Recension: Iron Brigade

Testpilot
Recension: Iron Brigade

En polare började tjata om att vi borde lira #Iron Brigade, jag hade ingen aning om vad detta var för lir.

Visade sig det är en spinoff på de gamla Tower Defence spelen , dvs du sätter ut torn som försvarar mot oändliga horder av fiender.

MEN! detta görs i firstperson/3e person vy typ där du styr en stor Mech med massor av fina kanoner på.

Rätt kul koncept där man köttar fienden själv samtidigt som man sätter ut tornen.

BRA med spelet:

* Kul nytt koncept
* Röjjigt då man spelar
* Kul story med skruvade karaktärer
* Massor med skojjiga vapen och upgrades

Dåligt med spelet
* Windows Live + multiplay är en jävla soppa
* Dina torn tål knappt att andas på
* Menyinterfacet är rörigt och hopplöst att hitta i
* Sade jag det att Windows LIVE ÄR KASST?

Slutsats , kan vara kul nån kväll att lira , är inte så sugen att lira mer dock.

Just nu: Downloading #Sleeping Dogs

#blogg

Medlem
Recension: Iron Brigade

Du glömde nämna det jag störde mig mest på: Motorn är hårdcappad till 30 fps, fick sluta spela för jag fick huvudvärk

Sleeping dogs e nice, har välan 60-70% avklarat.
Praktexempel på hur man gör en pcport, HDtexturepack som day1 gratisDLC ochsnabbt patchade buggar med musen och interfacet.

Dock råder jag dig att plugga in en Xboxdosa om du har en. Då det mest är fighting och bilkörning, nästan inget pangande.

Se även till att ställa ner Antialias till high eller normal då Extreme gör att frameraten dyker även om man har ett Geforce 680.

Kör det själv maxxat på allt utom just AA som jag har på normal och motion blur avstängt för att jag gillar det inte, spelet blurar o skakar då man kör fort, även om bluret är av.

HDtextures på såklart

Benchmarken landar då på typ 70-80 max fps, min 40 och average 59.9 (60 fps vsynk) @ 1680x1050 upplösning.

Spelar på en i2600k OC @ 4.5Ghz
8 gigamega ram
och ett asus coppartjofräs 2 geforce GTX 580


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Testpilot

Åfasen är motorn cappad på 30 .. tyckte det var lite ryckigt men tänkte inte på det eftersom det är ju ett budgetspel med en lite småsunkig grafikmotor.

En sunkig handkontroll kommer aldrig att kopplas in i min dator , största anledningen till att jag inte lirar med PS3 är just att jag är gammal hund som insett att han aldrig kommer att lära sig handkontroll

Jackar in min Microsoft Ratt istället om det behövs med biljakterna haha

Återkommer med en Sleeping Dogs info/recension på min burk.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Åfasen är motorn cappad på 30 .. tyckte det var lite ryckigt men tänkte inte på det eftersom det är ju ett budgetspel med en lite småsunkig grafikmotor.

En sunkig handkontroll kommer aldrig att kopplas in i min dator , största anledningen till att jag inte lirar med PS3 är just att jag är gammal hund som insett att han aldrig kommer att lära sig handkontroll

Jackar in min Microsoft Ratt istället om det behövs med biljakterna haha

Återkommer med en Sleeping Dogs info/recension på min burk.

Gillar handkontroll i sandlådespel mest för att man kan springa och köra analogt då.
Man kan även hotswappa mellan Mus/tgb och padda i Sleeping Dogs (om man ställer in i options)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar