Eve Online-spelare sprängdes – förlorade 43 000 kronor

Medlem

Om någon har lust att testa bli sprängd i EVE eller pröva på EVE's roligare delar(inte bli sprängd med saker för 43K) så har jag några 21 dagars trails kvar att dela ut. Dra iväg ett PM till mig eller de andra herrarna som brukar skriva om detta i kommentarsfälten!

KoP
Medlem
Skrivet av fagercraft:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av monsterbenke:

hahah, är man så dum att man lägger minst 43 tusen spänn på ett enda spel så förtjänar man det rent av.

man lägger inte 43 tusen spänn på spelet. Man spelar och samlar ihop saker som blir värd en viss mängd summa pengar i spelet, i spelets valuta ISK. Mängden ISK som det pratades om här är värt 43000 om man skulle omvandla det till IRL valuta.

Så, de tjänar pengar, de spenderar inte.

Hmm.. men.. kan man sälja sakerna man hittar i spelet för riktiga pengar alltså? :S

Du kan handla ISK för IRL cash, men du kan inte handla cash för ISK.

IRL summan används för att ge en bra nyhets rubrik och för att 200.000.000.00.000.000.xxx antal ISK inte är en summa många förstår värdet på, men 43000:- kan fler relatera till.

Ahaa.. då klarnade allt. Tack för upplysningen.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jaha, så det var inte SPELAREN som sprängdes alltså, utan bara hans KARAKTÄR ^^
Lite missledande artikel, men ändå kul läsning

Om du hade frågat killen vars gubbe dog hade nog varit skitsamma om han själv exploderat samtidigt... fyfan va surt:D

Medlem

Ja alltså dels kan man räkna om ingame valutan till vad det kostar i gametime. Dels till vad det kostar att köpa gamevalutan via en annan spelare/isk farmer etc. Inte för att jag någonsin gjort det och det är inte tillåtet. Men ja man kan inprincip sälja ingame valuta för riktiga pengar om man vill.

EvE är utan tvekan det spel jag spelat som ger en kraftigast doser adrenalin kickar.

Fraktade en gång saker värde ungefär vad det tagit mig 3månader att tjäna in i en freigther som bara den i sig är dyr som fan. Skulle frakta det ut till min main char som inte kan ta sig in high sec eftersom han varit lite "ond". Var sjukt försiktig men ändå i det första low sec systemet (där man kan bli attackerad enkelt sagt) blir jag attackerad innan jag hinner sätta mig i säkerhet. En megathron och en absolution. En freigther har noll chans mot sådana skepp. 1min tar det ungefär för dem att ha sönder mitt skepp. Mina sköldar försvinner fort. Jag var 15km från en stargate som skulle ta mig till säkerhet. En freigther har en hastighet på typ 100m/s. Alltså ca 1,5-2min dit. Lyckligtvis hade inte någon av dem en modul som saktar ner min hastighet. Jag får en idé att försöka köpa tid så jag hinner fram. Med darrande händer skickar jag iväg en chat convo till killen i megathronen samtidigt som min armor sjunker. Skriver att du får 200,000,000 miljoner isk om du låter mig vara. Killen tvekade men sade sedan ok. Elden upphörde och jag fortsatte att långsamt glida mot stargaten. Jag skickar över 200,000isk istället. Hjärtat bultar på. När killen insåg att jag lurat honom aktiverades vapnen igen. En otroligt lång minut senare som bestod i att jämföra avståndet till stargaten mot min hull hp så nådde jag fram. 20% hull hp kvar ungefär så är jag i range för stargaten aktiverar och klarar mig.

Fy fan vilket glädjerus efter det.

En av mina absolut fetaste stunder i EvE och då spenderade jag min mesta tid med att skjuta folk.

Killarna borde haft moduler som sakta ner min hastighet. Inte slutat skjuta förrän jag var på ett par % hull hp. Fram för allt inte eftersom jag uppenbarligen försökte fly genom att flyga mot stargaten. Men adrenalinet i eve gör att man gör dumma saker i stridens hettta och det är det som gör det så jäkla roligt.

12
Skriv svar