Modern Warfare 2 – nu med lite mindre Gud på toaletten

Medlem
Skrivet av magma:

Massor av spelare (inklusive mig själv) har sedan långt tillbaka önskat att ni slutar massproducera dessa generiska fps-spel utan att något har hänt. Men när några få personer klagar över en kort citat över en målning på en vägg, då är det plötsligt blodigt allvar.

Så bara för att du inte gillar spelet så vill du att de ska sluta utveckla dem? En lite vild och galen tanke här, men räcker det inte med att du låter bli att spela det då? Du vill hindra andra som faktiskt uppskattar spelserien att spela det alltså? Låter lite egocentriskt att vilja diktera villkoren för andra efter dina egna åsikter, tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Nu får det räcka med försök till att beta fram mer ilska bland kommentarerna!
Den som inte har något att bidra med till debatt eller samtal om artikeln, utan enbart trollar för att göra andra arga kommer vi ta ett snack med. Oavsett vem!
Diskutera, tjafsa inte.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Mjauv: Tråkigt att du inte gillade nyheten! Jag har nu läst igenom den igen och har svårt att förstå vad som fått dig så heligt förbannad -- om uttrycket tillåts.

Om du känner att något är på tok med nyheten så är du varmt välkommen att maila min chef Tomas Andersson, så får han ge sin åsikt i frågan också.

Oavsett vilket önskar jag den bäste herrn/frun en trevlig afton!

Jag har redan förklarat vad det är jag ogillar med såväl din artikel som den tidigare artikeln i ämnet. Jag har i övrigt inte speciellt mycket mer att tillägga. Har du tid, ork och lust kan du alltid själv läsa igenom de kommentarer som din artikel genererat och ta dig en funderare på vad du tycker om dessa.

Mjauv: Jag har läst igenom kommentarstråden och min uppfattning är att du överreagerar. Har inte mer än så att tillägga, really.

Medlem

Vilken nyhet, fz forum är fylld av amöbor som förstår noll av samtliga religioner. Kommentarer som "Muslimer särbehandlas" får tuppen upp buwahhahaha vilket skämt.

Medlem

Jag undrar ju snarare hur någon ens upptäcker sånt här... Jag kan då inte se något på bilden iaf.

Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Det var inte så himla länge sedan som det var ett allvarligt brott med hädelse även i den kristna världen, för att inte tala om en viss inkvisition...
Man kan säga att vi ligger några år före med vår religiösa utveckling här pga olika sociala förutsättningar som påverkar vår syn på religion, med större sekulärisering som generellt sett gjort oss mindre religiösa och mer öppna för alternativa synsätt. Det gör även att vi har en större tolerans för att driva med religion. Men bland de troende kristna finns gott om människor som är lika lätt förnärmade och kränkta av hädelse mot kristendomen.

Problemet är fundamentalisterna som är de som hetsar upp den våldsamma reaktionen som ofta blir av sånt här men det är knappast unikt för muslimer och islam, det finns ingen brist på kristna fundamentalister som utför hemskheter i Guds namn, både nu och genom vår historia (Korstågen någon?).


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

"If science proves some belief of buddhism wrong, then buddhism will have to change" - Dalai Lama

Där är en som alla andra religoner borde lära sig av!

Medlem

Remain calm, serene, always in command of yourself. You will then find out how easy it is to get along.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av magma:

Massor av spelare (inklusive mig själv) har sedan långt tillbaka önskat att ni slutar massproducera dessa generiska fps-spel utan att något har hänt. Men när några få personer klagar över en kort citat över en målning på en vägg, då är det plötsligt blodigt allvar.

Så bara för att du inte gillar spelet så vill du att de ska sluta utveckla dem? En lite vild och galen tanke här, men räcker det inte med att du låter bli att spela det då? Du vill hindra andra som faktiskt uppskattar spelserien att spela det alltså? Låter lite egocentriskt att vilja diktera villkoren för andra efter dina egna åsikter, tycker jag.

Menar inte att man ska sluta jobba med själva modern warfare-serien i sig, utan att vidareutveckla genren inom denna spelserie. Sen finns det så klart folk som gillar samma gamla stuk hela tiden. Men jag vill gärna ha utvecklade spel och inte modern warfare ver 2.0 fast med en annan titel som låtsas vara ett helt nytt spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

kan någon förklara för mej vad en muslim är? för att jag hör hela tiden ordet muslim som ett folkslag som typ "färgade" eller "asiater". Att vara muslim är väl desamma som att vara kristen?
så hur kan det vara rasistiskt att pissa på muhammed? är det inte mer att urinera på en gudabild är helt enkelt blasfemi?

Medlem

Jag antar att de som spelutvecklare vill vara religiöst neutrala, men jag förstår inte hur någon kan ta illa upp av den där texten.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

<redigerat av admin>

Den dagen gudstroende respektera människors lika värde, homosexuella. oliktänkande och inte tvingar på andra deras tro....då kan vi snacka respekt...

Lägg till ordet vissa före gudstroende så har du rätt. Allt för många väljer att tolka texterna som de vill.. Tåls även att nämnas att få troende ens bryr sig om vilken sexuell läggning folk har. Hade gud velat att homosexualitet varit en synd, så hade han inte gjort fler saker att förhindra det .. just sayin'

Sedan tycker jag att alla här inne borde ta och tagga ner lite.. Visst.. vissa utövare av religioner kan vara lättkränkta MEN observera att detta var Activisions egna beslut.. Och den var rätt. Varför satts den raden ens in där från första början? De flesta sådana ord går inte att utskiljas pga. taskiga texturer (så länge de inte är två meter höga bokstäver..) men just de går? Trots att de faktiskt är typ 1mm..

Skrivet av degenvf:

Vilken nyhet, fz forum är fylld av amöbor som förstår noll av samtliga religioner. Kommentarer som "Muslimer särbehandlas" får tuppen upp buwahhahaha vilket skämt.

Snarare så att minoriteter idag kan särbehandlas, just pga. att folk är rädda att bli kallade rasister.. Och detta är just pga. att det finns idioter bland både minoriteter och majoriteten som spelar på detta. Det hjälper inte att tex. Nynazister går omkring med en svensk flagga och skanderar hur invandrare förstör "vårat" land. Sedan finns det även folk i minoriteten som njuter av att särbehandlas.. Dessa verkar dock vara en minoritet inom minoriteten. Denna minoritet är långt ifrån bara muslimska.. vi har mörkhyade personer av alla religioner bara för att nämna några.

Skrivet av zephe:

kan någon förklara för mej vad en muslim är? för att jag hör hela tiden ordet muslim som ett folkslag som typ "färgade" eller "asiater". Att vara muslim är väl desamma som att vara kristen?
så hur kan det vara rasistiskt att pissa på muhammed? är det inte mer att urinera på en gudabild är helt enkelt blasfemi?

Definitionen av en muslim är en person som tillhör religionen Islam. Hudfärg har inget med saken att göra men ändå generaliseras det enormt.. De flesta skulle säga att en muslim är mörkhyad, har skägg och kommer från mellanöstern. Att pissa på muhammed är extremt kränkande.. och det ska inte förekomma i huvudtaget. Rasism är en medveten kränkning mot någon pga. ras, religion eller härkomst. Att pissa på en bild av muhammed i detta fall.. skulle vara dels. en medveten handling att kränka och provocera.. alltså ett klassfal av rasism. Sedan är ordet du söker "kätteri" och det är inte direkt samma sak.

Medlem

Spot on zephe, trevligt att se iaf en som förstått att religion inte har med hudfärg att göra.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Intressanta kommentarer folk har - men bortkastad tid av folk att förlöjliga religion...

...tycker religionen gör ett bra jobb med det själv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Har städat bort allt personligt käbbel, inlägg med oacceptabel nivå och annat junk. Tvinga mig inte att låsa den också.


signatur
Medlem

det är smidigare om folk som tar åt sig INTE spelar än att världen ändrar sig efter deras religion. väldigt patetiskt.


signatur

//monster

Medlem

Är det inte lite sent påtänkt att ändra det nu ?

Medlem

men spela inte skiten då , om ni inte gillar vad som finns på väggarna.
Folk e rädda för Makt rika Kina ., PFF kika in muslimer . De får som dem vill .


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Förstår folk inte att om vi låter skapandet begränsas av fundamentalister så är vi ju tillbaka på medeltiden igen.
Vad tror ni hade hänt ifall den kristna högern i USA hade fått som den ville angående alla oheligheter i datorspel?

Medlem
Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Rasistnazist heter det

Medlem

Är tämligen säker på att merparten muslimer sket fullständigt i bilden, som vanligt bara ett fåtal tokstollar som får andra att lyda minsta önskan.
Tråkigt att man lyssnar på såna människor.

Medlem

Vet man att en viss religion är känslig så ska man ge fan i att reta upp dem helt enkelt.. min åsikt, fritt land


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Vet man att en viss religion är känslig så ska man ge fan i att reta upp dem helt enkelt.. min åsikt, fritt land

Eller så får man skaffa sig lite självdistans.

Medlem

Förvisso är jag rasist men... Blir lika förvånad varje gång man läser om hur känsliga dessa muslimer tycks vara.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Citerar korpral Ray Person från Generation Kill för att svara på denna fråga.

"I'll tell you why, it's lack of pussy that fucks countries up, lack of pussy is the root fucking cause of all global instability, if more hajis were getting quality pussy, there'd be no reason for us to come over and fuck em up like this, cause a nutbusting haji, is a happy haji."

Medlem

Känslig är nog inte det rätta ordet. Islam är fundamentalistiskt, vilket innebär att det ska följas in i det exakta.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Krayze:

Vet man att en viss religion är känslig så ska man ge fan i att reta upp dem helt enkelt.. min åsikt, fritt land

Eller så får man skaffa sig lite självdistans.

Eller så accepterar man religionens privata liv och inte involverar deras gud och profet i dagens fjortis samhälle


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av nils45:

Känslig är nog inte det rätta ordet. Islam är fundamentalistiskt, vilket innebär att det ska följas in i det exakta.

Finns en hel del kristna personer som anser att Bibeln är ofelaktig.. allt ska följas till punkt och pricka. Minns att farsan berättade om en kille han kände när han var ung.. Han menade att allt som stod i bibeln var sant och skulle följas. Så nej.. Islam är inte den enda religionen som har sina personer som vill att folk ska tolka bibeln/koranen bokstavligt, oberoende vad vissa andra påstår.

Medlem
Skrivet av omnitrax:
Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Rasistnazist heter det

Inte om man är från höglandet, där lägger man till Döds- före precis allt. DÖDS-hasch tex


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Securion:

Hur kan det komma sig att muslimer alltid ska särbehandlas så otroligt mycket?
Skämta om Jesus och kristna är helt ok men när det gäller muslimer så är det beröringsskräck., eftersom muslimer blir kränkta för precis allt?
Folk vågar inte ens nämna massmorden på kristna i den muslimska världen därför att det kan uppfattas som "stötande" för muslimer (?!).
Det ska krypas, bes om ursäkt och alla ska gå med krökta ryggar så fort en muslim känner sig kränkt.
Påpekar man det här så blir man dessutom per automatik "främlingsfientlig" och/eller "dödsnazist".

Rena rama Monty Python.

Jag minns väl möjligheten till homosexualitet i MAss Effect 1,2,3 som fick (vissa) kristna att hoppa i taket fanns t o m organisationer som fördöma spelen. Men ack det kan vi ju glömma.

Exakt vilka massmord på kristna snackar du om (Armenien begicks av nationalister som sedan vände steken på de kurdiska muslimerna) ? Muslimer har styrt Egypten if 1400 år....de kristna är fortfarande 20% av befolkningen....jävla sakta det gått. Det snackas vitt och brett om Islam och muslimer (SD, Counter Jihad etc).

Sen att det finns överkänsliga idioter håller jag med om, det är ett spel för Guds skull. Sen betyder Allah Gud även för kristna araber (som dessutom var först med det) så jag förstår inte riktigt varför man blir kränkt (överkänslighet). Hade vart en annan sak om de faktiskt nämnt säg profeten Muhammad, då kanske man haft lite mera case att blir kränkt. Folk har rätt att bli kränkta (som även en del i detta kommentars-fält verkar ha blivit) men det betyder inte att man skall ta dem på allvar. Måste dock fråga om det är någon som lider av att detta togs bort ? I så fall får ni gärna förklara hur och varför. Det är småsak att bli kränkt av detta och det är fullständigt trivial sak att det togs bort.

[quote="Draug"
Av samma orsak som det i många fall är olagligt att hissa den svenska flaggan. Ett fåtal idioter förstör för alla andra.[/quote]

Menar du allvar ? Du vet att det inte är olagligt att hissa svenska flaggan ? Har du källa på detta ? Jag och mina hissar konstant flaggan, inte fan har polisen arresterat någon av oss, eller väckt åtal.

123
Skriv svar