Call of Duty - världens bästa spelserie

Medlem
Skrivet av Freffo:

Här är min topp 5 lista för världens bästa spel(serier):

1. Minröj
2. Snake på Nokia 3310
3. Tetris
4. Tamagotchi
5. Spindelharpan

Haha nuff said

Medlem

Hade väl varit bättre att baserad denna på en spelseries snittbetyg (total metacritic-score eller liknande) än att låta 5000 idioter rösta? :\

Medlem

Vilka är de här 5000 personerna som svarat? Medelåldern kan inte vara hög. Sedan är minst hälften inte ens spelserier som flera redan märkt.

Medlem

Fan heller,
Cod 1,2 var guld och 4an ok, efteråt gick de bara utåt speciellt för oss som supportat serien sedan den var pc-exklusiv.

Medlem
Skrivet av meajer:

Wow man kan väl bara skratta och gråta över den här listan. Är väl bara Super Mario Bros, Grand Theft Auto och Halo som passar in. Mer tragiskt är det dock att inga av spelen Half life, X-com, Baldurs gate, Civliztion, Starcraft ens är med bland de 50.

Inte ens AoE 2 lyckas hitta in på listan som består mer av spel än spelserier

Half-life är med på 36e plats, men jag förstår vad du menar. Det är ganska tydligt från listan att de flesta tillfrågade inte spelat innan 360 kom. 80% är ju spel från de senaste 5-6 åren.

Medlem

Det här med vilket spel som är bäst är oerhört subjektivt.

Skriv din egen toplista med spel. Installera tillbaka spelen och njut. Det tänker jag göra iaf


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Varför är inte Tetris med?
Tetris är väl det mest sålda spelet genom tiderna?

Vill kritisera FZ för denna artikel, det känns som en nyhet som Aftonbladet skulle kunna posta, det är bara clickbait och att göra folk arga så de länkar till sina vänner, lågt drag FZ, lågt drag.

dom menar antagligen mest profitbringande

Medlem

Va äre för nån jäkla tomte som har gjort den där listan? Det ser seriöst ut som att en liten 10 åring har gjort den med tanke på vilka spel som finns med.
FÖr det första , cod bästa spelserien? hahahaha.. snälla sluta..
Minecraft spelserie? finns väl bara ett spel?
LoL lika så.. Inget assassins creed, inget half life, inget starcraft, vad är det här?! Sörtsta skämtlistan 2014

Medlem

Finns det fler än en handfull spel som är äldre än 10 år? Enbart titlar av de stora drakarna... Minecraft en serie spel? De bör nog ta det lugnt med Guinnessen innan de försöker sätta ihop en lista.

Inte ett enda peka och klicka äventyr på listan, kan räkna upp 5 som platsar med en gång. Nä, det känns som man låtit ett gäng tolvåringar och Facebook spelare rösta. Angry birds, just dance och lego, vad i helvette liksom...

Medlem

Rekord: Världens största trolling av en subkultur. Måste vara anledningen annars så är detta bara sorgligt.

Medlem

Sen när fick man rösta in saker i rekordbok? Borde de inte vara Den mest sålda spelserien?

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Freffo:

Här är min topp 5 lista för världens bästa spel(serier):

1. Minröj
2. Snake på Nokia 3310
3. Tetris
4. Tamagotchi
5. Spindelharpan

Jag vill också försöka!

1. calc.exe
2. Jokeri Pokeri-automaten nere vid snabbköpet
3. Breaking Bad säsong 4
4. Battle.net Launcher
5. Volvo S40

vadsomhelst utom s40

Volvo S40 Racing tillverkat av DICE, det var grejer det minns att jag köpte det på CD-ROM hos den lokala Volvohandlaren

Men seriöst, varför är inte Mega Man med på den riktiga listan?!

Medlem

Hahaha på dig med du kan ju knappast göra call of duty bättre sj elr?

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av elPresidente:

Så Zelda-serien är alltså inte ens top 50? "OKEJ"! Får jag fråga vilken generation testpanelen kom ifrån?

Jo den fick faktiskt en sjätteplats

Ber så mycket om ursäkt! Men att cod är den bästa serien i världen måste ju vara årets om inte 2000-talets största skämt. Kan ju nämna minst 20 stycken "halvbra" series som är bättre. Då pratar jag under top 100!

Skribent

Guinnies - u so crazy.

Medlem
Skrivet av FImps:

Dem har tydligen inte spelat half-life.

De. Skriv gärna "dom" om du är osäker.

OnT: Jag har bara spelat Call of Duty 4, så jag kan inte riktigt hålla med, men CoD är ju så pass stort så det är inte förvånande. Jag är dock lite chockad över att varken Warcraft och Half-Life är med.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

COD: Modern Warfare må vara ett av världens bästa fps, men den här listan var bara konstig. Dags att ta tag i problemen med Spice.

Meh, tycker även MW1 är grovt överskattat. Visst det må vara det nästa bästa Call of Duty spelet, men Cod1 har fortfarande seriens bästa singelplayer, med stor marginal. Och CS hade långt innan mycket bättre multiplayer.

Hursomhelst, den här listan är ju bara ett skämt. Flera utav spelen kommer ju inte ens från en serie.

Halo tex, har det väl bara gjorts ett spel utav?
.
.
.

123
Skriv svar