BF 3: Aftermaths nya spelläge ska locka nybörjare

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Neatherblade:

Casual spelare = pengar

Ser inget annat med det här spelläget.

Casual? Har du hört talas om Quake? Unreal? Nej? För de såg nämligen ut på det här sättet.

Kunde man levla och specialera sig i dessa spel, det var som tusan måste helt ha missat det.

Poängen är väl att det här spelläget(som nyheten handlar om) inte tillåter att du använder det då låst upp genom levling utan, precis som Unreal och Quake, kräver att du hämtar vapnen på banan, och att detta inte gör spelet mer casual utan mer likt äldre spel som traditionellt klassats som definitionen av hardcore.

Hardcore är när ett spel är extremt (till exempel en flygsimulator där en manual mer eller mindre är ett måste eller ett strategi spel som HoI), när det krävs att spelaren verkligen lär sig spelet. De äldre spelen är kanske idag klassade som hardcore men på den tiden var de knappast ansedda som det eftersom merparten av spelen funkade på samma sätt. Många använder idag dessa termer fel, det görs väldigt få hardcore spel, det de egentligen menar är core spel. Det vissa inte verkar förstå är att man kan använda denna term för att visa på att man spelar ett spel extremt men spelet i sig kommer aldrig bli hardcore. Jag hade gärna sett att det gjordes fler hardcore spel men som sagt var görs det väldigt få spel av den här typen idag.

Unreal och Quake kräver snabba reflexer och precision. De är avsevärt mycket snabbare spel och när jag läste nyheten fick jag uppfattningen om att det handlade om att man börjar med ett vapen för att sedan avancera till bättre vapen.

Missade dock tydligen detta:
"Level 1- till 3-vapen finns utspridda på kartorna. De sämsta vapnen finns på de enklaste platserna medan du behöver ta rejäla risker för de tyngsta pjäserna."

Ja det verkar ju onekligen som det funkar på samma sätt som UT och Quake.
Om detta innebär att även nybörjare får en chans att spela på samma villkor som alla andra så tycker jag detta bara är bra. Den som vinner i ett spel ska vinna på grund av sin egna skicklighet, inte för att denne lagt ner mer tid på spelet och låst upp fler saker än andra.

Medlem

Vill inte spräcka några bubblor men..
Bra / Dåliga stats i BF3 avgörs ju inte av hur "bra vapen du har låst upp" utan snarare av hur bra du är som spelare...?

En Col.100 mosar ju inte en lvl4 spelare för att han har alla unlocks utan för att han är bättre efter att ha spelat ett antal hundra timmar?

Att detta skulle lägga "erfarna spelare" och "nybörjare" på samma nivå / grundförutsättningar är något jag tvivlar staaaarkt på


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Detta gjorde mig lite sugen att införskaffa Premium..

Medlem

Dyng mäktigt, blir nog ett köp

12
Skriv svar