DayZ – zombieinvasion i Arma 2

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Vad gör man? Springer omkring och dödar 3 zombies där och 3 zombies här? Det finns inte typ 100 st samtidigt som kommer emot en t ex?

Lär ju bli fruktansvärt tråkigt i längden.

vad gör man är en svår fråga skulle jag säga när det gäller dayZ. Du får tänka på att det aimar för att vara så "verkligt" som möjligt. Du måste tänka på att äta då du börjar se grått och skaka om du gör så, Lika så när det handlar om dricka vatten, Desto mera du springer desto törstigare blir du, Låter enkelt att komma ihåg? Läs då det under:

Du har beslutat dig att ta dig ifrån kusten in mera i "mitten" av kartan då bättre "loot" droppas av zombies (oftast mat eller karta kanske en klocka om du har tur) och i hus/hangarer där du oftast kan hitta vapen m.m. (Dock bandit tillhåll, mer om det sen).

Så du börjar gå .... 5 min går,,, du är fortfarande ute och springer, söker igenom varje hus du kommer på efter mat burkar, skott, vad som helst mer eller mindre för att överleva.

Solen går ner över trätopparna och du inser att d börjar bli mörkt, Du slänger en "flare" in i skogen för att sen inse att du står face to face me 5 skrikande zombies + 3 stycken som har smygit upp bakom dig, Du har inga skott kvar eftersom du inte hittat några på vägen och dom sista kulorna gjorde du av med i stan du just lämna i panik jagad av 10+ zombies.

Så du har inget val , du kan inte forts på vägen och inte gå tillbaka, Du måste in i skogen, Det börjar regna och ljudet från regnet smattrar, en blixt slår ner och du inser att du sprungit långt in i en av dom gigantiska ARMA 2 skogarna, Utan karta, Utan klocka, och ingen ficklampa.

När du ska dricka vatten så inser du att du glömde fylla på när du lämnade staden i panik så nu är du vilsen i en skog, på natten, utan mat eller dricka..

Långt bort i natten ser du en annan "flare" tändas, Du tänker
"YES" en till spelare! Jag kan kanske fråga han om han har karta och kan "haka på han". När du kommer fram så är ingen där, Du tittar runt och hänger kvar en stund för ljuset från "flaren" ger dig en trygghets känsla i mörkret. Då ett bett av zombina dödar dig. Långt bort så hör du pistol skott och någon som skriker, men innan du hinner reagera så får du en kula i bakhuvet.

Why? D va en bandit som har följt efter dig en bra stund i skogen för att vid rätt tid gillra en fälla, den fällan du just gick in i och döda dig, ta dina sista saker du har på dig och försvinna iväg i mörkret.

Det är vad som händer för många i Day Z - Du kan också bygga bilar/båtar/hellikoptrar

Men en HANDLING finns det inte, Det handlar om att ÖVERLEVA till varje pris.
Hitta bättre saker, överleva längre, teama upp med någon, komma på ett random mission man ska göra, Typ ta sig till flygfältet, hitta saker för ett plan och flyga någonstans.

Srt boken x)


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Vad gör man? Springer omkring och dödar 3 zombies där och 3 zombies här? Det finns inte typ 100 st samtidigt som kommer emot en t ex?

Lär ju bli fruktansvärt tråkigt i längden.

PS : TITTA HÄR:

http://www.youtube.com/watch?v=A7Q8c8jnL3s&feature=related


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Remus:

Vad gör man? Springer omkring och dödar 3 zombies där och 3 zombies här? Det finns inte typ 100 st samtidigt som kommer emot en t ex?

Lär ju bli fruktansvärt tråkigt i längden.

I stora städer kan det vara upp emot 200 zombies, Spring på en större grupp så är du ganska screwed om du inte är med i en grupp med spelare..

Det här är ett zombie survival spel, Spelet går inte ut på att döda mest zombies, Det går ut på att överleva och ha kul

Medlem

Rea på gamersgate på Combined Operations. Är väl nästan samma/lika pris men jag har spelat A2 sen släppet och trivs ganska bra med att INTE ha det på steam ^^


signatur
Medlem

Satt nyss och körde, grymt läskigt!!

Medlem

Någon som vet vad målet i modden är? Finns det uppdrag eller springer man bara runt och försöker överleva samtidigt som man har kul med polarna?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Någon som vet vad målet i modden är? Finns det uppdrag eller springer man bara runt och försöker överleva samtidigt som man har kul med polarna?

Läs vad Red_Eyez_Gr3mlin skrev på sida 1. Det förklarar det underbara med modden

Medlem

Tror den här modden kan faktiskt göra så jag köper Arma 2: OA

Medlem

Köpte Arma2:CO för den här modden i natt. Slutade med att jag fick slut på ammo och vart jagad utav 30 zombies upp på ett tak, Dom är så snabba så man kan inte springa ifrån dom för man blir bara segare och segare så jag hade inget annat val, Och när jag väl klättrat upp på taket så insåg jag att även dom kunde klättra... Då när dom kom upp på taket en efter en så fick man en härligt hopplös känsla.. Slutade med att jag hoppade ner från taket som var 5 våningar högt och dog

Det sköna med spelet är att man måste hitta saker för att överleva och zombies är inget man vill möta på ensam i det här spelet. Är man på fel ställe vid fel tidpunkt så kommer skotten locka till sig mängder av zombies och man blir överkörd

Medlem

Såg alla 5 delarna av The Days Ahead i streck.

Imo borde militär-npcs komma med helikoptrar till en slumpvis vald plats på kartan den tredje dagen, så ska man ta sig till dem för att klara modden. Kanske skulle det spawna dubbla mängden eller någon ännu snabbare sort zombie då, så att man verkligen fick springa för sitt liv, och de som inte hade tillräckligt bra vapen och så skulle inte klara sig fram om de inte hade sjukt mycket tur. Vore kul.

Medlem

Skaffade Aarm2:CO för att spela denna moden för ett par dagar sedan. Har bara blivit glatt överraskad än. Visst det finns saker att klaga på men det är fortfarande en tidig version.

Dock har jag upptäckt att när det är natt är det fan kolsvart. Kan va min skärm som e kass också, men jag ser i stort sett ingenting alls på natten, absolut inte om jag är inomhus.

Men i övrigt så är moden värd varenda krona som Arma2:CO kostar (222kr för mig).

Så skaffa om ni gillar konceptet.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Avstängd

Hoppas det kommer till ArmA3 när det kommer ut!

Medlem

man kan väl köpa ARMA X - Anniversary Edition för de där zombie moddet?

Medlem
Skrivet av Brain:

Någon som är sugen på att dra igång en FZ:a grupp?
Sjukt sugen på den här modden.

Jag är också sjukt sugen efter den här videon. Brorsan har lirat det en del, ska kolla med honom också.


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Älska moddar och ArmA2! FZ borde ha en separat mod-flik någonstans och skriva mer om moddar till olika spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Brain:

Någon som är sugen på att dra igång en FZ:a grupp?
Sjukt sugen på den här modden.

Jag är PÅ ! ^^)
En kompis har ts 10 man, vi kan joina där ^^)

Inaktiv
Citat:

citat

Kanske blir att ominstallera.

Men jag tror Sahrani Life är oslagbart. Där har jag haft några av mina bästa ArmA-stunder och är väl ett av få spel jag kan tänka mig köra igen. Också en persistent "mod" men med garage och itemstorage där man åkte runt på ön, minade, byggde och sålde saker till andra spelare. Gick också att råna bank (som gick hårt åt mot besparingarna), göra skumraskaffärer eller spela som polis.

Hade ständigt som mål att bli vald till borgmästare, ändra skatterna och köra runt i en grön lada-limousin med livvakt/privatchaffis (någon nybörjare jag betalade med min ränta). Där åkte vi runt och bedrev "kampanj", körde väljare från stan till vallokalen, med lite övertalning om det behövdes (taser, skott mot benen, mutor osv ).

Till slut lyckades jag bygga ihop den enda bestyckade APCn i spelet, en imponerande syn. Tyvärr gjorde de det omöjligt att bygga nya, så det blev sparsam användning där.

Chernarus Life är väl lite av en besvikelse. Men det kan bero på ArmA2's systemkrav också.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

FYFAN vilken pina i röven det är att installera dock, om man nu inte har steamversionerna. :'(
EDIT: Var skitlätt efter att jag installerade om arma 2 samt OA och sket i six updater

Inaktiv

några som har lust att teama upp ikväll? vid 8-9 tiden? sjukt jobbigt dock att dygnen i spelet är realtid, men det är väl en del av upplevelsen!

Medlem

rekommenderar starkt denna mod.

det var så många som ville åt den att arma 2 skjöt upp i top 3 mest sålda på steam för några dagar sedan.

http://i.imgur.com/d3nfm.jpg

Medlem

Jag är på, nån med en ventrilo server?

Medlem

Kickstarter för att någon ska göra denna modden galet ordentligt?

Medlem

Det kommer ju så småningom komma nån form av bakgrundshistoria till hur det blivit som det är.
Modden är ju fortfarande i en extremt tidig alfa så det lär dyka upp mycket nytt allt eftersom, troligtvis nån form av uppdrag om det går att få in det utan att förstöra själva grundmekaniken.

Medlem

Köpte detta spel för modden Också. men har hittils inte fått spela 1 minut!
Verkar som detta blivit populärt under de senaste dagarna och servern som skapar spelare, håller reda på spelare (vet inte om det är korrekt beskrivelse) verkar inte orka med.
Man fastnar på "receiving data" hela tiden, väntar man en längre tid blir man till sist bootad från servern.

Får hoppas det löser sig snart, är så jävla sugen!


signatur

- Wiiga -

Medlem

När ni tröttnat på DayZ så kan ni alltid kika in på www.ssg-clan.se Finns ju liiite mer i A2 än bara den här ganska härliga modden!


signatur
Medlem

Ingen som ville lira lr?

Medlem

DayZ kommer gå samma "öde" till möte som chernarus life. Kul i början då det faktist är players vs. zombies men sedan är man bara rädd för andra spelare.


signatur

Chooch it

Medlem

Fy fan vill lira!

Medlem

Hoppas detta slutar som ett eget spel och inget arma 2 mod.

Medlem

Riktigt kul att folk får upp ögonen lite för Arma 2 iaf, får hoppas att en del provar på andra moddar och det som finns med.

Sen släpps ju Iron Front om ett par veckor som är ett WW2-spel på östfronten i Arma 2 motorn.

http://www.youtube.com/watch?v=nqfIwNeY4TM <-- tidig trailer här.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar