Battlefield 4-betan öppnar för alla i dag

Robot
Battlefield 4-betan öppnar för alla i dag

Den slutna betan öppnar armarna och välkomnar alla i sin famn.

#battlefield-4


Medlem
Battlefield 4-betan öppnar för alla i dag

När man ska starta betan öppnas bara battlelog med preorder bf4 today :/

Medlem

Hittar inte/går inte att ladda ner öppna betan ännu?

Inaktiv

Hittar den ingenstans i Origin...

Medlem

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Medlem

Nope, Windowsversionen är inte alls ute nu. Öppna betan rullas ut under dagen under olika regioner och plattformar. Den går att ladda ner på PSN just nu, men det går inte att spela pga ingen anslutning till EA-servrar.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Uppdatera Punkbuster.

Umi
Medlem

Man kan ju inte tanka hem det, hittar det inte någonstans på Origins värdelösa meny ! Kan någon snäll själ länka till betan ?

Medlem

Spelet brukar disconnecta och krasha mitt i spelet. Hoppas dom har patchat det nu när fler människor har tillgång till spelet.

Medlem

Om någon hittar länken så kan ni gärna skriva in den här.. För jag hittar inte var man laddar ner den..

Medlem

Skulle inte betan sluta den 4:e ?

Medlem
Skrivet av Shleeen:
Skrivet av Morlizer:

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Uppdatera Punkbuster.

Ska testas när jag kommer hem, tackar och bockar för tipset!

Medlem
Skrivet av Mabec:

Skulle inte betan sluta den 4:e ?

Jo, den STÄNGDA betan slutar då.
Den ÖPPNA betan tar vid.


signatur
Redaktör

Hojta gärna när Windows-versionen dyker upp. Den skulle finnas ute från 10 i morse, men det verkar ha ändrats eller om den aldrig dök upp.


signatur
Medlem
Skrivet av Morlizer:

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Fick samma bug efter jag updaterade till de senare grafik drivers, lösningen för mig var enkel: du måste ställa exe i compa mode för win 7.

Detta e förstås om du kör på win 8.

Medlem

spelar ingen roll om den e ute eller inte så länge battlelog är stängt kan ingen spela spelet.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Hojta gärna när Windows-versionen dyker upp. Den skulle finnas ute från 10 i morse, men det verkar ha ändrats eller om den aldrig dök upp.

Open Beta (October 4th):
The Battlefield team is hard at work getting the Open Beta live.

The beta will be rolling out worldwide over the course of the day, and won't necessarily be made available at the same time across platforms. Be sure to keep checking back here for the latest updates.

You can always check to see if you have access to the game by logging out and logging back in to your Origin client.

https://help.ea.com/article/battlefield-4-beta-release-times

Medlem

Titeln borde vara Battlefield 4 betan är stäng för alla.

Tills battlelog och servrarna kommer tillbaka.

Medlem

Jag hoppas verkligen att spelas patchas nu i samband med öppna betan.

Jag har inte haft möjlighet att ens starta mitt BF4 under den eklusiva perioden.

"BF4 Beta has stopped working"..

Har provat varenda fix "out there" men inget fungerar. Och sen är det ju tusentals andra som har problem så jag antar att det inte ligger hos mig.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Fan skulle den öppna betan öppna för, nu är ju allt stängt.
Det funkade alldeles utmärkt när bara den stängda var öppen..

Medlem

Själv har jag aldrig ens kommit in på en server, det poppar upp en blå ruta där det står joining server som sedan försvinner och inget händer. Är det någon mer som har varit med om detta?

Medlem
  1. text

För alla som har problem. För mig löste det sig genom att installera de senaste beta drivrutinerna för mitt grafikkort. Så prova det.

Edit: Det krashar för mig när jag ändrar inställningar så kan tänka mig att fler kan ha samma problem.

Medlem

Klockan 10 idag så tog de ner battlelogen för att uppdatera till open beta. Det kommer säkert upp snart nog.

Vid problem
can't connect to server (1) : Ominstallera pluginen för battlelog.
Svart skärm med loading : Stäng av spelet och försök igen
Alt-tabba är riskabelt. Kan få directX error och spelet dör.


signatur

I wanna be a NE Mohawk

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Fick "Loading" buggen igår, kan inte spela längre.

Testa att ändra GstRender.ResolutionScale från 1.0 till 0.9 eller 0.8. Det löste mina problem. I filen PROFSAVE_profile

Medlem
Skrivet av asna:

Klockan 10 idag så tog de ner battlelogen för att uppdatera till open beta. Det kommer säkert upp snart nog.

Vid problem
can't connect to server (1) : Ominstallera pluginen för battlelog.
Svart skärm med loading : Stäng av spelet och försök igen
Alt-tabba är riskabelt. Kan få directX error och spelet dör.

Svart skärm med Loading ska tydligen bero på att Punkbuster inte är uppdaterat. Laddaner PBsetup och lägg till BF4 och uppdatera så borde det funka.

Medlem

ps3 serverna är öppna!


signatur

/Shiiny

Medlem

Tyckte inte det var någon höjdare direkt, det enda positiva jag har att säga är att det kändes fräckare att sitta i armored vehicle/tank med lite nya ljud. Får se på fullsläpp ifall dom fixat lite buggar från betan på 1 månad och hur alla andra banor är.

Medlem

Enligt info är klienten är rätt så gammal build, även texturer och ljud är gissningsvis nerskalat för att få ner storleken på installationen. Betan är främst för att få till rejäl last på servrar och övrig infrastruktur och se vad som behöver tweakas, enligt uttalande från DICE som jag inte orkar leta upp.

Medlem

Nu går spelet att tanka på Origin. Går undan också, 13MB/s just nu. Var rädd att Origin skulle gå på knäna Kliar i fingrarna!

Medlem

Jag har Geforce 331.40 Driver, men kommer inte ens in på någon av serverna. Det poppar upp en blå ruta där det står joining server som typ efter 10 sec försvinner och inget som helst händer. Skulle vara väldigt tacksam om någon vet vad felet skulle kunna vara?

123
Skriv svar