Nvidia har avtäckt nya grafikkortet Titan X – 11 teraflops och 12GB GDDR5X!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

Nej du har nog rätt. Jag har liksom fastnat i att 1920x1080 är absolut max men det är väl mer av ett minimum nuförtiden. Det är bara så oootroligt långt från mitt 970, det här nya kortet.

Vi behöver en moderator här tror jag ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, ''nu får dem fan ge sig''??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Hahaha what? Det du skrev är ju en åsikt om att det ej behövs, det behövs ju som han skrev, vi och 4 k är du efterbliven eller:)?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, ''nu får dem fan ge sig''??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Det var inte en åsikt utan ett påstående. Sov dig inte igenom svenskalektionerna i fortsättningen så kommer du att begripa skillnaden.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Snart kan man inte ens läsa äffzätas kommentarsfält längre, 80% skit jag måste bläddra igenom.

Det är säkert bra att ha 12gb vram till nånting men jag känner ändå att det är lite som att köpa en Bugatti när man knappt får köra i 100 nånstans. Med det sagt; jag vill ändå ha ett sånt däringa kort.

Förutom att texturer lätt käkar upp hälften av det där minnet i vissa spel om du vill modda dem till bästa utseende så krävs det mycket minne för att köra spel i höga upplösningar.

Att köra ett modernt spel i 4K med Antialiasing och andra effekter kräver 3-6 GB Vram, i 8K krävs det dubbla och då har du cappat vad det här kortet klarar.

Alla som köper det här kortet för 12000 Kr kommer att kräva att allt funkar bra i 8K så mängden minne är i sammanhanget inte alls särskilt högt, tvärtom.

Nej du har nog rätt. Jag har liksom fastnat i att 1920x1080 är absolut max men det är väl mer av ett minimum nuförtiden. Det är bara så oootroligt långt från mitt 970, det här nya kortet.

Det är inget fel på 970. Bra pris per prestanda när det släpptes och kan de nu bara få tummarna loss och börja lagerrensa 7-900 serierna så kommer du kunna hitta riktiga fynd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Thane:
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av EttanLös:

nu får dom fan ge sig, inte ens så¨att spel kräver 12 gb vram ännu

Haha, ''nu får dem fan ge sig''??

Detta behövs på marknaden, 4k och VR vettu

Får jag inte ha min egen åsikt? Nähä okej förlåt glömde bort alla måste tycka lika dant, kan förstå folk tycker pc spelare är dryga genom att många av oss kör med logiken *Tyck som oss annars är ni dumma i huvudet*

Förlåt men det du skrev först verkar inte vara en åsikt. Och du behöver inte bli arg om någon motbevisar din "åsikt".

Det var min egna åsikt vad jag tycker personligen vem är du att tro du vet bättre vad jag menade? Och jag skiter i helt om ni andra tycker detta verkar jätte bra. Det är vad ni själva tycker
så nä han motbevisade inte, var mer att jag måste tycka som ni andra tekniknördar som anser man ska ha det senaste inom dator annars är man ingen gamer.

Så ingen annan får tolka det du säger, men du tolkar alla som säger emot dig som att de måste ha det senaste?
Pot. Kettle. Black.

Herregud, det enda folk sa var att det kan behövas såna här kort för 4K och VR. Det första du skrev lät som du tror det inte behövs, du fick ett svar om att det kan behövas i vissa fall... och det tar du som ett personligt påhopp? Tål du inte diskussioner, så skriv inte kommentarer.

Avstängd

AftonFZbladet?

Så det har sprits sig hit, minsta kommentar du tycker och säger så är du dödshotad?

Medlem

Det ballar ur!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

123
Skriv svar