Husbygge försenas i Star Wars: The Old Republic

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Keza:

Är spelet pay2win ännu? Eller är det bara mikrotransaktioner för kosmetiska val och kanske snabbare leveling?

mest kosmetiska och snabbare lvling...massa mounts o sånt men någon pay to win har det nog aldrig varit..

efter som alla rustningar e adeptive från cartelmarket o du kan bara köpa enstaka rustningar som har stats i o dom e så dyra så har inte sett någon med dom på än

Jag provade spelet häromdagen, och visst fan är det fortfarande p2w.

Vad dillar du om? Cartel Market har aldrig varit Pay2Win och lär inte bli det heller då spelets F2P är mer snarlik en demo och du måste fortfarande ha ett subscription för att kunna spela spelet på ett vettigt sätt.
Kan du ge ETT enda exempel på varför Cartel Market är Pay2Win eller är det endast svammel?

håller med det har aldrig varit pay 2 win... fan fattar inte vart dom får det ifrån...enda cartel market saker som e bra för låg lvl e jo kristalerna du kan ha i vapen från lvl 10..

Jo, så här är det. Jag definierar p2w något mer realistiskt än vad ni gör tydligen. Ett p2w är inte bara ett spel där man måste betala för att kunna varva det. I ToR så har de låst nästan alla klasser, och för att få tillgång till de så måste man betala. En sådan ful grej redan från start säger ju en hel del om deras betalningsmodell. Kalla det vad ni vill, men ett sådant spel där man måste betala för något så fundamentalt redan från start är riktigt fult och enligt mig ett p2w spel.

Du har en gen uppfattning på vad som är fel och det inte närheten vad p2w menas så hitta på en nytt ord för det istället

För det du beskrev är inte pay to win, sen har dom inte låst klasserna i huvud taget, att dom har låst hur många karaktärer du kan ha aktiva är väldigt vanligt då många free 2 play spel som har det.

P2w duger gott. Sedan så menar jag att de olika raserna är låsta.

ja för gubben du gör får 3 gånger mer stats för att du låser upp en ras som den klasen inte kan vara från början

Medlem
Skrivet av Purre:
Skrivet av k3m:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Keza:

Är spelet pay2win ännu? Eller är det bara mikrotransaktioner för kosmetiska val och kanske snabbare leveling?

mest kosmetiska och snabbare lvling...massa mounts o sånt men någon pay to win har det nog aldrig varit..

efter som alla rustningar e adeptive från cartelmarket o du kan bara köpa enstaka rustningar som har stats i o dom e så dyra så har inte sett någon med dom på än

Jag provade spelet häromdagen, och visst fan är det fortfarande p2w.

Vad dillar du om? Cartel Market har aldrig varit Pay2Win och lär inte bli det heller då spelets F2P är mer snarlik en demo och du måste fortfarande ha ett subscription för att kunna spela spelet på ett vettigt sätt.
Kan du ge ETT enda exempel på varför Cartel Market är Pay2Win eller är det endast svammel?

håller med det har aldrig varit pay 2 win... fan fattar inte vart dom får det ifrån...enda cartel market saker som e bra för låg lvl e jo kristalerna du kan ha i vapen från lvl 10..

Jo, så här är det. Jag definierar p2w något mer realistiskt än vad ni gör tydligen. Ett p2w är inte bara ett spel där man måste betala för att kunna varva det. I ToR så har de låst nästan alla klasser, och för att få tillgång till de så måste man betala. En sådan ful grej redan från start säger ju en hel del om deras betalningsmodell. Kalla det vad ni vill, men ett sådant spel där man måste betala för något så fundamentalt redan från start är riktigt fult och enligt mig ett p2w spel.

Du har en gen uppfattning på vad som är fel och det inte närheten vad p2w menas så hitta på en nytt ord för det istället

För det du beskrev är inte pay to win, sen har dom inte låst klasserna i huvud taget, att dom har låst hur många karaktärer du kan ha aktiva är väldigt vanligt då många free 2 play spel som har det.

P2w duger gott. Sedan så menar jag att de olika raserna är låsta.

ja för gubben du gör får 3 gånger mer stats för att du låser upp en ras som den klasen inte kan vara från början

Vad har du fått det ifrån ? det ända som händer att man kan spela olika raser combo inget annat, om man inte lvl up en humen och får 100 presence buff som sin tur gör din companions blir starkare. men inget mer än det.

k3m

För det finns inget annat Free 2 play spel där ute som har låsta klass ras combos, plus det har alltid varit så i Swtor men att dom drog åt det mycket hårder på free to play konton.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Keza:

Är spelet pay2win ännu? Eller är det bara mikrotransaktioner för kosmetiska val och kanske snabbare leveling?

mest kosmetiska och snabbare lvling...massa mounts o sånt men någon pay to win har det nog aldrig varit..

efter som alla rustningar e adeptive från cartelmarket o du kan bara köpa enstaka rustningar som har stats i o dom e så dyra så har inte sett någon med dom på än

Jag provade spelet häromdagen, och visst fan är det fortfarande p2w.

Vad dillar du om? Cartel Market har aldrig varit Pay2Win och lär inte bli det heller då spelets F2P är mer snarlik en demo och du måste fortfarande ha ett subscription för att kunna spela spelet på ett vettigt sätt.
Kan du ge ETT enda exempel på varför Cartel Market är Pay2Win eller är det endast svammel?

håller med det har aldrig varit pay 2 win... fan fattar inte vart dom får det ifrån...enda cartel market saker som e bra för låg lvl e jo kristalerna du kan ha i vapen från lvl 10..

Jo, så här är det. Jag definierar p2w något mer realistiskt än vad ni gör tydligen. Ett p2w är inte bara ett spel där man måste betala för att kunna varva det. I ToR så har de låst nästan alla klasser, och för att få tillgång till de så måste man betala. En sådan ful grej redan från start säger ju en hel del om deras betalningsmodell. Kalla det vad ni vill, men ett sådant spel där man måste betala för något så fundamentalt redan från start är riktigt fult och enligt mig ett p2w spel.

Okej, så du svamlar. Har du lässvårigheter? Spelet är inte F2P egentligen utan är fortfarande subscription-baserad, ingenting är låst när du har en subscription. Om du TROTS detta ->väljer<- att inte införsskaffa en subscription utan spelar gratis, så finns det självfallet vissa restriktioner. Dock inga som ger andra en alltförstor fördel. Du måste väl förstå att det SKA finnas skillnader för spelare som betalar 120 kr i månaden och spelare som betalar 0? Som jag nämnde tidigare så är spelets F2P inte F2P i vanliga termer, utan snarare som ett slags demo. Visserligen kan du med spelets pengar (inte endast riktiga pengar) låsa upp fler saker allt eftersom, om du ändå väljer att spela spelet som F2P, men det gör inte det till ett P2W.
Så, det vore uppskattat om du slutar svamla om saker som du bevisligen inte har koll på.
Gör om, gör rätt.

Medlem

Varför inte släppa nya raser och yrken istället..... IG-88 modellen som prisjägare, mm. Finns hur mkt som helst dom skulle kunna göra med detta spel. Men nej, varför tänka utanför boxen?

=(

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Varför inte släppa nya raser och yrken istället..... IG-88 modellen som prisjägare, mm. Finns hur mkt som helst dom skulle kunna göra med detta spel. Men nej, varför tänka utanför boxen?

=(

IG-88 är ca. 3000 år yngre än karaktärerna i detta spelet.
Sedan släppte de rasen Cathar, ingen höjdare enligt mig själv, men ändock en ny ras i spelet. Fler kommer, men som i alla MMO så försöker de dra ut på allt så mycket som möjligt för att hela tiden ha en morot i hopp om att ha oss spelare kvar.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Här kan man ju också tillägga att Lucasarts idag har beslutat att radera Star Wars Expanded Universe. Dvs allt utom filmerna. Spel, böcker etc. KOTOR, Revan, Kyle Katarn, detta spelet. Allt är numera borta från Star Wars-historien.

Nu har de ju inte raderat något, utan bara slagit fast att de sex filmerna och Clone wars-serien är de historier som är definitivt ägt rum (för att vara en påhittad värld), medan Expanded Universe snarare skall ses som myter och legender.

Egentligen är det väl inte så stor skillnad, George Lucas skall ju ha sagt för ett antal år sedan att endast hans filmer skulle ses som "canon". Ända egentliga skillnaden är väl då att de lagt till Clone Wars till den listan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preacher81:

Varför inte släppa nya raser och yrken istället..... IG-88 modellen som prisjägare, mm. Finns hur mkt som helst dom skulle kunna göra med detta spel. Men nej, varför tänka utanför boxen?

=(

IG-88 är ca. 3000 år yngre än karaktärerna i detta spelet.
Sedan släppte de rasen Cathar, ingen höjdare enligt mig själv, men ändock en ny ras i spelet. Fler kommer, men som i alla MMO så försöker de dra ut på allt så mycket som möjligt för att hela tiden ha en morot i hopp om att ha oss spelare kvar.

Det hela var ett exempel. IG-88, kanske måste förtydliga lite mera. Men ja, Yrken, vart är dom, Slutade spela Star Wars för 3 månader sedan. Gav upp denna mjölk ko för en stund.

12
Skriv svar