Är Fallout 4 snyggt eller fult? Se bilder från apokalypsen

Robot
Är Fallout 4 snyggt eller fult? Se bilder från apokalypsen
Medlem
Är Fallout 4 snyggt eller fult? Se bilder från apokalypsen

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Medlem

Jag skyller på de svaga konsollerna men jag tycker det ser ut som den gamla grafikmotorn med lite nya effekter. Säkert blir det lite större om mer välputsade områden men inget nytt

Geeks Gaming

Mycket snyggare om man jämför med Fallout3/NV och Skyrim.
Och blir det nu som någon sagt ev 4 gånger större än Skyrim så finns det inget att klaga på

zsm
Medlem

Tycker de ska gå tillbaka till rötterna med lite topdown-vy. Är så trött på fps-skiten som förstörde Fallout 3.

Medlem

Är det Michael Jackson från "Smooth Criminal" som går där på gatan i hatt på sista bilden?

Medlem

Det är inget fel på den där grafiken. Det som möjligen är synd är att nextgen inte riktigt har någon "tappa hakan"-effekt och det kanske är lite det många saknar. Det känns som PS3+ (eller Xbox 360+ så ingen känner sig utpekad). Skyrim ser ju faktiskt ungefär lika snyggt ut om man moddar det.

Kommer ihåg när man för första gången såg en skärmdump på Morrowind och tänkte "det här fan inte sant, hur snyggt kan ett spel bli". Oblivion med sina stora skogar var som en dröm som aldrig tidigare kunnat existera. Känns som Witcher 3 (hur snyggt det än är så blev det ju nergraderat) hade den effekten men det var ju också "för bra" för nextgen.

Spelet kommer dock bli hur läckert som helst

Spelar fortfarande Age of Empires 2 så grafik spelar ingen roll för mig

Medlem
Medlem

Jag har inga problem med grafiken. Den grafiska designen däremot...
Om ryktet stämmer så ska Fallout 4 utspelas år 2287. Med andra ord 210 år efter apokalypsen.

Jag tycker att världen i Bethesdas Falloutspel ser alldeles för oförstörd ut. Byggnader etc borde vara bra mycket mer slitna efter över 200 års förfall, anser jag.

Medlem

om du läste föra inlägget så finns de rykten om ett topdown view för PC

Jag tycker personligen att grafiken ser riktigt snygg ut. Det är en enorm förbättring över Fallout New Vegas. Även om man i trailern kunde se att grafiken inte nödvändigtvis är "next gen", så tycker jag definitivt att det är snyggt nog. Dessutom är det ju gameplay som avgör hur bra ett spel är, inte grafiken.

Medlem

Ser tyvärr inte tillräckligt bra ut. Idag vill man att spelen skall hålla högre kaliber än så.
GTA V visade på 2015-grafik iom PC-releasen.

Dock blir säkert spelet som så bra ändå, men grafiken hade de verkligen kunnat jobba på.

Medlem

Folk klagar på grafiken nu, men detta kanske innebär att det rullar i 60fps. Hade grafiken varit bättre och att spelet var låst till 30fps så hade folk klagat på det istället.

Vi får vänta till E3 för mer info innan vi dömer ut spelet på förhand.

Medlem

Kan tänka mig att de sätter ribban lågt och kommer att höja grafiken till E3


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv

Tycker det ser helt ok ut?

Medlem

Det är grymt snyggt! Smootha animationer i trailern, höga texturer och fysiskt baserade shaders. Nej här finns inget att klaga på!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Du har helt rätt! Men jag måste tillägga att det finns en gräns för hur "dåligt" det får se ut. Jag vill helst att det flyter, men jag föredrar om det finns mer än en pixel inblandad.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Grafiken är en del av spelet dock så tycker jag inte grafiken har den avgörande faktorn om spelet är bra eller ej. Det första intrycket man får är ju grafiken, men man bör nog inte döma spelet i förväg. Många tror nog att ett spel med dålig grafik är ett billigt som man snålat med men så är det absolut inte alltid vet många riktigt bra spel med relativt dålig grafik,

Medlem

Jag spelar gärna gamla spel och brukar aldrig klaga på grafiken i spel så länge grafiken inte gör spelet svårare att spela.

Men nu när det är så otroligt hög nivå på all grafik, sitter till exempel och spelar Far Cry 4 på PS4 och imponeras över hur snyggt det är (trots att det inte är lika snyggt som på PC).

Men jag reagerade på Fallout 4-trailern. Jag kom på mig själv med att tänka: "oj, har de inte kommit längre eller är det samma motor som förut?" och "det här ser ut som en betaversion, inte som en säljande trailer".

De ska ha cred för att de visade in-game-footage. Men jag måste säga att jag uppriktigt förvånad.

Jag kommer dock att köpa spelet utan att blinka.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

typisk 2015 grafik, mycket bra


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Jag tycker att grafiken är för dålig för ett spel som är gjort år 2015.. Bethesda är ju knappast några indieutvecklare så jag tycker att man kan kräva bättre grafik ifrån dem.

Titta bara på hunden, har den precis kommit in från regnet?

Du har rätt i att grafiken inte är allt, men jag tycker ändå att man kan kräva mer av en tripple-A titel.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Du tolkar många av klagomålen fel och skriver antagligen bara för att samla "tummen upp"-klick.

Men men, ignoransen brukar alltid dyka upp på något sätt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade kunnat se bättre ut absolut, men jag tycker det ser bra ut. Det är inte dålig grafik som vissa säger.

jag brukar hitta ngn anledning att klaga, men ser inget fel på dom bilderna.. men ser misstänkt mkt bättre ut än videon. Kommer inte se ut så på konsollerna, men kanske går att skruva upp till den nivån på pc, med dubbla titan x. p ga dålig optimering eller ngt.

Medlem

Givet köp för mig. Hade inga problem med grafiken i fallout 3 när jag körde igenom det igen i början av året.

Medlem

Tycker det ser bra ut förutom kanske hunden och snubben i slutet. Men för min och mitt grafik korts skull så är jag nöjd

Medlem

Vad äre för fel på folk?
Sitta och betygsätta trailer-bilder!? Som om det vore ingame och slutgiltigt!?
Witcher 3 aaaall over again.
Missförstå mig rätt, spelet kommer troligen vara bäst i världen (om de inte fördummar det ännu mera) men det här är ju överdrivet fånigt.

Medlem

Vem är det som har lurat i spelarna att man inte kan njuta av ett spel utan alla möjliga obskyra tekniska detaljer som man knappt kan upptäcka? Grafikkortstillverkarna förstås. De skrattar hela vägen till banken.

Medlem

Miljöerna är väldigt snygga från trailern måste jag säga. På den fronten har Bethesda alltid lyckats. Samma sak med BioWare. (Undantaget DA2.)
Det Bethesda måste jobba hårdare på är karaktärsmodellerna och karaktärerna. De har alltid en tendens att bli...platta. =(
Annars så tycker jag att det verkar se finfint ut.

123
Skriv svar