Far Cry 2 vs Crysis

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av landahl:

Mytomanen man tackar. Jag ser att du har blivit varnad för att du snart kommer att bli permanent bannad från denna sidan om du inte skärper dig. Det säger inte lite om dig

Haha Ja, jag blev varnad. Men det jag säger stämmer ju. Jag tycker personer är blåsta som kommer med anklagelser som är felaktiga och som dessutom inte stödjer argumenten med någonting, när man därmot påvisar att personen har fel så kommer fler tomma argumentationer. Det är inte att diskutera på en bra nivå och sånt stör mig väldigt mycket. Dock kan jag inte hjäpa att det är mot forumreglerna att säga så. Tough luck med andra ord.

Jag bidrar med bra saker på detta forum och hjälper andra till skillnad från dig. Du bara skapar meningslösa trådar för att göra folk sura. Den som borde bli bannad är du. Du fyller ingen annan funktion här på FZ än att snacka skit och skapa irritation. Hörde att du blev bannad förut från FZ och det tycker jag var bra gjort!

Nej du bara vägrar inse att du kan ha fel ibland.
Anyway FarCry 2 ser grymt intressant ut.
Lär väl vara mer optimerat också än *host* crysis.

Medlem

Vad hade jag fel om då lilla viktor? Och varför tror du att far cry 2 kommer bli mer optimerat än crysis? Du kan inte bara komma med ett dumt påstående utan att utveckla det...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Vad hade jag fel om då lilla viktor? Och varför tror du att far cry 2 kommer bli mer optimerat än crysis? Du kan inte bara komma med ett dumt påstående utan att utveckla det...

Du vet mkt väl vårt senaste argument orkar inte ens prata om det. Ja det är väl ganska uppenbart att det lär vara mer optimerat med tanke på vad som sagts , och även de faktum att spelet kommer till konsolerna överlag.

Sen är det inte heller så lätt att lyckas så illa med optimeringen som Crysis gjorde så care bara de flyter på bättre på min burk iaf.

Jag vet att du är ett crysis fanboy men så ligger det till i alla fall, säg vad du vill min sista post i denna tråd iaf.

Snip snap slut disskuterat

Medlem

Det kommer säker att vara mindre krävande. Men det behöver inte vara mer optimerat för det, eller hur?

Crytek har lyckats bra med optimeringen det är bara du som inte fattar det. Bara för att ett spel är jävligt krävande är det dåligt optimerat i dina ögon. Så sluta snacka så mycket om saker du inte vet så mycket om.

Detssutom heter det "en" fanboy, inte "ett". Jag kanske är fanboy men du är i alla fall trögfattad.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Ehm, missade denna tråden alldeles...

Alldeles nyligen så stod det t.om. på FZ att Crysis sålde väldigt bra. Och att säga att Crysis sålt dåligt är en stor överdrift.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Crysis har sålt över 1 miljon ex.. vilket är över platinum gränsen. Mer än vad dom hade förväntat sig.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Crysis har sålt över 1 miljon ex.. vilket är över platinum gränsen. Mer än vad dom hade förväntat sig.

Jag äger ettt exemplar av Crysis, men jag tycker att Far Cry 2, har bättre grafik än Crysis!:p

Medlem

Är ju lite svårt att dömma spelet på dom lågupplösta videos och suddiga bilderna vi sett.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jag funderar på att börja följa Laxens äventyr på fz, då slipper man ju köpa roliga serietidningar.


signatur

mr a of clan mr

Medlem

Men gör så. Du skriver ju ändå inget på FZ... Bidrar inte med ett skit i övrigt heller. Men klaga kan du göra. Tycker du ska ta ett par steg bakåt så att du får lite perspektiv på det hela om du nu mot förmodan ska göra det. Mytomaner kan jag stå ut med faktist. Man lär sig att det mesta dom skriver är strunt och man ignorerar dom till slut. Därmot personer som snackar på utan kunskaper och missleder andra är drygare. Ber man dom förklara eller stärka sina påståenden så får man inget. Sådant gillas inte.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av acron:

Jag funderar på att börja följa Laxens äventyr på fz, då slipper man ju köpa roliga serietidningar.

lol ett fanboys vilda äventyr nummer 76.
Inget illa menat mot laxxarn.

Medlem

Fanboy eller inte, jag gör vad jag kan för att rätta till det som blir fel


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Hoppas det inte blir samma systemkrav på det.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Denna tråd har sannerligen urartat sig till något ytterst otrevligt, eller vad kan man kalla det?

Först och främst har vi ett par gnäll-ungar, ena rädd att erkänna misstag, och andra väldigt kär i att vräka ur sig nonsens. Lägg av, och försök att bete er som vuxna. Håll er till ämnet, om det nu finns något.

För det andra finner jag det inte lämpligt att diskutera spel, varav ena inte ens är släppt. Någon förutom jag som lagt märke till hur många "spelet verkar" det finns i denna tråd? Vi bör fortsätta diskutera eller kommentera då det finns tillräckligt med information om FarCry 2, tills dess tycker jag att vi skall hålla oss undan förhastade slutsatser angående kvalitén på spel som inte ens är färdigställda. Punkt.

Medlem

Finns ju faktist en ganska lång och genomgående demo där dom visar spelet och många av dess funktioner och möjligheter (syftar på far cry 2). Men det är svårt att bedöma vilket spel som skulle vara bäst av dessa två på ett så tidigt stadium. Sedan är ju trådskaparen som han är...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

00a
Medlem

Hmm vi verkar ha kommit lite off topic nu va

Medlem

förtidigt att döma utifall de blir bättre lr sämre än crysis!


signatur

Chooch it

Inaktiv

Tycker det är tråkigt att Ubisoft både utvecklar och utgiver FarCry 2 när det verkar som om det har något med Crytek att göra. Ägs Crytek av Ubisoft?

Medlem
Skrivet av deagle1:

Tycker det är tråkigt att Ubisoft både utvecklar och utgiver FarCry 2 när det verkar som om det har något med Crytek att göra. Ägs Crytek av Ubisoft?

jag vet inte men Crysis gavs ju ut av EA. Jag vet inte hur det är med Far cry, någon som har koll på det?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ubisoft utgav far cry, men utvecklades av crytek. EA utgav crysis med utvecklades av crytek. Varken EA eller Ubisoft äger Crytek.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

inga aliens i Far Cry 2,, mumms, bara där så fick spelet 1000st extra poeng


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

När jag såg Far cry 2 gameplay blev jag lite besviken på grafiken. :|Den är verkligen inte lika kraftig som crysis fastän båda använder sig av cryengine 2. Crytek har berättat att de tjänar mycket mer på konsollspel och sänker darför grafiken, pc också.
Dessutom har crysis på den länkade bilden i början mycket liten upplösning och det är inte högsta grafik samtidigt som FC2 har allt på bästa, samt upplösning. Bäst spel vet jag inte vilket som är:P

Medlem

Nu har du nog missuppfattat en hel del här. Först och främst använder Far cry 2 enegenutvecklad grafikmotor kallad Dunia. Och sedan stämmer det att crytek tjänar mer på att även släppa sina spel till konsoller på grund av den stora piratkopieringen. Till konsollversionerna kommer dom att sänka grafiken ja, men PC versionen kommer dom inte sänka.

Kika på de nyaste Far cry 2 bilderna, dom är imponerande...
http://www.nvnews.net/vbulletin/showpost.php?p=1666574&postco...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag skulle säga far cry 2
Kommer att vara gött att springa helt fritt i en 50 kvadrat kilometer stor bana

Inaktiv

Måste hålla med Laxen att bara för att Crysis är krävande så är det inte dåligt optimerat. Det är grafik-korten som ligger efter. Tyvärr så var det kanske ett misstag för crytek att satsa på så höga krav.

Crysis grafiken är ju helt underbar, kommer ihåg de första bilderna, man tappade ju hakan. Men som vi människor är så blir vi aldrig nöjda, om 2-3år är crysis grafiken skit. Då får vi klaga på Cryengine5 med hela jordklotet som "battlezone", ...det laggar för mycket...

Medlem
Skrivet av Luminal:

Måste hålla med Laxen att bara för att Crysis är krävande så är det inte dåligt optimerat. Det är grafik-korten som ligger efter. Tyvärr så var det kanske ett misstag för crytek att satsa på så höga krav.

Crysis grafiken är ju helt underbar, kommer ihåg de första bilderna, man tappade ju hakan. Men som vi människor är så blir vi aldrig nöjda, om 2-3år är crysis grafiken skit. Då får vi klaga på Cryengine5 med hela jordklotet som "battlezone", ...det laggar för mycket...

Men och andra sidan skalar ju crysis väldigt bra och går även att köra på äldre maskiner. Kraven är ju bara höga på högre inställningar. Och så kan du räkna med att det dröjer lite längre än 2 - 3 år innan cryengine2 kommer att vara skit. Och det kommer nog dröja 1 eller 2 år innan vi kommer att kunna maxa crysis med en vanlig speldator. Och så kommer ju crytek att släppa en patch som låter upp Ultrahigh inställningar när tiden är mogen (med andra ord när hårdvara hunnit i kapp).


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av landahl:

Har ni kollat in Far Cry 2? Crysis har väldigt bra grafik men Far Cry 2 ser ut att ha bättre och spelet är inte klart än och enligt ubisoft kommer det bli ännu bättre grafikmässigt.
Spelet verkar också bli bättre än crysis spelmässigt.

Kolla in dessa bilder ---->

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=228539

Alla som har spelat Crysis med någorlunda dator vet att det inte ser ut så där.


signatur

B lup

Inaktiv

hehe ja minns när alla tyckte att half-life 2 och doom3 hade så sjukt snygg grafik, nu kan man lira dom på en vanlig laptop, blir väll samma med crysis å farcry 2 tillslut.
Ja har inte kört crysis men spelat farcry1, de var askul ända tills de kom massa monster, då tröttna ja rätt fort minns jag, (var ett tag sen ja lira de nu) och alla säger att crysis e kul tills de kommer aliens så antar att de e ungefär samma där,, så ja tror farcry2 kommer bli roligare (iaf för mig) dessutom gillar ja inte ea spec mycket, när de är ea som är utgivare tänker jag: inget blod och sega gubbar(man får skjuta 20 skott på varje innan dom dör) vilket ja aldrig gillat direkt iaf, men vi får väll se sen hur farcry 2 blir och dömma sen, spela de man tycker är roligast, låt andra tycka som dom vill,,
men ja vill bara tacka laxen och ni andra för en underhållande tråd! va lite som en såpa;P hah

Medlem

baseras Far Cry 2 på crysis 3d motor eller?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av landahl:

Mytomanen man tackar. Jag ser att du har blivit varnad för att du snart kommer att bli permanent bannad från denna sidan om du inte skärper dig. Det säger inte lite om dig

Jag tycker FARCRY 2 ser mycket bättre ut än crysis...

Håller inte alls med, tycker crysis e finare.


signatur

B lup

123
Skriv svar