Diskussion: Vilken är den bästa och sämsta filmatiseringen av spel?

Medlem

Är det bara jag som älskar Pitch Black och dess uppföljare? första är iofs bäst

Skrivet av lillstekarn:

Är det bara jag som älskar Pitch Black och dess uppföljare? första är iofs bäst

Jag älskar dom totalt! Men första (möjligtvis andra?) filmen kom före spelet.

Medlem

Första Resident Evil är nog den enda film som står starkt både som film för den oinvigde och för gamern eftersom den är väldigt trogen spelet (re2).
För gamern så tycker jag ingen av street fighter, silent hill eller Max Payne behöver skämmas för sig. De är alla bra filmer med rätt perspektiv. Toomb Raider filmerna är också väldigt bra men jag har inte spelat dom tillräckligt för att avgöra hur trogna de är spelen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av lillstekarn:

Är det bara jag som älskar Pitch Black och dess uppföljare? första är iofs bäst

Jo riddick är väldigt bra också. Glömde dom.:)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:
Skrivet av lillstekarn:

Är det bara jag som älskar Pitch Black och dess uppföljare? första är iofs bäst

Jag älskar dom totalt! Men första (möjligtvis andra?) filmen kom före spelet.

Jaha,är det så?^^ satan, då är det ju tvärt om, spel av film^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av lillstekarn:

Är det bara jag som älskar Pitch Black och dess uppföljare? första är iofs bäst

Vad har det med saken att göra? Riddick-spelen är baserade på filmerna och inte tvärtom.

EDIT: Sorry, missade att någon annan redan påpekat det.

Medlem

Förstår inte hur man kan tycka Bloodrayne är bland det sämsta. Det är ju trots allt en av Oves enda filmer som är på gränsen till ok.. I stort sett allt annat han gjort har varit katastrof.

Hur som helst är det svårt att hitta filmer som passar. Nästan allt som är baserat på spel är skit.

Silent Hill uppföljaren i 3D var rätt skön. En del scener var riktigt äckliga när man fick se med ett djup. Mycket bättre än Resident Evil filmerna i 3D.

Prince of Persia var inte heller världens sämsta så den måste nog platsa in i toppen.

Final Fantasy filmerna inte heller så dåliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tycker Postal var helt fantastisk

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Gillade fighterna från Mortal Kombat. För sin tid var den inte alls så dålig. Fanns ju inte många filmerna som hade så cool musik och fighter så den funkade bra tycker jag.

Street Fighter tycker jag var jäkla usel.

Turtles 1 var jäkla bra också. Tomb Raider funkar bra den också.

Turtles fanns väl som både serietidning och tv-serie innan det blev spel?

Resident evil serien är alltid underhållande(min favorit är film nummer 2). Doom var ganska underhållande i all sin cheesyness.

Den sämsta filmen jag har sett är in the name of the king, a dungeon siege tale.

Medlem
Medlem

Street Fighter som ni visade en bild ur kan nog kvala in till ett riktigt bottenskrap. Raoul Julia som Mr. Bison om jag inte missminner mig? Och soldater i Minecraft camouflage? Sånt jäkla junk!

Medlem

Prince of Persia gillade jag skarpt. Doom var rätt skön, gillar första och andra Resident Evil filmerna.

Lite OT. Pitch black =5/5, uppföljarna = skräp.

Medlem

Spel till film: Allt av uwe boll och Mario är sämst. Alla andra är bara kassa. Fim till spel så är, som folk påpekat, Riddick bäst. Många gillar golden eye. Inte jag dock. Annars finns det ett par riktigt bra star wars spel. Och en del kassa.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Laymachine:

Tycker Halo mini-serien är rätt bra faktiskt

Vilken av dom?
Halo: Forward Unto Dawn eller Halo: Nightfall?

Forward Unto Dawn syftade jag på, visste inte ens att den andra fanns. Verkar ju inte va något att ha heller om man kollar på imdb

Medlem
Medlem
Skrivet av vuze2143:

Warcraft

Du menar filmen som inte är släppt ännu? Ja, den är verkligen sämst!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av vuze2143:

Warcraft

Du menar filmen som inte är släppt ännu? Ja, den är verkligen sämst!

Nej snarare att den kommer bli bäst i hela världen! Varför jag vet? Inside look

Medlem

Sämst är DOA enligt mig.

Medlem

Bäst: Resident Evil
Sämst: Super Mario Bros

FML
Medlem

Bäst: Silent Hill (Trots har jag inte lirat spelen mer än 30 min)
Sämst: Dead or Alive

Släng dig i väggen Aragorn!
https://www.youtube.com/watch?v=yo_ZSiYsv5w

Medlem

Street Fighter rullen kanske inte räddas av Raul Julia som M. Bison men han var en av de få som kan frammana egot som behövs för att spel en sådan karaktär utan att vara genomlöjlig, synd att resten av skådespelarna var hej-kom-och-hjälp-mig.

Medlem
Skrivet av Yellow_Snowflake:

Max Payne är nog bästa filmen på den listan.

Snälla säg att du skämtar. Den filmen är ett rent mord på potential, och regissören blev halvt lynchad efteråt.

Bästa:
1. Resident Evil
2. Tomb Raider
3. Hitman (Timothy Olyphant räddade den.)
4. Silent Hill
5. Prince of Persia (Småseg, men funkar överlag.)
6. Need for Speed

Sämsta:
1. Max Payne (fy f... vad jag hatar den filmen. Han använde inte ens musiken från spelen!)
2. Super Mario Bros.
3. Allt Uwe Boll spytt ur sig!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bästa

Tom raider
Doom
halo miniserien första inte andra

Sämsta
allt annat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Street Fighter är knappast den sämsta iaf, det kan jag inte tro.Dom gamla MK filmerna är typ sämre, var så länge sedan jag såg alla dom där...

Dessutom borde detta blivit en riktig film, som någon säger, fuck game lore, bara gör en cool film.
https://www.youtube.com/watch?v=XGnVhqhmip8

Finns dock att se MK Legacy på steam
http://store.steampowered.com/app/361700/

Filmen Mortal Kombat var grym när den kom. Gick på bio i Sverige t.om. Jag såg den två ggr på bio när det begav sig för 20 år sedan, fightscenerna var ändå bra då. Som 15-åring var den riktigt cool, iaf när man hade nördat loss på spelen. Minns även musiken, kom ju en techno-dänga som gick flitigt då.

Speciellt Johnny Cage/Scorpion-fighten var skitbra (iaf -95).

Inaktiv

Bästa är ju Advent Children och Tekken Blood Vengeance.

Den sämsta är den där fruktansvärt dåliga live action Tekken från 2010. Kazyua's Revenge är väl minst lika dålig den.

Medlem

För mig är det flera som faktiskt blivit lyckade fimatiseringar. Och sen finns det dom som är ruskigt dåliga.

Bland dom bar så tycker jag att Mortal Kombat (den första alltså, de andra var rena skämt) är riktigt bra för sin tid och för vad det är.
Need for speed tycker jag blev lyckad också, bra bilscener och ljud även om storyn är lite haltande.
Final Fantasy VII: Advent Children var grymt bra.
Doom var underållande, snyggt med first-person scenerna.

Uwe Boll har inte gjort nått bra förutom Postal som jag tyckte var underhållande, jag har inte sett så många av hans filmer men de andra jag sett var riktigt uselt.
På tal om uselt så var ju Street Fighter filmen, som handlade om Chun-Li ren skit, till och med sämre än den med Van Damme.

Medlem

Har inte läst alla inlägg, men var inte Prince of Persia-filmen "relativt" OK? Ingen lär ju beskylla den för att vara en Oscars kandidat, men den var väl inte så mycket värre än andra filmer i samma kategori?

Medlem

Resident evil är bäst.

Sämst: är mortal kombat, super Mario filmen och DOA.

Medlem

Fösta Silent Hill filmen som gjordes tyckte jag var redigt bra.

Och en av de absolut roligaste versionerna jag sett på street fighter står Jackie Chan och co för i hela tre minuter i filmen >City Hunter< denna scen är så mycket bättre än hela filmen street fighter som kom.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar