Battlefield 3 Premium sålt nästan en miljon gånger

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:

499:- x 800.000= shitload of doe! Räkna med ett Battlefield 4 kommer inom två år.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/144226-battlefield_4/

hihihi

Har du förbokat?

Jag har förbokat Bioshock 9 :=

Nää känns lite onödigt då de säkert inte kommer komma förens 2015 tror jag.

jag tror mer på att dom nu jobbar på ett 2142 eller 1942.

För EA handlar det enbart om mängden intäkter. Därmed är det mycket troligt att vi får se en BF4 release redan nästa år. De kommer att släppa en halvfärdig produkt som saknar content (detta får man betala extra för i form av DLC, från dag 1) och sedan kommer de att hetsa alla som spelar bf3 att skaffa fyran, för det lönar sig inte för dem att folk spelar 3an.

Det är precis så EA fungerar. All kostnad åt sidan, låt oss säga att jag inte har några problem med att betala 500:- för ett spel vid release, sedan 200 per dlc som släpps från dag 1, trots att inte bas-spelet hade nog med innehåll, så anser jag fortfarande att det är lönlöst att skaffa ett spel i Mp syfte (för det är just Mp man skaffar det för, Sp i BF serien är skräp, scriptat skit, var bättre när de erbjöd botmatcher i det äldre spelen) då man vet att Mp kommer att vara död inom en iaf 2års period. Inte nog med det, EA kommer att göra _ALLT_ de kan för att döda de gamla liren, så att folk blir tvingade till att köpa nästa version. Precis detta pågår i Bc2. De har slutat med support, de har stängt ned samtliga officiella servrar + massvis med icke-officiella (ja detta stämmer, servrar som folk hostar själva, de betalar i övrigt en stor summa varje månad till just EA för att få hosta) de har slutat med uppdateringar (big surprise, det är Ea, content patch vet dem inte vad det är, det tror dem inte på, däremot bugfixes etc existerar inte heller. Bc2 har varit ute sedan 2010 och det finns massvis med buggar kvar som existerade då. )
De låter folk som fuskat få finnas kvar på leaderboards, de bryr sig inte det minsta om att få fuskare bort från servarna (det skulle inte ens förvåna mig om EA själva / folk de betalat går in i bc2 för att fuska så att flera ska tröttna och skaffa bf3! #foliehatt#) .

Tro mig, det dröjer inte länge innan rykten om BF4/BC3 börjar dyka upp. Några fler DLC till BF3 sedan är det tack & hej - nästa spel! EA tror inte på att låta spelen utvecklas, finnas kvar massvis med år och ha ett hängivet community som dedikerat arbetar med 3rd party mods och ... nej.. ingen profit, ingen lust! Kan slå vad om att 2015 har BF4 garanterat redan släppts. Förmodligen även BF5.

TL:DR - Köp aldrig ett MP spel utgivet utav EA.

Tbh, köp aldrig spel utav EA ._.

Bästa och mest sanna kommentaren någonsin!

Medlem

Inte köpt det och lika nöjd ändå

Medlem

Battlefield 4 + Första expansion + Premium + 5 DLC till
Battlefield 5 + Första expansion + Premium + 5 DLC till

Dice jobbar på


signatur

Veni - Vidi - Vici

Medlem
Skrivet av BlaKer:
Citat:

"dessutom finns d f-n inget bättre fps online"
Det finns ju alltid Battlefield 2

Bf2 är helt klart Tidernas bästa fps i min mening.

Bf2 - Project Reality is tha best.. End of story

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:

499:- x 800.000= shitload of doe! Räkna med ett Battlefield 4 kommer inom två år.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/144226-battlefield_4/

hihihi

Har du förbokat?

Jag har förbokat Bioshock 9 :=

Nää känns lite onödigt då de säkert inte kommer komma förens 2015 tror jag.

jag tror mer på att dom nu jobbar på ett 2142 eller 1942.

För EA handlar det enbart om mängden intäkter. Därmed är det mycket troligt att vi får se en BF4 release redan nästa år. De kommer att släppa en halvfärdig produkt som saknar content (detta får man betala extra för i form av DLC, från dag 1) och sedan kommer de att hetsa alla som spelar bf3 att skaffa fyran, för det lönar sig inte för dem att folk spelar 3an.

Det är precis så EA fungerar. All kostnad åt sidan, låt oss säga att jag inte har några problem med att betala 500:- för ett spel vid release, sedan 200 per dlc som släpps från dag 1, trots att inte bas-spelet hade nog med innehåll, så anser jag fortfarande att det är lönlöst att skaffa ett spel i Mp syfte (för det är just Mp man skaffar det för, Sp i BF serien är skräp, scriptat skit, var bättre när de erbjöd botmatcher i det äldre spelen) då man vet att Mp kommer att vara död inom en iaf 2års period. Inte nog med det, EA kommer att göra _ALLT_ de kan för att döda de gamla liren, så att folk blir tvingade till att köpa nästa version. Precis detta pågår i Bc2. De har slutat med support, de har stängt ned samtliga officiella servrar + massvis med icke-officiella (ja detta stämmer, servrar som folk hostar själva, de betalar i övrigt en stor summa varje månad till just EA för att få hosta) de har slutat med uppdateringar (big surprise, det är Ea, content patch vet dem inte vad det är, det tror dem inte på, däremot bugfixes etc existerar inte heller. Bc2 har varit ute sedan 2010 och det finns massvis med buggar kvar som existerade då. )
De låter folk som fuskat få finnas kvar på leaderboards, de bryr sig inte det minsta om att få fuskare bort från servarna (det skulle inte ens förvåna mig om EA själva / folk de betalat går in i bc2 för att fuska så att flera ska tröttna och skaffa bf3! #foliehatt#) .

Tro mig, det dröjer inte länge innan rykten om BF4/BC3 börjar dyka upp. Några fler DLC till BF3 sedan är det tack & hej - nästa spel! EA tror inte på att låta spelen utvecklas, finnas kvar massvis med år och ha ett hängivet community som dedikerat arbetar med 3rd party mods och ... nej.. ingen profit, ingen lust! Kan slå vad om att 2015 har BF4 garanterat redan släppts. Förmodligen även BF5.

TL:DR - Köp aldrig ett MP spel utgivet utav EA.

Tbh, köp aldrig spel utav EA ._.

BC3 är inte samma sak som BF4. Sen är det ju så att om inte BF3 skulle få DLC så skulle det varit tråkigt när man låst upp alla vapen, ca 2 månader senare. Sen är inte 120 kr mycket för kartor, assignments osv.

Medlem

Jag tycker det är riktigt kul, mer variation, väldigt värt det om det inte hade varit för problem med att connecta till servrar efter premium patchen. Har aldrig haft problem innan men sen patchen har jag haft feta problem att komma in men när jag väl kommit in brukar det funka en stund.

Inaktiv

Tycker det kunde släppas extrabanor till Battlefield 1943,
gillar det spelet enormt mycket, och fördrar andra världskrig före modern krigsföring,
och så gillar man ju det att i BF 1943 tar man ett plan så sköter man allt själv, flyga, skjuta, bomba, medans i övriga spel där får en sköta flygningen och en medpassagerare skjuta,
och det tycker iaf jag inte är lika kul,
jag vill ha total kontroll över flygplan och fordon själv.

Och så hatar man ju snipers, the scum of earth.
Snipers träffar man inte på så ofta i BF 1943, och dom man råkar ut för är ju lätta att hitta på dom små mappsen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Betala strax under 300 kr för premium, undra hur många här som kastar EAs rabatt koder som man får med mejlen lite då å då för att de tror de bara är reklammejl

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:

499:- x 800.000= shitload of doe! Räkna med ett Battlefield 4 kommer inom två år.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/144226-battlefield_4/
Mycket bra skrivet och jag håller fullständigt med dig. Sedan premium släpptes la jag av och lira BF3 och har inte rört skiten sedan dess.

Aldrig mer ett spel från EA.

hihihi

Har du förbokat?

Jag har förbokat Bioshock 9 :=

Nää känns lite onödigt då de säkert inte kommer komma förens 2015 tror jag.

jag tror mer på att dom nu jobbar på ett 2142 eller 1942.

För EA handlar det enbart om mängden intäkter. Därmed är det mycket troligt att vi får se en BF4 release redan nästa år. De kommer att släppa en halvfärdig produkt som saknar content (detta får man betala extra för i form av DLC, från dag 1) och sedan kommer de att hetsa alla som spelar bf3 att skaffa fyran, för det lönar sig inte för dem att folk spelar 3an.

Det är precis så EA fungerar. All kostnad åt sidan, låt oss säga att jag inte har några problem med att betala 500:- för ett spel vid release, sedan 200 per dlc som släpps från dag 1, trots att inte bas-spelet hade nog med innehåll, så anser jag fortfarande att det är lönlöst att skaffa ett spel i Mp syfte (för det är just Mp man skaffar det för, Sp i BF serien är skräp, scriptat skit, var bättre när de erbjöd botmatcher i det äldre spelen) då man vet att Mp kommer att vara död inom en iaf 2års period. Inte nog med det, EA kommer att göra _ALLT_ de kan för att döda de gamla liren, så att folk blir tvingade till att köpa nästa version. Precis detta pågår i Bc2. De har slutat med support, de har stängt ned samtliga officiella servrar + massvis med icke-officiella (ja detta stämmer, servrar som folk hostar själva, de betalar i övrigt en stor summa varje månad till just EA för att få hosta) de har slutat med uppdateringar (big surprise, det är Ea, content patch vet dem inte vad det är, det tror dem inte på, däremot bugfixes etc existerar inte heller. Bc2 har varit ute sedan 2010 och det finns massvis med buggar kvar som existerade då. )
De låter folk som fuskat få finnas kvar på leaderboards, de bryr sig inte det minsta om att få fuskare bort från servarna (det skulle inte ens förvåna mig om EA själva / folk de betalat går in i bc2 för att fuska så att flera ska tröttna och skaffa bf3! #foliehatt#) .

Tro mig, det dröjer inte länge innan rykten om BF4/BC3 börjar dyka upp. Några fler DLC till BF3 sedan är det tack & hej - nästa spel! EA tror inte på att låta spelen utvecklas, finnas kvar massvis med år och ha ett hängivet community som dedikerat arbetar med 3rd party mods och ... nej.. ingen profit, ingen lust! Kan slå vad om att 2015 har BF4 garanterat redan släppts. Förmodligen även BF5.

TL:DR - Köp aldrig ett MP spel utgivet utav EA.

Tbh, köp aldrig spel utav EA ._.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Close Quarters är skit kul

[edit]

får man tummen ner bara för man gillar CQ? Borde inte små barn ligga och sova så här dags?

Inte för att det är jag som går runt och ger tummen ner eller upp till inlägg, men mitt råd är att inte ta sånt för seriöst. Personligen skulle jag se att fz återgår till hur det var förr (utan gilla eller ogilla-funktionen). Det här systemet gör att man kan få vilket inlägg som helst oavsett hur seriöst det är eller inte, att hamna bland toppkommentarerna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Och ingen utav dem kan gå in på en server för att inte ha en riktig "ingame-meny" och ist tvinga en till en skiten webbläsare och tvinga in origin gör att man endast får "connection to server timed out" 24/7.

Battlefield 3 är precis som diablo 3 bara att BF3 har fortfarande kvar sin error 37.
Kom snabbt ihåg varför jag slutade med det efter 2 dagar..
frustration över hur dåligt allt är gjort.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

hehe, såg att det blev en redig text här ovan. Blir lätt så, svårt att låta bli att säga vad man tycker. Som gammal BF-lirare tycker jag det är så sorgligt att se vad EA har gjort med Battlefield serien. Folk klagade(:klagar) på Activsion (ja även dem är horribla) och hur de trycker ut ett nytt COD varje år, där alla är i princip identiska och alla har samma mängder utav problem , men sanningen är att EA idag är exakt likadana.

Jag tycker att det finns positiva aspekter av att bredda bf-franchisen med tillägg som cq, så länge som de ser det som en breddning och inte en ny inriktning. Jag köper inte premium innan armored kill, och kanske inte ens då. Även om det är välkommet med cq så vill jag vara noga med att visa att det inte är vad jag personligen vill att de ska fokusera på. Kanske blir det bara att köpa ak och skippa premium helt, det visar sig.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av walter_iego:

499:- x 800.000= shitload of doe! Räkna med ett Battlefield 4 kommer inom två år.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/144226-battlefield_4/

hihihi

Har du förbokat?

Jag har förbokat Bioshock 9 :=

Nää känns lite onödigt då de säkert inte kommer komma förens 2015 tror jag.

jag tror mer på att dom nu jobbar på ett 2142 eller 1942.

För EA handlar det enbart om mängden intäkter. Därmed är det mycket troligt att vi får se en BF4 release redan nästa år. De kommer att släppa en halvfärdig produkt som saknar content (detta får man betala extra för i form av DLC, från dag 1) och sedan kommer de att hetsa alla som spelar bf3 att skaffa fyran, för det lönar sig inte för dem att folk spelar 3an.

Det är precis så EA fungerar. All kostnad åt sidan, låt oss säga att jag inte har några problem med att betala 500:- för ett spel vid release, sedan 200 per dlc som släpps från dag 1, trots att inte bas-spelet hade nog med innehåll, så anser jag fortfarande att det är lönlöst att skaffa ett spel i Mp syfte (för det är just Mp man skaffar det för, Sp i BF serien är skräp, scriptat skit, var bättre när de erbjöd botmatcher i det äldre spelen) då man vet att Mp kommer att vara död inom en iaf 2års period. Inte nog med det, EA kommer att göra _ALLT_ de kan för att döda de gamla liren, så att folk blir tvingade till att köpa nästa version. Precis detta pågår i Bc2. De har slutat med support, de har stängt ned samtliga officiella servrar + massvis med icke-officiella (ja detta stämmer, servrar som folk hostar själva, de betalar i övrigt en stor summa varje månad till just EA för att få hosta) de har slutat med uppdateringar (big surprise, det är Ea, content patch vet dem inte vad det är, det tror dem inte på, däremot bugfixes etc existerar inte heller. Bc2 har varit ute sedan 2010 och det finns massvis med buggar kvar som existerade då. )
De låter folk som fuskat få finnas kvar på leaderboards, de bryr sig inte det minsta om att få fuskare bort från servarna (det skulle inte ens förvåna mig om EA själva / folk de betalat går in i bc2 för att fuska så att flera ska tröttna och skaffa bf3! #foliehatt#) .

Tro mig, det dröjer inte länge innan rykten om BF4/BC3 börjar dyka upp. Några fler DLC till BF3 sedan är det tack & hej - nästa spel! EA tror inte på att låta spelen utvecklas, finnas kvar massvis med år och ha ett hängivet community som dedikerat arbetar med 3rd party mods och ... nej.. ingen profit, ingen lust! Kan slå vad om att 2015 har BF4 garanterat redan släppts. Förmodligen även BF5.

TL:DR - Köp aldrig ett MP spel utgivet utav EA.

Tbh, köp aldrig spel utav EA ._.

Håller med. Därför hade det varit bra om man hade fått bf3 original med premium-versionen (istället får man bara DLC:s). Är starkt emot DLC i många avseenden då det bara "forcerar" spelaren att köpa nästa pusselbit för att se en annan del av spelet, som man i vissa fall träffar på under spelets gång.

Minns när jag spelade dragon age I och gick utanför själva uppdraget för att utforska en grotta. Tyvärr kunde jag inte fortsätta för att man behövde DLC för att kunna gå vidare i grottan. Varför ens ha grottan öppen om man nu inte kan utforska den? Tycker det vore bättre om man tog bort den från kartan och öppnar den senare då man köpt DLC.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Battlefield 3 är ett jättebra spel, men nu står produkten verkligen för mycket av det jag avskyr inom spelindustrin.

Medlem

Jag köpte det men jag kan inte känna någon stolhet över det. Jag gjorde det enbart för att det blev billigare på att få alla banor på det sättet.

Medlem

Trevligt att det går bra för dem. tröttnade på BF3 rätt fort dock, vet inte varför. BC2 var bättre

Medlem

Jag väntar på Armored Kill och ser ifall det DLCt är awesome med t ex:

8 mot 8 stridsvagnar!
minst 8 flygplan i luften!
4 attack helikoptrar!

Då jävlar! Då köper jag premium sen och så får jag med Close Quarters också. Allt hänger på Armored Kill DLCn. Hur mycket fordon det blir på banorna!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så tråkigt det inte finns mod stöd till Bf3, Ett project realism och forgotten hope 3 hade varit underbart

Medlem
Skrivet av Ellakk:

spelar bf 3 dagligen men har inte tyckt att det vart värt att dra ner back to karkand ens sedans de gjorde uppdateringen som krävde ominstallation, kharg island ftw!!

Ominstallation? Det fick aldrig jag...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nån som har koll på hur mkt cash de sänkt på bf3? 400 miljoner bara för premium lär ju ha drygat ut kassan en del.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag köpte det men jag kan inte känna någon stolhet över det. Jag gjorde det enbart för att det blev billigare på att få alla banor på det sättet.

Jag betalade 193:- för Premium. Värt vart enda öre (asso, jag är inget CQ fan - men alla dlc för 193:- var väl endå rätt bra?)
Hade gärna sett lite ändringar i spelet dock.

Det som stör mig är snipers som springer som commandos i närstrid och oneshot dödar dig (tja, kraftigt gevär utan tvekan..men balans i spelet hade varit trevligt. Kanske att gevären gör mindre skada i närstrid än de gör på långa avstånd?). Samma sak med snipershotguns. Balans i spelet är enligt mig betydligt viktigare än realism i många fall.
Stridsvagnar med reactive armor och carnister (heter de så?) och helikoptrar som personligen rensar en hel karta från motstånd är också något som borde ses över. Dumpa de flesta sakerna från fordonen. Ibland är inte mer bättre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det finns hopp! Folk älskade BF2, gör mig nästan tårögd. När alla andra polarna satt och spelade CS 1,6 hela dagarna så var det jag och några till som föredrog BF2 framför alla andra spel, de tyckte vi hade så j*vla fel, det sa att vi var galna, men nu har ni bevisat motsatsen, <3

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag betalade 193:- för Premium.

Får man fråga var och hur du kunde inhandla Premium till detta trevliga pris?

SE

Medlem

bf3 är kul men skulle vilja ha skogs banor, djungel och vinter banor hade vart nice

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Ankh:

Jag betalade 193:- för Premium.

Får man fråga var och hur du kunde inhandla Premium till detta trevliga pris?

SE

Origin - india.

Edit: Jag ser att de flesta kommentarerna fick minus...är det folk som bara sitter och trycker +/- för skoj skull eller de läser verkligen inläggen?
Edit2: Fz borde dumpa hela tramset med +/-. Onödigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas de aldrig nerfar min kära m16 <3

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Ankh:

Jag betalade 193:- för Premium.

Får man fråga var och hur du kunde inhandla Premium till detta trevliga pris?

SE

Origin - india.

Edit: Jag ser att de flesta kommentarerna fick minus...är det folk som bara sitter och trycker +/- för skoj skull eller de läser verkligen inläggen?
Edit2: Fz borde dumpa hela tramset med +/-. Onödigt.

Det är riktigt tramsigt. Antagligen sitter det en liten snorunge här på FZ och trycker dislike på allting han kan komma åt och skrattar för sig själv.

FZ tar efter Youtube och Facebook så.... Förstår egentligen inte varför man ska "gilla" och "ogilla" inlägg/meddelanden?

EDIT: Flertalet snorungar sitter på FZ och trycker dislike.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tycker det helt klart verkar som om marknaden har sagt sitt. Konsumenterna gillar såna här extratjänster som BF Premium och CoD Elite, och de är beredda att betala för det.

Marknadsekonomi <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

En himla massa BF2 veteraner som sitter och kommenterar på dessa nyheter verkar det som. Finns det verkligen ingenting som har förbättrats i BF serien sedan 1942 eller BF2?

Menar ni på allvar att ni sitter och spelar 1942 fortfarande dagligen och att allt nytt är av ondo? Börjar bli väldigt trött på det eviga "det var bättre förr" gnället som dyker upp i varenda forumtråd oavsett spel. Vissa saker var kanske bättre, andra var sämre, så lär det alltid vara.

Om saker är förändrade gentemot äldre spel så är det epic fail och om inget är förändrat så är det mjölkning. Hur ska ni ha det?

Det släpps kartpaket till spel för att fans av serierna ska få variation och nya upplevelser i samma universum.

Jag hade tröttnat lite på BF3 då CQ släpptes eftersom x antal kartor bara håller så länge. CQ är kanske inte vad jag föredrar egentligen men det ger lite variation till allt annat.

Ja företagen måste tjäna pengar för att släppa kartpaket, inget är gratis, that's it.

BF3 plus premium ger väl ca 9kr/h för underhållningen om man som jag spelat runt 100h.

Och jag har i många fall haft roligare än då jag gått på bio och sett film för säg.. 60kr/h

Skrivet av Javas:

Det är synd att EA´s girighet har tagit över Battlefield serien. Jag minns Bad Company 2 som fick GRATIS kartpaket........

Det fick ett kartpaket resten var gamemodes som låstes upp till redan existerande banor, när spelet väl släpptes så kunde man spela på 4-5 banor det tog 1 år innan allt var upplåst har nog aldrig varit med om något sämre system än vad dom hade där.
Det sjuka var att dom verkligen kallade upplåsningarna nya kartpaket och visa människor verklig såg det som att vi fick nya banor.

Skriv svar