någon blir påkörd.

Skicka in förslag på att ta bort den istället för att anonymt gnälla på ett helt orelaterat internetforum. Skicka sen in förslag på nya stops.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Då man bor på landet med närmsta gym och pokestop 4 km bort så var Pokevision en stor hjälp då det bara finns 2-3 spawn points i denna lilla by vad jag kunnat hitta.

Finns det inte möjlighet att skicka in förslag på var pokemons ska spawna/vart nya pokestops borde finnas? Tror att det går att göra, googla och lös problemet så inga barn bli ihjälkörda i onödan.

Nu är ansvaret ditt, inte Niantics.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Alla klagar över denna nearby-funktionen, men har den någonsin fungerat? Jag är level 22, har fångat över 1100 pokemons och har aldrig någonsin sett färre än 3 fotsteg på pokemons som är nearby. Har därför aldrig använt den heller då den inte säger mig ett skit.

I övrigt välkomnar jag uppdateringen hittills. Använde mig inte var 3:e part så det spelar inte mig någon roll, men har också märkt att pokemons har blivit en smula mer irriterande att fånga. En drowzee hoppade helt random 3 gånger i rad (vilket jag aldrig sett den göra innan), de attackerar också oftare vilket gör det svårare att träffa. Tur man har ett pokestop utanför lägenheten. Sedan skrev någon att bonus xp för Great och Nice var borta, har inte verifierat detta men fick bonus för Curve ball i alla fall.

Tycker det är mycket bra som ändrats, då jag själv är mobilutvecklare så har jag aldrig sett denna app/spel som något annat än en prototyp. I mina ögon var Niantic helt oförberedda på det enorma tryck denna app skulle dra till sig och de sitter därför nu med en prototyp de försöker uppdatera så snabbt de kan med, förmodligen, värdelös kodbas enbart för att den exploderade över hela världen helt oväntat.

Får se vad som händer de kommande månaderna, men känns som om det viktigaste gällande bugfix är åtgärdat, nu behöver de en bra lösning för folk som inte bor i städer, och expandera gameplay lite. Annars faller folk nog bort rätt snabbt den kommande tiden.

Precis, funktionen har ju fan aldrig funkat.
Sen har dom tagit bort dvs farliga stops också. Tex i rondellen i Ängelholms norra infart, den är bortplockad...vilket är ett tecken på att fler borde vara bortplockade som innebär trafikfara/olägligt placerade.
Som sagt sämre RNG på Pokes, mer spenderade Pokeballs = folk kommer köpa Pokeballs.
Finns väl för å nackdelar med uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av WolfGrin:

Då man bor på landet med närmsta gym och pokestop 4 km bort så var Pokevision en stor hjälp då det bara finns 2-3 spawn points i denna lilla by vad jag kunnat hitta. Är helt otroligt hur dom skiter totalt i oss på landet och vägrar lägga till fler ställen.
Eller ja det finns EN pokestop som ligger ute vid motorvägen, för att komma till så måste man gå på trafikerad väg vilket är mindre kul då barnen runt här tar ju sig till detta ställe, bara tidsfråga innan någon blir påkörd.

Skicka in förslag på att ta bort den istället för att anonymt gnälla på ett helt orelaterat internetforum. Skicka sen in förslag på nya stops.

Då den inte är på ett farligt ställe för dom som ska äta på restaurangen vid motorvägen så blir det kanske svårt, dom har iallafall inte svarat mig då jag faktiskt har skickat mail till dom! Det är när barnen försöker ta sig till det ställe som det är farligt då det inte finns någon gångväg utan man får gå då vid kanten av vägen.

Hjälper dock inte att just detta ställe har en sjuk korsning där det händer massa olyckor hela tiden, bara de senaste veckorna har det varit 2 olyckor där varav en allvarlig.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av WolfGrin:

Då man bor på landet med närmsta gym och pokestop 4 km bort så var Pokevision en stor hjälp då det bara finns 2-3 spawn points i denna lilla by vad jag kunnat hitta.

Finns det inte möjlighet att skicka in förslag på var pokemons ska spawna/vart nya pokestops borde finnas? Tror att det går att göra, googla och lös problemet så inga barn bli ihjälkörda i onödan.

Nu är ansvaret ditt, inte Niantics.

Det finns det inte längre, dom har tagit bort det vilket dom gjorde för ett bra tag sen. Enda vägen idag verkar vara om du vill bli sponsor vilket jag fundera på att göra om det krävs för att sätta ett gym och pokestop på ett säkert ställe i byn.

Jag äger och driver en stor hundrastgård/park där dom gärna hade fått placera detta, ingen risk att bli påkörd.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av WolfGrin:

Då man bor på landet med närmsta gym och pokestop 4 km bort så var Pokevision en stor hjälp då det bara finns 2-3 spawn points i denna lilla by vad jag kunnat hitta.

Finns det inte möjlighet att skicka in förslag på var pokemons ska spawna/vart nya pokestops borde finnas? Tror att det går att göra, googla och lös problemet så inga barn bli ihjälkörda i onödan.

Nu är ansvaret ditt, inte Niantics.

Det finns det inte längre, dom har tagit bort det vilket dom gjorde för ett bra tag sen. Enda vägen idag verkar vara om du vill bli sponsor vilket jag fundera på att göra om det krävs för att sätta ett gym och pokestop på ett säkert ställe i byn.

Jag äger och driver en stor hundrastgård/park där dom gärna hade fått placera detta, ingen risk att bli påkörd.

Låter som en fin samhällstjänst att göra. Do it!

Om inget annat så kommer du få en massa ungdomar som kanske kan hjälpa till med att rasta hundarna?

12
Skriv svar