Activision-boss vill ha CoD-prenumeration nu

Medlem
Skrivet av Segas:

Dali, han är ingen perfekt VD - han begraver företaget i sitt utlåtande. CoD-serien är redan död och med sina minimalistiska DLC's för över hundralappen är som att bryta sina egna ben.

Hur kommer det då sig att mängder av människor köper dessa DLC? Han skulle aldrig göra något han inte tjänar på.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Mikaelh:

Idiot.

Bara inte Activision smittar av sig på Blizzard... :\

hehe... jag antar du är ironisk :).
Jag menar... sen blizzard köptes av activision så har det väl inte direkt minskat möjligheterna att stoppa pengar i activisions/blizzards fickor, men då i form av diverse tjänster... och det finns rätt många till wow haha

Blizzard skulle aldrig ta betalt för till exempel Starcraft 2 eller Diablo 3 online.

Inaktiv

Guess what. im not buying -,-


signatur

Infanteri-kolonister i led!

Medlem

Phew! Äntligen har de förstått hur jag vill ha det! hahaha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir ju ett litet självmord av Activision grejen är skulle de införa detta konstiga upplägget att man numera även ska få betala månadsavgifter och andra bolag skippar det men släpper spel med samma eller bättre kvalitet så kommer spelarbasen försvinna ganska snabbt till de alternativ som faktiskt erbjuder gratis mulitplayer, kanske fanboysen blir kvar men de lär ju inte kunna driva ett helt företag själv. Nä detta är ett typiskt skjuta sig i själv i foten uttalande. Eller så lite konspiratoriskt så kanske de sitter och lobbar med de andra fps tillverkarna att göra samma sak. brrr

Medlem

Skulle spelet varit ett MMOFPS (av typen Planetside) fine, så kan jag lätta på lädret. Men är spelet bara ett helt vanlig FPS x32 spelare så kan dom ju glömma iden med månadskostand.

Tycker det räcker med att dom tar betalt för "patchar" (läs DLC) nu förtiden.

Medlem

jubelidiot!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Ambassadör
League of Legends

Förhoppningsvis blir detta som ett komplement för DLC och för att få konsolerna ut på MMO marknaden. WoW drar in extrema summor på PC. Detta får då bli konsolernas svar.

Kan bara citera Gudfadern: It's strictly business

Medlem

Det är väll sällan jag önskar någon att de ska trilla o bryta en fot men gud vad jag hoppas att den idioten gör det. Vad finns det för vinst i att ta betalt per månad mer än att han tvingar in folk.... ARGH jag blir så arg.

Känns fel att först betala 500 pix för skiten o sen paya för att de ska hosta servrar när communityn hostar dem bättre. COD serien är en skamfläck och ett tecken på vart alla idiotiska VDs vill att spelen skall komma till.

Medlem

Eftersom orginalutvecklarna lämnat skeppet så skiter jag fullständigt i vad Acticvision gör med Cod serien. kommer ändå aldrig bli samma spel...

Som att be saab bygga en volvo typ... och Activision ska man inte stödja alls... inte jag i alla fall. får bli jolly roger, träben och en färjglad fågel för ALLA activisions spel i framtiden...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

nudeldesign jo det är däråt det barkar tyvärr...

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av adamius:

Vad finns det för vinst i att ta betalt per månad mer än att han tvingar in folk.... ARGH jag blir så arg.

Där tänkte du inte till riktigt va?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av LordDaimos:

Du tror väl inte att Steam/Valve står för servrarna gratis bara för att det är roligt att driva en serverpark? De får nog fint betalt av Activision för det. Att ge spelare möjligheten till dedikerade servrar igen vore underbart men då de insett att de istället kan gå halvvägs (BC2 t.ex.) och endast låta tredjepartsleverantörer hyra ut dedikerade servrar så kommer det nog inte att hända.

/ LordDaimos

Ehh,

Snacka i nattmössan allihopa , MW2 använder P2P system och inga servrar. Steam tillhandahåller en del av funktionaliteten i form av "Friendslist, VAC" m.m men inget utöver det vanliga i form av Steam spel.

Det ända Activision/IW/Treyarch håller med för det mesta är Master Servrarna som krävas för alla online spel.

Är fullt medveten om att det är P2P som gäller när man spelar men det räcker inte med en liten server i skrubben för att sköta matchmaking m.m. så nog har de en schysst kostnad där allt. Sen om de servarna sköts av Valve kan jag låta vara osagt men att nyttja VAC och Steam-integrationen är nog knappast gratis heller.

/ LordDaimos

Medlem

Om de idiotiska spelföretagen börjar med det här så kommer man få räkningar på flera tusen i månaden.

Illa mycket illa. Först ska de ha pengar för spelet, sen för DLC, och nu tycker han att vi vill ha en månadskostnad...


signatur
Inaktiv

Haha vilket as!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Det är väl en åsiktsskillnad på vad som ger valuta för pengarna eller inte???

Det så klart. Men det kommer bara gå utför. Varenda såld kopia av ett FPS med månadsavgift kommer uppmuntra varenda annan utgivare som finns att prova på samma sak för vilken typ av spel som helst.

Det kommer inte stå på förrän vi har NHL och Need for Speed med månadsavgifter, Football Manager och Sim City, och kostnaderna i proportion till innehåll kommer knappast att minska. Varenda slant vi pungar ut på DLC och andra merkostnader uppmuntrar bara till att öka kostnaderna mera.

Är det så vi vill ha det? Även om nästa COD kommer med månadsavgift är det nog rätt så lugnt prissatt, även nästa COD efter det, men om några år kommer vi stå där och undra varför alla spel har månadsavgift och exra DLC på det, när felet till 110% är konsumenternas.

Så bara för att det är prisvärt nu, ska vi uppmuntra en affärsmetod som brutalt minskar prisvärdheten för spelet ju mer casual man är, till bara hardcorespelare är de enda personerna i världen som får valuta för pengarna i ett spel?

Medlem

Call of Duty 1 och 2 var bäst, säger hejdå till det nu.
Dom har förstört det allt för mycket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En onlinevärld med call of duty?
Idéen är väl inte helt befängd egentligen, skapa sin egen soldat, placerad i en pluton och sen olika insatser varje månad...
Dock borde detta vara en egen gren i så fall och vanliga cod-spelen släpps som vanligt.
Samtidigt är det också ganska kul att höra hur folks reaktioner är när företag försöker förnya och utvecklas, hade musikindustrin varit lika kreativ hade piraterna inte haft mycket att klaga över då dom hela tiden gnällt på hur musikjättarna sitter på sina pengahögar och degar. Activision satsar i alla fall på förnyelse...

Medlem

Kan ingen "råka" köra över han eller nåt ?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Blizzard skulle aldrig ta betalt för till exempel Starcraft 2 eller Diablo 3 online.

Nej, men de kommer med all sannolikhet att addera extra saker på battle.net som de kommer ta betalt för. Och många SC2/D3 spelare kommer att betala för dem, var så säker. Ungefär sånt som när Blizzard släppte mountet för WoW som man kunde köpa på Blizzard Store. SC2 har lite mindre potential att trycka in sånt, men i D3 finns det mer rum för betalt fluff.

Medlem

Jag ser fram emot Black Ops, fucka inte upp det här nu Activision!

Ish
Medlem

Synd bara att alla 14 åringar inte har kreditkort ^^


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Om detta händer med Black Ops kommer jag få rådamp. MW2 var väl vad jag såg fram mest emot förra året, tills jag fick höra att det inte skulle finnas dediservrar.. Svor att bojkotta skiten och det har jag gjort också, har inte ens provat spelet. Har varit svårt att stå emot och nu är jag omåttligt sugen på ett nytt CoD och fuckar de upp det här också, då vet jag inte vad jag tar mig till!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av NympH:

Kan ingen "råka" köra över han eller nåt ?

GTA style (Y)

Medlem

Skulle Activison ta betalt för att jag ska spela CoD MW2 o WatW och Black Ops så blire inget online, ska de ta betalt så ska de vara ett jävligt bra spel för en helt okej slant.

"Om man tänker på var fansens intresse" bwahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Medlem
Skrivet av MakkeK:

En onlinevärld med call of duty?
Idéen är väl inte helt befängd egentligen, skapa sin egen soldat, placerad i en pluton och sen olika insatser varje månad...
Dock borde detta vara en egen gren i så fall och vanliga cod-spelen släpps som vanligt.
Samtidigt är det också ganska kul att höra hur folks reaktioner är när företag försöker förnya och utvecklas, hade musikindustrin varit lika kreativ hade piraterna inte haft mycket att klaga över då dom hela tiden gnällt på hur musikjättarna sitter på sina pengahögar och degar. Activision satsar i alla fall på förnyelse...

"Värld" i den bemärkelse han säger det behöver inte ha minsta lilla dugg med ett MMO att göra. Helt enkelt det "unversum" som spelet utspelar sig. På samma sätt som Star Wars är Star Wars, och Vice City i GTA är Vice City.

Och jovisst, förnyelse är nice. Men då vill jag få något för pengarna också. Activision är knappast ett företag som jag tror jag kommer få mycket alls av för de pengarna jag betalar i form av nya kartor (både SP och MP), vapen och features.

Medlem

Jo, de har ju verkligen varit så bra på att ta reda på vad spelarna verkligen vill tidigare :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag tänker mig att Kotick sitter i sin antagligen ganska stora bostad och ser ut så här:

[http://img.photobucket.com/albums/v211/ninjachan/Humor/DERP-m...]


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Alla som var principfasta och INTE KÖPTE SKITEN (jag och 2 till?)

Raise your hands!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar