Robot
PES 2016

Konami har haft ett hemskt år, men PES 2016 är ljuset i tunneln.

#pes-2016, #konami, #pes-2015, #fifa-16, #football-manager-2016


Medlem
PES 2016

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

eld
Medlem
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Och?
Står det nånstans i artikeln att det är så?
Nej..

Är inte första gången FZ ger spel som är "trasiga" nästa fullpott..

Trodde man kom till FZ och liknande sidor för att bli informerad om spel.. Men svårt att bli det när de väljer att utelämna viktig info om dåliga portar och trasiga spel.

Community Manager
Bethesda Norden

Som eld skriver så är det alltså PS4-versionen jag har testat (vilket står precis i slutet av texten) - PC-versionen är ett helt annat spel.

Dessutom - varför skulle min recension bygga på vad andra användare tycker? En recension är ju en subjektiv bedömning av spelets kvalitéer!

Tack för att ni läser och kommenterar!

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av eld:
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Och?
Står det nånstans i artikeln att det är så?
Nej..

Är inte första gången FZ ger spel som är "trasiga" nästa fullpott..

Trodde man kom till FZ och liknande sidor för att bli informerad om spel.. Men svårt att bli det när de väljer att utelämna viktig info om dåliga portar och trasiga spel.

Är det inte common sense att kolla vilken platform spelet är recenserat på? För du köper väl knappast ett spel som fått bra betyg på PC till PS4 eller vice versa. Batman är ju ett praktexempel

Skribent

Jag har ägnat PC-versionen några timmar och kan ju direkt säga att man bör skaffa PS4/Xbox One-versionen. Det är den som är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av JesperEnglin:

Som eld skriver så är det alltså PS4-versionen jag har testat (vilket står precis i början av texten) - PC-versionen är ett helt annat spel.

Dessutom - varför skulle min recension bygga på vad andra användare tycker? En recension är ju en subjektiv bedömning av spelets kvalitéer!

Tack för att ni läser och kommenterar!

NEJ DU MÅSTE VARA OBJEKTIV!

Det är så det brukar låta när folk lägger upp recensioner på FZ :).

Medlem

inkluderar spelet filmningssimulator med ?


signatur

always use the nubs for cover

Community Manager
Bethesda Norden
Skrivet av cute_ninja:

inkluderar spelet filmningssimulator med ?

Åh, det fanns i tidigare upplagor av PES! Tyvärr har de tagit bort funktionen sedan några år tillbaka.

Medlem
Skrivet av JesperEnglin:
Skrivet av cute_ninja:

inkluderar spelet filmningssimulator med ?

Åh, det fanns i tidigare upplagor av PES! Tyvärr har de tagit bort funktionen sedan några år tillbaka.

aww filmning är ju en del av sportens skådespel i alla fall om man ska tro sydamerikanerna xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av eld:
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Och?
Står det nånstans i artikeln att det är så?
Nej..

Är inte första gången FZ ger spel som är "trasiga" nästa fullpott..

Trodde man kom till FZ och liknande sidor för att bli informerad om spel.. Men svårt att bli det när de väljer att utelämna viktig info om dåliga portar och trasiga spel.

Är det inte common sense att kolla vilken platform spelet är recenserat på? För du köper väl knappast ett spel som fått bra betyg på PC till PS4 eller vice versa. Batman är ju ett praktexempel

Givetvis har du rätt, men det är svårt att snappa upp recensionsplattformen om man inte specifikt letar efter den.

Jag tänker inte uttala mig om PS4-versionens kvalitet, för det litar jag på att Jesper Englin har koll på i sin recension. Däremot tycker jag att PC-versionens problem och direkt falska marknadsföring är värda en fotnot, såvida FZ inte ämnar recensera PC-utgåvan vid ett senare tillfälle.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vart hittar jag moddade filer till PS4?
Tacksam för tips.
Väntar även på uppdatering av lagen. Tevez i Boca J mm.mm.

Annars ett mycket bra spel. Får dock stryk hela tiden online.

Community Manager
Bethesda Norden
Skrivet av ThaSchakal:

Vart hittar jag moddade filer till PS4?
Tacksam för tips.
Väntar även på uppdatering av lagen. Tevez i Boca J mm.mm.

Annars ett mycket bra spel. Får dock stryk hela tiden online.

Här hittar du en bra källa: http://www.pesworld.co.uk/

Konami har sagt att de ska ge besked om uppdateringar av trupperna inom en vecka. Förhoppningsvis dröjer inte själva uppdateringen mer än två.

Väntar ivrigt på Payet till West Ham!

Medlem

Konami har misshandlat PC-versionen, det är inte samma spel.
http://www.pcinvasion.com/pes-2016-review
På steam ligger bilderna från ps4 versionen uppe till pc-versionen, det är bedrägeri. Man säljer en produkt som inte alls ser ut som på bilderna!
"The PC port of Konami is a HYBRID of last gen & current gen. That's why current gen looks better than PC."

Medlem

"Nyligen rapporterade en fransk spelblogg att företaget helt och hållet slutar producera spel med stor budget och istället fokuserar på mobilspel (samt pachinko-maskiner "

Känns ju ganska onödigt att skriva in ett dementerat rykte i en recension.

Medlem

Varför är inte bristen på licenser på minus listan? Bara för att man kan modda in riktiga lagnamn betyder det inte att problemet inte existerar.
Snart lär vi se "spelet fungerar knappt men tack vare moddcommunity och 5000 mods är spelet värt 5/5"


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det tråkigaste är ju att FZ nästintill aldrig recenserar spel till PC.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av eld:
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Och?
Står det nånstans i artikeln att det är så?
Nej..

Är inte första gången FZ ger spel som är "trasiga" nästa fullpott..

Trodde man kom till FZ och liknande sidor för att bli informerad om spel.. Men svårt att bli det när de väljer att utelämna viktig info om dåliga portar och trasiga spel.

Är det inte common sense att kolla vilken platform spelet är recenserat på? För du köper väl knappast ett spel som fått bra betyg på PC till PS4 eller vice versa. Batman är ju ett praktexempel

Givetvis har du rätt, men det är svårt att snappa upp recensionsplattformen om man inte specifikt letar efter den.

Jag tänker inte uttala mig om PS4-versionens kvalitet, för det litar jag på att Jesper Englin har koll på i sin recension. Däremot tycker jag att PC-versionens problem och direkt falska marknadsföring är värda en fotnot, såvida FZ inte ämnar recensera PC-utgåvan vid ett senare tillfälle.

Håller med till 100 %, borde absolut nämnas.

Medlem

Spelet på planen är viktigast men licenser, korkade spellägen o även menyer är viktigare än de påstår enligt mig. Spelar hellre Fifa, skönt däremot att PES verkar vara tillbaka, bra med konkurrens.

Medlem
Skrivet av JesperEnglin:

Som eld skriver så är det alltså PS4-versionen jag har testat (vilket står precis i slutet av texten) - PC-versionen är ett helt annat spel.

Dessutom - varför skulle min recension bygga på vad andra användare tycker? En recension är ju en subjektiv bedömning av spelets kvalitéer!

Tack för att ni läser och kommenterar!

Det skulle nog vara bra om ni recenserade PC-versionen också eftersom att den är så omtalad, eller åtminstone lyfter fram skandalen i en artikel så ni inte hjälper till genom att lägga ved på Konamis häxeld.

Läsare världen över måste få veta att PC-versionen INTE är en port av next-gen versionen, något som Konami själva försöker lura sina kunder om att det är genom att vilseleda dem på Steam.

Medlem

Det är extremt korkat att skriva "Testplattform: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4" i början och rätta till det i slutet av en recension.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av eld:
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Och?
Står det nånstans i artikeln att det är så?
Nej..

Är inte första gången FZ ger spel som är "trasiga" nästa fullpott..

Trodde man kom till FZ och liknande sidor för att bli informerad om spel.. Men svårt att bli det när de väljer att utelämna viktig info om dåliga portar och trasiga spel.

Är det inte common sense att kolla vilken platform spelet är recenserat på? För du köper väl knappast ett spel som fått bra betyg på PC till PS4 eller vice versa. Batman är ju ett praktexempel

Givetvis har du rätt, men det är svårt att snappa upp recensionsplattformen om man inte specifikt letar efter den.

Jag tänker inte uttala mig om PS4-versionens kvalitet, för det litar jag på att Jesper Englin har koll på i sin recension. Däremot tycker jag att PC-versionens problem och direkt falska marknadsföring är värda en fotnot, såvida FZ inte ämnar recensera PC-utgåvan vid ett senare tillfälle.

Sportspel till PC plågas ständigt av att få en sämre version än konsolerna.
Har för mig att Fifa serien när den bytt till nyare motor så har PC spelarna varit ett år efter och nyligen med NBA 2K serien låg PC versionen långt efter NBA2K14.
Börjar bli en standard men kanske för att sportspel överlag har en liten publik på pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förbannade jävla skit att utvecklare inte kan släppa välgjorda PC versioner av spel längre. Har suttit och tittat igenom hela steams sportsektion och det är ju löjligt hur lite sportspel det finns. Det är PES och ett hundratal racingspel och NBA (som inte intresserar mig) som finns. Är då fan att man ska behöva köpa en konsol bara för att de korrupta spelutvecklarna belönas av Sony/Microsoft för att släppa trasiga PC versioner, finns ju ingen annan logisk förklaring till varför man annars skulle göra på detta vis

Medlem

har PC-versionen av PES 2016 och upplever att det är samma spel/motor som PS4-versionen, och således även samma spelglädje som recensenten beskriver, men med sämre grafik (tyvärr, dock inte fruktansvärd).

Spelglädjen är det som sagt inget fel på, och med tanke på alla moddar och tillägg (bl.a. SweetFX för bättre grafik) som finns till PC så kommer det bli riktigt bra till slut!

Rekommenderas starkt.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Det är extremt korkat att skriva "Testplattform: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4" i början och rätta till det i slutet av en recension.

Jag tror det är ett fel i deras system, eller så är uttrycket "Testplattform" väldigt missvisande för det står alltid alla format som spelet finns till. Det kan naturligtvis bli väldigt missvisande eftersom fotnoten som finns sist i den här texten inte finns i alla recensioner.

Redaktör
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av eld:
Skrivet av Stelefan:

4 av 5?

Medans majoriteten av konsumenter skulle gett det 4 av 10..
http://store.steampowered.com/app/375960/

För att PC-versionen är en port av ps3/360 versionen.

Och?
Står det nånstans i artikeln att det är så?
Nej..

Är inte första gången FZ ger spel som är "trasiga" nästa fullpott..

Trodde man kom till FZ och liknande sidor för att bli informerad om spel.. Men svårt att bli det när de väljer att utelämna viktig info om dåliga portar och trasiga spel.

Är det inte common sense att kolla vilken platform spelet är recenserat på? För du köper väl knappast ett spel som fått bra betyg på PC till PS4 eller vice versa. Batman är ju ett praktexempel

Givetvis har du rätt, men det är svårt att snappa upp recensionsplattformen om man inte specifikt letar efter den.

Jag tänker inte uttala mig om PS4-versionens kvalitet, för det litar jag på att Jesper Englin har koll på i sin recension. Däremot tycker jag att PC-versionens problem och direkt falska marknadsföring är värda en fotnot, såvida FZ inte ämnar recensera PC-utgåvan vid ett senare tillfälle.

Texten "Testplattform" är uselt formulerat, det skulle ha stått "Tillgängligt på" eller liknande. Ett gammalt problem vi inte fått bort, men snart byter vi ägare och när sajten ses över ligger det högt på priolistan över saker som måste fixas.

Vi har inte alltid möjlighet att testa spelet på flera plattformar, även om det vore önskvärt. Det tar mycket tid, resurser och det är långitfrån allltid möjligt att få loss fler än ett testexemplar. I det här fallet kände jag inte till problemen med pc-versionen, men jag har nu tagit bort pc som testplattform för att förtydliga att recensionen inte gäller den versionen.

Skrivet av Vercadi:

Det tråkigaste är ju att FZ nästintill aldrig recenserar spel till PC.

Johodu. MGS V, Mad Max och Tales from the Borderlands är tre färska exempel.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av 92_slayer:

Det är extremt korkat att skriva "Testplattform: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4" i början och rätta till det i slutet av en recension.

Jag tror det är ett fel i deras system, eller så är uttrycket "Testplattform" väldigt missvisande för det står alltid alla format som spelet finns till. Det kan naturligtvis bli väldigt missvisande eftersom fotnoten som finns sist i den här texten inte finns i alla recensioner.

Det är rikskasst och ska fixas så fort det går. Vilken plattform vi testat på försöker vi alltid skriva de gånger det är väsentligt.


signatur
Medlem

Pc-versionen är bättre än ryktet. Spelet är skitkul men ser lite grådaskigt ut. Motorn känns väldigt slipad även där. Klart bättre än 2015.

Kör downsampling och sweetfx men det tar en ju inte hela vägen. Trist att Konami inte fläskade på ordentligt eftersom spelet lär sälja riktigt bra på Ps4.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pjotor:

Givetvis har du rätt, men det är svårt att snappa upp recensionsplattformen om man inte specifikt letar efter den.

Jag tänker inte uttala mig om PS4-versionens kvalitet, för det litar jag på att Jesper Englin har koll på i sin recension. Däremot tycker jag att PC-versionens problem och direkt falska marknadsföring är värda en fotnot, såvida FZ inte ämnar recensera PC-utgåvan vid ett senare tillfälle.

Texten "Testplattform" är uselt formulerat, det skulle ha stått "Tillgängligt på" eller liknande. Ett gammalt problem vi inte fått bort, men snart byter vi ägare och när sajten ses över ligger det högt på priolistan över saker som måste fixas.

Vi har inte alltid möjlighet att testa spelet på flera plattformar, även om det vore önskvärt. Det tar mycket tid, resurser och det är långitfrån allltid möjligt att få loss fler än ett testexemplar. I det här fallet kände jag inte till problemen med pc-versionen, men jag har nu tagit bort pc som testplattform för att förtydliga att recensionen inte gäller den versionen.

Kalas! Tack för det utförliga svaret.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Tompa:

Johodu. MGS V, Mad Max och Tales from the Borderlands är tre färska exempel.

Och hur ska vi veta det?
Mer än hälften av de där recensionerna står det inte vilken plattform ni testat på.

12
Skriv svar