Hur man förbättrar Medieval 2: Total War

Inaktiv
Hur man förbättrar Medieval 2: Total War

Eftersom det visade sig att Empire: Total War inte var kul(åtminstonde inte 400 kr kul) så tänkte jag att vi kunde hjälpas åt att visa hur man kan förbättra M2:TW

Jag drar mitt strå till stacken genom att ge er en länk till patch 1.3 Patch 1.3 hos gamershell.com

Men frutom patchar finns det moddar. Vilken modd kan du tipsa mig om? Känner inte till en enda.
Behöver inte vara en hel mod heller. Ett historisk slag eller en ny uppe räcker


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag tycker Empire var skitkul jag.


signatur

Sånt e livet

Medlem

Empire är redigt bra, lite barnsjukdommar som förmodligen åtgärdas snart, sedan så blir det fulländat.

Men för att göra Medieval 2 ännu mera kungligt så skall du skaffa Kingdoms-expansionen och sedan ladda ner modden Stainless Steel 6.1. Stor mod som ändrar allt i från kartan till enheterna, och vilka mängder av enheter det finns! Jag har blivit så bortskämd. Pröva och du kommer inte bli besviken. De har eftersträvat historisk korrekthet en hel del med vilket alltid är ett plus.

Går du lite längre upp i forumsträdet under länken så hittar du en uppsjö av moddar. Har tyvärr bara testat Stainless Steel 6.1 så de andra kan jag inte ge några råd om.

Inaktiv
Skrivet av SwedenRocks:

Jag tycker Empire var skitkul jag.

Om man överlever med att gräset ser ut som hårig mans stjärt och att det egentligen är samma spel sålt för 5 gången för fullt pris till en hjärndöd mainstream publik. Samt att båt slag var lika tråkigt som det låter så kanske man kan få vis gläde av att spela det. Men för oss som inte gör det så var det (nästan) dirket dåligt.

Skrivet av SLurpz:

Köp expansionen Kingdoms.

Nej jag vill göra spelet bättre utan att använda pengar eller pirat kopiering.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Om man överlever med att gräset ser ut som hårig mans stjärt och att det egentligen är samma spel sålt för 5 gången för fullt pris till en hjärndöd mainstream publik. Samt att båt slag var lika tråkigt som det låter så kanske man kan få vis gläde av att spela det. Men för oss som inte gör det så var det (nästan) dirket dåligt.

Snacka om nerd rage. Om du la ner lite av den energi du spendera på att hitta på skit om Empire så skulle du säkert hittat massor av bra moddar till MTW själv redan.

Kingdoms kostar 129:- på Webhallen, det är pizza+cola två ggr. Men om du inte vill had det så visst, inget problem.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=76095

Medlem

Är det ngn som testat ngn realism-mod till m2tw som ni kan rekommendera?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av SwedenRocks:

Jag tycker Empire var skitkul jag.

Om man överlever med att gräset ser ut som hårig mans stjärt och att det egentligen är samma spel sålt för 5 gången för fullt pris till en hjärndöd mainstream publik. Samt att båt slag var lika tråkigt som det låter så kanske man kan få vis gläde av att spela det. Men för oss som inte gör det så var det (nästan) dirket dåligt.

Skrivet av SLurpz:

Köp expansionen Kingdoms.

Nej jag vill göra spelet bättre utan att använda pengar eller pirat kopiering.

Tycker faktiskt båda spelen är extremt roliga men då jag har spelat MTW 2 rätt länge så var Empire mycket uppskattat.
Tycker även det slår Medieval med hästlängder i vad gäller nästan allt.


signatur

Sånt e livet

Medlem

asdgg - Vet inte om Stainless Steel är någon über-realism mod men det gör hästarna galet mycket bättre. De klarar även att rida igenom enheter så ett par tunna linjer bönder skyddar inte dina krigsmaskiner.

Annars om både du och theHarmlessWarrior inte har Kingdoms så finns det fullt av modds i forumet som jag länkade till högre upp. Gå bara in på Medieval-delen av moddsektionen och kika.

Medlem

Ok, tack för tipsen SLurpz!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av SwedenRocks:

Jag tycker Empire var skitkul jag.

Om man överlever med att gräset ser ut som hårig mans stjärt och att det egentligen är samma spel sålt för 5 gången för fullt pris till en hjärndöd mainstream publik. Samt att båt slag var lika tråkigt som det låter så kanske man kan få vis gläde av att spela det. Men för oss som inte gör det så var det (nästan) dirket dåligt.

Skrivet av SLurpz:

Köp expansionen Kingdoms.

Nej jag vill göra spelet bättre utan att använda pengar eller pirat kopiering.

Medivel 2 är ju bara samma spel 4 gången
Empire är nog det spel i serien som är anolundast

Inaktiv

Det är annorlunda. Empire: TW är det enda TW spelet som har bristande röstskådespeleri. Fast jag måste erkänna att jag börjar gilla slagfälts striderna mer och mer. Belägring av mur och sjöslag kan dock fortfarande ta sig


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Empira total war bjuder på otroligt dålig historisk korrekthet.

Finns sköna moddar till M:TW, men Napoleonic Total War II
till Rome: Total War är riktigt skön.

http://www.youtube.com/watch?v=PP5buiw2GS4

Medlem
Inaktiv

Vart lägger man mods och vilka ska jag ladda ner har aldrig laddat ner Stainless steel eller Third Age vill gärna ha dom men vart ska jag lägga filerna o hur gör jag?

Inaktiv

Vart lägger man mods och vilka ska jag ladda ner har aldrig laddat ner Stainless steel eller Third Age vill gärna ha dom men vart ska jag lägga filerna o hur gör jag?

Medlem

Den här e ju najs om man gillar lite fantasy:

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?s=1545981d328...

(Edit, fel länk)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar