Amazonen svingar tung yxa i ny film från Dragon's Crown

Robot
Amazonen svingar tung yxa i ny film från Dragon's Crown
Medlem
Amazonen svingar tung yxa i ny film från Dragon's Crown

What? I don't even...

Medlem

Ja du, vad ska man säga.. *facepalm*

Medlem

Coolt det hade varit om det INTE varit typ manga...

Edit: Äcklig bild, kan ni inte byta den till en sko eller något i stället?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Dåragons Kuraon

Medlem

Är det ett mmo actionspel eller vad? Kan ni inte skriva vad för typ det är? Actionrollspel singleplayer elr multi osv.
Hur svårt är det?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

dat string.

Nu har jag två orsaker till att köpa spelet.

Strutarna på wizard-bruden och nu detta

Medlem
Skrivet av kill455:

Är det ett mmo actionspel eller vad? Kan ni inte skriva vad för typ det är? Actionrollspel singleplayer elr multi osv.
Hur svårt är det?

Dragon Crown är de 5te spelet av ett Vanillaware, De har mer eller mindre gjort samma typ av spel sedan deras första release Odin Sphere som är nog av större sannolikhet att du har hört talats om.

Vad de är? tja de alla är Action RPG's, de jag har spelat har också varit enormt bra T:e.x ta odin sphere som ett exempel. Du har även Muramasa.

Om du itne spelat dom så rekomenderar jag dig att köpa Odin Sphere HD på PSN ( i USA/Canda så skapa ett sådant konto om du inte redan har )

Medlem

Jag är helt och hållet okej med hennes design. Hon är en stark kvinna som svingar ett gigantiskt vapen. Hon ser ut som en kvinnlig kroppsbyggare. All good in my book.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns lika lockande som hemorrojder.

Medlem

"Öh, alltså stringtrosorna och minibikinin är faktiskt riktigt bra... de liksom, typ, asså... gör henne smidig.... typ, i strid, eller nåt."

Medlem

fy fan så osmakligt


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av kill455:

Är det ett mmo actionspel eller vad? Kan ni inte skriva vad för typ det är? Actionrollspel singleplayer elr multi osv.
Hur svårt är det?

Dragon Crown är de 5te spelet av ett Vanillaware, De har mer eller mindre gjort samma typ av spel sedan deras första release Odin Sphere som är nog av större sannolikhet att du har hört talats om.

Vad de är? tja de alla är Action RPG's, de jag har spelat har också varit enormt bra T:e.x ta odin sphere som ett exempel. Du har även Muramasa.

Om du itne spelat dom så rekomenderar jag dig att köpa Odin Sphere HD på PSN ( i USA/Canda så skapa ett sådant konto om du inte redan har )

Jag hade för mig att Dragon's Crown var mer ett beat-em-up spel, i samma stil som Capcoms gamla D&D: The Arcade Game. Typ, att det faktiskt är en hyllning till just det spelet.

Medlem

Fyfan...


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Men alltså... såååå speciellt eller särskilt nytt är väll inte hennes stil. Jag tycks minnas ganska tuffa brudar i dom gamla Conan filmerna som inte hade för mycket på sig, inte männen heller för den delen.

För övrigt
duraguns korawn

Medlem

Måste ju älska att "hennes" huvud inte direkt är proportionerligt till hennes muskulära kropp. Som ett Barbiehuvud på Arnold Schwartzerneggers kropp.

Medlem

Är ju mer humor än något annat, det är ett spel och ska inte tas på för stort allvar.

Medlem

Fan vilken läskig bild :S

Medlem

asså, nåt känns fel med hennes ansikte

Medlem

Jag är nog en av kanske 2 eller 3 personer här som faktiskt gillar den grafiska stilen och inte för "Hurr hurr tuttar och stjärt!" (seriöst, väx upp) utan för att George Tamikani har faktiskt en riktigt snygg stilistisk stil som kommer fram otroligt bra i rörelse, vilket har synts i alla tidigare Vanillaware spel som Odin Sphere, Muramasa, Grim Grimoire, etc.

Tycker det är synd att folk smutskastar spelet så himla fort pågrund av lite skinn.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av aolbain:

asså, nåt känns fel med hennes ansikte

Hon kanske fått näsan krossat av nåt monster? Efter att en häxdoktor krymt hennes huvud! Ja förutom då att det ser ut som hon råkat sätta sig på ett helt getingbo så hennes skinkor svullnat upp.

Medlem

Hur kommer det sig att ni skrivit tiotalet artiklar om detta relativt ointressanta lågbudgetspel och uppdaterat om det så fort det släppts någon ny bild, medan ni helt skippar att skriva ens en rad om andra spel?

Warframe exempelvis, ett av de mest spelade spelet på Steam för tillfället, före bland andra Valves egna Left 4 Dead 2; inte ett knyst om det.

Battle for Graxia, fjärde mest lästa om PC-spelet hos Gamespot, finns inte ens i er databas.

Så varför pumpa ut icke-nyhet efter icke-nyhet om detta spel istället för att lägga energin på att lyfta fram spel som ni inte ens uppmärksammat att de existerat, än mindre skrivit en rad om?

Medlem
Skrivet av Keasar:

Jag är nog en av kanske 2 eller 3 personer här som faktiskt gillar den grafiska stilen och inte för "Hurr hurr tuttar och stjärt!" (seriöst, väx upp) utan för att George Tamikani har faktiskt en riktigt snygg stilistisk stil som kommer fram otroligt bra i rörelse, vilket har synts i alla tidigare Vanillaware spel som Odin Sphere, Muramasa, Grim Grimoire, etc.

Tycker det är synd att folk smutskastar spelet så himla fort pågrund av lite skinn.

Håller med dig. Själv föredrar jag inte artstylen, men de flesta här verkar inte komma med några konkreta argument varför de inte gillar stilen. Istället gnäller alla bara på att den är sexistisk och objektifierande.

Älskar dock nästan all art från Muramasa. Det spelet är mer min stil, även om det är från samma artist.

Medlem

Det här var så osmakligt att jag t om börjar förstå Arnroth´s syner på spelindustrin..


signatur

Game long and prosper

Medlem

Haha typiskt vältränade brudar å ha svinstora bröst

Medlem
Medlem

Asså jag förstår inte hur folk kan störa sig på det här. Alla karaktärerna i spelet, män och kvinnor, är alla EXTREMT överdrivna. Allt är stort, muskler, vapen, bröst... allt.

Jag vet inte, spelet känns så extremt medvetet om att det inte ska vara verklighet på något vis att jag inte ser några problem med det alls. I övrigt tycker jag det är väldigt kul att se det komma ut en sidescroll brawler med co-op. Var ett tag sedan vi hade en bra sådan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Arizato:

Håller med dig. Själv föredrar jag inte artstylen, men de flesta här verkar inte komma med några konkreta argument varför de inte gillar stilen. Istället gnäller alla bara på att den är sexistisk och objektifierande.

Om man finner den sexistisk och objektifierande är väl det ett mer än tillräckligt argument.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Arizato:

Håller med dig. Själv föredrar jag inte artstylen, men de flesta här verkar inte komma med några konkreta argument varför de inte gillar stilen. Istället gnäller alla bara på att den är sexistisk och objektifierande.

Om man finner den sexistisk och objektifierande är väl det ett mer än tillräckligt argument.

Men det är skillnad på att bedöma tecknarstilen och karaktärsdesign eller hur något framställs. Det är vad jag försöker få fram. För mig är allt för oproportionerligt för att jag ska uppskatta det, det är ju snarare en del av konstnärens stil än hur han framställer något. Alla människor som kan eller försöker teckna kan framställa något som objektifierande.

Jag kan hålla med om att karaktärerna är översexualiserade i vissa fall, men man får även tänka på att nästan alla karaktärer i detta spelet (om man utesluter den kvinnliga alven och den manliga magikern) är ganska lättklädda och sexualiserade.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Det här var så osmakligt att jag t om börjar förstå Arnroth´s syner på spelindustrin..

Det här är så överdrivet dock så det går inte att ta på allvar. Ser medvetet sjukt ut ..typ : p

12
Skriv svar