Battlefield 4 blir next-gen

Robot
Battlefield 4 blir next-gen

Nästa instans i Battlefield-serien släpps på nästa generations konsoler.

#battlefield-4


Medlem
Battlefield 4 blir next-gen

Mycket trevligt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Medlem

Bah, ge hit gamla hederliga andra världskriget eller vietnam eller kanske lite första världs kriget så blir jag glad. Även att rekylen känns av och inte som i bf3 där det går att mata utan att lägga märke till det.
På tok för enkelt och allt. Bf 4 lär bli likadant, sedan tror jag inte grafiken heller i sig kommer vara något märkvärdigt. Bf3 hade ju inte ens någon awesome grafik som folk påstod. Vad jag sett och när jag själv spelat så tyckte jag det såg ut som vilket spel som helst utseendemässigt, Far Cry 3 hade faktiskt betydligt bättre grafik om jag ska vara ärlig.

Skägg.
10 Chambers

Jag skulle kunna tänka mig ett Bad Company som mellanakt, alltid gillat den spinoffen.


signatur
Medlem

2014 är sjukt tidigt. Nästan som COD, massa map DLC och release ofta som möjligt, men kan inte klaga

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Battlefield är redan mjölkat, räkna in f2p spelen i det hela så har vi en hel del titlar, svårt att mjölka något som redan är mjölkat. Även om folk inte håller med mig nu så vet jag att jag har rätt, EA tävlar mot Activision för att acti har en hel del cod titlar (typ lika många som det är bf spel nu så) som säljer som smör i solsken.
Och EA är dessutom giriga jäklar som sabbar en bra spelserie bara för att få tjäna sina smutsiga pengar, lär inte ens kasta ut 1 krona på bf 4 när det kommer. Gör dom det förbättrat och samt att det inte är moderna krig så kan jag kanske kasta ut en slant.

Medlem

Vågar man säga konsolportning?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Håller helt med. EA har helt tappat fattningen. Hoppas förstås att DICE sätter ned foten.

Medlem

Jag vet inte om jag håller med att BF4 kommer ut för tidigt. Det beror help på vad det är för settings. Är det samma typ av Moderna Krig så håller jag helt och hållet med - men har de valt ett annat slagfält så tycker jag det blir ett välkommet tillskott.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Håller helt med. EA har helt tappat fattningen. Hoppas förstås att DICE sätter ned foten.

"Hoppas förstås att DICE sätter ned foten."

Ehm...hur då? EA äger DICE och säger åt sin studio vad dom ska göra och när.

Dock så håller jag med vuze2143. En uppföljare till 2142 skulle ha suttit fint och garanterat mitt köp. Men EA tänker väl så att dom ger oss ett Battlefield 3 som alla kommer att klaga på, sen ger dom oss ett Battlefield 4 med alla features som folk ville ha i 3:an, Battlerecorder, Commander 6-squad etc. så tvingas alla att köpa 4:an... Sen kommer uppfäljaren till 2142... som alla också köper.

Medlem

Där får de som skrällde om att BF skulle bli det nya CoD en känga. Ett släpp per år, jo jag tackar, två år har redan passerat sedan BF3.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Där får de som skrällde om att BF skulle bli det nya CoD en känga. Ett släpp per år, jo jag tackar, två år har redan passerat sedan BF3.

Nej, det har det inte.

Medlem

Ingen är förvånad - inte heller när BF5 kommer sent 2015...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Men snälla nån, det kommer vara 3 år mellan BF3 och BF4 som hastigast. Man kan jämföra med 1942 och BF2 som också släpptes med 3 år emellan. Men du kanske vill ha en paus likt den mellan BF2 och BF3 på 6 år?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Så länge det mjölkas på rätt sätt så bryr jag mig inte så mycket. Bara spelet blir bra så är jag nöjd, men BF-serien har blivit en riktig surmjölkning. Jag personligen tröttnade snabbt på BF3. Redan efter tre månader så var jag less, men jag hoppas verkligen att BF4 går tillbaka till sina rötter, och att DICE för en gångs skull jobbar för fansen i stället för EA. Dedikerade servrar och moddar är ett krav för att jag ska köpa BF4. Annars kan man lika gärna köpa något annat spel från en studio som bryr sig om sina fans.

Medlem

Nu kommer alla console buys bli helt häpna av grafiken på next gen! välkommen till PC världen

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Men snälla nån, det kommer vara 3 år mellan BF3 och BF4 som hastigast. Man kan jämföra med 1942 och BF2 som också släpptes med 3 år emellan. Men du kanske vill ha en paus likt den mellan BF2 och BF3 på 6 år?

Fanns tyvärr väldigt många BF mellan tvåan och trean.

Medlem

Dom får spotta ur sig hur många dom vill, bara det leder fram till "Battlefield Earth" som jag gladeligen kommer lira när det släpps om sisådär 20 år..

Medlem

Åhh nej!! Speltillverkare tillverkar spel. Att dom ens törs! Och dessutom låter dom oss välja om vi vill lägga våra pengar på det eller inte. SKANDAL!

Vad har hänt med FZs användare dom senaste åren? Är det alla sönder curlade 90'talister som bryter ihop så fort dom inte får som dom vill?

Inaktiv
Skrivet av Droopydawg:

Åhh nej!! Speltillverkare tillverkar spel. Att dom ens törs! Och dessutom låter dom oss välja om vi vill lägga våra pengar på det eller inte. SKANDAL!

Vad har hänt med FZs användare dom senaste åren? Är det alla sönder curlade 90&#039;talister som bryter ihop så fort dom inte får som dom vill?

Är då ett jävla gnäll i artiklarna iaf. Var inte så förr.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Håller helt med. EA har helt tappat fattningen. Hoppas förstås att DICE sätter ned foten.

"Hoppas förstås att DICE sätter ned foten."

Ehm...hur då? EA äger DICE och säger åt sin studio vad dom ska göra och när.

Dock så håller jag med vuze2143. En uppföljare till 2142 skulle ha suttit fint och garanterat mitt köp. Men EA tänker väl så att dom ger oss ett Battlefield 3 som alla kommer att klaga på, sen ger dom oss ett Battlefield 4 med alla features som folk ville ha i 3:an, Battlerecorder, Commander 6-squad etc. så tvingas alla att köpa 4:an... Sen kommer uppfäljaren till 2142... som alla också köper.

Ingame voip, commander hade varit så jäkla nice. Det saknas verkligen något i Bf3.

Medlem

Battlefield 3 kom 2011, Battlefield 4 kommer 2014, det är tre år och en ny konsollgeneration (om man nu använder detta underlägsna spelsätt) och ett antal PC-generationer mellan. Jag förstår inte hur detta är att "mjölka serien" som det gnällas så förbannat om. Förklara för mig.

Medlem

Va det bara jag som blev glad av nyheten att det kommer till next-gen? fattar inte vad grejen är med alla tomtar som inte kan se det positiva i saker och börjar prata om mjölkning osvosvosv.

Finns det nått som får er småbarn glada längre eller ska hela spelbranchen behöva lägga ner 5 år i sträck för att en release inte ska räknas som något ont?

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Battlefield 3 kom 2011, Battlefield 4 kommer 2014, det är tre år och en ny konsollgeneration (om man nu använder detta underlägsna spelsätt) och ett antal PC-generationer mellan. Jag förstår inte hur detta är att "mjölka serien" som det gnällas så förbannat om. Förklara för mig.

Det jag kan förstå litegranna är att det går från BF3 till BF4 direkt utan ett nytt BF1942 eller 2142. De flesta vill kanske se ett BF med variation.

Men ser fortfarande fram emot det!

Medlem

Detta är så sjukt fel väg av DICE att gå! Dom borde satsat på ett nytt BF2142 eller bara ett helt nytt World War 2 BF spel. Inte börja mjölka BF som CoD...

Medlem

Vore välkommet med fler spelare per server och commanderverktyg i samband med det. Kanske jag som är Planetside 2 skadad just nu, men BF3 o COD:BO2 (ändå ett köp man ångrar) samlar damm tack vare skalan och strukturen i Planetside2.

Tidigt o tidigt...kom inte BF3 hösten -11?!
Så om det blir BF4 vår -14 är det ju 2,5 år i mellan

Sen att vi fortfarande spelar det och det fortfarande är awesome gämfört med andra fps, gör att det känns som det kom nyss


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Det är för tidigt...

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Battlefield "4" kommer ut på tok för tidigt.
Att börja mjölka denna serie, kommer bara resultera i ett stort F...

Om ni nu känner er tvungna att spotta ut ett bf, gör då ett 2142 eller ww2 =D

Hoppas du vet att det har kommit ett BF varje år de senaste 5 åren? om man räknar med ordentliga expansioner.

123
Skriv svar