Wildstar – öppen beta på torsdag

Robot
Wildstar – öppen beta på torsdag

Alla får tio dagar på sig att undersöka Carbines mmo-satsning innan releasen nästa månad.

#wildstar, #carbine-studios


Medlem
Wildstar – öppen beta på torsdag

Någon som vet om de har kört en wipe på chars från CBT eller om man fortfarande har kvar dem till slutet av OBT?

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Någon som vet om de har kört en wipe på chars från CBT eller om man fortfarande har kvar dem till slutet av OBT?

Eftersom att dom öppnar upp EU servrarna för OBTn så känns det som att det borde vara en wipe därimellan, men har inte hört något officellt om det.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Någon som vet om de har kört en wipe på chars från CBT eller om man fortfarande har kvar dem till slutet av OBT?

Karaktärer som du skapat (på US servrar), kommer flyttas över till EU servrarna inför Open Beta nu på torsdag. Så dom karaktärerna kommer finnas kvar, men på nytt hem. Rubbet wipe:as innan 31:a Maj.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av MrPeters:

Någon som vet om de har kört en wipe på chars från CBT eller om man fortfarande har kvar dem till slutet av OBT?

Eftersom att dom öppnar upp EU servrarna för OBTn så känns det som att det borde vara en wipe därimellan, men har inte hört något officellt om det.

Trevligt att de kör upp EU servrarna.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av MrPeters:

Någon som vet om de har kört en wipe på chars från CBT eller om man fortfarande har kvar dem till slutet av OBT?

Eftersom att dom öppnar upp EU servrarna för OBTn så känns det som att det borde vara en wipe därimellan, men har inte hört något officellt om det.

Trevligt att de kör upp EU servrarna.

det jag kan säga är att de gjorde inte någon wipe mellan de olika closed beta. vet inte om det säger så mycket men om de inte har gjort det trots olika patchar så kan man ju hoppas att de inte gör det på denna heller. iofs så har man knappt hunnit testa EU server (själv har jag inte alls hunnit testat den) så ifall man vill köra på EU får man väl kanske starta om från början om den äns kommer att finnas med

Inaktiv
Skrivet av solmartig:

det jag kan säga är att de gjorde inte någon wipe mellan de olika closed beta. vet inte om det säger så mycket men om de inte har gjort det trots olika patchar så kan man ju hoppas att de inte gör det på denna heller. iofs så har man knappt hunnit testa EU server (själv har jag inte alls hunnit testat den) så ifall man vill köra på EU får man väl kanske starta om från början om den äns kommer att finnas med

Mina karaktärer försvann då mellan 2 av beta helgerna, så jag är rätt säker på att dom haft minst en wipe.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av solmartig:

det jag kan säga är att de gjorde inte någon wipe mellan de olika closed beta. vet inte om det säger så mycket men om de inte har gjort det trots olika patchar så kan man ju hoppas att de inte gör det på denna heller. iofs så har man knappt hunnit testa EU server (själv har jag inte alls hunnit testat den) så ifall man vill köra på EU får man väl kanske starta om från början om den äns kommer att finnas med

Mina karaktärer försvann då mellan 2 av beta helgerna, så jag är rätt säker på att dom haft minst en wipe.

Jag spelade den första beta helgen (Om jag minns rätt) av de man får tillgång till av förbokning och nu på den sista så var mina karaktärer fortfarande kvar.

Medlem

[quote

Mina karaktärer försvann då mellan 2 av beta helgerna, så jag är rätt säker på att dom haft minst en wipe.[/quote]

Kanske berodde på servern.

Jag hade min på den "franska" amerikanska serven där fanns de kvar hela tiden. synd iaf. tycker det är rätt seg i början tills man kommer ut till riktiga världen. Föresten om nån av er har spela ESO är det helt öppen värld där? känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

loc
Medlem
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av solmartig:

det jag kan säga är att de gjorde inte någon wipe mellan de olika closed beta. vet inte om det säger så mycket men om de inte har gjort det trots olika patchar så kan man ju hoppas att de inte gör det på denna heller. iofs så har man knappt hunnit testa EU server (själv har jag inte alls hunnit testat den) så ifall man vill köra på EU får man väl kanske starta om från början om den äns kommer att finnas med

Mina karaktärer försvann då mellan 2 av beta helgerna, så jag är rätt säker på att dom haft minst en wipe.

Det du upplevde var att nya servrar öppnades upp och din karaktär var ej på din förvalda server (olika personer fick olika förvalda servrar). Det har ej skett någon betawipe sedan december. Den 19:e Maj kommer alla karaktärer tas bort (dagen efter open beta slutar)

Medlem

Någon som kan förse mig med deras launcher så att jag kan förladda spelet innan open betan startar?

Tack på förhand

Medlem
Skrivet av solmartig:

känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

Skulle du kunna formulera om din mening, den var lite konstig tbh...

Medlem

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Improved:

Någon som kan förse mig med deras launcher så att jag kan förladda spelet innan open betan startar?

Tack på förhand

Här har du: http://wildstarbeta.patcher.ncsoft.com/Wildstar.exe

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

Tycker mest det har känns som ett WoW 1.5, gillar man WoW så är nog Wildstar skoj, tyvärr gör inte jag det

Medlem
Skrivet av Improved:

Någon som kan förse mig med deras launcher så att jag kan förladda spelet innan open betan startar?

Tack på förhand

du borde kunna ladda ner på NCSOFT hemsida när du loggar in så finns launcher där klicka på mitt konto och gå in på wildstar

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

En del av mina kompisar ogillar spelet men imo är det ca en 7:a på lvlarna 1-15 och många säger att det är bättre senare i spelet så skulle inte förvåna mig om det blir en 8-9:a senare.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av solmartig:

känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

Skulle du kunna formulera om din mening, den var lite konstig tbh...

det jag har uplevt än så länge (spelade endast till lvl 15) var att om jag vill ta mig från region A till region B så måste jag ta det via ett skepp eller liknande jag kan alltså inte gå från region A till B så som man kan te.x i WOW där du kan bokstavligen gå för att ta dig fram på hela kontinenterna. Men det kanske bara var så i början. som sagt spelade bara till lvl 15 och var bara på 2 regioner

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Improved:

Någon som kan förse mig med deras launcher så att jag kan förladda spelet innan open betan startar?

Tack på förhand

Här har du: http://wildstarbeta.patcher.ncsoft.com/Wildstar.exe

Skrivet av solmartig:
Skrivet av Improved:

Någon som kan förse mig med deras launcher så att jag kan förladda spelet innan open betan startar?

Tack på förhand

du borde kunna ladda ner på NCSOFT hemsida när du loggar in så finns launcher där klicka på mitt konto och gå in på wildstar

Är installern fortfarande så extremt värdelös att den måste köra klart 100% och inte kan avbrytas?
Att sitta på ADSL och inte kunna ha datorn på 24/7 hur som helst gör det rätt så jävla jobbigt när man måste tanka så mycket utan avbrott.. förstår inte hur man kan ha en sån installer 2014 i ett så här stort spel :/

Medlem
Skrivet av solmartig:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av solmartig:

känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

Skulle du kunna formulera om din mening, den var lite konstig tbh...

det jag har uplevt än så länge (spelade endast till lvl 15) var att om jag vill ta mig från region A till region B så måste jag ta det via ett skepp eller liknande jag kan alltså inte gå från region A till B så som man kan te.x i WOW där du kan bokstavligen gå för att ta dig fram på hela kontinenterna. Men det kanske bara var så i början. som sagt spelade bara till lvl 15 och var bara på 2 regioner

Det bara så i början sen blir det mesta en öpen värd du kan springa i som i wow.

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av solmartig:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av solmartig:

känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

Skulle du kunna formulera om din mening, den var lite konstig tbh...

det jag har uplevt än så länge (spelade endast till lvl 15) var att om jag vill ta mig från region A till region B så måste jag ta det via ett skepp eller liknande jag kan alltså inte gå från region A till B så som man kan te.x i WOW där du kan bokstavligen gå för att ta dig fram på hela kontinenterna. Men det kanske bara var så i början. som sagt spelade bara till lvl 15 och var bara på 2 regioner

Det bara så i början sen blir det mesta en öpen värd du kan springa i som i wow.

ah, va bra, underbar. Menade att jag tyckte att det var ett stort minus på SWTOR. hata loadingscreens

Medlem
Skrivet av solmartig:
Skrivet av Improved:

Någon som kan förse mig med deras launcher så att jag kan förladda spelet innan open betan startar?

Tack på förhand

du borde kunna ladda ner på NCSOFT hemsida när du loggar in så finns launcher där klicka på mitt konto och gå in på wildstar

Tackar

Medlem
Skrivet av solmartig:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av solmartig:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av solmartig:

känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

Skulle du kunna formulera om din mening, den var lite konstig tbh...

det jag har uplevt än så länge (spelade endast till lvl 15) var att om jag vill ta mig från region A till region B så måste jag ta det via ett skepp eller liknande jag kan alltså inte gå från region A till B så som man kan te.x i WOW där du kan bokstavligen gå för att ta dig fram på hela kontinenterna. Men det kanske bara var så i början. som sagt spelade bara till lvl 15 och var bara på 2 regioner

Det bara så i början sen blir det mesta en öpen värd du kan springa i som i wow.

ah, va bra, underbar. Menade att jag tyckte att det var ett stort minus på SWTOR. hata loadingscreens

jo men du hopade mellan planeter där ^^

Medlem
Skrivet av solmartig:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av solmartig:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av solmartig:

känns väldig tråkigt att det inte är helt öppen på wildstar (alltså man kan faktist gå till nästa område och inte behöva ta en FP) var ett av de riktig tråkiga features på SWTOR.

Skulle du kunna formulera om din mening, den var lite konstig tbh...

det jag har uplevt än så länge (spelade endast till lvl 15) var att om jag vill ta mig från region A till region B så måste jag ta det via ett skepp eller liknande jag kan alltså inte gå från region A till B så som man kan te.x i WOW där du kan bokstavligen gå för att ta dig fram på hela kontinenterna. Men det kanske bara var så i början. som sagt spelade bara till lvl 15 och var bara på 2 regioner

Det bara så i början sen blir det mesta en öpen värd du kan springa i som i wow.

ah, va bra, underbar. Menade att jag tyckte att det var ett stort minus på SWTOR. hata loadingscreens

Det var lite av ett krav på SWToR då du använde skeppet som transportmedel.
Det är möjligt att de kanske hade kunnat skapa en annorlunda renderingsmotor men det hade tagit ganska mycket resurser, speciellt för denna studion och troligtvis hade det även påverkat prestandan en hel del då det från första början inte var så bra optimerat.

Gen
Medlem

Mina karaktärer försvann då mellan 2 av beta helgerna, så jag är rätt säker på att dom haft minst en wipe.[/quote]
Min karaktär sen CBT är intakt och mina två jag skapat under weekends likaså

Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

Jag tycker verkligen om det och ger det en 7a i väntan på Draenor. Definitivt det MMO man vill spela just nu.

Medlem

Det som håller mig från en förbokningen är:

Dålig optimering - fpsen är alldeles för ostabil, även för högpresterande datorer.

En textbugg som jag och många fler har, man ser inte en del text. http://minfil.org/F9n8ffb0bc/CantSeeText.jpg

Åtgärdas inte dessa så blir det inget köp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Så där ja, äntligen lite tid för en riktig provkörning

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det som håller mig från en förbokningen är:

Dålig optimering - fpsen är alldeles för ostabil, även för högpresterande datorer.

En textbugg som jag och många fler har, man ser inte en del text. http://minfil.org/F9n8ffb0bc/CantSeeText.jpg

Åtgärdas inte dessa så blir det inget köp.

Textbuggen har jag också sett men den verkar handla om ett feldefinierat fönster och har nog inte varit någon prioriet att fixa. Den påverkar alltid samma fönster så det är nog ganska enkelt att fixa.

Grafiken flyter på bra på min gamla maskin, det går segt med maxade inställningar i hubbar med många spelare men det gör alla MMO så jag tycker inte att det finns något att klaga på. Det är ingen brist på inställningar att tweaka med.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

Frågan är vad du letar efter. En wowkiller? Kommer inte hända fören blizzard stänger ner wow. Om du är ute efter ett "nytt" wow. ja. Detta är den bästa chansningen skulle jag nog säga. Beror vilket typ av MMO du spelat och gillat.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere nån som kan säga om spelet är grymt lr? 1-10?

Jag måste ge det en 9:a eftersom spelet har allt att ge vi har sökt efter i flera år sedan vanilla WoW. om Carbine spelar sina kort rätt så kommer Wildstar bli det största MMO:t på länge men allt ligger i Carbines händer just nu. endel gillar det inte endel gillar det, jag ser framemot Wildstar starkt, de som gillar GW2 + WoW borde se framemot Wildstar.

12
Skriv svar