Tyska kristdemokrater protesterar mot "dödsspelet" Crysis 2

Robot
Tyska kristdemokrater protesterar mot "dödsspelet" Crysis 2

Regeringspartiet Kristdemokratiska unionen protesterar häftigt mot att Crysis 2 nominerats till utmärkelsen "Årets bästa tyska spel".

#crytek, #crysis-2


Inaktiv
Tyska kristdemokrater protesterar mot "dödsspelet" Crysis 2

Vänta låt mig bara... HAHAHAH.. HAHA. HAHAAAAAAAAAAAA


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Men lite tysk hårdporr går alltid bra!

Medlem

vilka idioter.. borde vara stolta istället?

Medlem

Hade det varit en krigsfilm hade säkert allting varit lugnt; men nu är det ju ett spel det är fråga om..


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Har det blivit tråkigt att tala med sin fantasikompis eller varför har de tid att klaga på spel? :S

Medlem

komiskt men ännu mer komiskt hur detta letade sig fram till FZ....

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

.............

Det är det ända jag kommer att säga.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Ännu en grupp av människor som behöver rättfärdiga sina jobb.

Står inget i bibeln om spel med våldsamma teman från vad jag har hört och om dom gör det så kan dom väl titta andra hållet angående den punkten på samma vis som dom ignorerar massa andra regler från bibeln och endast använder dom regler som stärker deras position på något.

Skulle ha mer respekt för dom om dom var ärliga och sa att dom försöker skapa problem så att det ser ut som att det finns en anledning till att dom existerar eller/och att om dom verkligen har dessa åsikter om dessa spel att dom förmedlar det som sina egna personliga åsikter istället för att försöka säga att det är fel från en religiös synpunkt.

Önskar att organiserad religion upphörde, helt okej med mig att folk vill ha ett spirituellt liv med religion men det är inte okej när folk använder sin religion för att försöka påtvinga andra att leva sina liv under samma regler eller åsikter.

Hursomhelst så tvivlar jag på att det blir mycket utav deras uttalande angående detta... tack gode gud.

Medlem

Har de inget bättre för sig?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av korosuu:

Ännu en grupp av människor som behöver rättfärdiga sina jobb.

Står inget i bibeln om spel med våldsamma teman från vad jag har hört och om dom gör det så kan dom väl titta andra hållet angående den punkten på samma vis som dom ignorerar massa andra regler från bibeln och endast använder dom regler som stärker deras position på något.

Skulle ha mer respekt för dom om dom var ärliga och sa att dom försöker skapa problem så att det ser ut som att det finns en anledning till att dom existerar eller/och att om dom verkligen har dessa åsikter om dessa spel att dom förmedlar det som sina egna personliga åsikter istället för att försöka säga att det är fel från en religiös synpunkt.

Önskar att organiserad religion upphörde, helt okej med mig att folk vill ha ett spirituellt liv med religion men det är inte okej när folk använder sin religion för att försöka påtvinga andra att leva sina liv under samma regler eller åsikter.

Hursomhelst så tvivlar jag på att det blir mycket utav deras uttalande angående detta... tack gode gud.

Håller med! Finns inget mer irriterande än religiösa som kommer och försöker tvinga på en något och så slutar det med att man skriker rakt ut "jag är ateist så hålt käften"

Inger illa menat mot er religiösa men jag blir bara så trött på sånt.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Hahaha!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Tvinga dem att lira Amnesia i någon timme.

Medlem

...get real please..

Medlem

De ska hålla käft och ta en funderare på hur mycket skit deras bibel innehåller.. kanske skulle ta och censurera den eller nåt??

Medlem

heh, finns väl inget annat än i Religion där inklusive folk är oense med varandra om näst intill vad som helst. Sen om man spelar spelet så har Crysis 2 en påhittad story där dödandet har ett eget särskilt syfte som inte har något med verkligheten att göra.

Pumpa sa det bäst ;).

Medlem

Jasså, en av dom mäktigare maffiorna i tyskland har uttalat sig.
IMO nån försöker bara göra sig hörd.

Medlem
Medlem

En del grupper gör vad som helst för att synas!
Patetiskt...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Dödsspel. *fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

komiskt men ännu mer komiskt hur detta letade sig fram till FZ....

Detta är helt klart en läsvärd artikel om du är intresserad av hur politik kan påverka spelindustrin som tex i detta fall att en grupp politiker lobbyar mot våldsamma spel.

Om du inte är intresserad av sådana artiklar, läs dom inte.

Medlem

Ja, Crysis 2 är absolut det hemskaste som hänt i tyskland de senaste 100 åren...
Lite småroligt att det var just Wolfenstein 3d som satte igång FPS-genren på allvar. Om de inte hade startat världshistoriens blodigaste och antihumana krig så hade de kanske inte behövt ropa censur idag. Nästa gång de vill ta över Europa och göra en massiv etnisk rensning så ska de kanske tänka på konsekvenserna för den framtida underhållningsbranschen. Tänk på barnen!

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Men lite tysk hårdporr går alltid bra!

Tror nog att färre far illa av att se tysk hårdporr dvs en naturlig handling som de flesta ägnar sig åt, än virtuellt övervåld och massmord av en hel ras
Speciellt om na "tänker på barnen"/ungdomar, tror nog de far värre av att se våld än porr, men det är väl bara jag som tror det. Nog lika bra att följa de gamla goda kristna värderingarna från före jesu tid, då våld är bra men naket är synd
^^

Medlem
Citat:

De kristna konservativa anser inte att "dödsspelet" har något "kulturellt eller utbildningsmässigt värde

Hur många spel har det?

Kristdemokraterna har väldigt lite med världskrigen att göra men har däremot starka band till Bibeln, som är fullproppad med våld som vida överträffar det som återfinns i Crysis 2.

Medlem

O det säger att tyskar inte har humor!

Medlem
Skrivet av Ahris:

Kristdemokraterna har väldigt lite med världskrigen att göra men har däremot starka band till Bibeln, som är fullproppad med våld som vida överträffar det som återfinns i Crysis 2.

Tycker de borde jobba lite mera med att sätta på sådana här på sina böcker...

http://www.mrpijey.net/download/public/Pictures/index.php?cmd...

Medlem

Konstigt att en sån liten skara puckon alltid får så stor publicitet världen över. Ignorera dom och låt dom självdö istället.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

...get real please..

Sa du verkligen så till en grupp som pratar med sin hittepåkompis och menar på att han verkligen finns?


signatur

I drank what?

Medlem

De kanske ska ta och censurera det här med, liksom de gör med allt annat?

Obs: Sarkasm.

12
Skriv svar