Titan Quest-skaparnas nya actionrollspel är finansierat

Robot
Titan Quest-skaparnas nya actionrollspel är finansierat

Med 10 dagar kvar av Kickstarter-insamlingen har Crate Entertainment redan nått sitt mål – Grim Dawn kommer att släppas!

#nyhetstips, #crate-entertainment, #titan-quest, #iron-lore-entertainment


Medlem
Titan Quest-skaparnas nya actionrollspel är finansierat

Klart det öser ur Isometriska spel just nu när Diablo 3 släpps.. Lite synd dock, hade gärna haft lite fler spel emellan, istället för alla vid större spelsläpp..

Medlem

Nja, detta har väl ett års utveckling kvar eller? Tror det kommer vara betydligt vassare än Diablo 3. Ser så ut.

Medlem

Som jag sagt tidigare; synd att de inte fick fortsätta och förvalta Titan Quest. Jävligt intressant koncept med mytologi och dylikt,


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr

Titan Quest är min favorit i genren, så jag är verkligen spänd på att se hur detta ter sig.

Medlem

Titan Quest var ju skönt på sin tid, o 18$ är inte så mycket pengar. Tyvärr kvarstår att utvecklingen av liret är långt ifrån färdigt. Detta ska följas med uppmärksamma ögon.

Medlem

Titan Quest var ett toppenlir. Och 18 dollar är ingenting.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Nja, detta har väl ett års utveckling kvar eller? Tror det kommer vara betydligt vassare än Diablo 3. Ser så ut.

Precis, dem har ju hållit på ett tag själva 2 pers + nåra halvtids arbetare som alla jobbat gratis.

Även i alpha skick tycker jag det ser bättre ut an D3 och har ett ton med mer customization och nya saker för genren.

Nu är det bara att vänta.

Händelsevis är det så att jag faktiskt spelar Titan Quest just nu. Mysigt spel, men det verkar vara så jäkla långt!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Händelsevis är det så att jag faktiskt spelar Titan Quest just nu. Mysigt spel, men det verkar vara så jäkla långt!

Gott om speltid för pengarna. Särskilt med expansionen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Sebastian Lind:

Händelsevis är det så att jag faktiskt spelar Titan Quest just nu. Mysigt spel, men det verkar vara så jäkla långt!

Gott om speltid för pengarna. Särskilt med expansionen.

Visst är det så, klart man måste dra igenom Immortal Throne med... Men det är jobbigt när man har lyxproblemet med för många spel man vill hinna spela... Och för lite tid!

Medlem

Det är synd att många tror att Diablo 3 kommer vara så bra att inget ens kan vara nära. Det är liksom inte sant - speciellt inte om man ser till betan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Händelsevis är det så att jag faktiskt spelar Titan Quest just nu. Mysigt spel, men det verkar vara så jäkla långt!

På minussidan så är ju det ganska repetivt, dvs spelar du det igen ter sig det sig ganska likadant.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är synd att många tror att Diablo 3 kommer vara så bra att inget ens kan vara nära. Det är liksom inte sant - speciellt inte om man ser till betan.

Det är väl dom bäbisarna som klickar minus på alla kommentarerna oxå. Vilka fanbois. Jag kommer köpa Diablo 3 med, så lugna ner er nu!

Medlem

Suveränt! Titan Quest är ett jättebra spel. Det har många moddar (som jag kan rekommendera att ni testar).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Hipshot:

Det är synd att många tror att Diablo 3 kommer vara så bra att inget ens kan vara nära. Det är liksom inte sant - speciellt inte om man ser till betan.

Det är väl dom bäbisarna som klickar minus på alla kommentarerna oxå. Vilka fanbois. Jag kommer köpa Diablo 3 med, så lugna ner er nu!

Ja man är verkligen ett fan om man inte kan acceptera att två bra spel kan existera samtidigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Hipshot:

Det är synd att många tror att Diablo 3 kommer vara så bra att inget ens kan vara nära. Det är liksom inte sant - speciellt inte om man ser till betan.

Det är väl dom bäbisarna som klickar minus på alla kommentarerna oxå. Vilka fanbois. Jag kommer köpa Diablo 3 med, så lugna ner er nu!

Ja man är verkligen ett fan om man inte kan acceptera att två bra spel kan existera samtidigt.

haha ja . Spelade Titan quest , Tyckte det var ett klockrent spel . Dock vart jag as trött (Sömnig) jämnt när jag spelade det :S . Så vart inte många timmar spelade : / Vet inte varför . men Titan quest var som sömnmedel för mig xD , Förstår inte det . man kanske ska testa att spela det igen


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Kom jag i brallan just ?
.... Jupp....

Medlem

Sjukt sugen på detta, då Titan Quest och dess expansion är ett av mina absoluta favoritspel. Riktigt bra spel, mångt mycket bättre än typ Silverfall, Sacred eller Dungeon Siege.
Synd bara att det är så oerhört lätt att fuska på det... spelat online och sett folk som bara öser ur sig fullständiga armor sets, har enchantements på epic/legendary gear (vilket man inte egentligen ska kunna ha) eller har uppåt miljonen i DPS.

Medlem

Typ det enda minnesvärda med Titan Quest var hur jävla obalanserade klasserna var. Vissa kunde springa igenom spelet och andra var helt gimp. Jag hade flyt och valde en bra combo skills och sprang igenom spelet med no probs medans vänner fick gimpbuilds osv. Det var rättså ovärt imo. Sacred var intressantare?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Typ det enda minnesvärda med Titan Quest var hur jävla obalanserade klasserna var. Vissa kunde springa igenom spelet och andra var helt gimp. Jag hade flyt och valde en bra combo skills och sprang igenom spelet med no probs medans vänner fick gimpbuilds osv. Det var rättså ovärt imo. Sacred var intressantare?

Vilka builds var obalanserade tycker du? Originalklasserna tycker jag var väldigt balanserade, det var först när Immortal Throne kom som allt förstördes, i och med Dream-klassen.
Den var sjukt OP och inget gjordes någonsin åt det, vilket förstörde multiplayer-upplevelsen ännu mer utöver det jag nämnde i mitt förra inlägg.

Men originalets klasser var ju rätt så jämna, och man kan ju inte räkna med att alla skilltree-kombinationer kunde vara lika effektiva inom alla områden.

Medlem

Fick ett mail om det här idag. Ser lovande ut. Älskade Titan Quest.

1
Skriv svar