Arma III exklusivt till Steam

Robot
Arma III exklusivt till Steam

För att kunna släppa nästa Arma under 2013 väljer Bohemia att ge ut det via Steam.

#nyhetstips, #bohemia-interactive, #arma-iii, #valve


Medlem
Arma III exklusivt till Steam

Steam workshop skulle ju vara fint !

Medlem

Bra, då kommer communityn vara samlad på samma ställe. Arma 2 på steam kan vara ett helvete ibland när man ska installera moddar.

Medlem

Tycker jag låter jäkligt bra! Steam är perfekt.

Medlem

Steam är en bra plattform och det finns ingen som kommer kunna konkurera med det på sjukt långt tag. Anledning till det är just för att Valve är medvetna om att användarna gör systemet och inte omvänt.


signatur

Idono. That's me!

Coolt, det gillar vi.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite förvånande att det blir steam exklusivt. Hade väntat mig att de sålde det på steam men också på andra sätt. Vilket fall som helst kan det ju leda till lite enklare mod support med workshop men dem som inte gillar att ha steam, kommer nog bli lite små griniga.

Medlem

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Du vet att man kan köpa Steam spel på andra ställen än Steam va? G2Play, CJS-CDKEYS osv! mer än halva priset och inge scamm!

Medlem
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Hört talas om greenmangaming och ovan nämnda sidor?

Medlem

Kan även tillägas att moddet DayZ ahr kommit till Steam officiellt

Medlem
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Borderlands 2 har vid vissa tillfällen kunnat köpas för 25 euro under reor. Jag tror priset kommer vara betydligt lägre efter ett tag

Medlem
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Prissättningen varierar från förläggare till förläggare. Skyrim t.ex. har sänkts till 29.99 redan.

Medlem

För er som nu är så oroliga att använda mammas kontokort, så har ni en god nyhet

Will I be able to buy a boxed copy of Arma 3?

There will be boxed copies in most regions. These may either be Steam Codes in a retail package, or also contain DVD data (speeding up installation). You will still have to run and update through Steam the first time.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Borderlands 2 har vid vissa tillfällen kunnat köpas för 25 euro under reor. Jag tror priset kommer vara betydligt lägre efter ett tag

BL2 kostade 14€ hos GMG den här veckan.

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Du vet att man kan köpa Steam spel på andra ställen än Steam va? G2Play, CJS-CDKEYS osv! mer än halva priset och inge scamm!

Skrivet av asdfg:
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Hört talas om greenmangaming och ovan nämnda sidor?

Skrivet av Friberg:
Skrivet av spritarn:

Trist för prissättningen. Lär väl säljas för 59,99€ i 1-3år med eventuell dip till 44.99€ under reorna.

Prissättningen varierar från förläggare till förläggare. Skyrim t.ex. har sänkts till 29.99 redan.

Jo visst är det så.. Jag tolkade nyheten som att Steam skulle vara den enda förläggaren som sålde spelet men då kanske jag hade fel

Medlem

Underbart Approved!!!!!

Medlem

Tror ni att det kommer ut innan sommaren?

Medlem

Är väl den enda som säger meh.

Medlem

Fördelar så som DRM.... Inte för att jag bryr mig men.


signatur

subterranean homesick alien

k3m
Medlem
Skrivet av FortuN:

För er som nu är så oroliga att använda mammas kontokort, så har ni en god nyhet

Will I be able to buy a boxed copy of Arma 3?

There will be boxed copies in most regions. These may either be Steam Codes in a retail package, or also contain DVD data (speeding up installation). You will still have to run and update through Steam the first time.

Då blir det den boxade versionen Vad gäller Steam m.m., så ja! Inget man kan göra åt.

Inaktiv
Inaktiv

Exklusivt... Och positiva kommentarer?! VAD I--?!

Det spelar ingen roll för mig, för de första spelen var inte ens bra. Jag avstår.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Roligt med så positiva kommentarer, på det officiella forumet klagar alla bara (dvs som vanligt)

Medlem

Löjligt positiva kommentarer men vad förväntar man sig när det handlar om Valve?
Folk skulle ju ge sin själ och hela sin familj till dom..

Exklusivitet är aldrig bra.
Dock ser ju detta ut att vara ett halvt sådant, att Steam står för servern och uppdateringarna. Men att man ska kunna köpa det från olika butiker (?)

Om inte det sista så är det en jävla sellout, Steams priser är aldrig något att hänga i granen förutom i vissa enstaka fall och så klart deras reor.

Steam kan dra åt skogen så länge alla spel inte kan köras i Offline läge, otroligt irriterande när man är utan internet i några timmar och man kollar igenom sin spel lista MEN INTE KAN SPELA FÖR DET KRÄVS INTERNET! -___-

Ubisoft DRM - NAY
Valve DRM - YEY
..suck..

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Exklusivt... Och positiva kommentarer?! VAD I--?!

Det spelar ingen roll för mig, för de första spelen var inte ens bra. Jag avstår.

Spelen före Arma 2 vet jag inte men Arma 2 har förändrat min spelvärldsbild till det jag själv föreställde mig att jag önskade av ett militärorienterat spel: STORA världar som man kan göra lite vad som helst i = ett UNDERBART spel. Hoppas bara att 3an blir mer och bättre av samma vara så det inte blir samma fenomen som när BF3 kom.. (BF3 fick mig att sluta spela BF och leta upp nåt annat = Arma!)

Medlem

Fattar inte varför alla är så jävulskt gnälliga på Steam?

Jag och alla polare sitter online där ofta, då vi använder steam till många av våra spel. Vi har aldrig haft något problem med det. Är säkert flera år sedan vi har haft något problem senast.

Förutom att det kan vara högre pris (Vilket det bevisat inte kommer vara för att det ska ÄVEN säljas i butik) så vad har ni mot det?

Funkar tamefan fin fint och är en jävligt bra tjänst...


signatur

The King is Back

Inaktiv

Bra gjort av Bohemia Interactive, fastän Steam suger.

Inaktiv

steam låter bra ,särskilt om moddarna släpps genom det ..otroligt bökigt och krångligt att installera dom annars.
Gillade arma 2, men inte operation arrowhead särskilt mkt

Medlem

Allt som ger mig ARMA 3 snabbare är bra. Och jag gillar Steam.

För övrigt anser jag att Gabe Newell är fet!

12
Skriv svar