Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar

Medlem
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Och det lär stora företag vad? Om kunderna säger "Vi tänker inte köpa din produkt på grund av det här, det här och det här". Efter det går företaget in och ändrar produkten på den, den och den punkten. Likväl säger kunderna "Nej vi tänker fortfarande inte köpa produkten".

Varför ska då företaget bry sig om att ändra något till att börja med?

Inaktiv

Har MS trollat hela tiden så är det hatten av, många med mig gick på det

Medlem

Hade föredragit om konsolmarknaden hade valt att använda något i stil med Steam där nycklarna låser sig till ditt konto.

Där du har möjlighet att ge rabatt på en del av spelen du äger till vänner så de kan köpa dem billigare för att spela med dig.

Möjligheten att sätta klienten i offline-läge när man är nerkopplad under en period. Och helt enkelt bara verifierar sin konsol med sina spel när man bytar IP med verifieringskod via e-mail.

Möjligheten att folk sätter sig i offline, ger sitt account till någon annan och verifierar åt dem så att 2 eller flera kan spela alla spelen på kontot. Ja, varför inte? Det går ju på PC.

Men man ska aldrig lita blint på alla sina vänner, då de enligt historieböcker inte alltid går att lita på.

Det är min önskan, kasta begagnathandeln, börja använda den digitala marknaden mer. Ju mindre begagnathandel som finns, desto mer kan priserna gå ner för då kommer alla att köpa varsitt spel istället för att låna av varandra när möjligheten inte längre finns.

Jag var först emot att X1 skulle kräva onlineåtkomst och sätta DRM på sina spel, men nu i vidare eftertanke så var nog det bästa som hade kunnat hända för X1 och dess användare när det kom till priser på deras spel.

Synd att de backade från konceptet, även jag som aldrig ens velat röra Xbox systemen med tång pga deras hemska kontroller skulle kunna tänka mig köpa en X1 bara för deras smarta system för handel/DRM.

Det är dags för konsolmarknaden att släppa sin underlägsenhet och komma in på PCmarknaden där priserna är låga, konkurrenterna många.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Och det lär stora företag vad? Om kunderna säger "Vi tänker inte köpa din produkt på grund av det här, det här och det här". Efter det går företaget in och ändrar produkten på den, den och den punkten. Likväl säger kunderna "Nej vi tänker fortfarande inte köpa produkten".

Varför ska då företaget bry sig om att ändra något till att börja med?

Att visa att ens tanken är skadligt nog.

Som jag skrev, de sparkade folk i ansiktet å sa förlåt, å folk säger att det är lugnt.

Medlem
Skrivet av Arnoldo:

Enda som fattas nu är ett paket utan kinect som är 500 Kr billigare ser ingen nytta i den skiten

jag köpte inte ens ett kinect till min 360, jag har testat det men föredrar att spela halvliggandes i soffan.

Nya kinect verkar däremot 1000ggr bättre (har inte gjort någon beräkning på det utan tar en siffra ur luften, 1000 lät bra). Röststyrning, extremt känslig kamera som fungerar i total mörker, som läser av minst huvudrörelse och blinkning kan nog användas på något kul sätt av spelutvecklarna, jag är beredd att ge 500.- för den.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av jocksson:
Skrivet av robbis:

Asså xbox har ju alltid varit bättre än ps när drt kommer till försäljning. Xboxen har väl sålt bäst typ 3 år i rad eller nåt, lär inte bli något undantag denna gång och jag tror den hade sålt lika bra utan att ändra sin policy så fort folk hade fattat hur mycket positivt det hade fört med sig istället för de få negativa sakerna vissa försöker få fram. Go ms, go xbox... Jag kommer hur som köpa båda.

Haha märks att du vet vad du snackar om... inte. PS3 har sålt mer totalt än xbox 360 har, inte i USA men globalt har den det. http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

Märks att du är du i huvudet oxå. Jag skrev inte totalt i försäljning, jag skrev att xboxen legat bäst på sälj toppen de senaste 3 åren.

Märks att du är du i huvudet också, då du även skrev att den ALLTID sålt bättre.

Medlem

Det är alla kids och fanboys som inte vet bättre. Vill du bli besviken - Köp en Xbox. Tycker du det är bra att de tagit bort det enda innovativa med deras nya konsol och sagt, i klartext och väldigt sarkastiskt, att det var vi spelare som de lyssnar på och det är därför det backar - tänk igen. Det var pga för lite förbokningar... och att de dessutom har mage att sälja sämre programvara för 100$ dyrare pris (och nej - kinect är ínte värt 100$....)..... men men... amerikaner är vad dom är...

Medlem

Och sen när de satt konsolen i marknad, så alla som förbokat fått den osv, så ändrar de sig igen.

Medlem
Skrivet av dukedoom72:

Men det var ett gäng gnälliga kärringar! Ms lyssnade och ändrade! Hade varit en sak om de släppt xbone MED drm och online krav, för att sedan säga, hey, vi gjorde ett misstag, köp den här versioner av xbone i stället (ny version) DÅ hade det varit värt att gnälla! Konsol jäveln är ju inte ens släppt än! Och till er digitala fans, lovar att ni säkert nån gång inom en snar framtid kan få glädjen å koppla in en sladd i skallen, arslet, eller näsan. Å njuta digitalt av allting. Glad midsommar surhögar!

Problemet är att om de ändrat sig nu, kan de lika gärna ändra sig om ett år när "tyvärr spelutvecklarna KRÄVER att vi lägger in DRM systemet..." och då sitter man där. Har man vänt kappan efter vinden en gång kan man göra det två gånger.

Av de tre konsoler jag har är Xbox 360 den jag spelat på mest, köpt alla spel till i första hand osv. MEN den här gången litar jag helt enkelt inte på att MS verkligen har ändrat sig utan jag anar att deras PR avdelning skrek som stuckna grisar tills kostymnissarna beslutade sig att skjuta upp alla spärrar man planerat. Varför? Jo, deras planer har fram till nu hela tiden byggt på att systemet skall vara så låst som möjligt, det finns inget skäl för dem att ändra på sin syn på saken. Jag är övertygad om att deras DRM osv. kommer tillbaka, tyvärr.

Medlem

Nej för mig blir det ett ps4. Står det inte i xbox avtal att microsoft kan ändra nästan det mesta gällande sin konsol och hur den används? Tyckte mig läsa något om det någonstans. Sony är inte heller dem världens bästa företag men som det ser ut just nu och vad som har presenterats angående dem båda konsolerna så blir det helt klart ett ps4 nästa generation. Har även en väldigt bra dator så alla spel som blir multiformat kör jag på min pc!

Medlem

Vadå menar ni att om man lyssnar på konsumenterna så får man kunder?! VANVETT!


signatur

// Bacon <3

Medlem

@ ThreeZooli går, 16:48
"Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva"

Vad jag har läst så skulle det inte riktigt fungera på det sättet. Man skulle kunna låna ut spelet till kompisar som då kunde spela spelet i 60 minuter och inte en sekund längre. Ungefär som det fungerar med game trial eller vad det heter på PS+, alltså ungefär som en demo.

Medlem

Kalla det bara inte för revansch, för dem har redan förlorat.
Visst kommer det bokas många benrangel (Xbone) hahaha
men sony har redan vunnit det kommer synas vid juletid
inte i USA kanske, men framförallt i japan och övriga europa-

Bara flinet på sprattelgubben Mattrick gör att man vill krossa sin xbox med en slägga, ser ut som en ful gubbe som vill locka till sig barn med godis och sen låsa in dem och knappast ägna sig åt att spela X-Bone men kanske BONE YOU!

Helt otroligt hur snabbt folk glömmer och dessutom visar att jag har absolut inga som helst värderingar bara jag får min skit plus att vadå princip, 5 min innan då bokade jag PS4 bara för att MS slog mig rakt i ansiktet, flåt spottade är ett bättre uttryck, och nu när flinpelle vänder på kappan, ja då bokar jag om till XBone, för utav vilken anledning, jo kontrollen är "skönare"

Hahaha Cheezus in green pants, så löjligt

Ni skiter i att hårdvaran är betydligt sämre, men så länge kontrollen är skön, ja då kvittar det.

Det kommer finnas microstutter och glitchar på X1an medans PS4 bara glider iväg, varför, kanske för att dem har optimerat minnet samt ett bra vassare grafikkort, dessutom inget krav på kamera, och dem spel jag köper äger jag och jag kan får dem fysiskt på bluray och jag kan ge bort dem, sälja dem eller spara dem och lira dem om tio år, när Xbox servrarna har gått i graven och X-Bone 2 har lanserats! vad återstår = NADA, phhhht!

Tänk över ert köp innan, vänta hellre än att bli blåsta på konfekten.

Har dem gjort en sådan här sak en gång så finns det inget som stoppar dem att försöka igen, och det kommer dem att göra, tro mig.

Köp gärna er X1a, men var snälla och gny inte när ni inte längre kan använda er talade fjärkontroll, en fjärkontroll för 4500kr dessutom, eller ja 5000 kanske, ingen som vet!

Bygga hype, ta bort vissa funktioner och höja priset!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Hade föredragit om konsolmarknaden hade valt att använda något i stil med Steam där nycklarna låser sig till ditt konto.

Där du har möjlighet att ge rabatt på en del av spelen du äger till vänner så de kan köpa dem billigare för att spela med dig.

Möjligheten att sätta klienten i offline-läge när man är nerkopplad under en period. Och helt enkelt bara verifierar sin konsol med sina spel när man bytar IP med verifieringskod via e-mail.

Möjligheten att folk sätter sig i offline, ger sitt account till någon annan och verifierar åt dem så att 2 eller flera kan spela alla spelen på kontot. Ja, varför inte? Det går ju på PC.

Men man ska aldrig lita blint på alla sina vänner, då de enligt historieböcker inte alltid går att lita på.

Det är min önskan, kasta begagnathandeln, börja använda den digitala marknaden mer. Ju mindre begagnathandel som finns, desto mer kan priserna gå ner för då kommer alla att köpa varsitt spel istället för att låna av varandra när möjligheten inte längre finns.

Jag var först emot att X1 skulle kräva onlineåtkomst och sätta DRM på sina spel, men nu i vidare eftertanke så var nog det bästa som hade kunnat hända för X1 och dess användare när det kom till priser på deras spel.

Synd att de backade från konceptet, även jag som aldrig ens velat röra Xbox systemen med tång pga deras hemska kontroller skulle kunna tänka mig köpa en X1 bara för deras smarta system för handel/DRM.

Det är dags för konsolmarknaden att släppa sin underlägsenhet och komma in på PCmarknaden där priserna är låga, konkurrenterna många.

Jo men skillnaden mellan X1 och PS4 är att du hyr tjänsten för X1 medan PS4 spelarna äger sina spel, STEAM är säkerligen jättebra om man inte bryr sig om ägande och fysisk egendom, men den dagen steam lägger näsan i vädret vilket kommer ske för eller senare, ja vad händer då med dina leasade spel, bye bye!

Digitala moln är bra som en extra backup men lägg aldrig original där eller håll enbart till det mediet, räcker att kolla på Soundcloud, deras server gick ned, och kostade mig åtskilliga timmar för att att återskapa musiken jag hade där!

Nope, snarare åskmoln!

Medlem
Skrivet av eatem:

Har MS trollat hela tiden så är det hatten av, många med mig gick på det

Trollat?, det är av ren FEGHET, inget annat

Dessutom är jag besviken på att dem inte vågar genomföra det dem säger, för det visar på att dem är benägna till vad som helst, en 360 spinn, precis som med windows 8 och annan skit som dem försöker pusha.

Nej jag tror stödet för sony har ökat lavinartat och det kommer visa sig kanske inte nu men om ett par år, då dem vinner en jordskredsseger, dels över alla spel dem ger bort via PSN, alla AA titlar, hårdvaran och kringutrustning, Sony har det största bibiloteket vad det gäller filmer och musik, vad har MS, XBLA och Netflix, oooh glömde redbox och ESPN, hahaha

Hoppas det kommer en bra fjärrkontroll till PS4, för till skillnad mot andra vill jag fysiskt göra mina val över vad jag skall se, höra eller njuta utav, inte ha en påtvingad lallande idiotpryl som styr hela mitt liv.

Xbox OFF, and stay off!

/Z

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Rätt stor roll verkar det som, eftersom de ändrade sig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Ztreek:

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Och det lär stora företag vad? Om kunderna säger "Vi tänker inte köpa din produkt på grund av det här, det här och det här". Efter det går företaget in och ändrar produkten på den, den och den punkten. Likväl säger kunderna "Nej vi tänker fortfarande inte köpa produkten".

Varför ska då företaget bry sig om att ändra något till att börja med?

Problemet är att om de gjort en kovändning en gång, kan de göra det igen. Det går helt enkelt inte att lita på dem.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av radiuz:

Lätt att säga att PS4 är bättre hit och dit, grafiskt bla bla..
Blir det verkligen så mycket bättre med GDDR5 minnen istället för GDDR3? Skulle inte tro det.
Kojima vet vad han pratar om som spelutvecklare!

Xbone använder DDR3, inte GDDR3, väldigt stor skillnad. DDR3 är det du använder i din vanliga PC nu för tiden och är bra på allt utom store mängder texturer (som spel vill ha). Därför brukar grafikkort komma med internt GDDR5-minne. PS4an som gjort helt tvärt om kommer vara bra till spel men långsamt till allt annat, vilket inte spelar så stor roll i slutändan.

Men ska man köpa en konsol, kolla vilka spel du vill ha, vilken handkontroller du gillar och vilken konsol som funkar bäst online. Att gå efter hårdvara är inte relevant, 360 hade halva kapaciteten av PS3an men lyckades ändå köra samma spel med samma flyt.

Med andra ord: det kommer inte bli så stor skillnad.

Alla som någon gång spelat på PC och jämför bra och dålig hårdvara vet att grafikkort och minne är minst lika viktigt som CPU, hårddisk, moderkort och ljudkort.

Sen har du ytterligare fel när du säger att X360 klarade utav och spela samma spel som Ps3 med samma flyt.

Möjligt ja om man satt 2 meter ifrån en 19" för att undvika all "microstutter och glitchar" som hela tiden uppenbarar sig i en hel del spel, vilket beror på dåligt optimerade spel och taskig hårdvara, så är det bara.

Hur många spel vill du att jag skall räkna upp som hackar rätt som det är, eller till och med hänger sig.

1. Walking dead, totalt värdelös optimering
2. BF3, så fort det svärmar på skärmen av action så hackar det.
3. Far Cry 3, samma här
4. Fuse funkar ok, men hackar då och då
5. State of decay och detta är xbla huh?

Jaja finns mängder, och jag kan inte påstå att jag har råkat ut för lika mkt strul på PS3, sorry!

"Inferior hardware will lead to inferior gaming"

PS4 har bättre hårdvara, och sony må just nu ha förlorat övertaget p.g.a microsofts feghet, men dem kommer inte ge sig förrän deras spel ger den bästa upplevelsen oavsett om det gäller Vita, PS3 eller PS4.

Simple as that!

Medlem

ok bara därför ska ja köpa xbox one!

vänta nu...

Medlem
Skrivet av Vioche:

ok bara därför ska ja köpa xbox one!

vänta nu...

Nej tydligen inte ;D

Medlem
Skrivet av radiuz:

Jag avbokade Xbox One pga DRM. Bokade PS4 direkt, efter ändringen nu så avbokade jag PS4 och bokade återigen Xbox One.
Varför? Jo, så himla mycket skönare spelkontroll (vilket är viktigt, iaf för mig) och alltid gillat min 360 som numera är såld. Valet är enkelt för mig, sedan handlar det alltid om spelen...

Lätt att säga att PS4 är bättre hit och dit, grafiskt bla bla..
Blir det verkligen så mycket bättre med GDDR5 minnen istället för GDDR3? Skulle inte tro det.
Kojima vet vad han pratar om som spelutvecklare!

om inte annat kan du kolla på tv medans du kollar på tvn!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Jag kan väl snarare uppleva MS som bakåtsträvare när man inte lyckas hitta en bra form på deras vision med internetmöjigheterna och slopar det helt. Är väl deras ansvar att presentera en lösning som tilltalar konsumenterna och på så vis drar in pengar?

Uppenbarligen var det ingen hit vad de lyckades med, och jag tycker vore intressant om det vrit lite mer skillnad på konsolerna än huvudsakligen en logga. Synd faktiskt.

Jag kommer satsa på en annan ny konsol som heter Steam Big Picture Mode, krossar både ps4 och xbox one.

Men allvarligt talat så är xbox helt ointressant numer, och blir nog en ps4 någon efter dammet lagt sig och man kan se den pånytt. Xbone var nästan lite kul att överraska hemma med just för den stack ut och gjorde något annorlunda, men nu helt ointressant för mig.

Inaktiv

Dom har inte gjort ett enda rätt, och bara för att dom tar bort onlinekravet och skrotar utlånandet av spel (som för övrigt kanske bara gällde som demoversioner) så vänder folk och förhandsbokar Xbox One så att den går om PS4?

Undrar ju lite vad folk har för krav när dom köper en konsol, riktigt tråkigt. Därtill har vi konsumenter som tycker att deras inlåsning av kunden är bra, och att alla andra då är "bakåtsrävande". Shit..inte konstigt att man kan sälja skit på appstore i miljarder när ingen tänker till. Är dock tveksam på att statistiken stämmer på riktigt.

Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130622/xbox-one-spel-dela...

Förklarar ju allt, vore konstigt om MS av alla skulle låta sina kunder dela med sig av sina spel gratis osv..bakåtsträvande? Jamen...

Synd att MS inte kört full ut med sin plan, hade varit så kul att se hur begagnat och utlåning faktiskt hade fungerat. Det hade ju fungerat skitdåligt såklart.

Medlem

PS4 kanske har bättre system-specs men föredrar Xbox pga kontrollerna och spelen

Medlem

90% av den dåliga PR kommer ju direkt från Sony eller från deras fans som försöker kranka ner på Xbox one med alla medel tillgängliga även Spel sidor istället för att lyfta fram vad som är bra med deras egen konsoll försöker dom i oändlighet smutskasta den andra...

... Vi har genomskådat PS4 och dom har inte så mycket att komma med än att säga vi har DDR5 och du kan spela spel på den vill du ha EYE så får du punga ut lika mycket som en Xbox one som har lika bra prestanda för denna generations spel.

Och glömde jag tillägga alla NSA propageringar om Kincet (facepalm)... joråserruatt så är det ....

En 7 åring kan ju gå på det där men vuxet folk ...

Inaktiv
Skrivet av Kanonkula:

90% av den dåliga PR kommer ju direkt från Sony eller från deras fans som försöker kranka ner på Xbox one med alla medel tillgängliga även Spel sidor istället för att lyfta fram vad som är bra med deras egen konsoll försöker dom i oändlighet smutskasta den andra...

... Vi har genomskådat PS4 och dom har inte så mycket att komma med än att säga vi har DDR5 och du kan spela spel på den vill du ha EYE så får du punga ut lika mycket som en Xbox one som har lika bra prestanda för denna generations spel.

Och glömde jag tillägga alla NSA propageringar om Kincet (facepalm)... joråserruatt så är det ....

En 7 åring kan ju gå på det där men vuxet folk ...

Den dåliga PR som finns har ju MS skapat på egen hand. Finns ju en anledning att omröstningen här på FZ var till 80-90% fördel PS4, har inget med fanboyism att göra utan att MS har klantat sig rejält. Går inte att bortförklara all kritik på det sätt du gör. Eller menar du att Sony och deras ligger bakom MS egna uttalanden och kundhantering?

Medlem

Och hur spelar det här någon roll vilken som säljer mest ?...

Jag köper Xbox One för att den verkar mer intressant för mig som kund sen att den är marginellt dyrare är fullkomligt oväsentligt.

Sen demon för kinect verkar ju helt avgörande för min del då jag ser potentialen för utvecklingen 1-2 år efter release.

http://www.youtube.com/watch?v=Hi5kMNfgDS4

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Kanonkula:

90% av den dåliga PR kommer ju direkt från Sony eller från deras fans som försöker kranka ner på Xbox one med alla medel tillgängliga även Spel sidor istället för att lyfta fram vad som är bra med deras egen konsoll försöker dom i oändlighet smutskasta den andra...

... Vi har genomskådat PS4 och dom har inte så mycket att komma med än att säga vi har DDR5 och du kan spela spel på den vill du ha EYE så får du punga ut lika mycket som en Xbox one som har lika bra prestanda för denna generations spel.

Och glömde jag tillägga alla NSA propageringar om Kincet (facepalm)... joråserruatt så är det ....

En 7 åring kan ju gå på det där men vuxet folk ...

Den dåliga PR som finns har ju MS skapat på egen hand. Finns ju en anledning att omröstningen här på FZ var till 80-90% fördel PS4, har inget med fanboyism att göra utan att MS har klantat sig rejält. Går inte att bortförklara all kritik på det sätt du gör. Eller menar du att Sony och deras ligger bakom MS egna uttalanden och kundhantering?

Ja eller är det så som andra ledande företag att folk älskar att hata dem och jag minns när ps3 och xbox 360 lanserades exakt samma skitsnack då som nu och det var majoriteten av PS3 fans som stod för trashtalk och vinklade artiklar ala Aftonbladet och Expressen.

Inaktiv
Skrivet av Kanonkula:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Kanonkula:

90% av den dåliga PR kommer ju direkt från Sony eller från deras fans som försöker kranka ner på Xbox one med alla medel tillgängliga även Spel sidor istället för att lyfta fram vad som är bra med deras egen konsoll försöker dom i oändlighet smutskasta den andra...

... Vi har genomskådat PS4 och dom har inte så mycket att komma med än att säga vi har DDR5 och du kan spela spel på den vill du ha EYE så får du punga ut lika mycket som en Xbox one som har lika bra prestanda för denna generations spel.

Och glömde jag tillägga alla NSA propageringar om Kincet (facepalm)... joråserruatt så är det ....

En 7 åring kan ju gå på det där men vuxet folk ...

Den dåliga PR som finns har ju MS skapat på egen hand. Finns ju en anledning att omröstningen här på FZ var till 80-90% fördel PS4, har inget med fanboyism att göra utan att MS har klantat sig rejält. Går inte att bortförklara all kritik på det sätt du gör. Eller menar du att Sony och deras ligger bakom MS egna uttalanden och kundhantering?

Ja eller är det så som andra ledande företag att folk älskar att hata dem och jag minns när ps3 och xbox 360 lanserades exakt samma skitsnack då som nu och det var majoriteten av PS3 fans som stod för trashtalk och vinklade artiklar ala Aftonbladet och Expressen.

?? Sony är ett ledande företag, ingen lite indieutvecklare direkt. Det handlade om DRM, och MS ville låsa in sina kunder, Sony ville inte göra det. (eller vill kanske, men valde att inte göra det). Var det samma snack om DRM, onlineverifieringar etc då med? Det minns jag inte.

Medlem

skit skumt att xbox one gick om ps4 bara för detta ? tror det är skumma siffror faktiskt

Skriv svar