Gruvarbetare försvinner mystiskt i gratis The Witcher 3-DLC

Robot
Gruvarbetare försvinner mystiskt i gratis The Witcher 3-DLC
Medlem
Gruvarbetare försvinner mystiskt i gratis The Witcher 3-DLC

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

Nej. De gjorde samma sak med Witcher 2, fortsatte släppa gratisDLC, både contracts (tex trollen) och andra saker, efter release.

Medlem

mmm, CDPR har tidigare visat att dom arbetar vidare och utvecklar nytt material till spel som redan är släppta, och släpper det utan att ta mer betalt.
Enda skillnaden i W3, jämfört med tidigare, är att det även kommer större expansioner som dom ska ta betalt för.

Medlem
Skrivet av waeress:

mmm, CDPR har tidigare visat att dom arbetar vidare och utvecklar nytt material till spel som redan är släppta, och släpper det utan att ta mer betalt.
Enda skillnaden i W3, jämfört med tidigare, är att det även kommer större expansioner som dom ska ta betalt för.

Och med tanke på hur de gratis DLC som släpptes till Witcher 2 var rätt stora för att vara gratis stuff, så lär betalda expansionerna vara i gammal anda och vara rätt stora de med.

Medlem

hur kan folk kommit så långt redan!? helt omöjligt såfall måste folk skippat så himla mycket sida quests osv

Är inte ens på skellinge än haha.

ELF
Medlem
Skrivet av FuzioN:

hur kan folk kommit så långt redan!? helt omöjligt såfall måste folk skippat så himla mycket sida quests osv

Är inte ens på skellinge än haha.

Man kan ju rusha mainquest för att sedan komma tillbaka och göra sidequests.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av FuzioN:

hur kan folk kommit så långt redan!? helt omöjligt såfall måste folk skippat så himla mycket sida quests osv

Är inte ens på skellinge än haha.

Man kan ju rusha mainquest för att sedan komma tillbaka och göra sidequests.

sant men känns som du förstör det då, då där är gott om lvl 6-15 quests, om du är typ 31 då tjena typ

Sen iofs samma sak går det med att stanan för länge där med!

Medlem

Se och lär EA. Det är så här man behandlar sina kunder.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hur kan folk kommit så långt redan!? helt omöjligt såfall måste folk skippat så himla mycket sida quests osv

Är inte ens på skellinge än haha.

Jag har gjort i stort sett alla side-quests för min level (17 atm) och började nagga på quests i Skellige redan vid lvl 13. Och jag har spelat mycket, men inte överdrivet mycket.

Det finns ju inte en specifik ordning som man ska göra saker i. Så man behöver inte ha "skippat" side-quests för att vara på Skellige tidigt, bara tagit en annan väg framåt. Och det finns "låg-lvl" quests på Skelllige med.

Medlem
Skrivet av magma:

Se och lär EA. Det är så här man behandlar sina kunder.

EA gör ju redan det. Bara titta på Sims där det släpps gratis DLC hela tiden genom Sims sidan för att sedan kompletteras med expansioner och prylpaket likt Witcher has season pass/premium.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hade ju visserligen helst sett en patch som tar bort all form av autotarget. När jag har 4 Nekkers framför mig vill jag kasta Igni på dom, inte en explosiv tunna som är till höger om mig. Utanför bild. Utanför räckvidd.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

"Åhhh gratis DLC!! men jag ska ändå klaga!!"

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Jag hade ju visserligen helst sett en patch som tar bort all form av autotarget. När jag har 4 Nekkers framför mig vill jag kasta Igni på dom, inte en explosiv tunna som är till höger om mig. Utanför bild. Utanför räckvidd.

... Ja dom kan ta bort autoaim... eller så använder du lock on knappen och väljer själv vilken fiende du vill attackera. Jag tycker den fungerar bra.

Själv tycker jag stridsystemet fungerar grymt för övrigt. Det är så coolt att blocka någon som hugger mot mig bakifrån med ett knapptryck medan jag slåss med den framför mig.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

Jag tror inte det var en fråga om att "hinna" med dessa små tillägg innan spelet släppts. Tänk på att grafiker och designers inte har så mycket att göra när spelet närmar sig släppdatum. De hade nog planerat att släppa dessa som tillägg hela tiden för att hålla spelet vid liv längre.
Hursomhelst, oavsett om de inte hunnit med dessa eller inte så är skillnaden att många andra företag tar betalt för saker efter spelet i form av DLCs. CDPR ger dem åtminstone oss gratis. Och 16 stycken!

För övrigt så är jag sjukt nöjd med spelet som det är. Skulle inte behöva dessa DLCs, men jag tackar och tar emot när det ändå är gratis


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Det ska ju komma ca 16 gratis dlc (contracts och andra saker) Samt några större dlc som kommer kosta en peng. Så är inte alls på tal om att vi får saker som "inte hann med i släppet"

Medlem
Skrivet av wrangman:
Skrivet av Ruskendrul:

Jag hade ju visserligen helst sett en patch som tar bort all form av autotarget. När jag har 4 Nekkers framför mig vill jag kasta Igni på dom, inte en explosiv tunna som är till höger om mig. Utanför bild. Utanför räckvidd.

... Ja dom kan ta bort autoaim... eller så använder du lock on knappen och väljer själv vilken fiende du vill attackera. Jag tycker den fungerar bra.

Själv tycker jag stridsystemet fungerar grymt för övrigt. Det är så coolt att blocka någon som hugger mot mig bakifrån med ett knapptryck medan jag slåss med den framför mig.

Som jag använder

Medlem

Om man rushar main quests så låser man ute flera sidoquests för alltid, så det är ingen bra ide : )

Medlem

jag testar gog galaxy fär jag dlc automatisk, lat och drägig som jag är så har jag det på auto-update

*Blergh så van vid steam men nu är det fixat*

Medlem

Fattar inte varför det gnälls så jävligt på DLC? Dom tar betalt för extra arbete som läggs ner. Inte fan skulle några av er snålfisar sitta och jobba gratis på jobb inte! Sen kan jag ju tycka att kvalitén på DLC kan variera och att de är mer eller mindre prisvärda. Många vill ha allt gratis utan att själv skjuta till något.
Skäms!

Medlem

Gratis kan ju inte vara annat än prisvärt : D

Medlem
Skrivet av Styggve:

Fattar inte varför det gnälls så jävligt på DLC? Dom tar betalt för extra arbete som läggs ner. Inte fan skulle några av er snålfisar sitta och jobba gratis på jobb inte! Sen kan jag ju tycka att kvalitén på DLC kan variera och att de är mer eller mindre prisvärda. Många vill ha allt gratis utan att själv skjuta till något.
Skäms!

Problemet med DLC i dagens marknad är att man inte får vad man betalar för in terms of kvalitet, längd, och pris.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

"Åhhh gratis DLC!! men jag ska ändå klaga!!"

"Åååhhh det är CDPR och man får inte kritisera!"


signatur

I drank what?

twm
Medlem

Är väl egentligen inga riktiga DLCs.
Färdigt material som de tog bort från spelet för att sedan lägga ut som "DLC"

Men alltid kul med gratis

Medlem
Skrivet av twm:

Är väl egentligen inga riktiga DLCs.
Färdigt material som de tog bort från spelet för att sedan lägga ut som "DLC"

Men alltid kul med gratis

Nej dom har inte tagit bort något från spelet...

DLC = Downloadable Content, vilket det exakt är. "Steam-versionen av spelet hämtas materialet automatiskt. Alla andra kan tanka hem via GOG."

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

"Åhhh gratis DLC!! men jag ska ändå klaga!!"

"Åååhhh det är CDPR och man får inte kritisera!"

När det är gratis? Nej då får man inte. Tänkte du att du ska ha betalt för att använda deras DLC menar du? folk idag alltså, shit

Inaktiv

Jag är helt överväldigad över denna titel.
Men undrar på samma gång varför de finns "seasons pass"och många dlc på samma gång..?

ps: AXII and then double click. awesome !

twm
Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av twm:

Är väl egentligen inga riktiga DLCs.
Färdigt material som de tog bort från spelet för att sedan lägga ut som "DLC"

Men alltid kul med gratis

Nej dom har inte tagit bort något från spelet...

DLC = Downloadable Content, vilket det exakt är. "Steam-versionen av spelet hämtas materialet automatiskt. Alla andra kan tanka hem via GOG."

Men om dom visade upp DLC innan spelet var ute, varför inte bara stoppa in det i spelet?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju lite som att de inte hann lägga till detta i orginal spelet och därför är det gratis.

Nej. De gjorde samma sak med Witcher 2, fortsatte släppa gratisDLC, både contracts (tex trollen) och andra saker, efter release.

Allt gratis "DLC"(Troll Contract och utrustning) för TW2 kom i Enhanced Edition tillsammans med ändringar inför TW3 som jag minns det. Det är alltså inte exakt samma sak eftersom utvecklingen av EE tog något år. Jag är dock inte emot detta, om de kan färdigställa några små tillägg i veckan återkommer jag lika ofta för att pröva dem.

Medlem

Det skulle komma 16st gratis DLC's. Skulle FZ kunna vara vänliga och hålla koll på räkningen när det kommer nya uppdateringar så att jag slipper.

12
Skriv svar