Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är säkert fullt möjligt att spela det på fyra timmar om du springer rakt fram, klickar bort alla cutscenes och dricker kaffe konstant. Då får du skylla dig själv. Satt 12-13 timmar.

Förr i tiden hade jag tyckt att det var för lite, men 12-13 timmar är perfekt för mig nu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hanga:
Skrivet av s3ng:

Läste på annat håll att det är ett väldigt kort spel, 4 timmar typ.

4 timmar?!

Det är säkert fullt möjligt att spela det på fyra timmar om du springer rakt fram, klickar bort alla cutscenes och dricker kaffe konstant. Då får du skylla dig själv. Satt 12-13 timmar.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Natrium:

efter att ha sett TB's WTF så skulle jag värkligen inte ge detta spel 5av5 , 3av5 låter mer rimligt jag skulle vilja kalla spelet inget speciellt men helt ok om du vill ha något nytt.

TB är bra i många fall, väldigt dissekerande men han har ju namnet Cynical Brit av en anledning.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är säkert fullt möjligt att spela det på fyra timmar om du springer rakt fram, klickar bort alla cutscenes och dricker kaffe konstant. Då får du skylla dig själv. Satt 12-13 timmar.

Förr i tiden hade jag tyckt att det var för lite, men 12-13 timmar är perfekt för mig nu.

Du kan säkert få ut 2-3 timmar till. Första banan tog 4-5 timmar för mig, sista kanske en timme. Var lite stressad mot slutet för att hinna klart.


signatur
Medlem

Givet köp. Skönt med ett sp spel som inte tvingar dig gå online eller köpa taskiga dlcn, precis som på den gamla goda tiden

Medlem

Måste vara första gången jag har sett en recension utan minus här på FZ.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inget minus alls?? ... WELL SIGN ME UP!

Medlem
Skrivet av kyostize:

Ni borde inte vänta på AC3 och CoD:BO2 innan ni kan säga vilket spel som är Game of the year?

Att du ens kan med att nämna COD BO2 :/


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Något jag själv anmärkt på i videor och när jag snabbt sett en snutt av det på konsoll är hur FoVen känns aningen smal för spelet, är detta något som går att ändra enkelt i Windows varianten månntro?

Medlem

wow nu verkar spelet ännu mer intressant, fullpott och inte ett enda minus det är väldigt sällan jag sett spel få sånt betyg, blir nog ett köp nu trots allt.

Medlem
Skrivet av Hara:

Något jag själv anmärkt på i videor och när jag snabbt sett en snutt av det på konsoll är hur FoVen känns aningen smal för spelet, är detta något som går att ändra enkelt i Windows varianten månntro?

TB visar i sin video att det finns en FOV slider, dock går den bara upp till 85, menmen, bättre än inget antar jag.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hara:

Något jag själv anmärkt på i videor och när jag snabbt sett en snutt av det på konsoll är hur FoVen känns aningen smal för spelet, är detta något som går att ändra enkelt i Windows varianten månntro?

Du kan dra upp den till 85.


signatur
Medlem

Längtar tills fredag.. för första gången någonsin har jag tagit ledigt från jobbet för att spela ett spel!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Dishonored kommer med posten på fredag tillsammans med X-Com Enemy Unknown! Blir en trevlig helg!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Holy shit, inte ett enda minus?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är säkert fullt möjligt att spela det på fyra timmar om du springer rakt fram, klickar bort alla cutscenes och dricker kaffe konstant. Då får du skylla dig själv. Satt 12-13 timmar.

Förr i tiden hade jag tyckt att det var för lite, men 12-13 timmar är perfekt för mig nu.

Du kan säkert få ut 2-3 timmar till. Första banan tog 4-5 timmar för mig, sista kanske en timme. Var lite stressad mot slutet för att hinna klart.

Så länge det inte är lika kort som Alan Wake, så räcker det för mig!

Medlem

"Dishonored är utan tvekan bland det snyggaste som släppts de senaste åren. Och det utan att skryta om megatexturer och annat tekniskt mumbojumbo som konsumenten inte förstår." (FZ, testplatform PC)

"Däremot blir jag besviken över att grafiken inte är i paritet med dagens spelsläpp. PC-ägare lär få en snyggare upplevelse, medan vi konsolspelare får se näst intill lågupplösta texturer." (Eurogamer, testplattform Xbox 360)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nice, känns ju som ett säkert köp. Förladdning på Steam pågår...

Medlem

Till och med "Tales from Dunwall" i sig själva gav mig rysningar av välbehag i kroppen! Detta kommer bli så jävla bra!


signatur

Submission is for the weak

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_98854:

Låter lovande men hur är PC-versionen rent tekniskt? Känns någon konsolskada av?

Dishonored drivs ju av Unreal-motorn och jag skulle nog kunna säga att du upplever det bäst på en pc. Kommer dock att köra igenom det en andra gång på Xbox.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paddington:

"Dishonored är utan tvekan bland det snyggaste som släppts de senaste åren. Och det utan att skryta om megatexturer och annat tekniskt mumbojumbo som konsumenten inte förstår." (FZ, testplatform PC)

"Däremot blir jag besviken över att grafiken inte är i paritet med dagens spelsläpp. PC-ägare lär få en snyggare upplevelse, medan vi konsolspelare får se näst intill lågupplösta texturer." (Eurogamer, testplattform Xbox 360)

Jag kan tänka att texturer lämnar en del att önska på konsol, men samtidigt har snyggheten i det här fallet lite att göra med just sådant. Bara gedigen, fantastisk design.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av s3ng:

Läste på annat håll att det är ett väldigt kort spel, 4 timmar typ.

4 timmar?!

Calle satt i 13, har jag för mig. En bra bit över 10 i alla fall.

Resident evil 1 gav en rocket lancher om man klara det på under 3 timmar. Vad jag vet så finns det ingen som ogillar det spelet

Låter som en ny odödlig klassiker för konsol som PC spelare
Själv måste jag vänta med att skaffa det


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Skönt, hoppades på ett högt betyg. Nu kan jag sova lugnt i natt


signatur

Burn in the light.

Medlem

och det var så bra som man trodde!! HOLY SHI.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Verkar bli ett köp av detta då

Medlem

Som väntat! Kvällens uppgift blir att fixa ett förköp

Medlem

Ångrar verkligen inte att jag förbokat det här. Bra recension!

Medlem

Jag har varit intresserad länge av det här spelet ända sedan dem vissade det på E3. Behöver igen recension visste att det skulle bli hur bra som helst

Medlem

Ser väldigt lovande ut. Tyvärr är det för många bra spel som släpps just nu (eller om det är för många timmar per dag som går åt till jobb?) så jag tror jag måste vänta :/

Skriv svar