Nu kan du testa öppna betan av Overwatch!
Alla verkar tro att Overwatch och Battleborn på nått sätt är samma typ av spel.
-DET ÄR DOM INTE.
Kolla in TB's video som tricky länkade (infogar den så det märks bättre)
оch bara för att TB säger något så borde det vara så eller ?
Självklart inte men i videon ovan stakar han ut ganska tydligt vad som skiljer spelen åt. I detta fall har han definitivt rätt, att jämföra Overwatch med Battleborn är som att jämföra Warcraft3 med Dota2.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Alla verkar tro att Overwatch och Battleborn på nått sätt är samma typ av spel.
-DET ÄR DOM INTE.
Kolla in TB's video som tricky länkade (infogar den så det märks bättre)
оch bara för att TB säger något så borde det vara så eller ?
fast vi är fler som verkar veta bättre än dom som säger overwatch och battleborn är samma spel, ni verkar ju inte ens kunna se skillnad. Det är som att säga att jakt och krig är samma sak.
battleborn är ett moba vilket inte overwatch är, enda likheten är FPS och vapen men overwatch är mer likt team fortress
Inget nytt under solen direkt.
Inget som gjorts tidigare, så jo.
Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same
Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.
Jävlar vad många det var som var negativa mot Overwatch. Det trodde jag verkligen inte.
Tycker det är helt klockrent kul. Roligaste multiplayer FPS spelet jag kört på länge. Spelat i några timmar nu och har haft jävligt kul. Väldigt smooth, sjukt bra variation på karaktärerna. Blir ett köp för min del. Enda klagomålet jag har är väl att det skulle finnas fler game modes.
Inget nytt under solen direkt.
Inget som gjorts tidigare, så jo.
Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same
Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.
Inte för att på något sätt vara otrevlig men vad med Overwatch påminner om ett moba?
Det enda jag kan komma på är att spelet erbjuder väldigt många olika karaktärer med olika egenskaper, något som egentligen bara är ett annat namn för "klasser" vilket TF2 också erbjuder fast i mindre antal.
Lanes och minions i ett typiskt "moba" spelläge dock, vilket inte omöjligt är något blizzard planer för redan.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Allt känns bara som ett enda clusterfuck och det är inte speciellt tillfredställande att fragga någon eller hjälpa laget. När man vinner eller tar ner 3-4pers på raken är det mer som jahopp.... :|, inget bra tecken direkt.
Det saknas verkligen tryck och känsla i vapnen, allt känns plastigt och flummigt. Mycket autoaim och press-x to kill bs som jag antar är till för att få in nya spelare men till bekostnad av spelkänsla och djup.
Även svårt att urskillja de olika klasserna och sina medspelare mot motspelare. TF2 var redan på gränsen men lyckades väldigt bra pga att varje klass var unik, med en unik roll, unik siluett, unika vapen och unik beteende och rörelsemönster osv. Tja dvs tills de totallt fucka upp allt det och uppdatera sönder skiten.
I Overwatch känns det som att de tyvärr kollat mest på de senaste åren av TF2, dvs allt som sabba spelet och gjorde det till ett enda clusterfuck, för att sedan bara ösa på ännu mer utan att tänka efter hur väl allt fungerar ihop.
Synd, för det finns lite intressanta ideér och jag hade hoppas på en ersättare av TF2 2007-09 edition.
Även svårt att urskillja de olika klasserna och sina medspelare mot motspelare. TF2 var redan på gränsen men lyckades väldigt bra pga att varje klass var unik, med en unik roll, unik siluett, unika vapen och unik beteende och rörelsemönster osv. Tja dvs tills de totallt fucka upp allt det och uppdatera sönder skiten.
Hur menar du att det är svårt att urskilja klasserna? Man ser vilken som är vilken från mils avstånd. Jag har testat nästan alla klasser nu och tycker spelstilen är väldigt olika och unika. Den här kritiken kan jag verkligen itne se hur du kan lägga. Vad skulle dem ens göra för att klasserna skulle bli mer urskiljda? Går knappt tycker jag.
Inget nytt under solen direkt.
Inget som gjorts tidigare, så jo.
Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same
Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.
Detta är vad som definierar ett MOBA:
"The objective is to destroy the opposing team's main structure with the assistance of periodically spawned computer-controlled units that march forward along set paths."
Battleborn har dessa element och därför kallas det för ett MOBA, Overwatch har inte ett spår av något sådant och är därmed inte ett MOBA.
Helt obegripligt att så många inte förstår skillnaden.
Inget nytt under solen direkt.
Inget som gjorts tidigare, så jo.
Jasså, jag tycker det inte är speciellt mycket som skiljer det från Team fortress 2, om ens något.Same same
Det enda lika TF2 är gamemodes, humorn och att båda är fps. Annars skulle jag säga Overwatch är mer som ett MOBA fast med öppna banor.
Inte för att på något sätt vara otrevlig men vad med Overwatch påminner om ett moba?
Det enda jag kan komma på är att spelet erbjuder väldigt många olika karaktärer med olika egenskaper, något som egentligen bara är ett annat namn för "klasser" vilket TF2 också erbjuder fast i mindre antal.
Lanes och minions i ett typiskt "moba" spelläge dock, vilket inte omöjligt är något blizzard planer för redan.
Kan inte heller se på vilket sätt det skulle likna ett MOBA i nuläget, saknas alldeles för mycket i mina ögon för att kunna kallas det. Precis som Soulless skriver så saknas bland annat minions, lanes men även någon form av valuta, utrustning, eventuellt även bas/torn.
Kan inte se att det är mer än en upphottad version av TF2 som i grunden är en arenashooter med lite extra allt. Behöver nödvändigtvis inte vara dåligt men det är inget för mig.
Även svårt att urskillja de olika klasserna och sina medspelare mot motspelare. TF2 var redan på gränsen men lyckades väldigt bra pga att varje klass var unik, med en unik roll, unik siluett, unika vapen och unik beteende och rörelsemönster osv. Tja dvs tills de totallt fucka upp allt det och uppdatera sönder skiten.
Hur menar du att det är svårt att urskilja klasserna? Man ser vilken som är vilken från mils avstånd. Jag har testat nästan alla klasser nu och tycker spelstilen är väldigt olika och unika. Den här kritiken kan jag verkligen itne se hur du kan lägga. Vad skulle dem ens göra för att klasserna skulle bli mer urskiljda? Går knappt tycker jag.
Problemet ligger väl mer i mängen klasser och hur spelets olika effekter gör allt ganska svårsmält. Visst varje klass för sig är inget problem men när allt går samman, när alla fightas emot varandra och använder sina special abilities, känns allt mer bara som en enda röra.
Sådan flashigt trams kanske funkar i ett mmo eller moba liknande spel men inte i ett fps spel. Och ja det finns unika klasser men inget är speciellt intressant då allt känns så plastigt och flummigt.
Men jag vet inte, kanske bara börjar bli gammal och bitter.
Inte ett arena-fps enligt mig. I ett sådant spawnar alla lika med ett skitvapen och man måste plocka upp bättre vapen och items/power-ups på arenan som Quake, UT, Painkiller, Reflex, Nerf Arena Blast, Turok 2, South Park på N64.
Detta skulle jag kalla en klassbaserad shooter. Som TF.
Spelkonceptet är ju egentligen mer likt Battlefield än Quake, bara att det går snabbt och många vapen är lika de i UT/Quake.
Riktigt kul dock och det går snabbt att komma in i matcher och matcherna är snabba.
Tycker det är roligt med så många olika hjältar och att försöka lista ut vad laget behöver just för tillfället. Ofta kan det gå skit ganska länge och sen när man kommer på vad som behövs så vänder matchen helt.
Vackert som fan också och tjejerna är fina. 8)
Okej det är officelt battleborn gör det 10 gånger bättre helvete vad dålig rekyl/hitbox system trodde inte det vart såhär men efter spelat så.
Vad är felet menar du?
Tycker det känns smooth som fan.
Skotten har rekyl men du kan inte hantera det dom har bara en reticle där skotten går random och träffar i ett random mönster vilket gör spraya med vapen du ska hålla inne random som fan ta tracer och soldier som exempel, när du inte kan kontrollera rekylen eller lära dig den är något fel. och gör det sjukt rng.
Jag har träffar med hanzo när min pil inte ens vart på targetet jag visste jag missade när jag sköt roligt nog vart det en highlight alla på servern dog av garv garanterat dom andra vart träffar men denna vart en solklar miss.
Han vart tom inne i ett rum där jag omöjligt kunde träffa honom.
min pil flög 1 meter bakom och blir killingblow, hitboxen laggar efter vart du springer ibland känns det som, jag uppfattade inte alls detta när jag kollade streams men efter spelat det nu så känner man av det.
Dock kan det ju vara pga lagg iom open beta vad vet jag, dock angående rekylen finns där ingen ursäkt iaf.
Okej det är officelt battleborn gör det 10 gånger bättre helvete vad dålig rekyl/hitbox system trodde inte det vart såhär men efter spelat så.
Vad är felet menar du?
Tycker det känns smooth som fan.
Skotten har rekyl men du kan inte hantera det dom har bara en reticle där skotten går random och träffar i ett random mönster vilket gör spraya med vapen du ska hålla inne random som fan ta tracer och soldier som exempel, när du inte kan kontrollera rekylen eller lära dig den är något fel. och gör det sjukt rng.
Jag har träffar med hanzo när min pil inte ens vart på targetet jag visste jag missade när jag sköt roligt nog vart det en highlight alla på servern dog av garv garanterat dom andra vart träffar men denna vart en solklar miss.
Han vart tom inne i ett rum där jag omöjligt kunde träffa honom.
min pil flög 1 meter bakom och blir killingblow, hitboxen laggar efter vart du springer ibland känns det som, jag uppfattade inte alls detta när jag kollade streams men efter spelat det nu så känner man av det.
Dock kan det ju vara pga lagg iom open beta vad vet jag, dock angående rekylen finns där ingen ursäkt iaf.
Vad jag vet är det enda spelet där man kan kontrollera sin "cone of fire" med musrörelser Counter-Strike.
En sådan random spread som i detta spel är där för att göra vapnen mer balanserade, utan spread skulle man kunna stå på 1000 meters avstånd och träffa varje skott. Detta eftersom vapnen förmodligen är hitscan(ingen travel time på skotten).
Om skotten hamnar utanför personen du skjuter pås hitbox så betyder det att du måste ta dig närmare tills spreaden är mindre än hitboxen, då kommer du träffa varje skott. Det enda spreaden gör är att efter ett visst avstånd göra vapnet mindre och mindre effektivt ju längre ifrån målet du står. Till skillnad från CS som blir ett pusselspel så fort du håller in avtryckaren så är ditt enda mål i Overwatch att oavsett avstånd behålla siktet på fienden så mycket som möjligt för att maximera din skada medan både du och han rör sig, kallas tracing aim. Till skillnad från CS och CoD så påverkas spreaden heller inte av hur du rör dig. Det spelar heller ingen roll om du duttar eller sprayar, spreaden är fortfarande densamma. Är väldigt likt Machine Gun i Quake 3 men lite mer spread bara, eller kulvapnena i Halo.
Riktigt bra spel! Blizzard levererar igen. När du efter några matcher börjar känna dig mätt på spelet byter du bara karaktär och kan fortsätta så i åtskilliga timmar! "Bara en till runda"-känslan är där, och det är blizzard bäst i världen på.
Kunde inte sagt det bättre själv. Va lite sådär nja innan, hade inte kollat jättemycket. Men fyfan vilket underbart spel! Bättre känsla o smoothness i rörelse o grejor i ett fps får man gå långt tillbaka för att hitta.