Märklig Call of Duty-teaser gör oss förvirrade

Robot
Märklig Call of Duty-teaser gör oss förvirrade

Visar en gammal tv med grynig bild – vad är det egentligen utvecklarna försöker säga oss?

#call-of-duty-black-ops-ii


Medlem
Märklig Call of Duty-teaser gör oss förvirrade

Vad är det för något på skärmen? Människor?

Medlem

Aliens... it's aliens man!

Inaktiv

Ser ut som en eld på tvn, domedagen kanske? dvs Zombis och dylikt.

Medlem

Ser ut som månen!
Edit: Ehehe, "The Dark side of the Moon"..

Inaktiv

Modern Warfare 4 är under utveckling?

Medlem

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Inaktiv

Gissar på att det handlar om dessa zombies som tydligen kanske ska komma och besöka kampanjen kanske? Jag slaktar gärna lite levande döda i CoD singleplayer, så jag hoppas det stämmer att dom ska vara med där.

Medlem

Älskar den märkliga snutten
Skapar ju lite roliga teorier om vad som komma skall
Låt fantasin flöda vänner!

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Borderlands 2 fult? Nej, du bör nog gå till optikern!

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Borderlands 2 fult? Nej, du bör nog gå till optikern!

Du bör nog lära dig sarkasm. Eftersom det är klart och tydligt att jag inte tycker det är fult.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Borderlands 2 fult? Nej, du bör nog gå till optikern!

Du bör nog lära dig sarkasm. Eftersom det är klart och tydligt att jag inte tycker det är fult.

Helt omotiverad sarkasm, som jag inte heller förstod poängen med. Han kritiserar ett spel som är känt för att vara ganska grådaskig i sin grafik, borderlands 2 kan ju knappast kritiseras för något sådant. Vilket jag vet att du inte gjorde, men sarkasmen blev bara helt random här.

Inaktiv

Hur blev den random om jag får fråga? Om man tycker att cod spelen börjar se gamla och att "bilden är kass" så känns det lite som man kritiserar spelet för sin grafik, och då tog jag några enkla exempel på nya spel där folk inte tycker grafiken duger.

Medlem

Cod bör införa lite ny tänk zombier är inget nytt!

Ni som gillar cod spela vidare vi andra letar nytt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:

Cod bör införa lite ny tänk zombier är inget nytt!

Ni som gillar cod spela vidare vi andra letar nytt.

Cod inför ny tänk hela tiden, men den som blundar för det ser inget.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av chopper:

Cod bör införa lite ny tänk zombier är inget nytt!

Ni som gillar cod spela vidare vi andra letar nytt.

Cod inför ny tänk hela tiden, men den som blundar för det ser inget.

ok nämn något nytt som inte finns i andra spel??


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av fall:
Skrivet av chopper:

Cod bör införa lite ny tänk zombier är inget nytt!

Ni som gillar cod spela vidare vi andra letar nytt.

Cod inför ny tänk hela tiden, men den som blundar för det ser inget.

ok nämn något nytt som inte finns i andra spel??

Något nytt som Call of Duty serie kom på till spel var Killstreaksen, det var ett tag sen men det var något helt nytt till fps genren, perks var det också Call of Duty som införde. En tjänst utöver spelen som Call of Duty Elite.

Eller du kanske enbart syftar på Black Ops 2? Sen allt dom har lagt till i Black Ops 2 är faktiskt nytt för Call of Duty.

Man säger inte precis att det enbart kommer en ny bil så fort den har en ny funktion som precis hur uppfunnits.

Medlem

Det är nog Black Ops 2 ja, speciellt med tanke på allt som snackas om även ett kampanjläge för zombiemode.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

titeln är power_on_v1.wav

v1 var ju en slags flygande bomb som tyskarna hade i andra världskriget, sen är ju bilden svartvit. Kanske WW2 då?

Medlem

Fult att scanlines:en inte har samma vinkel som TVn...

Medlem

Fall: Perks fanns i Fallout, men jag förstår vad du menar. CoD kanske var först att ta det till fps-genren som du säger, men de uppfann det inte.

Medlem

Sen om killstreak är något bra i spel kan ju diskuteras

Inaktiv
Skrivet av fall:
Skrivet av chopper:
Skrivet av fall:
Skrivet av chopper:

Cod bör införa lite ny tänk zombier är inget nytt!

Ni som gillar cod spela vidare vi andra letar nytt.

Cod inför ny tänk hela tiden, men den som blundar för det ser inget.

ok nämn något nytt som inte finns i andra spel??

Något nytt som Call of Duty serie kom på till spel var Killstreaksen, det var ett tag sen men det var något helt nytt till fps genren, perks var det också Call of Duty som införde. En tjänst utöver spelen som Call of Duty Elite.

Eller du kanske enbart syftar på Black Ops 2? Sen allt dom har lagt till i Black Ops 2 är faktiskt nytt för Call of Duty.

Man säger inte precis att det enbart kommer en ny bil så fort den har en ny funktion som precis hur uppfunnits.

Jag måste tyvärr säga emot dig, alltså det är inte nya grejer i CoD. Missta mig inte nu, jag älskar CoD men jag kan inte hålla med om att dom kommit med nya grejer, faktum är att CoD var inte ens först från första början med killstreaks m.m. Det var idéer som fan till spel före detta som jag tror användes med.

Men att säga att i varje nytt CoD har något nytt är bara till hälften sanning ( ja du får några extra perks och sådant) men det är inte något helt nytt.

Sedan så sluta vara så sur på cod hatarna, vill dom ogilla cod så låt dom göra det då. Jag agrade förr mot dom med, men vill dom älska bf eller andra spel istället låt dom då?

Medlem

Haha, det var ju en riktigt kuslig atmosfär i filmsnutten


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu hade jag inget ljud på, men det jag först kom att tänka på när jag såg klippet var månlandningen.

Gammal TV, svart-vit bild, något som ser ut som en yta med grus och gropar, någon/något som står länge bort och en planet eller nått uppe till höger.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Call of Space: Moonlanding


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

månlandningen gjord i en tvstudio???

Epe
Medlem

Call of slender!

Medlem
Skrivet av fall:

Cod inför ny tänk hela tiden, men den som blundar för det ser inget.

För övrigt borde det vara på sin plats inse att Call of Duty-motorn (en Quake III (id Tech 3)-motorvariant, än idag - hur man än ser på den.) är äldre än Source. 5 år, närmare bestämt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar