Ny rulle från nya Army of Two
Djävulskartellen handlar till stor del om explosioner och ond bråd död, vilket även är huvudtemat i nya trailern titulerad Overkill.
#army-of-two-the-devils-cartel, #ea
Med reservation för att verka analstel, men grepen på handgranaten satt kvar. Grepen lossnar när man kastar granaten..
Är du säker på att det är så för alla granater? Jag vet att dom amerikanska runda granaterna har ett handtag som lossnar, men jag minns inte att det var så på granaterna vi hade i lumpen.
Tja, första spelet var grymt bra co-op och en lagom fin parodi på moderna skjutspel
Uppföljaren försökte vara seriösare, men blev abra instängd och tråkig, och detta ser inte bättre ut, tvärt om. Synd att Army of Two aldrig fick någon riktig uppföljare, utan att EA istället fokuserade på att försöka göra det mer barnvänligt/likt CoD :/
Med reservation för att verka analstel, men grepen på handgranaten satt kvar. Grepen lossnar när man kastar granaten..
Med reservation för att verka analstel, men grepen på handgranaten satt kvar. Grepen lossnar när man kastar granaten..
Är du säker på att det är så för alla granater? Jag vet att dom amerikanska runda granaterna har ett handtag som lossnar, men jag minns inte att det var så på granaterna vi hade i lumpen.
Precis, vet inte vilka granater du tänker på. Men eftersom den i trailern i fråga inte har någon synlig märkning av modell så kan vi ju konstatera att det mycket möjligt är en granat man bara drar ut säkerhetsnålen och trycker upp klaffen på.
Sån som man använde i lumpen
Med reservation för att verka analstel, men grepen på handgranaten satt kvar. Grepen lossnar när man kastar granaten..
Är du säker på att det är så för alla granater? Jag vet att dom amerikanska runda granaterna har ett handtag som lossnar, men jag minns inte att det var så på granaterna vi hade i lumpen.
"Den ganska runda granaten" du nämner är förmodligen spränghandgranat m/56, tillika den äldre modellen som används i dagens svenska försvarsmakt.
Den har tre stycken säkringar. För att osäkra granaten måste man först dra ut en säkringssprint med ring, trycka upp en säkringsbygel och till sist släppa grepen. Det sistnämnda sker i samband med själva kastet.
Alltså lossnar grepen på den.
På spränghandranat 90 som är den nyare modellen finns det bara två säkringar. Sprinten och grepen. Sprinten dras ut manuellt och grepen lossnar vid kastet. Tid till detonation från det att grepen lossnat är ca 3.5 sek.
Det är dom granaterna jag har kommit i kontakt med under min livstid. Det känns jävligt naturligt att grepen ska lossna. Jag är för lat för att googla på handgranater där grepen sitter kvar vid detonation, men om det nu finns så upplys mig gärna.
Kastade inte alla som gjorde lumpen m/56? Har inte samtliga granater i försvarsmakten grepe?
Sitter det en grepe på granaten ska den givetvis lossna, annars fyller den ju ingen funktion!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Tja, första spelet var grymt bra co-op och en lagom fin parodi på moderna skjutspel
Uppföljaren försökte vara seriösare, men blev abra instängd och tråkig, och detta ser inte bättre ut, tvärt om. Synd att Army of Two aldrig fick någon riktig uppföljare, utan att EA istället fokuserade på att försöka göra det mer barnvänligt/likt CoD :/
Tvåan är det bästa co-op spel jag har. Jag är ointresserad av trean dock där dom tagit bort mycket som gjorde AoT charmigt.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.