Diablo III – releasefest i Stockholm

Medlem

skulle jävligt gärna velat varit där men det går tyvärr inte på grund av jobb nästa morgon, sadface :,<

Får helt enkelt gå förbi webhallen och hämta ut min CE efter jobbet.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av &quot;Phobo&quot;:

CE hemskickat 2 dgr innan
Men det spelar ingen roll för EU blir inte insläppta förrän 21.00 CET iaf

Nej, det kommer vara live 09:00, och inte CET utan CEST.

Enligt Blizzard är det midnatt.
http://eu.battle.net/d3/en/blog/4278737

Medlem

förhandsbokat på webhallen sveavägen


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Hur: Bokat '08 via Webhallen, avbokat nyligen.
Var: Hemma.
När: Efter terminsslut.

Varför: För att Blizzard erhåller en fantastisk digital distributions-tjänst. Lådor och fysisk media är förlegat.

Medlem

alltid ska det vara i stockholm... värdelöst.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

alltid ska det vara i stockholm... värdelöst.

Du kanske har missat att det är Sveriges hufvudstad och tillika mittpunkt i riket?


signatur

War never changes.

Inaktiv

Hur: Förhandsbokat i butik
När: 2009
Var: Webhallen i Stockholm

Ja la en bokning när man kunde boka CE

Medlem

Hur: Förhandsbokat i butik(postorder is teh shiet när man bor i norrlands djupa skogar)
När: När datumet var spikat, var väl i mitten av mars
Var: Spelbutiken

Hade gärna bokat online på battle.net, men pga. prisskillnaden så kör jag postorder.

Medlem

Hur: Förhandsbokat i butik
När: Nästan 4 år sen, närmare bestämt 2008-07-01 09:01
Var: Webhallen

Medlem

Jag lär köpa det digitalt när jag känner för att spela det. Har så många spel redan att jag inte känner någon panik att skaffa det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag lär köpa det digitalt när jag känner för att spela det. Har så många spel redan att jag inte känner någon panik att skaffa det.

Samma här, om jag köper det alls så gör jag det senare.

Medlem

Om man inte orkar vänta en dag på att få spelet hem i brevlådan och hellre betalar 150:- mer för att få ladda ner det så sure, digitalt. Jag själv har dock förbeställt CE och den finns ju endast fysiskt så kommer nog norpa det paketet på morgonen innan det sorteras ut till ombuden (fördelen med att jobba inom posten ) och Webhallen sviker aldrig.


signatur
Medlem

själv lider man av "dålig planering" syndromet. flyttar samma dag som d3 släpps. så kommer inte kunna lira på ca 2 dagar xD

Medlem
Skrivet av kuzefix:

Hur: Beställt via postorder
När: För 2(?) år sedan, när första förhandsbokningarna på Webhallen kom upp.
Var: Webhallen
Varför: Kul spel

Webhallen är inget att lita på, jag fick ingen cd key när jag köpte ett spel där en gång och när jag ringde dom så vägrade dom ge mig en så har aldrig handlat där igen...

Medlem

Hur: Beställt via postorder
När: 2009-03-12 16:54
Var: Webhallen.com

Varför: Bästa spelserien enligt mig

Medlem

F*ck this. Jag ska spela tvåan istället

Medlem
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av &quot;Manley&quot;:

I Stockholm?
Där bor la fan ingen nuförtiden..?

Nej det är ju bara Sveriges största stad, bor nog ingen där...

Dags att krypa upp ur källaren och inse att världen är större än den by du bor i

YEAH BUDY CABS HERE

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av &quot;kuzefix&quot;:

Hur: Beställt via postorder
När: För 2(?) år sedan, när första förhandsbokningarna på Webhallen kom upp.
Var: Webhallen
Varför: Kul spel

Webhallen är inget att lita på, jag fick ingen cd key när jag köpte ett spel där en gång och när jag ringde dom så vägrade dom ge mig en så har aldrig handlat där igen...

Handlar allting jag har i digital väg hos webhallen. Har aldrig haft några problem med dom. Gjort det i några år nu. Säkert bara en engångsföretelse eller så vet vi inte hela historien.

Medlem

[quote]

Skrivet av Dicez:
Skrivet av &quot;kuzefix&quot;:

Hur: Beställt via postorder
När: För 2(?) år sedan, när första förhandsbokningarna på Webhallen kom upp.
Var: Webhallen
Varför: Kul spel

Webhallen är inget att lita på, jag fick ingen cd key när jag köpte ett spel där en gång och när jag ringde dom så vägrade dom ge mig en så har aldrig handlat där igen...

Inget att lita på? Har beställt från webhallen i många år och aldrig haft några problem plus snabba leveranser och trevliga priser.

Men vafan FZ, fixa citeringsfunktionen, den verkar ha pajat när man kör med dubbelquotes.. Är ju tvungen att sitta och manuellt fixa den.

Medlem

Förbokade diablo 3 2008-07-03 16:05 på webhallen


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

[quote=Kajlie]

Skrivet av Dicez:
Skrivet av &quot;kuzefix&quot;:

Hur: Beställt via postorder
När: För 2(?) år sedan, när första förhandsbokningarna på Webhallen kom upp.
Var: Webhallen
Varför: Kul spel

Handlar allting jag har i digital väg hos webhallen. Har aldrig haft några problem med dom. Gjort det i några år nu. Säkert bara en engångsföretelse eller så vet vi inte hela historien.

Hela historien är så att dom sålde spelet och min polare länkade dit han hade köpt det och enda skillnaden som stod med där var att dom hade bytt box (utseendet och så på boxen) mina 2 polare fick cd key när dom köpte det, men när det kommer till mig fanns ingen och när jag ringde dit påstod dom att spelet säljs bara för att man skall slippa ladda hem det och att det inte följer med någon cd key utan den måste man köpa på sidan om digitalt ^^ (Lineage 2. Detta var ett antal år sedan nu) men grejen var den att när mina 2 polare köpte detta 3 dagar före mig så fick båda dom cd key på köpet. Dom hade inte skrivit något om att det inte följde med cd key till spelet på sidan eller något vilket de självklart bör göra då kan man ju tycka...

Medlem
Skrivet av pierreB:

Om man inte orkar vänta en dag på att få spelet hem i brevlådan och hellre betalar 150:- mer för att få ladda ner det så sure, digitalt. Jag själv har dock förbeställt CE och den finns ju endast fysiskt så kommer nog norpa det paketet på morgonen innan det sorteras ut till ombuden (fördelen med att jobba inom posten ) och Webhallen sviker aldrig.

Den billigaste digitala versionen av Diablo 3 som jag hittar just nu kostar cirka 330 kronor. Men priset kommer nog sjunka ännu mer innan release.

Det är billigare att köpa digitalt. Men det är också miljövänligt. Det är helt onödigt att ha data på en plastskiva i ett plastfodral med en pappersmanual. Snacka om slöseri. Vi skulle spara mycket på jordens resurser om alla spel endast såldes digitalt.

Medlem

Älskar Webhallens events. Jag kommer sannorlikt gå dit nu när CE inte längre är fullbokad. Jag hade en dröm inatt om det där USB-sticket som ingår på tal om CE haha.. Jag drömde att det var en falsk kopia som gick sönder hela tiden. Otäck dröm

Medlem

Blir tyvärr inget d3 för min del. Var inte helt såld på betan. Beta helgen blev ett d2-lan med en polare istället

Medlem

äntligen....

Gen
Medlem

Hur: Beställde först CE men avbokade det efter att ha kört betan. Standard räcker när jag väl köper det. Kom på att jag redan hade D1 & D2 original (de stora kartongerna man fick förr i tiden hehe)
När: 2010 tror jag Dock inte bokad standard
Var: Webhallen ofc men inte till eventet.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av pierreB:

Om man inte orkar vänta en dag på att få spelet hem i brevlådan och hellre betalar 150:- mer för att få ladda ner det så sure, digitalt. Jag själv har dock förbeställt CE och den finns ju endast fysiskt så kommer nog norpa det paketet på morgonen innan det sorteras ut till ombuden (fördelen med att jobba inom posten ) och Webhallen sviker aldrig.

Den billigaste digitala versionen av Diablo 3 som jag hittar just nu kostar cirka 330 kronor. Men priset kommer nog sjunka ännu mer innan release.

Det är billigare att köpa digitalt. Men det är också miljövänligt. Det är helt onödigt att ha data på en plastskiva i ett plastfodral med en pappersmanual. Snacka om slöseri. Vi skulle spara mycket på jordens resurser om alla spel endast såldes digitalt.

Tycker inte man ska dra in miljön alls när det handlar om datorer som äter ström och för att inte tala om gigantiska serverhallar som man måste ha för att kunna distribuera allt digitalt se bara på facebook-serverparken dom byggde/bygger i Luleå, " De drar lika mycket ström som 16 000 vanliga villor och den största delen är för kylningen." - Snacka om att det kostar på miljön att tillverka den strömmen som man förmodligen importerar från nått kolkraftverk

Annars så är ju det här med miljötänk jättebra


signatur
Medlem

Hur: Beställt via postorder
När: För tre veckor sedan
Var: Webhallen.com
Varför: Jag är ett diablofan av stora mått
Edition: Standard (Gillar inte att betala för mycket).

Medlem
Skrivet av pierreB:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av pierreB:

Om man inte orkar vänta en dag på att få spelet hem i brevlådan och hellre betalar 150:- mer för att få ladda ner det så sure, digitalt. Jag själv har dock förbeställt CE och den finns ju endast fysiskt så kommer nog norpa det paketet på morgonen innan det sorteras ut till ombuden (fördelen med att jobba inom posten ) och Webhallen sviker aldrig.

Den billigaste digitala versionen av Diablo 3 som jag hittar just nu kostar cirka 330 kronor. Men priset kommer nog sjunka ännu mer innan release.

Det är billigare att köpa digitalt. Men det är också miljövänligt. Det är helt onödigt att ha data på en plastskiva i ett plastfodral med en pappersmanual. Snacka om slöseri. Vi skulle spara mycket på jordens resurser om alla spel endast såldes digitalt.

Tycker inte man ska dra in miljön alls när det handlar om datorer som äter ström och för att inte tala om gigantiska serverhallar som man måste ha för att kunna distribuera allt digitalt se bara på facebook-serverparken dom byggde/bygger i Luleå, " De drar lika mycket ström som 16 000 vanliga villor och den största delen är för kylningen." - Snacka om att det kostar på miljön att tillverka den strömmen som man förmodligen importerar från nått kolkraftverk

Annars så är ju det här med miljötänk jättebra

Mer och mer saker kommer att bli digitala i framtiden. Och så småningom kommer vi ha förnyelsebar energi som kan driva allt. Det är mycket värre för miljön att tillverka fem miljoner plastskivor och plastfodral än att spelet laddas ned fem miljoner gånger. Sedan ska spelen transporteras också. Det är väldigt onödigt.

Medlem

Pga denna diskussion så känner jag ett måste att piratkopiera.. :S Tur då att jag inte bryr mig om miljön. ;D

123
Skriv svar