Spelmässa för "gaymers" nästa år

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

få man komma in på mässan som straight då?

Läs klart nyheten innan du postar;
"GaymerCon är, trots sin nisch, öppen för alla. Även "straighta vänner och allierade" är välkomna."


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Folk gör en höna av en fjäder som vanligt.. Sexuell läggning har ju spårat ur totalt. Det debatteras för fullt överallt om att vi grupperar människor och drar dem över samma kant istället för att se till deras person.
Det verkar som att det är viktigare för denna "HBT-Community" vem som ligger med vem än vem personen i fråga faktiskt är. Jag ser det här som trams.. ett sätt att få uppmärksamhet och vi vet alla att uppmärksamhet inte gör att man får ta mindre skit.

"Även straighta vänner är välkomna"
Räkna inte med mig. Jag tänker inte stödja något där val av sängkamrat är viktigare än personlighet.
Min ståndpunkt hade varit densamma om vi diskuterat om "Straightgamercon".

Jag ska klargöra ett par saker så vi kan hålla oss till sakfrågan och slippa vidare diskussion om mig:
- Jag är straight.
- Jag har ingenting emot homosexualitet.
- Jag har homosexuella vänner.
- Oavsett om jag personligen tycker att det är: rätt/fel/konstigt/bra/omänskligt/naturligt att vara homosexuell så har det ingenting med denna diskussion att göra.

Medlem
Skrivet av yagel:

Ni förstår inte? Bland gamers och i gamervärlden råder utspridd homofobi och rasistiska uttalanden. Har ni spelat något kompetativt spel där människor inte spyr ut sig böguttalanden etc? Ni som inte är homosexuella förstår inte hur jobbigt det kan vara att tycka om datorspel och speciellt kompetativa sådana och konstant se detta hat som finns där ute. Detta behövs.

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"¨

EDIT: Enligt mig ska man hålla sig borta från allt som har något med internet att göra om man på något sätt känner sig "illa berörd" eller "Ledsen" av utlåtanden som liknar det jag skrev ovan.

Medlem
Skrivet av krythorian:

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"

En homosexuell p12a kanske tar det seriöst?

Medlem
Skrivet av tavener:

Sluta med dem där bilderna... Det är nog jobbigt med allt liknande skit på facebook och alla andra skitsidor -.-

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/423/untitle.JPG

Medlem

Kan dom inte ha en spelmässa för folk som gillar kladd-kaka istället ._.

Herregud vad tramsigt. "Stänga in sig" på det här viset är knappast rätt väg att gå, riskerar snarare att få motsatt effekt.

Medlem

Vilken förutsägbar samling av "vita kränkta män" vi har här då

Det spelar ingen roll om ni "tycker" att en mässa med detta upplägg behövs eller inte. Siffrorna har redan sagt sitt, mässan kommer bli av och många är beredda att betala pengar för att den ska växa. Hade ingen sett ett behov av mässan hade ingen lagt pengar på detta eller ens funderat på tanken från första början.

Att några av er inte ser behovet är inte detsamma som att behovet inte finns. Jäkligt stor skillnad om man ska vara ärlig.

Medlem
Skrivet av yagel:
Skrivet av krythorian:

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"

En homosexuell p12a kanske tar det seriöst?

Då borde han fundera på om det var så vidare smart att ta sig ifrån singleplayer och ut på internet.

Medlem
Skrivet av krythorian:

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"¨

EDIT: Enligt mig ska man hålla sig borta från allt som har något med internet att göra om man på något sätt känner sig "illa berörd" eller "Ledsen" av utlåtanden som liknar det jag skrev ovan.

Så idioter ska få hållas och andra får vika undan. Va fan är du helt puckad? Och det blir inte mindre otrevligt för att det kommer från en omogen idiot. Det spelar ingen roll hur bra man är på att få sånt att rinna av, det kommer aldrig bidra till en trevlig upplevelse.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av yagel:
Skrivet av krythorian:

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"

En homosexuell p12a kanske tar det seriöst?

Då borde han fundera på om det var så vidare smart att ta sig ifrån singleplayer och ut på internet.

Meeeennnn.... Det är ju detta som är problemet! Varför ska en kille inte få spela datorspel utan att få sin sexuella läggning framstådd som skällsord?

Medlem
Skrivet av Hamsternator:

Vilken förutsägbar samling av "vita kränkta män" vi har här då
.

nu känner jag mig kränkt av ditt rasistiska uttalande...ringer DO direkt!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Det ÄR ju i praktiken tvärtemot. Det är ju för bövelen därför de skapar en egen mässa.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Ugh. Är nästan intresserad av att skapa game-straightcon enbart för att se reaktionerna

Medlem

Jag tycker ju då man ska mässor för människor. punkt slut. Sen vill man skapa en dialog för homofobi inom spelvärlden så tycker jag man kan ha seminarier och föreläsningar där man bjuder in medier och spelhus att föreläsa och liknande. En mässa är en mötesplats för alla tycker jag om dom så kommer från ett annat solsystem.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av krythorian:

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"¨

EDIT: Enligt mig ska man hålla sig borta från allt som har något med internet att göra om man på något sätt känner sig "illa berörd" eller "Ledsen" av utlåtanden som liknar det jag skrev ovan.

Så idioter ska få hållas och andra får vika undan. Va fan är du helt puckad? Och det blir inte mindre otrevligt för att det kommer från en omogen idiot. Det spelar ingen roll hur bra man är på att få sånt att rinna av, det kommer aldrig bidra till en trevlig upplevelse.

Tack för att du kallar mig omogen idiot, undrar egentligen vem det är som är omogen allt jag säger är att man ska ta det som sägs på internet med en stor nypa salt annars kanske man borde tänka efter om det var en sån bra idé att ta sig ut på internet från första början.

Medlem
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Det ÄR ju i praktiken tvärtemot. Det är ju för bövelen därför de skapar en egen mässa.

finns väl ingen spelmässa som riktar sig mot enbart straighta?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Ugh. Är nästan intresserad av at skapa game-straightcon enbart för att se reaktionerna

Med tanke på att diskrimineringen i allmänhet är riktad åt andra hållet, där HBTQ-personer får ta skit för att de inte är heterosexuella, så förstår jag inte riktigt poängen du försöker göra. Känner du dig trakasserad för att du är hetero på spelmässor ofta? (Om du nu är hetero då vill säga)

Medlem

Om man vill normalisera något så är konstant särbehandling kanske inte rätta vägen att gå.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Det ÄR ju i praktiken tvärtemot. Det är ju för bövelen därför de skapar en egen mässa.

finns väl ingen spelmässa som riktar sig mot enbart straighta?

Jag skrev "i praktiken", och vad jag menade med det var att det uppenbarligen finns många HBTQ-personer som känner sig diskriminerade och otrygga på vanliga spelmässor. De upplever att man utesluts socialt om man inte är straight, eller ljuger om sin sexuella läggning, vilket i sin tur leder till att de hellre har en egen mässa där de slipper tänka på sånt och istället kan få ägna sig åt spelande.

"De menar att tonen på existerande communities kan vara hotfull och att det inte är ovanligt med rasistiska och homofobiska kommentarer."

En sorglig sanning som spelare borde ha i tanke, inga framsteg kan ske om vi tittar åt ett annat håll eller bara står och stampar i frågor om medier som trots allt skall vara öppet för alla.

Och varför är denna spelmässa ett hot, som toner i forum föreslår. Amerikanska djupa banjo södern a la Hollywood?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av yagel:

Ni förstår inte? Bland gamers och i gamervärlden råder utspridd homofobi och rasistiska uttalanden. Har ni spelat något kompetativt spel där människor inte spyr ut sig böguttalanden etc? Ni som inte är homosexuella förstår inte hur jobbigt det kan vara att tycka om datorspel och speciellt kompetativa sådana och konstant se detta hat som finns där ute. Detta behövs.

Skrivet av FrankieMango:

Ni som inte förstår har nog inte läst texten, eller? Det verkar definitivt finnas ett intresse bland HBTQ-gamers att gå på en sån här mässa, då de upplever sig vara mer otrygga och får ta skit för att de är annorlunda i det vanliga spelcommunityt. Men som sagt, alla får ju gå på den här mässan också. Själv tycker jag att det är bra, då kanske ännu fler människor får upp ögonen för den negativa särbehandling som folk med annan sexuell läggning än just heterosexualitet ofta får stå ut med.

Varför har era två inlägg fått en massa minusthumbs?, är det ett bevis på att vi har ett gäng homofober här på fz eller vad?

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av krythorian:

För man tar det ju så seriöst när en P12a sitter och skriker "FUCKING GAY CAMPER!!!! GO FUCK YOUR BROTHER GAY!!!"¨

EDIT: Enligt mig ska man hålla sig borta från allt som har något med internet att göra om man på något sätt känner sig "illa berörd" eller "Ledsen" av utlåtanden som liknar det jag skrev ovan.

Så idioter ska få hållas och andra får vika undan. Va fan är du helt puckad? Och det blir inte mindre otrevligt för att det kommer från en omogen idiot. Det spelar ingen roll hur bra man är på att få sånt att rinna av, det kommer aldrig bidra till en trevlig upplevelse.

Tack för att du kallar mig omogen idiot, undrar egentligen vem det är som är omogen allt jag säger är att man ska ta det som sägs på internet med en stor nypa salt annars kanske man borde tänka efter om det var en sån bra idé att ta sig ut på internet från första början.

Jag kallade dina porträtterade P12or för omogna idioter. Du sa inte "stor nypa salt". Du sa att de som inte gillar att bli skändade kan dra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Det ÄR ju i praktiken tvärtemot. Det är ju för bövelen därför de skapar en egen mässa.

finns väl ingen spelmässa som riktar sig mot enbart straighta?

Den här mässan riktar sig inte bara till homosexuella heller, eller hur? Alla är välkomna.

Medlem
Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag skulle vilja påstå att det löjliga är hur uprörda folk blir utav det här jag menar, om dem vill träffa människor med liknande läggning och intresse, vad är det för fel på det?
Vet inte riktigt varför det blir ett sådant ramaskri kring det hela.

tänk dig vilket ramaskri det skulle blir om det vore tvärtemot?

Ugh. Är nästan intresserad av at skapa game-straightcon enbart för att se reaktionerna

Med tanke på att diskrimineringen i allmänhet är riktad åt andra hållet, där HBTQ-personer får ta skit för att de inte är heterosexuella, så förstår jag inte riktigt poängen du försöker göra. Känner du dig trakasserad för att du är hetero på spelmässor ofta? (Om du nu är hetero då vill säga)

Inte alls. Han skrev "tänk dig vilket ramaskri det skulle bli om det vore tvärtemot" och jag spann vidare på tanken. Lägg märke till att jag skrev "enbart för att se reaktionerna"

Löjligaste jag hört sen.... ja när?

Medlem

Det här är nog väldigt uppskattat bland homosexuella och ett bra sätt för dom att finna en vän eller partner med liknande intressen.

Medlem

Tycker det är ett bra initiativ, särskilt mmo-världen kan vara väldigt homofobisk, under de 6 åren jag spelat Eve online har jag kanske spelat tillsammans med 1000 personer varav en har varit öppet homosexuell, och då måste jag ändå säga att Eve är det tolerantaste mmo:t jag har spelat. Befinner jag mig i San Fransisco i augusti 2013 så droppar jag gärna in.

Skriv svar