GTA V – se grafiska skillnaden mellan PS3, PS4 och pc i 4K

Medlem
Skrivet av totte1015:

gg 20.000kr+

Får arbeta i 10 år för det, brb!

Så du får ut ungefär 170 kr i månaden då

Inaktiv
Skrivet av jkw:

Körde igenom det single-player på ps3,tröttnade innan jag hade ena klarat ut det.

Hade jag också gjort med grafik ifrån stenåldern och 30 fps på det.

Medlem
Skrivet av totte1015:

gg 20.000kr+

Får arbeta i 10 år för det, brb!

Dags att sluta jobba på donken?

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av jkw:

Körde igenom det single-player på ps3,tröttnade innan jag hade ena klarat ut det.

Hade jag också gjort med grafik ifrån stenåldern och 30 fps på det.

Är väl det som är lite sisådär med GTA, spelen är så himla långa, men blir snabbt tråkiga. Att köra sidemissions är ju bara att glömma, dykuppdraget när man letar efter båtdelar var nåt av det tråkigaste jag någonsin spelat.

Medlem
Skrivet av Taboooh:

Härligt! Beställde en dator igår som borde klara av detta
Obsidian 750D
Asus x99 deluxe
Intel i7 5820k
Palit gtx titan X
G.Skill ripjaws ddr4 16gb 3000mhz
Corsair AX 760 watt
2st 256gb samsung 850 pro ssd
Slutligen en Noctua D15 som cpu-cooler.

Nä jag tror inte den datorn klarar gta, tyvärr... *sigh*

Medlem

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Föredrar nästan PS4, PC ser för bra och skarp ut att man ser att de är datorgjort, medan PS4ans lagom smudges skapa illusionen bättre.

Håller med. Spelet är för fult för 4k. Det finns nackdelar med att glamorisera spel. Då spelet ser helt klart högupplöst ut så är inte spelet gjort för det. Men det är inga konstigheter då spelet är gjort för ps3 och xbox360.

Medlem

Jag vill se jämförelser av konsolversionerna mot PC där inställningarna är typ "low och medium"... de flesta av oss har inte monsterdatorer som kan köra på 4K-upplösning och högsta inställningarna.

Medlem

Blir så trött på den eviga debatten PC/Konsol. Tror inte det finns någon konsolägare som inte också har en ok Spel-PC. Två helt olika grejer och jag gillar båda av olika anledningar. Klart man inte kan jämföra en 20kkr+ dator med en konsol, men satan i gatan vad jag är nöjd med min PS4 och GTAV på den.
Kommer säkert att plocka upp PC-versionen en dag om några år på Steam-rea för moddarna, men just nu föredrar jag soffläge framför kontorsstolen, joypaden framför aswd/mouse. Gjorde samma med GTAIV, två helt olika spelupplevelser. Båda trevliga på olika sätt, men inget snack om att soffan och joypaden är skönare. Å andra sidan var jag med på tiden då spelupplevelse var viktigare än utseende, vilket Rockstjärnorna lyckligtvis fortfarande verkar komma ihåg.

Och det där med side missions: Spela aldrig spelet som det är designat. Tog död på Mass Effect-spelen för mig, dödar alla Assassins Creed innan du når halvvägs. Det är ditt spel, spela det hur fan du vill!

Allvarligt: Om spelet får dig att göra något du tycker är jobbigt eller tråkigt borde du kräva betalt, inte betala för det. Grinds borde vara straffbart under samma paragraf som tortyr.

Medlem

Å här sitter man med en nybyggd dator och 4k skärm. Bring it baby !

Medlem

Återstår att se om mina två Titan X klarar av 4k


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av totte1015:

gg 20.000kr+

Får arbeta i 10 år för det, brb!

Så du får ut ungefär 170 kr i månaden då

Arbetarklass

Nää men vafan, tänker inte råspara till en ny dator, tar det som det kommer, eller så nöjer jag mig med 60FPS i high/medium, vi får se!

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av totte1015:

gg 20.000kr+

Får arbeta i 10 år för det, brb!

Så du får ut ungefär 170 kr i månaden då

Arbetarklass

Nää men vafan, tänker inte råspara till en ny dator, tar det som det kommer, eller så nöjer jag mig med 60FPS i high/medium, vi får se!

Hehe, man väljer sina prioriteringar. Mitt intresse är teknik och datorer så jag lägger ganska mycket pengar på det (objektivt sett, inte enligt mig). Lägger ungefär mellan 25- och 35 000 kr om året på hårdvara. Sen är det ju mjukvaran som tillkommer efter det...

Nu vet inte jag din ekonomiska situation, men det är ju inte svårt att lägga dessa summor eller mer på sina intressen med en helt vanlig lön i Sverige.

Medlem

All hail PCMR och sådär, men zoombitarna var ju ganska menlösa. No shit att en 4K-bild med 4x zoom ser bättre ut än en FHD-bild med 4x zoom i en video som spelas upp i maximalt FHD.

Skrivet av ulrik.borg:

Blir så trött på den eviga debatten PC/Konsol. Tror inte det finns någon konsolägare som inte också har en ok Spel-PC. Två helt olika grejer och jag gillar båda av olika anledningar. Klart man inte kan jämföra en 20kkr+ dator med en konsol, men satan i gatan vad jag är nöjd med min PS4 och GTAV på den.

Det är möjligt att situationen ser ut så i Sverige/norden, men så har vi det också ganska gott ställt här.

Många har inställningen att dator bara är till för att surfa och betala räkningar på typ, och konsoler att spela på.

Medlem
Skrivet av Taboooh:

Härligt! Beställde en dator igår som borde klara av detta
Obsidian 750D
Asus x99 deluxe
Intel i7 5820k
Palit gtx titan X
G.Skill ripjaws ddr4 16gb 3000mhz
Corsair AX 760 watt
2st 256gb samsung 850 pro ssd
Slutligen en Noctua D15 som cpu-cooler.

Ett Titan X är inte i närheten av tillräckligt för att köra GTA V i 4k med acceptabla fps.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av kentxy:

Föredrar nästan PS4, PC ser för bra och skarp ut att man ser att de är datorgjort, medan PS4ans lagom smudges skapa illusionen bättre.

Håller med. Spelet är för fult för 4k. Det finns nackdelar med att glamorisera spel. Då spelet ser helt klart högupplöst ut så är inte spelet gjort för det. Men det är inga konstigheter då spelet är gjort för ps3 och xbox360.

Hmm.. Så ni tror alltså på fullt allvar att rockstar slösade 1+ år med hundratals människor i otaliga timmar på att porta xbox360 versionen bara för att bre på lite högre upplösning och pudra upp fpsen till en tolerant nivå? Sen ytterligare tid och mantimmar med enda mål att rika människor ska kunna nyttja sina 4k monitors och spela med en njutbar bilduppdatering och inget annat? Wow, snacka om att yttra sig utan att ha hängt med det minsta med att läsa de otaliga spelnyheterna, artiklarna, intervjuer och demonstrationer.
Nej, men allvarligt talat så tror jag att det kan vara klokt att ha lite koll på sånt man diskuterar eller i värsta fall veta vad för arbeten som ligger bakom de olika versionerna som ur teknisk synpunkt inte ens är samma spel längre

Avstängd
Skrivet av ivanhoe68:

Jag tycker att Ps3 versionen ser bäst ut, PC versionen ser verkligen inte bra ut. :/

Skulle gått till Specsavers om jag vore dig.

Medlem
Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

970 kommer inte orka driva GTA V speciellt bra i 4k. Dessutom så lär minnesproblemen göra sig väl påminda när du slår i taket.

Medlem
Skrivet av Taboooh:

Härligt! Beställde en dator igår som borde klara av detta
Obsidian 750D
Asus x99 deluxe
Intel i7 5820k
Palit gtx titan X
G.Skill ripjaws ddr4 16gb 3000mhz
Corsair AX 760 watt
2st 256gb samsung 850 pro ssd
Slutligen en Noctua D15 som cpu-cooler.

Vad vill du uppnå med detta? För uppenbarligen vet du att det kommer att fungera, showoff?

Jyu
Medlem

Jag väntar nog till jag ser detta live. Screenshots och previews har ju en tendens att se så mycket bättre ut än vad det egentligen är.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Föredrar nästan PS4, PC ser för bra och skarp ut att man ser att de är datorgjort, medan PS4ans lagom smudges skapa illusionen bättre.

Haha, va? Glömde du sätta på dina glasögon eller Det stinker fanboy/hater/troll på flera hektars avstånd

People! Do not feed the troll!

Medlem

Beauty is in the eyes of the beholder

Medlem

Märklig bild, 4k ger inte en annan typ av ljussättning och ser inte hur konsolerna inte skulle kunna ge samma ljusmotor.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Jyu
Medlem

Varför är bilderna så mörka på PS3 och PS4?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Vad skulle de säga? Att de är duktiga på att köras i 30fps @ 720p?

Medlem
Skrivet av Ph3noM:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Vad skulle de säga? Att de är duktiga på att köras i 30fps @ 720p?
http://i.imgur.com/3O24SKJ.png

dessa piska de mesta som finns på pc.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste gnälla lite på Pre-loaden som funkar skit i Social club programmet.

Är inte ens säker på att jag kommer få hem spelet till launch och då började jag ladda i fredags kväll.

Får roliga "connection to server host lost" ibland och laddar annars i roliga 100-400 KB/sek på en 100/10 lina

Hade samma problem, pendlade mellan server lost och 2 kb/s till 9 mb/s, men fick ner det på en dag ungefär, till slut

Medlem

My PC is ready!


signatur

Meep!

Medlem

Sitter o funderar på om min dator kommer klara det?? Annars så är det bara o köpa in lite nya data prylar


signatur

Live long and prosper

Skriv svar