Activision-boss vill ha CoD-prenumeration nu

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Mikaelh:

Blizzard skulle aldrig ta betalt för till exempel Starcraft 2 eller Diablo 3 online.

Nej, men de kommer med all sannolikhet att addera extra saker på battle.net som de kommer ta betalt för. Och många SC2/D3 spelare kommer att betala för dem, var så säker. Ungefär sånt som när Blizzard släppte mountet för WoW som man kunde köpa på Blizzard Store. SC2 har lite mindre potential att trycka in sånt, men i D3 finns det mer rum för betalt fluff.

Jag hoppas ni inser att blizzard har satt upp ett system så dom kan ta betalt för nya maps i SC2. Dessutom är Bnet 2.0 så dåligt just nu att jag skulle kunna skriva en bok om det. Istället har vi husky som tagit upp alla problem med bnet 2.0 och förklarar de riktigt bra.

För er som är intresserade över hur dåligt det är just nu så lyssna er igenom denna:
http://www.youtube.com/watch?v=M-r_uCaFxg8

Medlem

Haha verkligen alla som spelar detta är väl P12 som inte vill/kan betala månadsavgift? QQ on! Nu blir det väl bara seriösa spelare kvar, som är både gott och ont.

Det jag menar är alltså att dom lär ju tappa en himla massa gamers pga. skrämmande avgifter.
ingen spell-check... *installerar*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hmm betalar ogärna månadsavgift för ett FPS man bara vill kunna plocka fram någon kväll och lira lite..deras framgång verkar ha gått dem över huvudet, minst sagt!

Medlem

Tror att det spelarna vill ha är icke pengakåta/giriga (är väl samma sak egentligen?) utvecklare.. -.-

Medlem

jävla cp gubbe!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Haha verkligen alla som spelar detta är väl P12 som inte vill/kan betala månadsavgift? QQ on! Nu blir det väl bara seriösa spelare kvar, som är både gott och ont.

Det jag menar är alltså att dom lär ju tappa en himla massa gamers pga. skrämmande avgifter.
ingen spell-check... *installerar*

Ehm, Det lär bli tvärtom? Det lär finnas en massa skitungar som gnäller på sina föräldrar om att dom ska pröjsa så att dom kan spela, medan mentalt stabila vuxna människor förstår att detta kommer bli lite för dyrt för något så ytligt.

Men som jag sagt tidigare så tror jag inte detta kommer riktigt att hända, snarare att dom flesta gnällspikar kommer att betala prenumerationen ändå, och vips, vi har samma gamla goa folk som lirar det iaf fastän de sa att de skulle bojkotta det.

Medlem

Vem fan vill betala först 600 för spelet, sen lite till per månad?!
Gör dom det slutar jag köpa cod!

Medlem

" The real problem with the Kotick and his kind is that they believe that consumers will reward their greed and it is truly sad to see that they are right in assuming so.

People don´t care any more about product value and stare with their wallets open asking if that´s enough.
When remakes are lapped up and patches are called DLC, I honestly can´t say I blame these vampiric creatures for harvesting all the money they can.

"

Läs resten här, riktig rolig.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av mosoloa1:

Haha verkligen alla som spelar detta är väl P12 som inte vill/kan betala månadsavgift? QQ on! Nu blir det väl bara seriösa spelare kvar, som är både gott och ont.

Det jag menar är alltså att dom lär ju tappa en himla massa gamers pga. skrämmande avgifter.
ingen spell-check... *installerar*

Ehm, Det lär bli tvärtom? Det lär finnas en massa skitungar som gnäller på sina föräldrar om att dom ska pröjsa så att dom kan spela, medan mentalt stabila vuxna människor förstår att detta kommer bli lite för dyrt för något så ytligt.

Men som jag sagt tidigare så tror jag inte detta kommer riktigt att hända, snarare att dom flesta gnällspikar kommer att betala prenumerationen ändå, och vips, vi har samma gamla goa folk som lirar det iaf fastän de sa att de skulle bojkotta det.

Precis, det var så deprimerande att se "Boycott MW2 NOW"-grupperna på Steam. Samma dag som MW2 release: "XXXX is currently playing MW2". Wow... epic. Det är konsumenterna som måste sätta ned foten. Tyvärr så tackar och bockar det flesta och öppnar plånboken igen, igen och igen.

Nästa gång Activision grundlurar mig så ska jag banne mig bara köpa spelet och inget DLC! *doh*


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Som så många har sagt... Folk betalar. Har en vän som pga att han loggade in på sitt Steam-konto på en ny dator, med internetkontaktsproblem, som gjorde att hans stats till MW2 flippade ur, vilket gjorde att han anklagades för stats-fusk av Steam. Detta i gjorde att han betalade 450 kr för ett nytt MW2. Så ja, folk betalar.

Medlem
Skrivet av Ish:

Synd bara att alla 14 åringar inte har kreditkort ^^

Synd bara att deras föräldrar har....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Är han hög på riktigt?


signatur

P.L.U.R

Medlem

dom får väl ta göra ett mmo då!men sätta en priss kostnad på ett fps,nej tack.....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av livv:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Mikaelh:

Blizzard skulle aldrig ta betalt för till exempel Starcraft 2 eller Diablo 3 online.

Nej, men de kommer med all sannolikhet att addera extra saker på battle.net som de kommer ta betalt för. Och många SC2/D3 spelare kommer att betala för dem, var så säker. Ungefär sånt som när Blizzard släppte mountet för WoW som man kunde köpa på Blizzard Store. SC2 har lite mindre potential att trycka in sånt, men i D3 finns det mer rum för betalt fluff.

Jag hoppas ni inser att blizzard har satt upp ett system så dom kan ta betalt för nya maps i SC2. Dessutom är Bnet 2.0 så dåligt just nu att jag skulle kunna skriva en bok om det. Istället har vi husky som tagit upp alla problem med bnet 2.0 och förklarar de riktigt bra.

För er som är intresserade över hur dåligt det är just nu så lyssna er igenom denna:
http://www.youtube.com/watch?v=M-r_uCaFxg8

Och för att tillägga, Blizzard tänker faktiskt ta betalt för online delen i vissa länder som Ryssland, Mexiko med flera.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag blir så jävla irriterad när chefer sitter på sina feta arslen hela dagarna och hovar in miljontals kronor och ändå inte kan nöja sig med det. Och det känns ännu mer irriterande när cheferna tror att folk vill ge honom mer pengar för saker som idag är gratis.

Vill han har pengar så får han fan ta å ta fram en produkt som förtjänar en månadsavgift. Ett spel som WW2 Online med en modern grafikmotor skulle jag lätt kunna betala för, men COD? Aldrig i livet.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Och för att tillägga, Blizzard tänker faktiskt ta betalt för online delen i vissa länder som Ryssland, Mexiko med flera.

Men det är väl pga lagar och regleringar i de specifika länderna? Ryssland är ju en egen zon med egen prissättning i WoW av just den anledningen.

Inaktiv

hahaha fyfan vad pissigt det skulle vara med månadsavgift på CoD. Han kommer skicka franchisen i botten ;/

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Activision satsar i alla fall på förnyelse...

Haha, Activision är ju de näst största mjölkarna i spelindustrin for fuck sake. Säg hej till de 22 olika versionerna av Guitar Hero, och DLC:n som de pumpar ut till Call of Duty förtjänar ju ett eget kapitel i en bok. Värst är fortfarande EA och deras möbelpaket till Sims.

Det enda Activision förnyar är de olika sätten de tjänar pengar på, och Sat-Kotick är en av de bästa på det han gör.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Och för att tillägga, Blizzard tänker faktiskt ta betalt för online delen i vissa länder som Ryssland, Mexiko med flera.

mm, men då kostar spelet 240 kr och sedan spela gratis i 1 år och sedan efter det blir det 24kr i månaden, och du tror dessa priser kommer vara så på CoD? i helvete heller... för dom priserna för Starcraft 2 hade jag gärna haft i sverige med och även CoD för den delen... eller faktiskt alla andra spel

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Det kommer inte stå på förrän vi har NHL och Need for Speed med månadsavgifter, Football Manager och Sim City, och kostnaderna i proportion till innehåll kommer knappast att minska.

De hade ju redan Need for Speed World planerat tidigare och på g nu?
NHL/Football Manager och liknande spel finn redan i betalversioner för onlinespelande (inte de namnet men liknande spel). Sim City?
Online kostar. Tyvärr, men världen är på väg utför...
Men å andra sidan krävs ju konstant internetuppkoppling för att spela Singelplayer nu för tiden, det är bara galet X(

Skrivet av Mikaelh:

Blizzard skulle aldrig ta betalt för till exempel Starcraft 2 eller Diablo 3 online.

WTF, du var verkligen seriös, allvarligt?
Jag är glad att den seriösa verkligheten inte förstört de glada illusionerna för alla ännu, det är betryggande. Dock så kan du vara relativt övertygad om DLC kommer att kosta, sedan kostar ju online i Ryssland m.m. "på prov", men det lär bli standard framöver, och samma med D3. Ingen tvekan, det heter ju ACTIVISION (blizzard), dvs PENGAR!!!! (kvalitetsspel)

Medlem

gör dom månadskostnad kan dom glömma att jag köper det iaf

Medlem

Eller så inte, nej.

Medlem

Tyvärr tror jag det är ända sättet att få ett bra spel. Då måste dom ju lyssna på spelaren.
Jag skulle betala 100-200kr/månaden för ett bra spel som ger många nöjes timmar.
Jag menar vad får man för dom pengarna igentligen...
1 biobesök eller 1-2 öl och inträde på nån nattclub.

Kotick är tv spel världens cancer

Medlem

haha rätt kul hur vissa drar upp Blizzard som "skulle aldrig göra" och sen hur andra försöker rättfärdiga alla eventuella saker som blizzard tar betalt för med dåliga ursäkter


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har inte spelat ett enda MW-spel. Kommer definitivt inte börja nu. Medal of Honor och Bad Company ser bra mycket attraktivare ut. Förstår inte de som fortsätter att spela skiten. Visa missnöje.

Medlem

Jävla Bobby Kotick, han bryr sig inte om gamers bara om $$$. No really, det finns nån intervju där ute där han säger det bokstavligt talat.

Grattis, detta är framtiden inom gejming. Andra företag kommer apa efter och sätta månadskostnad när dom ser att activision lyckas. Precis som med MW2 och deras dedikerade servrar.....

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av Call of tuty:

Men för helvete! Om inte Activision slutar jävlas med sina spelare snart kommer de garanterat att gå i konkurs! Någon gång får de baske mig ge sig vad det gäller att tjäna pengar. Månadsavgiften hör hemma i MMO världen, inte i ett FPS!

Är du allvarlig? De tjänar ju sjukt mycket pengar på såna som dig, folk som gnäller hela tiden på spelen, men ändå köper dom. MW2 såldes det ganska många exemplar av och jag tror att de kommer sälja många fler pga falska förhoppningar, med tanke på hur pass ytliga fps-spelarna är.

Men OnT: Undrar verkligen om det kommer bli bättre av prenumerationer eller om det bara kommer vara samma skit som vanligt i en annan form. Jag tror dessvärre att folk kommer att prenumenera pga återigen falska förhoppningar. Activision är ett pruttföretag och kommer att förbli ett sådant.

Det är väl så... Spelen köps ändå. Precis som fotbollar och annat som är tillverkat av barn i sämre förhållande. Så är det med allt i livet. Sitta hemma i trygga Sverige och klaga är enkelt. Stå fast vid "principer" är svårare. Många känner inte till turerna kring IW, Activision och stämningar som ligger inne. Activision vill tjäna pengar på allt dom rör. Detta märks tydligt. Men i dag drivs inte spelföretag från någons morsas källare utan omsätter miljarder och är stora företag. Inte mycket att göra åt.

Medlem

Då var det bara att vänta på KillZone 3 och be Activision dra åt helvete. Det enda fansen skriker efter nu är att se Koteck upphängd i ett träd.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Alla som var principfasta och INTE KÖPTE SKITEN (jag och 2 till?)

Raise your hands!

JAG!

Skriv svar