Nya dödshot i spelbranschen

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Men.. man har väl blivit hotad till livet ett antal gånger under sin tid men inte fan har man gått ut och gråtit på internet för det.

Visst är det fel att hota, men ja, känner att sånt kan man hålla för sig själv och som en "intressant" anekdot att berätta för sina närmaste. Hon vill ju bara ha sympati.. (Om detta ens är sant det vill säga).

läs inlägget ovanför ditt..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hon förtjänar det, väldigt sällan jag säger sådant, men hon förtjänar verkligen detta.

Det hon har gjort... ja finner inga ord spridit lögner m.m

Är jag förvånad nej?

Min mor lärde mig ger man sig in i leken får man leken tåla tydligen inte enligt hon.

Hur kan man förvänta sig att inte sådant här händer?
Hon kan väl inte på allvar anse hon talat sanning? såfall är hon sjukare i huvudet än jag trodde ifrån första början.

Va fan skriver du?! förtjänar det?
"Min mor lärde mig ger man sig in i leken får man leken tåla tydligen inte enligt hon" Hon har väl inte hotat någon?


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

som budist säger jag..alla är olika.alla har olika åsikter, men att sprida lidande är inte den rätta vägen.

tappade snus dosan i avsmak när jag läste inslaget


signatur

New life, New hope

Medlem

Varför ha civilisationer om vi inte längre är intresserade av att vara civiliserade?

Medlem

Jag har aldrig förstått hur folk kan ta hot från okända människor på internet på allvar.

Medlem

Jag hatar att diskutera könsfrågor för det spårar ur varje gång. Med det sagt måste jag ju säga att såna här saker förkommer. När det finns miljontals användare på internet som kommer förr eller senare ett rötägg.

Med det sagt, är jag inte förvånad att en person med denna typ agenda skulle få ett sånt här hot. Jag är för att ämnen tas upp för könen, speciellt med politik och rättigheter. Men såna här saker tycker jag känns som ett försök till att skapa kontrovers och ilska.

Ett exempel. Alla som bor i Vatikanen älskar och skulle göra vad som helst för Påven. Tänk nu att en människa utanför kommer och säger "Jag tycker att påven ska vara lagd åt båda hållen för det är inte rättvist för min åsikt att han bara är straight". Denna människa hade inte sett landsgränsen igen.

Vad jag vill säga är. Sparkar man jordgetingboet, var inte förvånad att dom sticker dig förr eller senare.

Men som jag sa innan, jag är EMOT dödshot.

Medlem

Jag har blivit dödshotad ungefär trehundra gånger på nätet under mina år.. Ingen bryr sig...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Men.. man har väl blivit hotad till livet ett antal gånger under sin tid men inte fan har man gått ut och gråtit på internet för det.

Visst är det fel att hota, men ja, känner att sånt kan man hålla för sig själv och som en "intressant" anekdot att berätta för sina närmaste. Hon vill ju bara ha sympati.. (Om detta ens är sant det vill säga).

Att jämföra detta med dina personliga anekdoter är helt orelevant så länge du inte blivit hotad p.g.a. dina åsikter i form av offentlig person.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Raskarl:

Anita, som har twitterkontot Feminist Frequency, kan vara en av dom dummaste människorna när det kommer till att försöka vända folk mot spelvärlden dock. Hon är emot allt som har med spel att göra och påstår att spel stärker patriarket osv.

https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&list=UUmb...

När du skriver "dock" får man uppfattningen att det finns en anledning till dödshoten, att de har en orsak. Tycker man inte som Anita kan man sakligt kritisera åsikterna, inte hota hennes person. Det finns inga ursäkter till det.

Det är hot. På internet. Ingenting kommer hända av dem. Det är klart att folk river i lite extra med folk som henne, ser det som en självklarhet att detta skulle hända.

Hon har tillräckligt med SJW's som klappar henne på ryggen och får det att kännas bättre är jag övertygad om. Sen kan hon utnyttja all PR hon får av detta för att tjäna mer pengar och tråckla ut ännu mer skitdåliga videos. Det är ju nästan som en present egentligen.

Medlem

Det är väl inte så oväntat att en feminist blir hotad?

Med tanke på vilka korkade åsikter som dessa varelser har.

Ingen förtjänar att bli hotad till livet, nej. Jag säger bara att hon inte kan förvänta sig någonting annat egentligen.

Medlem

Anita Sarkeesian... Värre F! får man leta efter

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hon förtjänar det, väldigt sällan jag säger sådant, men hon förtjänar verkligen detta.

Det hon har gjort... ja finner inga ord spridit lögner m.m

Är jag förvånad nej?

Min mor lärde mig ger man sig in i leken får man leken tåla tydligen inte enligt hon.

Hur kan man förvänta sig att inte sådant här händer?
Hon kan väl inte på allvar anse hon talat sanning? såfall är hon sjukare i huvudet än jag trodde ifrån första början.

Förtjäna mordhot för åsikter om tv-spel? Ska man behöva förvänta sig mordhot i dagens samhälle?
Jag står fast vid mitt tidigare inlägg om avtrubbningen hos människor i allmänhet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

förklara gärna.

https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det är väl inte så oväntat att en feminist blir hotad?

Med tanke på vilka korkade åsikter som dessa varelser har.

Ingen förtjänar att bli hotad till livet, nej. Jag säger bara att hon inte kan förvänta sig någonting annat egentligen.

Åter igen, ska feminister förvänta sig att bli mordhotade? Ska alla som har en åsikt som inte följer normen förvänta sig att bli mordhotad? Resonemanget är helt galet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Som jag ser det finns två alternativ:
1. Vi reglerar internet, kräver ID-kontroller på alla forum, facebook, twitter etc. Vi inför straff i form av att bli avständ från internet deltid eller för alltid, alternativt böter eller fängelse för att hota folk på detta vis och liknande. Vi har nu ett övervakat, icke-anonymt internet, där integriteten är förstörd, men vi slipper en del av alla hot.

2. Vi fortsätter ha ett öppet, fritt och anonymt internet så som vi tidigare haft, där folks åsikter och ideer haglar fritt, bra som dåliga, just på grund av att de är anonyma. De som hänger på internet kan komma att bli hotade till livet för diverse grejor, vilket naturligtvis är tråkigt, men i gengäld så kan internet fortsätta som den viktigaste uppfinningen i människans historia.

Jag har själv vuxit upp med internet, och själv blivit mordhotad ett antal gånger, framför allt i spel. Hot om att de ska knulla min mamma etc har alltid varit vanliga. Man får helt enkelt vänja sig, eller sluta hänga på internet, eller åtminstone de delar av internet där sådant här förekommer. Är man känslig kanske man inte bör hänga på 4chan t.ex. där folk konstant uppmuntrar en till att begå självmord.

Tl;dr: ja det är tråkigt, men nej, vi kan inte göra mycket åt det annat än att ignorera eller trivialisera det. Man får härda lite helt enkelt.

Medlem

Även om den här tjejen har en del radikala och möjligen korkade åsikter ibland (ingen är ju som bekant helt sonika ashärlig), så borde man inte tolerera att hon dödshotas eller ofredas på nätet? Det har inte med internets frihet att göra, det har med empati och hyffs att göra.

Medlem

Det är nog så här det är tyvärr, med internet. Vi får nog leva med det eller lägga ner internet helt.
Stollejockar finns överallt och så kommer det förbli.


signatur

Jäh!

Medlem

Att hota folk är självklart inte ok, så om det är på riktigt så är det fel.

Och det är ganska sorgligt, men det finns en del av mig som tror att hon hittar på det hela.
Hon har en tendens att förvrida fakta något enormt för att vinna poäng på nätet, tyvärr.
Att hon som är så sjukt aktiv på twitter tagit en screenshot av det, där hon inte är inloggad, får det att verka ännu mindre trovärdigt.
Ord emot ord på internet, iofs, gör väl att det kanske är svårt att få reda på hur saker egentligen ligger till.

Medlem

buhu, jag har också blivit mordhotad och min mamma har blivit våldtagen många gånger om man ska tro personerna som skrev det.
Första jag fick lära mig om internet va att skydda sin Identitet annars kan sånt här hända.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Att hota folk är självklart inte ok, så om det är på riktigt så är det fel.

Och det är ganska sorgligt, men det finns en del av mig som tror att hon hittar på det hela.
Hon har en tendens att förvrida fakta något enormt för att vinna poäng på nätet, tyvärr.
Att hon som är så sjukt aktiv på twitter tagit en screenshot av det, där hon inte är inloggad, får det att verka ännu mindre trovärdigt.
Ord emot ord på internet, iofs, gör väl att det kanske är svårt att få reda på hur saker egentligen ligger till.

Ser ju lite märkligt ut när inläggen bara är mellan 12 sekunder och 3 minuter gamla också. Och att kontot är nerstängt.

Medlem

Konstiga människor som håller på så där.

Medlem

Patetiska idioter som blir kaxiga framför skärmen men är knäpptysta möss irl är inget nytt. Tragiskt självklart.

Lägger man dock ut allt och lite till på Twitter och Facebook så får man skylla sig själv lite och räkna med att sånt här händer, tyvärr. Det är ju bekvämt för folk att använda dessa sidor, men också väldigt bekvämt för idioterna att utnyttja det fel. Personligen är jag inte så rädd för de som gapar och skriker och visar tydligt vilka de är, det är snarare de som inte gör det och är riktigt sjuka i plocken som är farliga.

Inte många som verkar tänka "varför använder jag det här? behöver jag det? är jag bara för slö för att skriva en nyhet på en hemsida eller dylikt istället?". Själv har jag varit utan Fejset i 4 år och aldrig brytt mig ett piss om Twitter, väldigt skönt för stressnivån.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Gagoff:

Att hota folk är självklart inte ok, så om det är på riktigt så är det fel.

Och det är ganska sorgligt, men det finns en del av mig som tror att hon hittar på det hela.
Hon har en tendens att förvrida fakta något enormt för att vinna poäng på nätet, tyvärr.
Att hon som är så sjukt aktiv på twitter tagit en screenshot av det, där hon inte är inloggad, får det att verka ännu mindre trovärdigt.
Ord emot ord på internet, iofs, gör väl att det kanske är svårt att få reda på hur saker egentligen ligger till.

Ser ju lite märkligt ut när inläggen bara är mellan 12 sekunder och 3 minuter gamla också. Och att kontot är nerstängt.

Ja, jag började söka runt lite på google och mer specifikt på Reddit, för att det kanske var andra som hittat något mer matigt om det, och hittade bland annat den här bilden : http://imgur.com/p6eaary

Det är väl som med den här Zoey Quinn, samma krets, mycket fulspel för att få poäng av media.
http://www.reddit.com/r/SRSsucks/comments/2esebn/anita_sarkee... är kanske inte heller helt fel ute.

http://www.reddit.com/r/TumblrInAction/comments/2cnatq/first_... skiner lite mer ljus över vad det är för typ av person.

Kalla mig en vit, heterosexuell mansgris om ni vill, men något luktar definitivt unket här

edit : http://i.imgur.com/3FPm8CC.jpg
ca 4 timmar efter att hon gått ut med att hon blivit hotad och onekligen fått en hel del uppmärksamhet på twitter.

Medlem

Jag tittade på hela serien av "tropes vs damsel in distress" igår och förstår inte vad folk har emot henne - hon gör rätt uppenbara poänger över hur könsskillnader porträtteras, att kvinnan otroligt ofta är en symbol för svaghet och måste räddas, medans männen räddar sig själva.

Vad fan är det för fel på folk som ska hota en annan person som har en annan åsikt? Hon nämner gång på gång att "jag vill påpeka att man kan simultant tycka om samma spel men att det är viktigt att vara kritisk" - VILKET ÄR EN SJÄLVKLARHET! Självklart ska man vara kritisk mot det hon visar i den serien. Att sen folk blir kränkta och tror att hon "vänder spelvärlden mot spelvärlden" är bara osäkerhet kring den som uttalar det.

Konstigt att vi inte har fler kvinnor i spelindustrin O_o. När någon blir mordhotad så uppfattas det som en offerkofta. Att vara rädd för mordhot är något alla bör vara, eller skulle ni andra bara ta saker med en nypa salt när folk knackar på dörren med knivar i händerna?

Medlem

Får skicka dessa människor en varsin kikare och en bok om fåglar och skicka ut dom i naturen.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Suck detta hör till vissa yrken samt vara offentlig person. Detta händer folk som finns i media\sport konstant vad får folk det inte händer inom spel branschen?. Väljer man gå ut och vara proviserade så händer sånt här. Hot är aldrig kul men hur många % av sanna här hot blir verklighet? Och det roliga är att om en dörrvakt får sånna hot ska dom skaka av sig det.....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Raskarl:

Anita, som har twitterkontot Feminist Frequency, kan vara en av dom dummaste människorna när det kommer till att försöka vända folk mot spelvärlden dock. Hon är emot allt som har med spel att göra och påstår att spel stärker patriarket osv.

https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&list=...

När du skriver "dock" får man uppfattningen att det finns en anledning till dödshoten, att de har en orsak. Tycker man inte som Anita kan man sakligt kritisera åsikterna, inte hota hennes person. Det finns inga ursäkter till det.

Det är hot. På internet. Ingenting kommer hända av dem. Det är klart att folk river i lite extra med folk som henne, ser det som en självklarhet att detta skulle hända.

Hon har tillräckligt med SJW's som klappar henne på ryggen och får det att kännas bättre är jag övertygad om. Sen kan hon utnyttja all PR hon får av detta för att tjäna mer pengar och tråckla ut ännu mer skitdåliga videos. Det är ju nästan som en present egentligen.

För det första gäller nyheten inte bara Sarkeesian. Som en person tagit reda på din adress, och skriver att den ska komma och våldta dig är det inget att ta på allvaR? Ett mordhot är lite som "en present"? Obehaglig världsbild.


signatur
Medlem

Man ska inte bli dödshotad oavsett om man bedriver en pseudo-undersökning som inte påvisar några egentliga resultat.

Redaktör
Skrivet av Bla_Ze:

Men FZ snälla, måste ni skriva om Sarkeesian, ni lyfter bara fram hennes vidriga feminism i ljuset.
Det är ju precis det hon är ute efter.

Sen att hon är tjuv och lögnare är en annan sak.

Men nej, man bör inte mordhotas för någon åsikt.

Fast den här nyheten handlar inte om feminism, utan om att en person mordhotas för att hon uttrycker åsikter om spelmediet.

Sånt beteende är själva motsatsen till vad internet borde vara: en plats där alla har möjlighet att uttrycka sig. De som beter sig så motarbetar en jäkligt viktig utveckling av demokrati och debatt.

Skrivet av Cane:

Intressant.

Varför har ni inte tagit upp alla hotet från feminister på folk som lugnt och sansat kommit med konstruktiv kritik mot fröken Sarkesians videor?

Gissningsvis för att de inte är i närheten av lika många eller framträdande. Om framträdande eller offentliga spelanknutna personer utsätts för sånt kan det givetvis ha nyhetsvärde.

Skrivet av Cybersoul:

buhu, jag har också blivit mordhotad och min mamma har blivit våldtagen många gånger om man ska tro personerna som skrev det.
Första jag fick lära mig om internet va att skydda sin Identitet annars kan sånt här hända.

Du får det att låta som att det här är normalt, något man får vänta sig om man uttrycker en åsikt. Om man måste anonymisera sig för att framföra en åsikt blir internet rätt kasst som debattforum.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eragord:

Suck detta hör till vissa yrken samt vara offentlig person. Detta händer folk som finns i media\sport konstant vad får folk det inte händer inom spel branschen?. Väljer man gå ut och vara proviserade så händer sånt här. Hot är aldrig kul men hur många % av sanna här hot blir verklighet? Och det roliga är att om en dörrvakt får sånna hot ska dom skaka av sig det.....

Hör till? Känns som en ganska slö inställning till ett problem. Frågan är om vi tycker det är ok att kreatörer, oavsett om de gör COD eller Youtube-filmer, blir hotade.


signatur
Skriv svar