EA: Battlefield 4 är en mycket framgångsrik produkt

Medlem
Skrivet av Robez:

Börjar bli orolig hur Dragon Age Inquisition kommer att se ut när det släpps...hoppas inte EA lägger näsan i blöt allt för mycket i det.

Man får ju bara hoppas att dom håller fingrarna i styr denna gång, se hur det gick med DA2 ingen höjdare alltså


signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

2 motorhaverier, 40-120tkr i kostnad (+flera dygn).
2 omstarter ca: 2-5 minuter i kostnad.

För övrigt håller jag med om att släppa trasiga produkter som om det vore färdiga produkter inte är ok.
Full återbetalning borde vara ett alternativ för den som inte är nöjd med den trasiga produkten, givetvis efter max 3 patch-försök inom rimlig tid som max 3 veckor.

Medlem
Skrivet av Miindz:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Phyton:

Tänk hur bra BF4 hade varit om EA inte var inblandade.

Tänk hur mycket mindre resurser(pengar) Dice hade haft utan EA.... Myntet har som alltid två sidor, En win-win hade varit om EA kastat påsen med pengar på Dice och sagt gör er egen grej - betala tillbaka när ni kan. Världen ser tyvärr inte riktigt ut så när man hanterar stora summor (vanligtvis av andras) pengar.

De hade släppt ett färdigt spel fast kanske inte med lika många features. Välj själv.

Jag vill ju självklart ha både och.... Jag är ingen älskare av EA och hur de sköter sina studios och varumärken. På ledningsnivå verkar de bara bestå av girigbukar från Wall St. som bryr sig mer om intäktsflöde än kunder och varumärkesvård.
Men jag råkar gilla en hel del av det som både Bioware och Dice gör, TROTTS att de går under EAflagga numera.
Dock kommer jag aldrig att köpa ett EA spel (oavsett studio) förbokat eller direkt efter släpp, dom får inte mina pengar förrän de visat att produkten håller.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

Typ värre att krasha bilen än bf...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Preed:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

Förlåt. Skall försöka sluta vara så nöjd trots minimala problem hela tiden. Jävla störigt beteende.

Är klart ok att vara nöjd med sitt köp, indirekt är jag riktigt nöjd över BF4a men med tanke på hur EA är och skött allting så är enda inställningen som är OK imo är att vara kritisk och mer.

Bara för ett köp känns ok betyder det inte att dom som levererat varan är ok och inte ska kritiseras.

Självklart kan det säkert vara så att EA inte skött det rätt. Det verkar och låter inte så. Och säkert finns det plats för kritik. Men jag berättade om min köpupplevelse, som var okej, och tänker inte få det berättat för mig att jag borde vara missnöjd, självklart står den upplevelsen för mig och jag talar inte för någon annan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

Nu är det ju så att det finns mer än bara kraschande i spel. BF4 är i överlag buggigt på många håll och har ingen som helst konsistent simulering på servern.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av PcGamer:

Vänta med att uttala er tills ni släppt nästa BF spel eller SimCity spel, då får ni se hur stor skadan verkligen är.

Ingen skada skedd för BF. BF5 kommer sälja som smör.

Tragiskt men sant, folk glömmer så fort.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

Sämst liknelse ever!

Medlem

Framgångsrik på vilket sätt? Hur många ni lyckades lura till att förboka skiten eller hur många som varit nöjd med sitt köp?

Medlem

Jag testade BF4 igår igen för att se om det har blivit bättre sen release. 10 min gameplay sen krasch, mina fabriksklockade kort och BF4 fungerar inte tyvärr. Jag älskar gameplay och grafiken, men som helhet är jag ändå grymt besviken på både BF3 och BF4. Det finns så mycket nonchalanta grejer i spelet som gör att jag som spelare blir förbannad.

Allt från hitbox till att dundra in XP bonusar, Conquests maps som överfylls av Recons, dålig E-Sport mm :(.

Medlem

Får hoppas att de fixar problemet när man dör och ser personen man var i strid mot överlever med 0 health..
Det kan göra en på riktigt dåligt humör.

Medlem

OMG spelet är inte ens halvfärdigt och dom klappar sig själv på axeln.... GG EA


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Det är bevisat (igen)! EA tänker bara på pengar!

Vilken utgivare gör inte det... Ubisoft, Activision, Skulle knappast tro att EA är de ända som tänker på pengar!

Medlem

Klart EA bedömer det som framgångsrikt, de verkar ha lagt minimalt med utgifter på det hela (dock inte Frostbite-motorn, men den tjänar de in pengar på ifrån alla möjliga andra spel de lånar ut den till) och fått en mycket inkomster från all föräsljning...

EA's prioritet är vinst, minimala utgifter för maximal inkomst, great success....


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Förstår egentligen inte hur man kan sitta och beskriva lanseringen av BF4 som något annat än katastrofal. Visst är spelet i sig suveränt, men han kan ju inte låtsas som att problemen den första tiden inte fanns? Det här mer än något annat gör ju att jag inte kommer köpa nästa del i serien innan man kan läsa att alla standardbuggar är fixade.

Medlem
Skrivet av Gandy:

OMG spelet är inte ens halvfärdigt och dom klappar sig själv på axeln.... GG EA

Det VAR halvfärdigt, vid release.

Medlem
Skrivet av Phyton:

Tänk hur bra BF4 hade varit om EA inte var inblandade.

Tänk hur BF4 förmodligen inte hade funnits om EA inte var inblandade.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Gandy:

OMG spelet är inte ens halvfärdigt och dom klappar sig själv på axeln.... GG EA

Det VAR halvfärdigt, vid release.

Ok??.. dom har ju knappt fixat hälften av alla buggar dom flesta stora buggar finns ju kvar


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Vem sa att jag inte uppgraderat grafikkortet
Det sitter ett MSI 7950 i den.

Men då är det ju inte exakt en Mac Pro från 2007 eller hur?

Nej, det är en sanning med modifikation.
Men min poäng är att för första gången så spelar jag ett spel som utnyttjar 100% av prestandan i min Mac. I tidigare spel så har 4 kärnor stått på idle medans 4 gått på 100%. Och 4 kärnor har inte varit tillräckligt för att mata på grafikkortet så att det går på 100%. Där får jag nog säga att Dice har lyckats riktigt bra denna gång.

Spel som te.x Arma3 är helt ospelbart på samma dator. Propparna står och gäspar på 40% och grafikkortet på 20%. Om någon har tips hur man får det att smida bättre så mottages tips med öppna armar.

köp en pc, sådär fick du ett tips

Fast... han har ju redan en PC. En s.k. "Personal Computer". Sämst kommentar någonsin, och ett bevis på hur hjärntvättade folk är av hela Mac vs PC-diskussionen (som för övrigt borde heta Mac vs Windows).

Skrivet av anon_1418:

Lite OT. Men hur är aktiviteten på BF3 numera? För Er som är aktiva BF-gamers.

Väldigt befolkat.

Av ryssar.

Medlem

För mig kraschar spelat ungefär var tredje timme och jag är nöjd

k3m
Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Vem sa att jag inte uppgraderat grafikkortet
Det sitter ett MSI 7950 i den.

Men då är det ju inte exakt en Mac Pro från 2007 eller hur?

Nej, det är en sanning med modifikation.
Men min poäng är att för första gången så spelar jag ett spel som utnyttjar 100% av prestandan i min Mac. I tidigare spel så har 4 kärnor stått på idle medans 4 gått på 100%. Och 4 kärnor har inte varit tillräckligt för att mata på grafikkortet så att det går på 100%. Där får jag nog säga att Dice har lyckats riktigt bra denna gång.

Spel som te.x Arma3 är helt ospelbart på samma dator. Propparna står och gäspar på 40% och grafikkortet på 20%. Om någon har tips hur man får det att smida bättre så mottages tips med öppna armar.

köp en pc, sådär fick du ett tips

Fast... han har ju redan en PC. En s.k. "Personal Computer". Sämst kommentar någonsin, och ett bevis på hur hjärntvättade folk är av hela Mac vs PC-diskussionen (som för övrigt borde heta Mac vs Windows).

Skrivet av Berling:

Lite OT. Men hur är aktiviteten på BF3 numera? För Er som är aktiva BF-gamers.

Väldigt befolkat.

Av ryssar.

sant sant sant!

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Gandy:

OMG spelet är inte ens halvfärdigt och dom klappar sig själv på axeln.... GG EA

Det VAR halvfärdigt, vid release.

Ok??.. dom har ju knappt fixat hälften av alla buggar dom flesta stora buggar finns ju kvar

Trist om det är så, för mig (som hade sjuka problem i början) funkar det som det ska nu. Nån enstaka krasch kan hända, och det är irriterande, men det är ingenting mot hur det var i början.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

När det var nytt var det 2 krashar på 10 minuter speltid

Konstigt, för jag spelade det under betan och köpte det när det var nysläppt, och jag kraschade väl tops 0-1 gånger/veckan. Sure, där var lite problem på vissa banor när ljudet inte riktigt kom igång direkt, men utöver det så hade jag inga problem överhuvudtaget.

k3m
Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

När det var nytt var det 2 krashar på 10 minuter speltid

Konstigt, för jag spelade det under betan och köpte det när det var nysläppt, och jag kraschade väl tops 0-1 gånger/veckan. Sure, där var lite problem på vissa banor när ljudet inte riktigt kom igång direkt, men utöver det så hade jag inga problem överhuvudtaget.

det är inte konstigt. dice har gått ut med information om varför vissa hade/har stora problem med bf4. har ingen direktlänk till infon, men det hindrar ju dig inte från att googla fram infon själv. ha d!

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

Men fan, säg inte att du inte haft problem. Det är ju att lura folk. Säg istället att "jag har haft 2 krascher men bryr mig inte. Jag är nöjd". Annars kan ju folk tro att du aldrig haft någon krasch, att spelet är färdigpatchat nu.

"Jag är ingen mördare. Imorse slog jag ihjäl två personer"

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

När det var nytt var det 2 krashar på 10 minuter speltid

Dock inte för alla, har haft en krasch på 100+ timmar spelande. Spelat från preorder starten.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

Men fan, säg inte att du inte haft problem. Det är ju att lura folk. Säg istället att "jag har haft 2 krascher men bryr mig inte. Jag är nöjd". Annars kan ju folk tro att du aldrig haft någon krasch, att spelet är färdigpatchat nu.

"Jag är ingen mördare. Imorse slog jag ihjäl två personer"

Fast han kanske inte tycker det är ett problem?
Hade han sagt "Jag har inte haft några kraschar, bara två gånger på 10 timmar" hade din smaklösa liknelse varit korrekt, försök igen.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

Men fan, säg inte att du inte haft problem. Det är ju att lura folk. Säg istället att "jag har haft 2 krascher men bryr mig inte. Jag är nöjd". Annars kan ju folk tro att du aldrig haft någon krasch, att spelet är färdigpatchat nu.

"Jag är ingen mördare. Imorse slog jag ihjäl två personer"

Fast han kanske inte tycker det är ett problem?
Hade han sagt "Jag har inte haft några kraschar, bara två gånger på 10 timmar" hade din smaklösa liknelse varit korrekt, försök igen.

"jag har inte haft några problem"
Nästa mening "bara 2 krascher på 10h speltid"


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

Men fan, säg inte att du inte haft problem. Det är ju att lura folk. Säg istället att "jag har haft 2 krascher men bryr mig inte. Jag är nöjd". Annars kan ju folk tro att du aldrig haft någon krasch, att spelet är färdigpatchat nu.

"Jag är ingen mördare. Imorse slog jag ihjäl två personer"

Fast han kanske inte tycker det är ett problem?
Hade han sagt "Jag har inte haft några kraschar, bara två gånger på 10 timmar" hade din smaklösa liknelse varit korrekt, försök igen.

Är där problemet ligger idag, folk bryr sig inte längre om att få FÄRDIGA spel utan nöjer sig gott och väl med att vara beta testare.

Inte undra på att EA skiter i det, idioter är helt blinda.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Preed:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

Förlåt. Skall försöka sluta vara så nöjd trots minimala problem hela tiden. Jävla störigt beteende.

Är klart ok att vara nöjd med sitt köp, indirekt är jag riktigt nöjd över BF4a men med tanke på hur EA är och skött allting så är enda inställningen som är OK imo är att vara kritisk och mer.

Bara för ett köp känns ok betyder det inte att dom som levererat varan är ok och inte ska kritiseras.

Självklart kan det säkert vara så att EA inte skött det rätt. Det verkar och låter inte så. Och säkert finns det plats för kritik. Men jag berättade om min köpupplevelse, som var okej, och tänker inte få det berättat för mig att jag borde vara missnöjd, självklart står den upplevelsen för mig och jag talar inte för någon annan.

Det är en väldigt tråkig dag när man måste berätta för folk att krascher i spel inte är okej samt att man faktiskt ska vara missnöjd på utvecklarna att det faktiskt finns och inte fixas.

Tycker du inte själv det?

123
Skriv svar