Grand Theft Auto V

Medlem

Spelade ut gta v på xb360 när det begav sig.
Skaffade nu till pc också och måste säga att detta är verkligen den ultimata versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DAoG:

5/5 till en hd remake som kan rendera mer än 30 fps?

Tja...den är ju ingen remake om den inte varit släppt på PC tidigare sen är det enligt mig så pass välanpassat till PCn att den är definitivt värd 5/5


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror jag hellre vänta på rea senare så kommer dammet bort från min Online karaktär från PS3 världen. (Don't kill me plz)

Medlem

Släppt samma spel 3 gånger


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Min SSD satte sig i halsen när jag skulle få den att svälja 65gb...

Medlem

Spelade 1-2-3-4 an vice sant ja alla. Och har helt ärligt tröttnat på gta.

Köpte 5an på ps3 sen 4an pga hype, men har ganska tråkigt.

Synd

Medlem
Skrivet av Remus:

Laddningstider? När man switchar karaktär? Har icke märkt av varken det eller när man skall in och spela på story mode.

Karaktärsmodellerna?
Enda som är ganska ful är nog Michael. Trevor och Franklin har de gjort riktigt bra och i princip alla andra NPC:er och uppdragsgivare.

Med lite skägg och en annan frisyr så ser Michael helt ok ut.

Medlem
Skrivet av DAoG:

5/5 till en hd remake som kan rendera mer än 30 fps?

Spela enbart i first person view med 90fps och du kommer troligtivs inse att det här är GTA V på en helt annan nivå, av inlevelse och kontroll.

Lite som att glo på en riktigt bra film i en grym IMAX biograf, jämfört med VHS. Sure det är samma film... men knappast samma upplevelse.

Nästa steg blir ju sen VR, förhoppningsvis med fullt stöd för Vive. Och då lär ju skillnaden i upplevelse bli minst lika stor, om inte tom större.

Medlem

Årets bästa spel, eller kanske ännu värre. En odödlig klassiker? Vi får se!!!

Medlem

De måste seriöst fixa online, helt omöjligt att lyckas spela i samma sessions som ens vänner...

Medlem

60 FPS ska ses som standard i 2015 och allt annat ska få
-1 betyg

60 FPS ska ses som standard i 2015 och allt annat ska få
-1 betyg

60 FPS ska ses som standard i 2015 och allt annat ska få
-1 betyg

60 FPS ska ses som standard i 2015 och allt annat ska få
-1 betyg

60 FPS ska ses som standard i 2015 och allt annat ska få
-1 betyg

Medlem
Skrivet av bond12:

Angående laddnings tiderna kan jag tipsa om att installera spelet på en SSD

Var precis på att fråga om det gällde med eller utan SSD.
Tack <3

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Min SSD satte sig i halsen när jag skulle få den att svälja 65gb...

Då har man tur när man fick köpt ssds genom sin chef. Kör 2x128gb till C: och 4x512gb till D:


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Finns det fortfarande folk som installerar spel på HDD, när det finns SSD?! What's wrong with you

dmn
Medlem

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Medlem
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Endast någon trasig kulturmarxist. Bara vifta bort.

Skrivet av Nemo:

Finns det fortfarande folk som installerar spel på HDD, när det finns SSD?! What&#039;s wrong with you

Vi har för liten SSD + att när vi har plats så bestämmer sig W7 för att sno ca 2 gig om dan tills den är full igen...

En fråga: Går det att ställa trafik densitet som i 4:an? Hittar bara fotgängare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hjälper laddningstiden om man installerar det på SSD?
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=9Ic6ttIGZEE

Skribent
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Skrivet av Hannu:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Endast någon trasig kulturmarxist. Bara vifta bort.

Jag tror att branschen som helhet skulle vinna mycket på att vara mer inkluderande, och ett par riktigt välskrivna kvinnor i kampanjen i ett av de största och mest framgångsrika spelen skulle sitta fint ur det perspektivet. Och sen tycker jag rent allmänt att omväxling förnöjer.

Det är förstås fritt fram att inte hålla med mig, men att slänga sig med begrepp som "trams" och "trasig kulturmarxist" lägger ju ribban för konstruktiv diskussion ganska lågt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Skrivet av Hannu:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Endast någon trasig kulturmarxist. Bara vifta bort.

Jag tror att branschen som helhet skulle vinna mycket på att vara mer inkluderande, och ett par riktigt välskrivna kvinnor i kampanjen i ett av de största och mest framgångsrika spelen skulle sitta fint ur det perspektivet. Och sen tycker jag rent allmänt att omväxling förnöjer.

Det är förstås fritt fram att inte hålla med mig, men att slänga sig med begrepp som "trams" och "trasig kulturmarxist" lägger ju ribban för konstruktiv diskussion ganska lågt.

Mycket bra svar och håller med dig men är det inte uppenbart att dom trollar? xD


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är väldigt nöjd över hur väl optimerat det är. Har 640M på en laptop som nog ganska snart ger upp och tänder eld på sig själv men ligger ändå på 40-60fps både i multiplayer och singleplayer (vilket är extremt acceptabelt då jag ofta snittar 30 på det mesta, kan inte ens lira Witcher 2 pga röv-fps.).

Stort plus till ett ruggigt skoj spel och ännu större plus för dess optimering!


signatur

Pretend it's whales, keeping their voices down.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Jag sitter på två mekaniska i raid 0 och har inga problem alls med laddningstider. Det var mycket värre i Dragon Age.

Har en SSD men den vill jag inte kasta bort 60gb av på ett spel som jag inte spelar så mycket.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av totte1015:

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Spelar på SSD. Har sjukt långa laddningstider.. tar minst 3 minuter för att ladda varje gång.

dmn
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Skrivet av Hannu:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Endast någon trasig kulturmarxist. Bara vifta bort.

Jag tror att branschen som helhet skulle vinna mycket på att vara mer inkluderande, och ett par riktigt välskrivna kvinnor i kampanjen i ett av de största och mest framgångsrika spelen skulle sitta fint ur det perspektivet. Och sen tycker jag rent allmänt att omväxling förnöjer.

Det är förstås fritt fram att inte hålla med mig, men att slänga sig med begrepp som "trams" och "trasig kulturmarxist" lägger ju ribban för konstruktiv diskussion ganska lågt.

Att ens reflektera över och kalla det "beklagligt" att det inte finns nån intressant karaktär av det ena eller andra könet - nåt som inte spelar nån roll överhuvudtaget - är inget annat än trams.
Det blir inte automatiskt ett bättre spel om man könskvoterar karaktärerna.

Medlem

Kör på SSD för jag visste redan att det är många laddningstider speciellt online - tycker det laddar på helt okej, garanterat snabbare än på ps3an.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av totte1015:

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Spelar på SSD. Har sjukt långa laddningstider.. tar minst 3 minuter för att ladda varje gång.

Då har du verkligen något fel på den....

Går ju inte att säga att det är fel på spelet, när det funkar för vissa

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av adde111:
Skrivet av totte1015:

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Spelar på SSD. Har sjukt långa laddningstider.. tar minst 3 minuter för att ladda varje gång.

Då har du verkligen något fel på den....

Går ju inte att säga att det är fel på spelet, när det funkar för vissa

Jag installerade spelet på en helt ny och tom Samsung 850 EVO 1TB och laddningstiderna är långa. Jag har aldrig vart med om ett modernt PC-spel med så mycket laddningstid mellan spelmomenten.

Även musen har jag problem med.
Lagg, låg känslighet, ryckigt och någon form av acceleration.
Vsync är av, max känslighet inställd och jag har testat alla input modes men det känns fortfarande inte som att den matchar handrörelsen ordentligt.
Vad mer kan man prova? Jag har inga problem med något annat spel.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av adde111:
Skrivet av totte1015:

Långa laddningstider? Vad i helvete spelar ni på? HDD eller?

På min SSD går det ju sjukt fort, förvånad för varje gång man startar ett jobb Online, hur fort det går, och även att byta karaktär går mycket fort

Spelar på SSD. Har sjukt långa laddningstider.. tar minst 3 minuter för att ladda varje gång.

Då har du verkligen något fel på den....

Går ju inte att säga att det är fel på spelet, när det funkar för vissa

Isåfall var det inget fel på GTA IV till PC heller.

Medlem

Jag sitter också på SSD och tycker den initiala laddningstiden när du startar spelet (Story Mode) är lite väl lång (runt 30 sekunder). Jag hade förväntat mig runt 10 sekunder men jag kanske har för höga krav? Jag har ju spelet till PS3 (där jag f.ö. också har SSD installerat) och det tar ju ungefär lika lång tid att ladda så jag hade förväntat mig betydligt snabbare på PC. I övrigt funkar det bra.

En lite halvjobbig sak är bara att lite då och då hoppar den ur fullskärmsläge av någon anledning. Någon som har samma symptom?

Medlem
Skrivet av Felthragar:

En lite halvjobbig sak är bara att lite då och då hoppar den ur fullskärmsläge av någon anledning. Någon som har samma symptom?

Jag har vart med om det några gånger men jag har ingen aning om vad som utlöser det.

123
Skriv svar