20 saker du inte visste om Playstation 4

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

Och att du orkar kommentera mitt får dig att framstå som en redig fanboy

Xbox One är bättre än PS4, deal with it

Haha! Denna kommentaren du precis skrev är ju stereotypiskt för en fanboy. Jag hatar uttrycket och kunde inte bry mig mindre.

MEN

Du skriver att du tycker Xbox One är intressantare än Playstation 4. Okej, det låter ju bra och det är ju nice att du tycker det. Men du får ju för i helvete skriva en anledning om varför du tycker det. Det värsta du kan skriva var det du precis gjorde: "nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten"

Kinect ingår, det erbjuder mera innehåll till vardagsrummet, och jag har alltid gillat Xbox Live mera än PSN.
Spelen lär det inte bli skillnad på mellan konsolerna, så därför väljer jag Xbox One. Den har även (just nu) mera intressanta spel spel också som är exklusiva.

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

Och att du orkar kommentera mitt får dig att framstå som en redig fanboy

Xbox One är bättre än PS4, deal with it

We could go on like this forever...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

Och att du orkar kommentera mitt får dig att framstå som en redig fanboy

Xbox One är bättre än PS4, deal with it

We could go on like this forever...

Vet... jag trollar mest
Vet inte vilken jag vill köpa atm, lutar ju åt PS4 men dno

Medlem

Trevliga nyheter, trots att det kommer bli en Xbox One enbart pga handkontrollen! Det är ju den vi spelar våra spel med trots allt, som folk verkar glömma.

MS har lyckats sänka 50% på responstiden, vilket ska bli grymt intressant att testa

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Om man nu tror att NSA är typ världens största spionnätverk så skulle dom ju vara patetiskt dåliga om dom hade satsat alla sina resources på Xboxen och att man skulle undvika dom helt och hållet om man köper en PS4 istället…

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Att du ens orkar lägga till "PS Fanboys" efter en sådan kommentar får dig bara att framstå som en lika dum fanboy själv. Det är okej att du tycker det, by all means, men för i helvete...

Och att du orkar kommentera mitt får dig att framstå som en redig fanboy

Xbox One är bättre än PS4, deal with it

We could go on like this forever...

Vet... jag trollar mest
Vet inte vilken jag vill köpa atm, lutar ju åt PS4 men dno

Jag hoppas på att båda konsoler blir lyckade så att man blir nöjd oavsett vilken man köper eller åtminstone börjar med. Jag börjar nog med Playstation 4 som det ser ut i dagsläget om jag väljer någon konsol överhuvudtaget, och sedan Xbone. Vem vet, kanske blir tvärtom? Jag har faktiskt ingen aning, vi får se efter release.

Vågar inte förhandsboka en konsol, ungefär som jag förhandsbokar inte längre grafikkort heller. Jag väntar lite och ser om priset sjunker och ifall jag kanske får chansen att pröva på en först innan jag köper.

Medlem

Förbeställt båda men jag börjar fan undra vad jag ska me xboxen till..

Inaktiv

men allvarligt all den här spionverksamheten, nsa kan ju omöjligt gå igenom allt vad folk skriver och gör.

Dom har väl typ en röd lampa som blinkar när nån nämer ordet bomb eller hata usa.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av eCore:

Förbeställt båda men jag börjar fan undra vad jag ska me xboxen till..

Lägg en redig korv i CD läsaren och skicka tillbaka till Microsoft för inspektion och säg att det kan vara en allvarlig defekt som kan ha påverkat fler konsoler.

Inaktiv

Snacka är lätt och det är Sony experter på...
jag tror på deras features när jag ser dem fungera. Sony har ingen infrastruktur för att hantera sådant här, dålig know how och press att leverera resultat snabbt. Alla ingredienser som behövs för,en katastrof. One däremot lovar vad de vet de kan hålla och ser änsålänge ut som det bästa konsolalternativet.

Inaktiv

Snacka är lätt och det är Sony experter på...
jag tror på deras features när jag ser dem fungera. Sony har ingen infrastruktur för att hantera sådant här, dålig know how och press att leverera resultat snabbt. Alla ingredienser som behövs för,en katastrof. One däremot lovar vad de vet de kan hålla och ser änsålänge ut som det bästa konsolalternativet.

Medlem

ps4>xbone


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Dra dit kangelbäre växer din djävul...

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Ronzem:

Xbox One är fortfarande mera intressant...

(nu är det jag som tycker det, så ni tråkiga PS fanboys kan bara hålla truten)

Dra dit kangelbäre växer din djävul...

Du kan.

Inaktiv

haha så fort det kommer en artikel om PS4 eller Xbox one så blir det krig genast i kommentar fälten xD

Medlem

varje gång det blir ett PS4 vs Xbox krig ska alltid någon kommentera det

Medlem
Skrivet av pierre.fransson:
Skrivet av SaraLivblad:

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Patetiskt att höra hur paranoida ni P12or är. Det är bara att täcka för kameran på både xbox och ps om man nu är så rädd och tror att man är så högintressant bland miljontals spelare.
Det lär inte dröja länge förän det kommer skal eller mössor man kan sätta över sin kamera. Finns hur många som helst som vill tjäna pengar på tillbehör och det kommer dom göra på er småglin också.

FEL!

man struntar i att köpa PSEYE, som är delbar, till skillnad mot sexbox, bundled, där hela skiten syrs utav en förbannad kamera, säg hej till publiken storebror ser dig runka framför tvn hahaha, handlar inte om noja utan sunt förnuft, men det vet inte många längre vad det är, saken är den att det du tänker och kan göra, har myndigheterna redan gjort!.

Därför är man försiktigt med vad man gör på nätet, för det är alltid någon som ser och hör vad du gör.

Slå upp Echelon om ni inte tror mig, wikileaks är barnmat i jämförelse!

Medlem

console wars continues..

Medlem
Skrivet av Holmann:

Sitter just nu på jobbet och då youtube är en bannad site så vet jag verkligen inte dessa 20 saker om PS4..

Kan inte någon vänlig själ skriva dom i kommentarfältet så jag vet också!! Jobbar till sent ikväll

Tycker FZ borde kunna utöka sina artiklar lite mer i allmänhet istället för det mest blir "hej, här är en video, titta på den... Journalistik?.. Va?.. Nä nä nä nä.."

Eller ni fattar kanske, efter videon kunde man ju skrivit mer som t ex highlights, analys, allmän beskrivning. Men det brukar ju va rätt goda artiklar med mer kött på benen än denna så ta vad jag säger med nypa salt, är bara lite lustigkurre idag.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Snowden har avslöjat att Microsoft har gett NSA access till sina servrar, bl.a. kan NSA spionera och avläsa Skype videosamtal, telefonsamtal och allt annat:
http://www.theregister.co.uk/2013/07/11/snowden_leak_shows_mi...

Och Xbox One använder Skype. Hmmm... Antagligen kan NSA slå på mikrofonen och videon i Xbox One utan att användaren märker det, så NSA kan se allt.

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten. Så antagligen kan NSA slå på microfonen i Xbox one också.

Jag undrar om Sony samarbetar med NSA? MS och Google, Yahoo etc gör ju det. Men PS4 kanske är säkrare än Xbox One?

Jag visste det! Video övervakning i ditt vardagsrum, nu ska du inte bara bli filmad när du går i affären, på stan, osv. Även i din soffa! Du är en misstänkt terrorist vart du än är. Ms förtjänar inte att sälja en enda konsol även fast det kanske kommer grymma spel.

Medlem
Skrivet av t4bb4rn:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Holmann:

Kan inte någon vänlig själ skriva dom i kommentarfältet så jag vet också!!

1. Det nya interfacet som ersätter PS3's "XMB" heter Playstation Dynamic Menu. Den kombinerar alla PS4'ans sociala funktioner, spelfunktioner, och är det bästa som kommit sen rostat bröd.

2. Playstation 4 kommer med en 500GB hårddisk som kan uppgraderas.

3. Du kan logga in på vilken PS4'a du vill med ditt eget konto, och nå dina speldärifrån.

4. Du kan alltid markera en fysisk PS4'a som ditt "hem-system", där du alltid kan nå alla dina grejer.

5. PS4 kommer med en HDMI-kabel.

6. PS4 är inte regionslåst.

7. Playstation Camera kan filma i 3D (två förskjutna linser) och i väldigt hög kvalitet.

8. Playstation Camera har 4 mikrofoner, för bra ljudkvalitet och för att kunna identifiera källan av ljudet (riktad ljudupptagning).

9. Video Unlimited streamar filmer på PS4.

10. Du kan switcha mellan att spela, gå till menyn, etc, utan avbrott.

11. Touchpadden på DualShock 4 är också en knapp.

12. Playstation App släpps till Android kring PS4'ans släpp, och låter dig nyttja mobiler och tablets som extra skärmar och styrdon till din PS4 i framtiden, vilket t.ex. låter dig streama video eller handla på PSN via dessa.

13. PS4 har Cross Game Chat (folk som spelar olika spel kan fortfarande vara i röstchatt med varann).

14. PS4 har "always on-video compression and decompression", så dina senaste minuter av spelande finns alltid inspelade för dig att nyttja om du vill spara dem eller klippa i dem.

15. PS4 har ett "suspend mode", som låter dig pausa och unpausa in i spelet till exakt den sekund av spelet du är i.

16. PS4 kan både uppdateras och ladda ned spel i bakgrunden när du spelar, eller när den är i viloläge.

17. PS4 brukar en massa moln-tjänster, vilka inkluderar digitala spelbibliotek, månatliga spel, portade legacy titles från tidigare playstations (klippen var från PS3)... Mer info här!

19. Sony Pictures Entertainment jobbar på unika serier/filmer till PS4, bland annat.

20. I nuläget är 140 olika titlar i utveckling till PS4 (man får giss satt många av dessa är multiplattform).

Varsågod. I korthet: samma cloudfunktioner som Xbox One, samma unika TV-serier, samma stöd för film och att swappa till TV - men till PS4an presenteras detta inte som "main features" i och med att det är en strömlinjeformad gamingkonsoll och inte ett svullet Windows Media Center.

Bra skrivet. Synd dock att du inte kunde låta bli att vara partisk på slutet.

Instämmer. Sjukt bra jobbat med genomgången och epic fail på ditt fanboyslut, som jag för övrigt är en slutsats som jag är ganska skeptisk till. Jag tror inte att PS4 är billigare, gör allt lika bra eller bättre och presterar online lika bra som Microsoft.

Medlem
Skrivet av radiuz:

MS har lyckats sänka 50% på responstiden, vilket ska bli grymt intressant att testa

Så när du spelar CoD så kommer du att se ut som en 60-åring med brutet ben istället för en rullstolsbunden 80-åring.. kul..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Tim
Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Amerikanerna kunde ju aktivera mikrofonen i vanliga telefoner när de stod på klykan, så amerikanerna kunde avlyssna vanliga telefoner, trots att de stod på klykan. Och de kan slå på mikrofoner i vanliga mobiler och avlyssna allt. Det är ju därför som bl.a brottslingar tar ut batterier på mobilerna när de har möten.

Är det verkligen så? Är det inte snarare så att de vet att deras position kan spåras genom den mobilens sändaren?

12
Skriv svar