Nytt Star Wars-spel tillkännages under E3

Medlem
Skrivet av MADIL:

https://www.youtube.com/embed/SPp0V9Gxv1A

Jedi Knight 3 om gudarna är med oss, annars nån variant av kinect star wars cooking

Rätt efter eh? Jedi Knight 3 är släppt och det kallas Jedi Knight - Jedi academy

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Ztreek:

mOoooooMOOOOOOOOOOOO det där är Star Wars ko'n som blir mjölkad på sin sista droppe mjölk.

+1

Haha kan bara hålla med!

Star Wars är mer mjölkad än vad CoD är.. om man tänker efter, hur många Star Wars spel finns det? säkert 50-60 st och dessa plöjs ut ungefär 1 gång om året som CoD, bara att det är olika sorters Star Wars spel.. ett av de första spelen var ju rymdspel ifrån Atari 2600..

Sen är ju Super Mario likadan, men Super Mario spel verkar inte hoppa fram från alla håll och kanter varje år, de finns en viss standard vid Mario spel som de försöker upprätthålla.. samt att Mario spelen är en liten egen genre i sig.

Nu svamlar du allt, min son. Mer mjölkat än cod?

http://i.qkme.me/35pipp.jpg

CoD har 8 spel... Star Wars över 50.. yes star wars är mer övermjölkat än CoD.

Och ta inte detta fel nu bara. jag älskar KOTOR
Men att de fick slut på idéer och gjorde en ny story i samma universum visar bara på att de börjar få slut på idéer.. att man måste gå tillbaka flera tusentals år så ingenting från de orginala star wars filmerna osv är relevant alls för att göra fler spel är bara dåligt.

Det var så CoD gjorde, efter 4 spel kunde de inte riktigt bara plöja på med andra och första världskrigsspel, de behövde någonting nytt, som inte har någonting med de andra spelen att göra, alltså modern warfare samt black ops.

Jag skulle gärna vilja see.

Gungan slaughter house, (preorder and you can slaughter ewoks too)

Medlem

Republic commando 2!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ursäkta om jag är dum nu, men SW i spelsammanhang är en rutten fisk; då syftar jag på de senaste tio årens alster.

SW lever och frodas i "expanded universe", dvs. i böckernas värld där de någorlunda följer det kanon som Lucas påbörjade. Spelen tillför ingenting.

Indeed, har runt 100 EU böcker


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Lovar att det kommer bli något liknande som: Lego Star Wars Kinect the old republic(WoW in space) Gungan Adventures

Medlem

The force unleashed 3 !!

Medlem

Hoppas det är en av de tunga titlarna, Battlefront, jediknight eller republic commando

Medlem

KOTOR 3 eller Battlefront 3. Det räcker för mig!

Medlem

KotOR 3, Republic Commando 2 eller Battlefront 3, finns inga andra alternativ att överväga. men är det ett nytt ip så gråter jag

Medlem

Nytt jedi knight PLZZZZZZ!

Medlem

Det tråkiga med E3 nuförtiden är att man vet redan 90% av alla spel som kommer visas

Inaktiv
Skrivet av Kiriakis:

Det tråkiga med E3 nuförtiden är att man vet redan 90% av alla spel som kommer visas

Håller med. Men antagligen för att dom ska bygga upp en liten hype hos oss fans och spelreportrar.

Är mycket roligare med överraskningar.

AW8
Medlem
Skrivet av Typhor:

KotOR 3, Republic Commando 2 eller Battlefront 3, finns inga andra alternativ att överväga. men är det ett nytt ip så gråter jag

Jag vill endast se antagligen en uppföljare till de spelserierna (+Jedi Knight), eller ett spel av lika bra kvalite.

Men vet du vad jag skulle gissa på vad för spel det är? The Force Unleashed 3.

Skrivet av walter_iego:

Ursäkta om jag är dum nu, men SW i spelsammanhang är en rutten fisk; då syftar jag på de senaste tio årens alster.

SW lever och frodas i "expanded universe", dvs. i böckernas värld där de någorlunda följer det kanon som Lucas påbörjade. Spelen tillför ingenting.

Jedi Academy, KotOR, KotOR 2, Republic Commando, Battlefront, Battlefront 2 och Empire at War har väl ändå fått rätt bra betyg av båda spelare och press.

Och jag tycker att du håller böckerna i allt för "high esteem" nu. Många anser att majoriteten av böcker är skräp (tänker mest på post-RotJ-böcker nu), och det har pumpats ut så många böcker om Luke Skywalkers fortsatta äventyr och introducerats så många nya storylines att det lite löjligt. Och följer Lucas kanon gör det inte överhuvudtaget - Jedierna har inget emot att gifta sig och skaffa barn, och hur många olika nya darksiders har hotat galaxen efter att the chosen one gav balans till Kraften i RotJ?

Men visst finns det bra böcker precis som det finns bra spel. Och det finns även fullt med skräpböcker och skräpspel.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Battlefront 3 ifall man får drömma eller ett nytt Jedi Knight. Dem dåliga Star Wars spelen är bara hemskt att folk ens gör ! Men dem bra däremot, typ JK, Battlefront, Kotor, mm... Dem är de som gör Star Wars ett av de bästa universumen som finns, men Star Wars Kinect och sådant är enligt mig bara skit och dålig mjölkning.. Men det blir spännande att se vad som komma skall... May the force be with us !

Medlem

Skaka liv i tie-fighter serien, det skulle jag vilja spela i alla fall...

Medlem

Battlefront 3 plx

Medlem

Har läst på lite, verkar som att Star Wars spelet som kommer till E3 ska vara från helt ny SW franchise.

Ifall rykterna stämmer om att spelet ska ha namnet eller projekt namn Star Wars 1313, vilket refererar till novellen om Boba Fett som även kallades CT-1313.

Då hoppas jag bara att dem har riktigt badass effekter laser effekter (mer som Star Wars filmernas då) och att det har en multiplayer där man kan spela som Stormtrooper ! <3

Hoppas hoppas ! drömma kan man.

Medlem

Jedi Knight 3 eller Republic Commando 2, inget annat intresserar mig för tillfället när det gäller Star Wars


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av floke:

Hopas på Battlefront3, Jedi Knight ö3 eller Republic Commandos2. Nu när pappa George har visst sin sanna talang tror jag dock på:
Jar Jar Begins
Do Ewoks Crap in the Woods (of Endor)?
Cantina Singstar
Annie-Im a Person

Det fanns en tid då när jag hörde "Star Wars", fick en inre röst som sa: You do not know the POWER of the dark side!
Allt jag hör nu är: I have a baaad feeling about this..

De mjölkar inte ens en kossa längre.. De r*nkar av en gammal tjur

Fyfan va jag skrattade, otroligt bra inlägg

Medlem

Antingen äntligen (!) ett nytt Jedi Knight, eller ett nytt X-wing/Tie-fighter. Annars får det vara.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Digu21:

Har läst på lite, verkar som att Star Wars spelet som kommer till E3 ska vara från helt ny SW franchise.

Ifall rykterna stämmer om att spelet ska ha namnet eller projekt namn Star Wars 1313, vilket refererar till novellen om Boba Fett som även kallades CT-1313.

Då hoppas jag bara att dem har riktigt badass effekter laser effekter (mer som Star Wars filmernas då) och att det har en multiplayer där man kan spela som Stormtrooper ! &lt;3

Hoppas hoppas ! drömma kan man.

Det låter mer som den eventuella TV-serien.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jedi Knight 3 eller Republic Commando 2, inget annat intresserar mig för tillfället när det gäller Star Wars

Edi knight 3 finns redan.. Levt under en sten? Fulla titeln heter star wars jedi knight jedi academy

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:

Jedi Knight 3 eller Republic Commando 2, inget annat intresserar mig för tillfället när det gäller Star Wars

Edi knight 3 finns redan.. Levt under en sten? Fulla titeln heter star wars jedi knight jedi academy

Vem säger att det är officiela "trean"?

Kolla bara på Assassins Creed:

Assassin's Creed
Assassin's Creed II
Assassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed III

Med det sagt kan det utan problem göra ett Jedi Knight spel med en 3a i titeln. Med din logik så är Brotherhood tredje spelet (Vilket det är på sätt och vis).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kyle Katarn, annars får det fan vara.

Medlem
Skrivet av TexN:

Star wars-rpgsandbox som elders scrolls hade vart coolt!

Typ Kotor då Det enda jag vill se i Star Wars väg i alla fall.


signatur

0lo0l

Medlem

Att det är så många kommentarer om detta betyder väl att vi alla hoppas att dom ska ta tag i sina liv och producera något bra igen?

Medlem

Jedi Knight 3, omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg!!!!!!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Javas:

Jedi Knight 3 eller Republic Commando 2, inget annat intresserar mig för tillfället när det gäller Star Wars

Edi knight 3 finns redan.. Levt under en sten? Fulla titeln heter star wars jedi knight jedi academy

Vem säger att det är officiela "trean"?

Kolla bara på Assassins Creed:

Assassin's Creed
Assassin's Creed II
Assassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed III

Med det sagt kan det utan problem göra ett Jedi Knight spel med en 3a i titeln. Med din logik så är Brotherhood tredje spelet (Vilket det är på sätt och vis).

Spelet heter till och med JK3.exe har jag för mig.. eller så var det något

http://jediknight3.filefront.com/

Där har du till och med moddar till spelet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Jedi_Knight:_Jedi_Aca...

"Föregångare Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast"

"Till skillnad från det föregående spelet, Jedi Knight 2: Jedi Outcast, så kan man välja mycket mer om spelkaraktären."

Sedan framför allt.. spelet är en direkt uppföljare till Jedi Knight 2.. samma motor, alla karaktärerna ser likadana ut

Genom din logik är Unreal Tournament 2003 inte uppföljare till Unreal Tournament, vart har de andra 2002 spelet tagit vägen? >_>
Allt tyder på att Jedi Academy är Jedi Knight 3, samt att UT2003 är uppföljaren till vanliga UT.

123
Skriv svar