Kritiken mot Star Citizen hårdnar - hotas av stämning

Medlem

Ni andra som inte har förtroende, sluta följ sc. Ni behöver inte bry er. Gå köp ett early access på steam istället det är ju så mkt bättre. Och väl när spelet är ute, och om ni skulle våga köpa det.. Ge mig era nicks så ska jag plundra allt ni äger.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Stackars er som backat detta spel och tror att det kommer bli som det är tänkt. Ni har kastat pengar i sjön. Ni får sikta på att det kommer ut om 10 år. Lol.

Källa på detta magiska avslöjande? Jag kan sätta mig och köra dogfights i star citizen nu om jag vill, och om nån vecka till kommer nästa modul (social) där jag kan gå runt på en planet och prata med andra spelare samt bjuda in dom i min hangar så dom kan kolla på mitt skepp.

Och senare nästa månad så kommer fps modulen ut. Senare i år kommer första episoden av SQ42 ut vilket är single player delen av star citizen. Så förklara gärna för mig vart du får din information ifrån.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:

Skulle aldrig falla mig in att skänka en krona till ett kick-starter projekt för ett dataspel... Det är som att subvensionera vilken verksamhet som helst. Det säger sig inte självt att pengarna kommer flyga iväg till annat än produktionen av den utlovade varan. Men utan några som helst krav på motprestation, redovisning av budgetar och budgettak så är sannolikheten stor att det blir ett mycket kostnadsineffektivt projekt.

Jag är inte särskilt insatt i starcitizen projektet, har bara hört talas om att man dragit enorma belopp på att marknadsföra projektet. Varför kunde man inte bara startat ett aktiebolag, och krängt aktier till "crow founders" som då skulle vara investerare istället?

Jag vet inte, men spelet kommer inte vara gratis efter release? Varför skall inte då dem som finansierat produkten få ta del av vinsten?

Inte ett ord i din kommentar är varken sann eller rätt på något sätt och vis. Nästa gång kan du läsa lite om vad crowd funding är innan du öppnar käften och sprider lögner.

Vad är det som inte är sant? Att kickstarters betalar för något som marknaden inte tror på, utan att kräva motprestation? Det är väl inte så att du kan stämma någon för att inte leverera när du crowdfoundar?


signatur

Mohawk

Inaktiv
Skrivet av draco:

Ni andra som inte har förtroende, sluta följ sc. Ni behöver inte bry er. Gå köp ett early access på steam istället det är ju så mkt bättre. Och väl när spelet är ute, och om ni skulle våga köpa det.. Ge mig era nicks så ska jag plundra allt ni äger.

Emotionellt driven argumentation?


signatur

Mohawk

FM-guru
F.d. Sisyr

Vad är det konstiga med att han anställde sin fru? Det var ju just därför hon blev anställd, eller vadå? För att han känner henne och litar på hennes förmåga, alltså. Få är de branscher där meriter går före kontakter.

Skrivet av Snabeltorsk:

Så jävla rätt.
Sen 4000kr för ett skepp e fan skandal, snacka om att blåsa folk.
Ångrar att jag någonsin backa dessa, samt köpte ett skepp för 2000kr.
Ska se om jag kan få pengarna tebax..

Blåsa folk? Om man inte får det man betalat för är det onekligen en blåsning, annars förstår jag inte vad du yrar om.

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:

Skulle aldrig falla mig in att skänka en krona till ett kick-starter projekt för ett dataspel... Det är som att subvensionera vilken verksamhet som helst. Det säger sig inte självt att pengarna kommer flyga iväg till annat än produktionen av den utlovade varan. Men utan några som helst krav på motprestation, redovisning av budgetar och budgettak så är sannolikheten stor att det blir ett mycket kostnadsineffektivt projekt.

Jag är inte särskilt insatt i starcitizen projektet, har bara hört talas om att man dragit enorma belopp på att marknadsföra projektet. Varför kunde man inte bara startat ett aktiebolag, och krängt aktier till "crow founders" som då skulle vara investerare istället?

Jag vet inte, men spelet kommer inte vara gratis efter release? Varför skall inte då dem som finansierat produkten få ta del av vinsten?

Inte ett ord i din kommentar är varken sann eller rätt på något sätt och vis. Nästa gång kan du läsa lite om vad crowd funding är innan du öppnar käften och sprider lögner.

Vad är det som inte är sant? Att kickstarters betalar för något som marknaden inte tror på, utan att kräva motprestation? Det är väl inte så att du kan stämma någon för att inte leverera när du crowdfoundar?

Skrev lite fort där, jag menar att du har fel gällande star citizen och specifikt deras crowdfunding. Det finns säkert projekt som har gjort en fake crowdfunding bara för att spendera pengarna på något helt annat eller bara sticka med dom. Och om du inte vill ge pengar till något som inte är 100% säkert är fullt förståeligt. Men cloud imperium har bevisat gång på gång att man kan lita på dom, och att pengarna är säkra med chris roberts. Varför skulle spelet vara gratis efter release? Varför skulle du få pengar tillbaka efter spelet släppts? Det är ingen investering, det är en donation du ger. Du äger inte en andel av star citizen för att du donerar till dom.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av draco:

Ni andra som inte har förtroende, sluta följ sc. Ni behöver inte bry er. Gå köp ett early access på steam istället det är ju så mkt bättre. Och väl när spelet är ute, och om ni skulle våga köpa det.. Ge mig era nicks så ska jag plundra allt ni äger.

Emotionellt driven argumentation?

Ja, något emot det?

Inaktiv

Dessa jävla Hypocritz på detta forum. (Inkl omskrivning på g av svensson svenssons som tydligen har jävligt svårt att läsa va som står)

Skrev för några veckor sen om hur ja tyckte ELITE DANGEROUS va ett spel som varelse levde upp till dom pengar d spelet dragit och det kändes mera som ett singelplayer spel än ett MMO där du kan göra vad du vill, när du vill, hur du vill samt landa o gå runt på planeter tog först upp TYDLIGT efter att SC gick ut med det.

Försök inte lura i mig elr några andra ert skitsnack (oj förlåt, jag menar: Fula ord) om ni säger något annat. Ingenting va sagt om first person modulen i Elite Dangerous innan Chris gick ut med det o pratade om att det skulle komma och ha en stor roll i Star Citizen.

Dom hade "tänkt" på det men absolut inte gått vidare med tanken utan det va i
PLANERINGS-STADIUM.

Det va tills Chris snacka om det under Citizen Con o det blev en jävla fart från ingenstans i deras kontor, tror det bara va 1 - 2 veckor efter innan folket över på ELITE visade upp sin version.
Skulle det nu varit så som vissa personer argumenterade här inne sist (hypocritz) så är det då jävligt konstigt att vi inte fick se något alls överhuvud taget från ELITE versionen. Dvs INNAN Chris började prata om det, Då blev det tydligen en jävla fart och dom hade arbetat på det så länge på deras kontor.

Nu är det lite fördröjning på SC, First Person Shooter modulen är inte ute, Social Hub modulen kommer komma i slutet av denna månad först och vissa saker fattas men pengar rullar fortf från gamers som fortf hoppas på att detta blir ett av dom största och mest detaljerade scfi liren på PC för år framåt + att det kommer ha HTC VIVE / OCULUS RIFT support.

Massor från Fans som stödjer spelet helhjärtat (jag) och stör det er på något vis? Nej?
Har något hackat era bank konton o snott era pengar o slängt dom på Star citizen? Nej?.
isf finns det bara en sak kvar att göra för er och det är att håll käften o sluta QQ som dom jävla snorungar ni är. Det är inte era pengar, Det är inte eran tid som tagits att få ihop dom och det är inte era konton dom dragits ifrån så va får er att öppna era käftar o hoppa på "the flame train"

Det är lustigt så här i slutet av texten. Jag skriver något om Elite för ca 2-3v sen och det tog hus i helvete på tråden. Den gick från 2 sidor till efter ja skrivit o va uppe på 4 där hälften av allt som skrevs va ang d jag skrivit om erat "kära" Elite Dangerous. Barn började gråta över hur jag kunde prata så illa om Elite o slängde i mitt ansikte att saker har faktiskt funnits innan star citizen Q.Q

Men så fort det kommer något om Star Citizen, då får ni tummen ur era rövar o hoppar på
"The flame train" dirr o börjar QQ som dom ***** ni verkar vara återigen.

Har ni inte spenderat ett jävla öre på detta spel så ska ni inte öppna käften heller om hur elr vart pengarna går. * PUNKT*

Förlåt kanske för mina hårda ord men är så trött på dessa jävla hypocritz som gömmer sig på detta forum. Fan att snacka illa om ELITE !!, Men säger någon nått om SC ja då jävlar är det okej.

Medlem
Skrivet av Honken:

Nån som har koll på hur många som jobbar på detta enorma projekt?

Ca 300 stycken fördelat på 6 studios något.

Medlem

Ah fanboys vs icke fanboys, alltid samma visa.
Inget spel tjänar på att ha fanboys enligt mig, för dom väljer oftast att prisa spelet vad än utvecklarna gör eller planerar att göra... Finns oändligt många exempel på detta, när ska folk lära sig ^^

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:

Skulle aldrig falla mig in att skänka en krona till ett kick-starter projekt för ett dataspel... Det är som att subvensionera vilken verksamhet som helst. Det säger sig inte självt att pengarna kommer flyga iväg till annat än produktionen av den utlovade varan. Men utan några som helst krav på motprestation, redovisning av budgetar och budgettak så är sannolikheten stor att det blir ett mycket kostnadsineffektivt projekt.

Jag är inte särskilt insatt i starcitizen projektet, har bara hört talas om att man dragit enorma belopp på att marknadsföra projektet. Varför kunde man inte bara startat ett aktiebolag, och krängt aktier till "crow founders" som då skulle vara investerare istället?

Jag vet inte, men spelet kommer inte vara gratis efter release? Varför skall inte då dem som finansierat produkten få ta del av vinsten?

Inte ett ord i din kommentar är varken sann eller rätt på något sätt och vis. Nästa gång kan du läsa lite om vad crowd funding är innan du öppnar käften och sprider lögner.

Vad är det som inte är sant? Att kickstarters betalar för något som marknaden inte tror på, utan att kräva motprestation? Det är väl inte så att du kan stämma någon för att inte leverera när du crowdfoundar?

Skrev lite fort där, jag menar att du har fel gällande star citizen och specifikt deras crowdfunding. Det finns säkert projekt som har gjort en fake crowdfunding bara för att spendera pengarna på något helt annat eller bara sticka med dom. Och om du inte vill ge pengar till något som inte är 100% säkert är fullt förståeligt. Men cloud imperium har bevisat gång på gång att man kan lita på dom, och att pengarna är säkra med chris roberts. Varför skulle spelet vara gratis efter release? Varför skulle du få pengar tillbaka efter spelet släppts? Det är ingen investering, det är en donation du ger. Du äger inte en andel av star citizen för att du donerar till dom.

Ja och det är det jag ifrågasätter lite? Varför satte man inte press på projektet, så att dem som stod för den enorma finansieringen (risktagandet) också får en del av kakan om projektet ror i hamn, och börjar dra in pengar? Det rör ju sig uppenbarligen om äckligt stora summor pengar.

Blir utvecklingsprocessen bättre av att Chris helt och hållet friställts från projektets ekonomiska riskaspekter?


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av draco:

Ni andra som inte har förtroende, sluta följ sc. Ni behöver inte bry er. Gå köp ett early access på steam istället det är ju så mkt bättre. Och väl när spelet är ute, och om ni skulle våga köpa det.. Ge mig era nicks så ska jag plundra allt ni äger.

Haha, jävligt trevlig ton du har. Antar att du är en av dessa som lagt ner en hel del pengar på Star Citizen som vägrar inse att något inte står rätt till med utvecklingen. Hur gammal är du? 12?

Kan du peka på vad det är som inte står rätt till med utvecklingen? Eller är det bara din otålighet samt grupptänkande som får dig att se rött?


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

hahahah dessa jävla Hypocritz som finns på detta forum.

Skrev förut om hur ja tyckte ELITE va ett spel som varelse levde upp till d $$ d dragit in överhuvudtaget och det kändes mera som ett SP spel än ett MMO där du kan göra vad du vill, när du vill, hur du vill samt landning o gå runt på planeter tog först upp TYDLIGT efter att SC gick ut med det.

Sluta snacka skit, INGENTING va sagt om FPS modulen i ELITE innan SC o Chris gick ut med det. Dom hade "tänkt" på det men absolut inte gått vidare med tanken. Tills Chris snacka om det o det blev en jävla fart från ingenstans.

Nu är det lite fördröjning på SC, Vissa moduler är inte ute.
Vissa saker fattas men pengar rullar fortf in i massor och stör det er på något vis? NEJ? Har något hackat era bank konton o snott era pengar o slängt dom på Star citizen? NEJ.

Bra, isf håll käften själva o sluta QQ som dom jävla barn ni är.

Skriver något om Elite, Tog hus i helvete på forumet och barn började gråta över hur jag kunde prata så illa om Elite o att saker har faktiskt funnits innan star citizen Q.Q

Men så fort det kommer något om Star Citizen, då får ni tummen ur era rövar o hoppar på "The flame train" dirr o börjar QQ som dom snorungar ni är återigen.

Har ni inte spenderat ett jävla öre på detta spel så ska ni inte öppna käften heller om hur elr vart pengarna går.

Förlåt kanske för mina hårda ord men är så trött på dessa jävla hypocritz som gömmer sig på detta forum. Fan att snacka illa om ELITE !!, Men säger någon nått om SC ja då jävlar är det okej.

Och sättet som du skriver på och argumenterar bidrar ju verkligen till en vuxen ton på forumet...

Inaktiv
Skrivet av gusgun577:
Skrivet av Cpt_JackHammer:

hahahah dessa jävla Hypocritz som finns på detta forum.

Skrev förut om hur ja tyckte ELITE va ett spel som varelse levde upp till d $$ d dragit in överhuvudtaget och det kändes mera som ett SP spel än ett MMO där du kan göra vad du vill, när du vill, hur du vill samt landning o gå runt på planeter tog först upp TYDLIGT efter att SC gick ut med det.

Sluta snacka skit, INGENTING va sagt om FPS modulen i ELITE innan SC o Chris gick ut med det. Dom hade "tänkt" på det men absolut inte gått vidare med tanken. Tills Chris snacka om det o det blev en jävla fart från ingenstans.

Nu är det lite fördröjning på SC, Vissa moduler är inte ute.
Vissa saker fattas men pengar rullar fortf in i massor och stör det er på något vis? NEJ? Har något hackat era bank konton o snott era pengar o slängt dom på Star citizen? NEJ.

Bra, isf håll käften själva o sluta QQ som dom jävla barn ni är.

Skriver något om Elite, Tog hus i helvete på forumet och barn började gråta över hur jag kunde prata så illa om Elite o att saker har faktiskt funnits innan star citizen Q.Q

Men så fort det kommer något om Star Citizen, då får ni tummen ur era rövar o hoppar på "The flame train" dirr o börjar QQ som dom snorungar ni är återigen.

Har ni inte spenderat ett jävla öre på detta spel så ska ni inte öppna käften heller om hur elr vart pengarna går.

Förlåt kanske för mina hårda ord men är så trött på dessa jävla hypocritz som gömmer sig på detta forum. Fan att snacka illa om ELITE !!, Men säger någon nått om SC ja då jävlar är det okej.

Och sättet som du skriver på och argumenterar bidrar ju verkligen till en vuxen ton på forumet...

Så vänta nu, jag skrev något om hur ja tycker folk är hypocritz på detta forum ang ett spel.
Å det längsta du kan gå din sköjjare är att kopiera min text o klaga på hur ja skriver?

*Ger mig själv en facepalm så ja bryter näsbenet här fan*

Medlem

Innan man ens funderar på att lägga någon vikt i det clowner som Smart säger så ta en kikare på hur cementerad hans roll som "förståsigpåare" är.

https://www.youtube.com/watch?v=t7n29gEV18w
Finns undertexter.

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:

Skulle aldrig falla mig in att skänka en krona till ett kick-starter projekt för ett dataspel... Det är som att subvensionera vilken verksamhet som helst. Det säger sig inte självt att pengarna kommer flyga iväg till annat än produktionen av den utlovade varan. Men utan några som helst krav på motprestation, redovisning av budgetar och budgettak så är sannolikheten stor att det blir ett mycket kostnadsineffektivt projekt.

Jag är inte särskilt insatt i starcitizen projektet, har bara hört talas om att man dragit enorma belopp på att marknadsföra projektet. Varför kunde man inte bara startat ett aktiebolag, och krängt aktier till "crow founders" som då skulle vara investerare istället?

Jag vet inte, men spelet kommer inte vara gratis efter release? Varför skall inte då dem som finansierat produkten få ta del av vinsten?

Inte ett ord i din kommentar är varken sann eller rätt på något sätt och vis. Nästa gång kan du läsa lite om vad crowd funding är innan du öppnar käften och sprider lögner.

Vad är det som inte är sant? Att kickstarters betalar för något som marknaden inte tror på, utan att kräva motprestation? Det är väl inte så att du kan stämma någon för att inte leverera när du crowdfoundar?

Skrev lite fort där, jag menar att du har fel gällande star citizen och specifikt deras crowdfunding. Det finns säkert projekt som har gjort en fake crowdfunding bara för att spendera pengarna på något helt annat eller bara sticka med dom. Och om du inte vill ge pengar till något som inte är 100% säkert är fullt förståeligt. Men cloud imperium har bevisat gång på gång att man kan lita på dom, och att pengarna är säkra med chris roberts. Varför skulle spelet vara gratis efter release? Varför skulle du få pengar tillbaka efter spelet släppts? Det är ingen investering, det är en donation du ger. Du äger inte en andel av star citizen för att du donerar till dom.

Ja och det är det jag ifrågasätter lite? Varför satte man inte press på projektet, så att dem som stod för den enorma finansieringen (risktagandet) också får en del av kakan om projektet ror i hamn, och börjar dra in pengar? Det rör ju sig uppenbarligen om äckligt stora summor pengar.

Blir utvecklingsprocessen bättre av att Chris helt och hållet friställts från projektets ekonomiska riskaspekter?

Varför ska man sätta press på ett projekt som redan har bevisat att dom är legit? Varför lyssnar du inte på vad jag säger?


signatur

One shot One kill [OSOK]

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Så vänta nu, jag skrev något om hur ja tycker folk är hypocritz på detta forum ang ett spel.
Å det längsta du kan gå din sköjjare är att kopiera min text o klaga på hur ja skriver?

*Ger mig själv en facepalm så ja bryter näsbenet här fan*

Problemet är väl att det är svårt att i en diskussion ta någon som våldtar vårt språk och slänger sig med fjantiga termer på allvar. Ungefär som att lyssna på en företagsekonom som inte kan skilja på debet och kredit.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Så vänta nu, jag skrev något om hur ja tycker folk är hypocritz på detta forum ang ett spel.
Å det längsta du kan gå din sköjjare är att kopiera min text o klaga på hur ja skriver?

*Ger mig själv en facepalm så ja bryter näsbenet här fan*

Problemet är väl att det är svårt att i en diskussion ta någon som våldtar vårt språk och slänger sig med fjantiga termer på allvar. Ungefär som att lyssna på en företagsekonom som inte kan skilja på debet och kredit.

Så tydligen så kunde personen i fråga alltså absolut inte läsa va jag skrev?
Kanske han har dyslexi? Idk, Jag vet jag har det o kan i sina fall göra texter svåra att läsa men men..
Va min stavning all over the place elr vad?

För jag menar, om man kan läsa vad någon skriver, så borde man också se vad personen i fråga försöker komma någonstans med texten? Jag menar, isf så kan man ju hoppas att folk är så vuxna så dom bortser att personen i fråga är så förbannad på hypocritz på FZ som funnits sen ja vet inte när. Men tydligen inte.

Gissar på att det är bättre att attackera sättet folk skriver på än att komma med någon bra kritik elr argument över vad jag skriver I TEXTEN samt ang hypocritz på FZ. Men tydligen inte.

Medlem

Spelet skulle väl i stort sett vara färdigt för ett år sedan vid det här laget (Nov 2014). I mångt och mycket är SC redan ett misslyckande med så otroligt dåliga bedömningar om hur snabbt de kan få klart saker. Känns som de inte ens nått en tiondel av det färdiga spelet.

Lite roligt hur de sa att FPS-modulen var veckor bort, inte månader eller år. Detta sas nu för över en månad sen. Tror även det har funnits rapporter från anställda inifrån CIG om hur hela projektet är i "development hell". Ska bli intressant att se vilken shitstorm det blir när projektet verkligen går under eller om det möjligtvis levereras, fast då långt långt under förväntningarna.

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Jarhead:

Skulle aldrig falla mig in att skänka en krona till ett kick-starter projekt för ett dataspel... Det är som att subvensionera vilken verksamhet som helst. Det säger sig inte självt att pengarna kommer flyga iväg till annat än produktionen av den utlovade varan. Men utan några som helst krav på motprestation, redovisning av budgetar och budgettak så är sannolikheten stor att det blir ett mycket kostnadsineffektivt projekt.

Jag är inte särskilt insatt i starcitizen projektet, har bara hört talas om att man dragit enorma belopp på att marknadsföra projektet. Varför kunde man inte bara startat ett aktiebolag, och krängt aktier till "crow founders" som då skulle vara investerare istället?

Jag vet inte, men spelet kommer inte vara gratis efter release? Varför skall inte då dem som finansierat produkten få ta del av vinsten?

Inte ett ord i din kommentar är varken sann eller rätt på något sätt och vis. Nästa gång kan du läsa lite om vad crowd funding är innan du öppnar käften och sprider lögner.

Vad är det som inte är sant? Att kickstarters betalar för något som marknaden inte tror på, utan att kräva motprestation? Det är väl inte så att du kan stämma någon för att inte leverera när du crowdfoundar?

Skrev lite fort där, jag menar att du har fel gällande star citizen och specifikt deras crowdfunding. Det finns säkert projekt som har gjort en fake crowdfunding bara för att spendera pengarna på något helt annat eller bara sticka med dom. Och om du inte vill ge pengar till något som inte är 100% säkert är fullt förståeligt. Men cloud imperium har bevisat gång på gång att man kan lita på dom, och att pengarna är säkra med chris roberts. Varför skulle spelet vara gratis efter release? Varför skulle du få pengar tillbaka efter spelet släppts? Det är ingen investering, det är en donation du ger. Du äger inte en andel av star citizen för att du donerar till dom.

Ja och det är det jag ifrågasätter lite? Varför satte man inte press på projektet, så att dem som stod för den enorma finansieringen (risktagandet) också får en del av kakan om projektet ror i hamn, och börjar dra in pengar? Det rör ju sig uppenbarligen om äckligt stora summor pengar.

Blir utvecklingsprocessen bättre av att Chris helt och hållet friställts från projektets ekonomiska riskaspekter?

Varför ska man sätta press på ett projekt som redan har bevisat att dom är legit? Varför lyssnar du inte på vad jag säger?

1. Bara för att man lyckats leverera tidigare projekt betyder det inte att man lyckas i framtiden?
Projektet har uppenbarligen ditt förtroende.

2. Jag har inte hävdat att dem som driver projektet är illasinnade och bara utvecklar det i syfte att roffa åt sig. Vad jag menar är snarare att om projektet helt friställs från dem ekonomiska riskaspekterna, är sannolikheten stor att projektet blir kostnadsineffektivt. Man kan betala högre löner än om man hade krav på att leverera vinst till investerare , man kan dra ut på tiden, man kan bränna lite pengar här och lite pengar där, därför att man har mer än vad som behövs. Man kan utvidga planerna och be om mer crowd founding, leveransen ligger ju rätt långt fram i tiden så varför inte göra projektet mer omfattande och sälja fler planer och få mer pengar?

I jämförelse kan man ta järnvägsbolagen i 1800-talets USA. Konstruktionen av järnvägar kontrakterades till privata järnvägsbolag som fick betalt av staten för att bygga järnväg, man behövde alltså inte finansiera med egna pengar. Ju längre man byggde ju mer fick man betalt. Resultatet blev att man byggde oerhört långa slingriga, krokiga och ineffektiva järnvägar, som ingen efterfrågade, vilket resulterade i låg nytta låg trafik etc.

3. Jag anser att jag lyssnar på dig, men jag anser inte att det finns någon rimlighet i att stödja den typen av projekt, av flera skäl, några jag lyft fram här. Jag tror inte det är en sund utveckling, om folk rent av börjar betala för produkter utan att kräva juridisk garanti på leverans.


signatur

Mohawk

Medlem

Jag backade detta spel för ungefär 500:- för att de visade att de hade stora ambitioner. Det är alldeles för många spel som släpps idag som knappt har några ambitioner och vill flytta gränser.

Inaktiv
Skrivet av Cpt_JackHammer:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Så vänta nu, jag skrev något om hur ja tycker folk är hypocritz på detta forum ang ett spel.
Å det längsta du kan gå din sköjjare är att kopiera min text o klaga på hur ja skriver?

*Ger mig själv en facepalm så ja bryter näsbenet här fan*

Problemet är väl att det är svårt att i en diskussion ta någon som våldtar vårt språk och slänger sig med fjantiga termer på allvar. Ungefär som att lyssna på en företagsekonom som inte kan skilja på debet och kredit.

Så tydligen så kunde personen i fråga alltså absolut inte läsa va jag skrev?
Kanske han har dyslexi? Idk, Jag vet jag har det o kan i sina fall göra texter svåra att läsa men men..
Va min stavning all over the place elr vad?

För jag menar, om man kan läsa vad någon skriver, så borde man också se vad personen i fråga försöker komma någonstans med texten? Jag menar, isf så kan man ju hoppas att folk är så vuxna så dom bortser att personen i fråga är så förbannad på hypocritz på FZ som funnits sen ja vet inte när. Men tydligen inte.

Gissar på att det är bättre att attackera sättet folk skriver på än att komma med någon bra kritik elr argument över vad jag skriver I TEXTEN samt ang hypocritz på FZ. Men tydligen inte.

Ett ärligt tips!

Om du vill undvika den typen av sidodiskussioner skulle jag nog råda dig från att undvika att kalla folk för skitungar, etc. Det är ju en ren provokation och förolämpning som fångar folks uppmärksamhet, och får dem att inta en antagonistisk inställning till dig...

Om du vill göra dig förstådd, är det inte särskilt förnuftigt att omyndigförklara dem du vill nå förståelse från. Genom att omyndigförklara dem med ord som skitungar eller liknande, påpekar du ju, just att deras förmåga att förstå dig är begränsad...


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Stackars er som backat detta spel och tror att det kommer bli som det är tänkt. Ni har kastat pengar i sjön. Ni får sikta på att det kommer ut om 10 år. Lol.

gör det verkligen något ifall det kommer ut om ett par år? Det viktiga är att det kommer ut. Och under tiden kan vi spela en arena shooter... och senare ett wingcomander liknande spel

Medlem

Tja, om allt är som det ska så ska det väl inte finnas något problem med att visa lite tydligare hur de distribuerar pengarna? o_O Eller missar jag något?

Medlem

Suck var ni tvungen att ge Derek Smart lite mer tid i rampljuset. Han är inget annat än ett avundsjukt troll.

Jag har spenderat 45$ på Star Citizen och är inte det minsta upprörd över att saker försenas.

Kommer ingen ihåg hur Battlefield 4 var vid release?

Personer som skriver att det är en scam...suck. De kör med väldigt öppna kort om vad som händer med spelet. Just nu kör de uppdatering 1gr per vecka om vad som hindrar FPS modulen att släppas.

De hade kunnat släppa FPS i mars om det varit som vilket annat fps som helst. De kör ju trots allt Cry Engine. Men Chris valde att göra något nytt, samma animationer i 1 person som 3 person. Rakt igenom, inget fakande med bra animationer i 1-person och sen skit när man ser det utifrån. (som i COD, eller BF4)

Medlem

Jao det var ju tvunget att ha något som gjorde det bättre än Duke Nukem Forever. Jag kan bara grunda mig på faktum när det gäller Star Citizen. Det finns ingen spelbar kod till den nivå som skulle varit klar i höstas.

Dom pumpar ut konceptbilder på skepp som kanske blir inlagda i spelet om några år för flera tusen och kallar det "backing". Fan men nästan lika mycket budget som GTAV hur jävla mycket "backing" behöver man. Speciellt när de levererat näst intill ingenting som inte liknar mer än ett tech demo. För all del de kan bevisa alla fel. Men som det ser ut vid det här laget så är det bara snack och liten verkstad. ¨

Med så mycket hype som SC har genererat så finns det ingen anledning alls att gömma gameplay eller vart nånstans de ligger i utvecklingsstadiet. Behöver de 5år till så kan de säga det direkt. Förseningar, överbudget, tramsiga kvacksalveprodukter och tystnad. Recept för succé!

Medlem

Ingen aning om Derek smart och hans kritik. Men tycker den undre nyheten om anställningen av frun på falska meriter var mer intressant. Inget super gott tecken på ärlighet och seriöshet...

Medlem

Varit jäkla taggad på Star Citizen. MEN tråden i största allmänhet återspeglar rätt bra allt man .. tänker på. Fyra papp på ett skepp? Alltså det .. är inget att diskutera lol.

Medlem

Derek Smart begår ekonomiskt självmord om han går till domstol med det här. Till att börja med har han inget investerat i projektet och därmed ingen rätt att göra några anspråk.
Andra orsaker är redan nämnda i andra kommentarer men detta handlar för hans del helt om att få gratis publicitet, vilket han har lyckats med.

Medlem

Derek Smart är ett av spelvärldens största skämt. Folk som lyssnar på vad han säger borde inte uttala sig om något i livet.

Sök lite info på google om Derek Smart så kommer ni skratta ihjäl er. Det är ingen som tar han seriöst

Detta är ett spel som derek smart håller på med och har gjort de senaste 6 åren:
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Han har ingen rätt att uttala sig om något om spelutveckling

Skriv svar