Guild Wars 2 – Dagbok från Tyria

Robot
Guild Wars 2 – Dagbok från Tyria

De första lyckliga spelarna har släppts in på Guild Wars 2-servrarna. Vår recensent, Petter, är en av dem. Från och med idag och under de kommande dagarna kommer han rapportera från Tyria. Håll ögonen öppna för fler uppdateringar.

#guild-wars-2, #arenanet, #the-secret-world, #star-wars-the-old-republic, #guild-wars-eye-of-the-north, #rift, #the-lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar, #everquest-ii, #team-fortress-2


Medlem
Guild Wars 2 – Dagbok från Tyria

Överlägset spel. 5/5

Inaktiv

Jag tycker ni borde täcka fler strategispel, inte bara de där arkadspelen Shogun och Starcraft 2.

Tex lite mer inspiration från gubbarna på Armchair General.

Det finns ju nya AGEOD-spel som det om de romerska inbördeskrigen.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Imorgon så är det min tur att ta steget ut i mitt första mmo. Asura, här kommer jag!

Man vänjer sig vid rösterna och talet. Det är själva spelandet som är fantastiskt roligt! Rekommenderas varmt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Snyggt?? känns lite som ett wow på steroider inte vidare snyggt men med en egen stil.... men man vänjer sig snabbt och kommer in i atmosfären.....

Medlem

Det är ju ruskigt snygga miljöer och bra känsla för detalj, skulle nog vilja påstå att det är det näst snyggaste mmot, efter Eve då.

Medlem

Köpte spelet igår från deras sida. Pengarna drogs men jag har inte fått ett smack i mailen och min ticket är obesvarad *suck*


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Så jäkla roligt. Så jäkla stort. Så jäkla svårt att logga in.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Snyggt?? känns lite som ett wow på steroider inte vidare snyggt men med en egen stil.... men man vänjer sig snabbt och kommer in i atmosfären.....

http://www.penny-arcade.com/patv/episode/graphics-vs.-aesthet...
Det är snyggt, BASTA!

Medlem

Har kört det i 2 dagar snart med mina vänner, och vi alla är välldigt nöjda med spelet. så klart har vi alla punkter vi inte gillar, men over all så är vi välldigt nöjda!

rekomenderas att köpa!

som gammal wow spelare jag är så tog det et tag att acceptera battelsystemets spells med nya vapen etc och pvp, men när man väl är inne i det så äre det rktigt kul och bra!

är bara i lvl 19 nu så finns mycket kvar att upptäcka och ser framm imot det!

Medlem

"Strider är överlag inte jättespännande, men de är inte heller
dåliga. Ganska klassiska mmo-strider egentligen, vilket absolut inte är fel."

Absolut fel är det inte, men det är vad som gör spelet för tråkigt för att köpas. Det finns en anledning att man slutade spela WoW för flera år sedan och inte aktivt lirat något annat MMO under ett längre tag efter. Tera är det enda MMO:et som haft intressant combat på senare år, men det hade alldeles för dåligt endgame content och sköts av klåpare i EU så det var ju ett sjunkande skepp innan det ens lanserades här tråkigt nog.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Snyggt?? känns lite som ett wow på steroider inte vidare snyggt men med en egen stil.... men man vänjer sig snabbt och kommer in i atmosfären.....

WoW har en charmig grafik


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Grymt bra spel!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Så jäkla roligt. Så jäkla stort. Så jäkla svårt att logga in.

Say what. Enda gången jag har inte kommit in när var servarna var nere (3h server nere tillfället), bortsett från det har jag under mina 15h playtime inte fått någon dc eller problem att logga in O.o

Medlem
Skrivet av henks:

"Strider är överlag inte jättespännande, men de är inte heller
dåliga. Ganska klassiska mmo-strider egentligen, vilket absolut inte är fel."

Absolut fel är det inte, men det är vad som gör spelet för tråkigt för att köpas. Det finns en anledning att man slutade spela WoW för flera år sedan och inte aktivt lirat något annat MMO under ett längre tag efter. Tera är det enda MMO:et som haft intressant combat på senare år, men det hade alldeles för dåligt endgame content och sköts av klåpare i EU så det var ju ett sjunkande skepp innan det ens lanserades här tråkigt nog.

Striderna i Tera är ju exakt som i Guild Wars 2 nästan då utvecklarna av Tera i princip kopierat 80% av grejerna från Guild Wars 2.

Det var ju som sagt på fitthåret att Tera ens fick släppas i europa då NCsoft lackade satan på Bluehole Studio.

Medlem

Hmm, fortfarande osäker kring detta köp.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av 73mpl4R:

Så jäkla roligt. Så jäkla stort. Så jäkla svårt att logga in.

Say what. Enda gången jag har inte kommit in när var servarna var nere (3h server nere tillfället), bortsett från det har jag under mina 15h playtime inte fått någon dc eller problem att logga in O.o

Det var inte helt seriöst skrivet, och det var den stunden jag menade.

Avstängd

Okay, nån som vet vilken server/Realm som är bäst?

Inaktiv
Skrivet av henks:

"Strider är överlag inte jättespännande, men de är inte heller
dåliga. Ganska klassiska mmo-strider egentligen, vilket absolut inte är fel."

Absolut fel är det inte, men det är vad som gör spelet för tråkigt för att köpas. Det finns en anledning att man slutade spela WoW för flera år sedan och inte aktivt lirat något annat MMO under ett längre tag efter. Tera är det enda MMO:et som haft intressant combat på senare år, men det hade alldeles för dåligt endgame content och sköts av klåpare i EU så det var ju ett sjunkande skepp innan det ens lanserades här tråkigt nog.

Precis så jag känner. När jag tittar på gameplay ser pvpn enormt tråkig ut. Man verkar överleva länge och det känns som man står och pressar 1 knapp hela fighten.

Ja va extremt taggad på detta spel men jag väntar och utvärderar

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av 73mpl4R:

Så jäkla roligt. Så jäkla stort. Så jäkla svårt att logga in.

Say what. Enda gången jag har inte kommit in när var servarna var nere (3h server nere tillfället), bortsett från det har jag under mina 15h playtime inte fått någon dc eller problem att logga in O.o

Det var inte helt seriöst skrivet, och det var den stunden jag menade.

I see, oh well. Som den lilla fanboy jag ändå blivit angående gw2 är det bäst att ta det säkra för det osäkra så inte folk får för sig saker ^^

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Köpte spelet igår från deras sida. Pengarna drogs men jag har inte fått ett smack i mailen och min ticket är obesvarad *suck*

Genom Gw2? har för mig att det är enbart för NA och SA? :s

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Slutbossen:

Köpte spelet igår från deras sida. Pengarna drogs men jag har inte fått ett smack i mailen och min ticket är obesvarad *suck*

Genom Gw2? har för mig att det är enbart för NA och SA? :s

Sverige finns i listan och fler jag känner har också köpt det där igenom. Kolla själv.

Eller ja, givetvis hemsidan men det hoppas jag man förstod.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av onliner72:

Snyggt?? känns lite som ett wow på steroider inte vidare snyggt men med en egen stil.... men man vänjer sig snabbt och kommer in i atmosfären.....

http://www.penny-arcade.com/patv/episode/graphics-vs.-aesthet...
Det är snyggt, BASTA!

Guld ^^
Tack för länken
Har haft det samtalsämnet i tankarna ett tag men inte riktigt lyckats få fingret på vad för något jag faktiskt letade efter.

Geeks Gaming

Den som inte gillar GW2 har inte testat de än.

Finns så himla mycket att göra. Jag visste själv inte vart jag skulle börja:S

lätt 10/10 för detta. Slår WoW med hästlängder. Om inte är en **** fan boy så hoppas jag att jag slipper er i spelet.

Grafiken är underbar... och då har dom inte släppt dx11 till de än

Medlem

Spelade lite under betan, var grymt imponerad. Personligen kanske jag inte gillade när man pratade med NPCs, men grafiken var underbar. Atmosfären, allting. Älskade varje sekund!

Medlem

Hur grymt som helst är spelet!

Medlem

Enligt denna artikel låter det som Guild Wars 2 är en besvikelse.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

"Strider är överlag inte jättespännande, men de är inte heller dåliga. Ganska klassiska mmo-strider egentligen, vilket absolut inte är fel. Ska bli spännande att se hur de utvecklar sig när man lämnar startområdena, än så länge har det inte varit speciellt utmanande. Jag har faktiskt bara dött en gång, då jag sprang rakt in i ett event som jag inte riktigt hade leveln inne för än."

vanliga MMO-strider, är du full? ett bevis på "vanliga" mmofighter är ju TSW stora misslyckade, tycker att GW2 har pushat den framåt

Hela tiden rörelse förutom vissa skills som har en casttime, tycker helt klart striderna är bäst.

Detta hände igår

Var jag med i ett stort slag i en skog, då många flytt och dött så var det HELT tyst det enda man hörde var fåglarna, så helt plötsligt hör man vrål, då kommer en hel arme över kullen, så jag flyr illa kvickt tillbaka till våran Stronghold och gömmer mig på taket bland ett par buskar och smattrar med min BOOOMstick, var SJUKT roligt ögonblick, först tystnaden sen braka allt bara lös!

WvW är helt klart bäst!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Den som inte gillar GW2 har inte testat de än.

Finns så himla mycket att göra. Jag visste själv inte vart jag skulle börja:S

lätt 10/10 för detta. Slår WoW med hästlängder. Om inte är en **** fan boy så hoppas jag att jag slipper er i spelet.

Grafiken är underbar... och då har dom inte släppt dx11 till de än

Grafiken är rätt häftig ja och som jag förstått det inte heller så krävande just eftersom dom kör DX9, funderar fortfarande på om min dator kan köra det på lägsta utan lag med GTS450, 4gb ram och AMD athlon II X3 3.00 ghz ... Men jag tror nog att datorn ska kunna köra spelet så det blir nog ett köp för mig.

MMO'n som görs idag kan inte vara hur krävande som helst eftersom dom behöver alla spelare dom kan få och måste slåss emot WoW som är väldigt snällt för datorer. Min dator laggade till då och då när jag körde TSW det var en av sakerna som fick mig att sluta, många kommer antagligen skriva "köp en ny dator" till mig och ja jag håller på att spara så jag kan bygga mig en dator men det tar rätt lång tid att spara när man är studerande utan jobb...

EDIT: någon som kan säga om dom tror eller är säkra på om min dator kan köra GW2 utan alltför mycket lag, elelr kanske någon som kör GW2 på liknande rig?

Skriv svar