Command & Conquer: Generals 2 byter riktning – blir free-to-play

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Jag som såg fram emot Generals 2, nu känns det mer som att man får förvänta sig något i stil med det senaste C&C 4! Westwood, var är ni?!


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

C&C serien borde självdött efter RA.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Å där dog den serien. Tack EA för att ni fuckar upp allt! NI ÄR SÄMST!

Medlem

*Sigh*
Kan bara hålla med flertalet av inläggen att detta suger rejält. Är en stor fan av de flesta av spelen i serien men detta är spiken i kistan för den är jag rädd för

Dessutom har de sagt att det inte kommer vara någon singel player... iallfall inte till en början.


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Där tappade jag intresset för ett nytt Generals. Synd när man såg fram emot det så mycket

Medlem

Westwood, det är en skam att se hur EA missbrukar ert arv!
Denna bild säger allt ...

http://i.imgur.com/RHSJ6.png

Medlem

Gief Red Alert

Medlem
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

Medlem

Såg också fram emot Generals 2, men tänker inte sitta och spamma att EA har haft ihjäl C&C.. dom gav oss bla. Generals och ZH och det verkar ju vara rätt omtyckt, fastens det knappast har nått med C&C att göra till att börja med?
Vad är det som säger att dom inte lärt sig av kritiken och pysslar med ett riktigt spel?

Blir så trött när vissa bara bestämt sig för att hata något och sedan hatar det blint utan att tänka speciellt mycket.

När det gäller F2P så fungerar det bra om det görs bra, vilket det oftast inte gör.

Detta kommer ifrån en som har spelat C&C spelen sedan barndomsben.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Men vad i helvete!?

Medlem

Vilken marknad vänder sig alla free 2play spel?
Man läser sällan positivt om det iaf inte på svenska spelsiter.
Är det framgångsrikt i resten av världen eller varför väljer många att köra free2play. Tom spel som varit alldeles utmärkta sp player spelserier tidigare.

Sen undrar man varför ea väljer att döpa spelen efter gamla godbitar och ge ut skit.

Nya spelare tycker inte om spelen och gamla spelare blir uppretade pga man använder namnen och förstör seriens rykte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Inget är gratis, den saken är säker! Framförallt inte om det kommer ifrån EA, någon kommer få betala för detta och antagligen så om de inte får MYCKET Spelare så kommer bioware bli av med folk.

Medlem

De tjänar ju penagr på det, annars hade de ju inte gjort det liksom. Men man blir ju inte gladare för det när det var SPn jag mest av allt ville åt. Är det för mycket begärt med ett RTS med bra SP kampanj oldschool?


signatur

Videomupp

Skrivet av Molotov:

Vilken marknad vänder sig alla free 2play spel?
Man läser sällan positivt om det iaf inte på svenska spelsiter.
Är det framgångsrikt i resten av världen eller varför väljer många att köra free2play. Tom spel som varit alldeles utmärkta sp player spelserier tidigare.

Sen undrar man varför ea väljer att döpa spelen efter gamla godbitar och ge ut skit.

Nya spelare tycker inte om spelen och gamla spelare blir uppretade pga man använder namnen och förstör seriens rykte.

I många länder med lägre medellöner och levnadsstandard blir f2p mer populärt och omtyckt då man inte har råd att punga ut med de senaste spelen hela tiden. Ta ryssland som exempel. Plus att många mindreåriga gamers utan inkomst favoriserar något som är till mestadelen gratis (Kan vara så att de är för unga för att ha lärt sig att tanka? Har flera yngre kusiner som nästan uteslutande spelar f2p)

Medlem

Om det är någon spelserie som har blivit totalt förstörd så är det C&C.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tror att EA kommer nomineras till den gyllene bajskorven nästa gång också


signatur

Game long and prosper

Medlem

Och här trodde jag att dom faktiskt kunde vända rätt C&C igen efter så mycket de förstört serien(även om Generals är rätt annorlunda från det 'vanliga' C&C). Det lilla hopp inom mig är nu fullkomligt överkört.

Snälla, skapa inte fler C&C spel. Kör gärna med det här men gör det med en annan IP... inte C&C! Det förtjänar bättre!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

LoL är knappast "helt"gratis då man måste betala för att njuta av spelet fullt ut, typ nya hjältar och runor (har jag för mig det kallas?). Om det är microtransaktioner så är det bara visuella ting som påverkas.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

LoL är knappast "helt"gratis då man måste betala för att njuta av spelet fullt ut, typ nya hjältar och runor (har jag för mig det kallas?). Om det är microtransaktioner så är det bara visuella ting som påverkas.

Fast runor kan man bara köpa för poäng man spelat ihop. Nya heroes kan också köpas för med samma valuta. Men sen kan man ju skynda på det hela med boosts förstås, men det är inte ett måste på något sätt.


signatur

Videomupp

Medlem

DEN BÄSTA UNDERSERIEN I C&C BLIR F2P !? KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK
!!!!11!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

LoL är knappast "helt"gratis då man måste betala för att njuta av spelet fullt ut, typ nya hjältar och runor (har jag för mig det kallas?). Om det är microtransaktioner så är det bara visuella ting som påverkas.

LoL ÄR gratis. punkt .


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

LoL är knappast "helt"gratis då man måste betala för att njuta av spelet fullt ut, typ nya hjältar och runor (har jag för mig det kallas?). Om det är microtransaktioner så är det bara visuella ting som påverkas.

Fast runor kan man bara köpa för poäng man spelat ihop. Nya heroes kan också köpas för med samma valuta. Men sen kan man ju skynda på det hela med boosts förstås, men det är inte ett måste på något sätt.

Jaha, visste inte att det fanns en valuta som man fick ju mer man spelade. Dock funkar det ju mycket bättre med bara microtransaktioner istället. Så som Dota 2 har det nu och TF2. Min åsikt

Medlem

Jag vill ha ett nytt c&q: renegade!!!111

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Nomz:

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Spel som LoL, TF2, Tribes etc är verkligen gratis.

LoL är knappast "helt"gratis då man måste betala för att njuta av spelet fullt ut, typ nya hjältar och runor (har jag för mig det kallas?). Om det är microtransaktioner så är det bara visuella ting som påverkas.

Fast runor kan man bara köpa för poäng man spelat ihop. Nya heroes kan också köpas för med samma valuta. Men sen kan man ju skynda på det hela med boosts förstås, men det är inte ett måste på något sätt.

Jaha, visste inte att det fanns en valuta som man fick ju mer man spelade. Dock funkar det ju mycket bättre med bara microtransaktioner istället. Så som Dota 2 har det nu och TF2. Min åsikt

Vad blir skillnaden mellan de och LoL? Att det saknas ingamevaluta? Vet inte om jag tycker man kan säga att TF2 har det då man byter hattar och metaller, nycklar eller vad det är för att göra/få nya föremål. Det är ju en valuta i sig själv liksom Dota 2 kommer säkert ha samma system det med, men jag spelar de båda spelen alldeles för sällan för att vara helt insatt i det hela.


signatur

Videomupp

Medlem

OK. Nu sjönk flaggan ner o hänger på halv stång. Suck!
Det började på Amiga 500+ o sedan har jag köpt o spelat allt i denna serie. OJ vad jag såg fram emot Generals 2.

De lovade att de skulle gå tillbaka till de äldre bra spel ver efter den super sunkiga C&C 4 som är mitt värsta köp ever!

Detta är det spel jag spelat mest timmar sedan jag började spela 1984. Har mängder med kartor som jag ännu i dag sitter o nöter med glädje.

Kan inte med ord uttrycka hur besviken jag är när jag läser detta.

OK klipp av navelsträngen o gå vidare... men de lovade o ge oss ett bra spel. Så F2P suger verkligen för jag vill ha skirmich o göra kartor och annat kul med C&C.

Säg inte att man ska ge detta en chans för detta F2P Kan aldrig bli bra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Känns inte dom stora spelhusen väldigt dementa nu för tiden? Dom vet inte vad dom vill riktigt utan chansar hejvilt på idiotsäkra varumärken? Jag gillar inte riktigt att se hur min hobby blir misshandlad. Det är så mycket pengar i omlopp att bolagen vågar inte tänka utanför lådan för då rasar hela skiten. Sen kommer dom med massa spännande förklaringar till varför det gick som det gick. Tycker inte det verkar vara svårt att konkurrera heller med andra titlar för det finns inte så mycket att hänga i granen till att börja med.

Tänk på det glada 80-talet när man satt med sin C64. Alla utvecklare va visionärer (nästan) och möjligheterna i framtiden var otroliga. Nu är det som dåligt utspädd saft. Smakar mer vatten än nått annat. Jag hoppas passionen och visionerna kommer tillbaka till spelhusen och det slutar bli som en biltillverkare. Visst är dom företag och vill tjäna pengar men dom kommer ju tjäna pengar om dom gör nått som vill skulle sälja en njure bara av att få hålla i ett efterlängtat spel och lukta på plasten men drömsk blick.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sen undrar man varför ea väljer att döpa spelen efter gamla godbitar och ge ut skit.

Nya spelare tycker inte om spelen och gamla spelare blir uppretade pga man använder namnen och förstör seriens rykte.

Tycker Total Biscuit förklarar detta väldigt bra och kan rekommendera denna video för de som är intresserade att veta mer om varför företag som EA och Activision vill att folk ska skriva på diverse forum varför det ena spelet är bättre än det andra. Tredje frågan är det som tar upp detta och det finns en länk på sidan för att skippa till denna del av videon. Det som sägs där går även att implementera kring varför EA väljer att använda sig av gamla IP trots att det enda som de har gemensamt är namnet. The Mailbox : July 25th, 2012

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Westwood, det är en skam att se hur EA missbrukar ert arv!
Denna bild säger allt ...

http://i.imgur.com/RHSJ6.png

Jag gillar, rent principiellt, inte att delta i dylika hatkampanjer men den där bilden är sorgligt nog så jävla on point att det gör ont i hjärtat. EA är verkligen en elefantkyrkogård för innovativa och framgångsrika spelserier.

Skribent

Om man inte betalar för en produkt är man inte konsument, man är produkten.

Gäller alla f2p modeller och olika sociala nätverk och i princip allting som är "gratis", för i verkligheten är INGENTING gratis.

Skriv svar