Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Ankan:

Varför kan sånt här inte bara vara gratis?

På den gamla goda tiden va det så..
Då kunde man dessutom sätta upp en egen server där man tex kunde stänga av specifika vapen som var officellt buggade. Du kunde dessutom använda console till att recorda ditt gameplay utan fps-drops och använda moddar fritt efter behag och var du riktigt vass så kunde man till och med göra egna banor som alla kunde spela på.

http://www.youtube.com/watch?v=2KODZtjOIPg

gammla goda tiden?
CD project gjorde det nyligen har jag för mig >.>
EA gjorde det för några dagar sedan med ME3

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Det enda problemet jag får då och då är "Connection to EA Online has been lost." Input-lagg, dålig prestanda med mera är inget jag egentligen råkat ut för alls.

Så du har alldrig märkt av t.ex. problemen med dålig hitdetection eller sett något cheat in action?

Jag är för tillfället Colonel (rank 45) och har upplevt något eller bägge av dessa problem i princip varenda match jag spelat...och du säger alltså att du inte råkat ut för detta alls?

I så fall har jag en följdfråga:

Får jag komma hem till dig och spela från din dator?

SE

Medlem

Nope, aldrig märkt det. Kulorna träffar där de bör, jag blir träffad när jag bör bli det, och fuskare har jag sett en enda under mina ~50 levels tror jag. Inte ens säker på att han faktiskt fuskade.

Välkommen! LAN och andra events annordnas regelbundet häromkring.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Håller med om att kö-förturen banne mig inte var schysst!

Medlem
Medlem
Skrivet av roftg:

i win!

"fattar du inte", "är det något fel på dig", "ROFL..." och nu "i win". Hur gammal är du egentligen? 11?

Om du såg till och växte ifrån din omogna attityd så kanske folk orkade med dig, nu bara man tröttnar och struntar i vad du säger. Och om folk struntar i vad du säger så är det din förlust, inte vår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Nope, aldrig märkt det. Kulorna träffar där de bör, jag blir träffad när jag bör bli det, och fuskare har jag sett en enda under mina ~50 levels tror jag. Inte ens säker på att han faktiskt fuskade.

Välkommen! LAN och andra events annordnas regelbundet häromkring.

"Spelar ingen roll, jag orkar inte med nivån i dessa diskussioner längre. Vill du ta detta vidare kan du skicka ett PM, kommer inte öppna notifieringen från denna tråd i vilket fall. "

Lol

Jag ser att många väljer att rikta sina åsikter direkt åt DICE, vilket gör lite ont i hjärtat. Det är EA som har kapat rötterna under DICE & gjort om serien till renodlade casualspel. Det är EA som tvingade fram en tidig release & det är EA som ligger bakom den sluga affärsmodellen som gör att kunden i slutändan har spenderat nästan dubbla mängden pengar att komplettera den produkt som kändes innehållsfattig när den inhandlades.

Jag köper tilläggen löst först när jag vet att priset är skäligt det arbete som ligger bakom, för DICE har trots alla misstag & motgångar lyckats göra ett spel som jag faktiskt tycker om. Fast återigen, det får mig inte att i förskott betala nästan samma summa som stod för hela produktionskonstnaden vid release. Mitt förtroende sträcker sig endast så långt efter allt som hänt, där säger skräddaren bestämt nej. DLC är dessutom extremt överprisade dessa dagar.

Prissatta förmåner är inte heller någon utveckling som jag ser gynnsam för Battlefields framtid, jag ser helt enkelt inte några fördelar som väger upp risken för ytterligare grupperingar av en redan splittrad community. Tycker inte om att premium användare nu kan köpa min plats i kön & jag ska stå mitt kast då jag inte betalat extra. Ett steg närmre John Riccitiellos vision där spelet kränger laddade magasin för en dollar styck till desperata soldater i nöd.

Premium lockar inte, låter mest som modernt bondfångeri. Jag klarar mig utan en ny kniv & nya dogtags. Kan till & med leva utan camouflagemönster hur mycket det än svider...

Men, jag har redan vant mig att spela utan Commander, Squad Voip, Commo Rose, anpassat PC interface & stora kartor så man har väl blivit härdad

Medlem

Betala 500kr för en expansion? näeetack... FPS svar på Pay2Win är detta


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Där fick CODhaters en smäll på käften

bara för att man är en så kallad "CoD hater" så betyder det inte att man spelar Battlefield 3 längre, t.ex. så är detta en av anledningarna till att jag slutade.

Dvs jag "hatear" numera också BF serien om de fortsätter på detta viset.

Medlem
Skrivet av jackpac:

Betala 500kr för en expansion? näeetack... FPS svar på Pay2Win är detta

Nu är det ju inte bara en expansion, utan flera utspridda DLCs + extra content. Och om inte de nya vapnen är otroligt OP så är det ju inte pay2win heller

Medlem

Det är ju bra till en viss del men ändå förjävligt att betala för att få saker som borde vara gratis. Men visst vi säger dessa nya DLC kommer de kostar omkring 120-150kr styck då har du alltså betalat mer istället för att betala ca 500kr o få alla DLC i ett. Mja jag kan tänka mig skaffa detta.

Medlem

Giriga jävlar... trodde jag var premium redan efter att ha betalat 600kr

Medlem

Om det är en engångslostnad så kommer EA att överge bf3 efter end game eller om det nu är armored kill som är sist ut, för denna engångskostnad lär vara det sista de kan få in pengar på. Om det inte kommer ut ett super-premium då;)

Medlem
Skrivet av Morkrah:

Haha, så fort Dice/EA får lite kritik hittar man 10 inlägg av r3lev4nt som tappert försöker försvara företaget mot en fruktansvärt besviken kundbas. Praoat på Dice eller?

Faktum är att spelet i sitt nuvarande skick är under all kritik. Finns fortsatt extremt mycket buggar, dålig nätverkskod och slö kommunikation från företaget via officiella kanaler. Kritiska buggar tar ibland månader att fixa. Fusken som finns nu är samma som funnits sedan betan, och absolut ingenting görs åt saken. Istället för att fixa alla problem som finns vill man istället ha 500 spänn för nytt content som tveklöst kommer lida av lika stora problem.Vilket skämt.

Om du syftar på faktiska fusk och inte exploits ska du veta att de uppdateras omkring en gång i veckan för att hålla sig oupptäckta och det är i princip omöjligt att göra något åt det då det är lättare att hitta ett enda fungerande kryphål för fuskarna än det är för DICE att hitta samt täppa till alla.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Om det är en engångslostnad så kommer EA att överge bf3 efter end game eller om det nu är armored kill som är sist ut, för denna engångskostnad lär vara det sista de kan få in pengar på. Om det inte kommer ut ett super-premium då;)

Nej, många kommer inte vilja ha alla DLC-pack och kommer därmed inte betala 500 för det enda eller de två pack de faktiskt vill ha.

Medlem

BF3 är dött! Hela serien är död! Klåparna på Dice outsourcade ju till och med UI:t till Bf3. Inte konstigt de fuckade upp hela comorose, kartan mm.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Morkrah:

Haha, så fort Dice/EA får lite kritik hittar man 10 inlägg av r3lev4nt som tappert försöker försvara företaget mot en fruktansvärt besviken kundbas. Praoat på Dice eller?

Faktum är att spelet i sitt nuvarande skick är under all kritik. Finns fortsatt extremt mycket buggar, dålig nätverkskod och slö kommunikation från företaget via officiella kanaler. Kritiska buggar tar ibland månader att fixa. Fusken som finns nu är samma som funnits sedan betan, och absolut ingenting görs åt saken. Istället för att fixa alla problem som finns vill man istället ha 500 spänn för nytt content som tveklöst kommer lida av lika stora problem.Vilket skämt.

Om du syftar på faktiska fusk och inte exploits ska du veta att de uppdateras omkring en gång i veckan för att hålla sig oupptäckta och det är i princip omöjligt att göra något åt det då det är lättare att hitta ett enda fungerande kryphål för fuskarna än det är för DICE att hitta samt täppa till alla.

Syftar absolut på faktiska fusk. Självklart hade det gått att göra någonting åt det. DICE har inget eget anti-cheat i BF3 utan litar helt och hållet på Punkbuster, som inte kan göra något åt OpenGL-fusk. Ett problem är också att fuskare inte stängs av, utan att man bara whipar deras stats. Fritt fram att starta ny gubbe när man blir tagen!

Medlem
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Morkrah:

Haha, så fort Dice/EA får lite kritik hittar man 10 inlägg av r3lev4nt som tappert försöker försvara företaget mot en fruktansvärt besviken kundbas. Praoat på Dice eller?

Faktum är att spelet i sitt nuvarande skick är under all kritik. Finns fortsatt extremt mycket buggar, dålig nätverkskod och slö kommunikation från företaget via officiella kanaler. Kritiska buggar tar ibland månader att fixa. Fusken som finns nu är samma som funnits sedan betan, och absolut ingenting görs åt saken. Istället för att fixa alla problem som finns vill man istället ha 500 spänn för nytt content som tveklöst kommer lida av lika stora problem.Vilket skämt.

Om du syftar på faktiska fusk och inte exploits ska du veta att de uppdateras omkring en gång i veckan för att hålla sig oupptäckta och det är i princip omöjligt att göra något åt det då det är lättare att hitta ett enda fungerande kryphål för fuskarna än det är för DICE att hitta samt täppa till alla.

Syftar absolut på faktiska fusk. Självklart hade det gått att göra någonting åt det. DICE har inget eget anti-cheat i BF3 utan litar helt och hållet på Punkbuster, som inte kan göra något åt OpenGL-fusk. Ett problem är också att fuskare inte stängs av, utan att man bara whipar deras stats. Fritt fram att starta ny gubbe när man blir tagen!

Hade för mig att de använde EAs eget ovanpå Punkbuster ungefär som i Crysis 2 och i speciellt stor utsträckning fungerar fusk inte ändå då banorna är stora och de väldigt sällan kompenserar för bullet drop så de få jag sett har inte haft fantastiska stats i alla fall. De har bannat cheaters och det är bara exploiters som kommer undan med stats wipe enligt vad de själva sagt.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Varför kan sånt här inte bara vara gratis?

väl dom flesta jobbar inte grattis=P

Medlem

hepp där dog battlefield för mig

Inaktiv

Tycker verkligen inte att det är så farligt med 500kr för samtliga DLCs och early acces, det är alltså som Back to karkand som också fick köpas... Fast 5st för 500kr? Låter okej.

Medlem
Skrivet av Grön:

Jag ser att många väljer att rikta sina åsikter direkt åt DICE, vilket gör lite ont i hjärtat. Det är EA som har kapat rötterna under DICE & gjort om serien till renodlade casualspel. Det är EA som tvingade fram en tidig release & det är EA som ligger bakom den sluga affärsmodellen som gör att kunden i slutändan har spenderat nästan dubbla mängden pengar att komplettera den produkt som kändes innehållsfattig när den inhandlades.

Jag köper tilläggen löst först när jag vet att priset är skäligt det arbete som ligger bakom, för DICE har trots alla misstag & motgångar lyckats göra ett spel som jag faktiskt tycker om. Fast återigen, det får mig inte att i förskott betala nästan samma summa som stod för hela produktionskonstnaden vid release. Mitt förtroende sträcker sig endast så långt efter allt som hänt, där säger skräddaren bestämt nej. DLC är dessutom extremt överprisade dessa dagar.

Prissatta förmåner är inte heller någon utveckling som jag ser gynnsam för Battlefields framtid, jag ser helt enkelt inte några fördelar som väger upp risken för ytterligare grupperingar av en redan splittrad community. Tycker inte om att premium användare nu kan köpa min plats i kön & jag ska stå mitt kast då jag inte betalat extra. Ett steg närmre John Riccitiellos vision där spelet kränger laddade magasin för en dollar styck till desperata soldater i nöd.

Premium lockar inte, låter mest som modernt bondfångeri. Jag klarar mig utan en ny kniv & nya dogtags. Kan till & med leva utan camouflagemönster hur mycket det än svider...

Men, jag har redan vant mig att spela utan Commander, Squad Voip, Commo Rose, anpassat PC interface & stora kartor så man har väl blivit härdad

Håller med fullständigt. Riktigt bra sagt!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

gillar inte alls dom här ideerna :S

Medlem

Pengar styr bara att bocka och buga och lev med det. Inget ni kan göra och det hjälper inte gnäll här heller.

Medlem

Väger för och nackdelar (för mig), och kommer fram till att jag nog kommer köpa det här...extra xp? Inte intresserad. Förtur i köer? Inte intresserad.

DLC's för ett (sammansatt) billigare pris? Sure! Jag hade väl köpt dom ändå för eller senare så kan ju lika gärna slå till så är det gjort....det hjälper ju att jag just nu har betydligt mer pengar på kontot än jag egentligen behöver

Det andra krafset....mja, mjo, jag kan förstå att folk blir irriterade över att det inte är gratis, det är ju egentligen ganska synd...men om jag ska köpa det ändå så...

Medlem

Kommer absolut att köpa detta jag har vanliga BF3 till Pc utan expansions kan behöva nya vapen kartor o sånt klart värt pengarna än o lägga ut allt på ännu ett COD

Medlem

Fyfan för Dice/EA, nu ska man behöva betala för att ha samma villkor och samma vapen, banor m.m som dom som köper Premium paketet. Fyfan va fult!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Det andra alternativet är väl att dra hem något cheat och bli stat-resettad, eller hur vill EA ha det?

Jag tänker visserligen inte köpa premium-elite p.g.a. andra anledningar men den biten var ju bara extra löjlig.

Ja för bannad lär man tydligen aldrig bli.. Hur mycket cheats folk än använder! Vad är det för jävla straff egentligen? Nollar statsen men man får fortfarande spela?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skriv svar