Varför skaffar folk barn?

Inaktiv

Här har vi en tråd jag gillar!
Håller fullständigt med dig.
Vi har brist på mat, pengar och jobb.
Ändå ska folk envisas med att skaffa barn, helt sjukt när dom inte ens kan ta hand om dem.
Är det något världen behöver är det ju ett längre antal människor.
Folk är så hemskt trångsynta och går med flocken.
Det är precis som en viss norm som tröga människor tror man måste följa


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Det enda positiva med saken är ju att det blir extra zombies att döda sedan om det någon gång skulle bli zombie apocalypse haha!


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Skrivet av Networc:

Här har vi en tråd jag gillar!
Håller fullständigt med dig.
Vi har brist på mat, pengar och jobb.
Ändå ska folk envisas med att skaffa barn, helt sjukt när dom inte ens kan ta hand om dem.
Är det något världen behöver är det ju ett längre antal människor.
Folk är så hemskt trångsynta och går med flocken.
Det är precis som en viss norm som tröga människor tror man måste följa

Alltför ofta är det inte planerat, glöm inte bort "misstag" och våldtäkter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Networc:

Här har vi en tråd jag gillar!
Håller fullständigt med dig.
Vi har brist på mat, pengar och jobb.
Ändå ska folk envisas med att skaffa barn, helt sjukt när dom inte ens kan ta hand om dem.
Är det något världen behöver är det ju ett längre antal människor.
Folk är så hemskt trångsynta och går med flocken.
Det är precis som en viss norm som tröga människor tror man måste följa

Alltför ofta är det inte planerat, glöm inte bort "misstag" och våldtäkter.

Bortsett från dem...


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av kaealy:

Låter som TC vill att socialfallen och de som är oförmögna att skaffa jobb ska vara personerna som för mänskligheten vidare. Har du sett filmen Idiocracy? Skrämmande.

Vad snackar du om? Jag vill att föräldrar ska ta ansvar för sina barn! Som det är nu råder det en hagalenhet utan dess like:

Jag ska ha barn!
Jag ska ha villa!
Jag ska ha bil!
Jag ska ha solsemester varje år!
Jag ska ha alla de senaste prylarna som ger status!
Jag ska ha ett välbetalt jobb!

Jag ska ha, jag ska ha, jag ska ha, jag ska ha...

- Föräldrar skickar sina barn till dagis så snart det går - för de har inte tid att ta hand om dem själva

- Det nya begreppet "nattis" börjar diskuteras i olika kommuner där föräldrar kan lämna in sina barn även nattetid

Min enkla fråga är: Varför kan inte dagens föräldrar ta hand om sina barn idag?

Från ditt första inlägg, vad är det du inte fattar? Återigen skapar du en tråd där du inte har en jävla aning vad du egentligen diskuterar och kan inte stå för vad du skriver i tidigare inlägg.

Hur fan blandar du ens ihop de löjliga påstående du gjorde för att skaffa barn med människor behov till barnomsorg?

Om det inte framgått:

Varför skaffar man barn när man uppenbarligen inte har någon tid att ta hand om dom?

Jag tror det beror på det enorma habegäret som finns i framför allt lite rikare länder. Man nöjer sig aldrig utan ska bara ha mer och mer och mer.

Jag säger inte att folk ska sluta skaffa barn, men skaffar man barn kanske man borde avstå från vissa saker som dubbla jobb, och därmed avstå från viss lyx som bil, årlig solsemester och så vidare.

Problemet är att folk vill ha allting. Man vill både äta kakan och ha kvar den samtidigt. Det är allmänt känt att dagens samhälle sätter stor press på människor att få tiden att räcka till, men det beror mycket på all hagalenhet.

Jag vill ha, jag ska ha, jag måste få...

Medlem

Den mänskliga faktorn. Håller med Walter.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Minns du när du fick säga: "I am your father..." - första gången?

Det måste vara en fantastisk känsla. Längtar själv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Förr i tiden behövde inte BÅDA föräldrarna arbeta, då var en hemma med barnet/barnen istället. Allt det där med att bygga upp socialt liv på dagis är ju bara bullshit, folk blev inte asociala för 80 år sedan. Man kan ju umgås på fritiden. Dagis är bara ett led i det kommersiella samhället som går ut på att föda upp så många människor som möjligt och få dom att konsumera så mycket som möjligt.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av mosoloa1:

För att folk gör som det står i Bibeln.

Står det i bibeln att man skall ha samlag?

Ja bibeln är mycket för det där att man ska sexa ordentligt. Visst var det väl så det var?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

KoP
Medlem

Inte speciellt sugen på att sätta ungar till världen. Snarare skulle vi behöva göra ett uppehåll på 10 år för att pressa ner befolkningsmängden. Ju fler vi blir ju fler resurser måste vi ta ifrån våran jord och ju mer sliter vi ut den.

Medlem
Skrivet av Networc:

Här har vi en tråd jag gillar!
Håller fullständigt med dig.
Vi har brist på mat, pengar och jobb.
Ändå ska folk envisas med att skaffa barn, helt sjukt när dom inte ens kan ta hand om dem.
Är det något världen behöver är det ju ett längre antal människor.
Folk är så hemskt trångsynta och går med flocken.
Det är precis som en viss norm som tröga människor tror man måste följa

Även börjar de naturliga resurserna försvinna!

Ska vi inte sluta använda datorer, tv-apparater och andra "onödiga" apparater med då? Det är på det planet där man kan prata om trångsynthet och "gå med flocken" Hur många skaffar inte Iphones bara för att deras vänner har det?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Förr i tiden behövde inte BÅDA föräldrarna arbeta, då var en hemma med barnet/barnen istället. Allt det där med att bygga upp socialt liv på dagis är ju bara bullshit, folk blev inte asociala för 80 år sedan. Man kan ju umgås på fritiden. Dagis är bara ett led i det kommersiella samhället som går ut på att föda upp så många människor som möjligt och få dom att konsumera så mycket som möjligt.

Världen utvecklas, förr i tiden hade man inte samma jobb som idag.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Ska vi inte sluta använda datorer, tv-apparater och andra "onödiga" apparater med då? Det är på det planet där man kan prata om trångsynthet och "gå med flocken" Hur många skaffar inte Iphones bara för att deras vänner har det?

Hur många skaffar inte iPhones för att alla andra har det?

Det är bara att ta sin dator och gå till återvinningsstationen med den. Samma med bilen, sin telefon och så vidare.
Dra strået till stacken.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Minns du när du fick säga: "I am your father..." - första gången?

Det måste vara en fantastisk känsla. Längtar själv.

Du får gärna filma din egen reaktion när ditt barn säger:"noooooooo!".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Varför har du kompisar om du inte kan hänga med dom hela tiden? Lite elakt kan jag tycka, och dina föräldrar?
Shit snacka om att tänka på sig själv.

Och hur ska man idag kunna ha råd att leva på en normal inkomst i Sverige med all skit som måste betalas? Visst vore det soft att om man blir förälder inte behöva arbeta men det måste dom flesta göra, oavsett om vi vill eller inte.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Minns du när du fick säga: "I am your father..." - första gången?

Det måste vara en fantastisk känsla. Längtar själv.

Du får gärna filma din egen reaktion när ditt barn säger:"noooooooo!".

Haha, I will


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Förr i tiden behövde inte BÅDA föräldrarna arbeta, då var en hemma med barnet/barnen istället. Allt det där med att bygga upp socialt liv på dagis är ju bara bullshit, folk blev inte asociala för 80 år sedan. Man kan ju umgås på fritiden. Dagis är bara ett led i det kommersiella samhället som går ut på att föda upp så många människor som möjligt och få dom att konsumera så mycket som möjligt.

Hur gammal är du? Med tanke på dina åsikter så förmodar jag att en utav dina föräldrar var hemma och du gick inte på dagis utan redan vid 3-4 års ålder började du skaffa egna kompisar och umgås.
Jag förmodar också att du då är en stor konsument och att du har minst 7 syskon...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte speciellt sugen på att sätta ungar till världen. Snarare skulle vi behöva göra ett uppehåll på 10 år för att pressa ner befolkningsmängden. Ju fler vi blir ju fler resurser måste vi ta ifrån våran jord och ju mer sliter vi ut den.

Säg det till Kineserna..


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av IceMan:

Till de unga som inte är vuxna:
Pengar växer inte på träd, man måste jobba för att få dom.

så kort enkelt svar.

Svårt att förklara för den här generationen... man har allt när man är 10 bast.. leka i skogen vad är det? Gå ut? Nä fan.. jag måste levla och kolla in senaste spec's på Iphone 5


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Minns du när du fick säga: "I am your father..." - första gången?

Det måste vara en fantastisk känsla. Längtar själv.

Det bästa som finns i livet... MEN, sen börjar problemen.. det första året skriker och bajsar dem mest, sen blir dem 2 år och knallar runt hej vilt, då är man livrädd för trappor, vassa kanter, stickkontakter osv, sen blir det 4-5 och hamnar i trotsåldern och blir helvilda (ge dem INGET godis.. ungar speedade på socker är inte att leka med), det lugnar ned sig lite mellan 6-11 typ.. då leker dem mest med kompisar.. sen BAM så kommer tonåren.. grova basröster, brudar, 20 liter parfym på sig, bara vissa klädmärken som duger, måste ha senaste mobilen, skäms för sina föräldra osv.. så håller det på tills dem e runt 17-18.. sen e det körkort och då e man skitskraj igen.

Dem tömmer plånboken, skitar ned, hamnar i trubbel, slår sönder saker, skriker åt en, skäms över en osv... men när dem slänger fram sina bambi ögon.. då är allt glömt och förlåtet, för det är trots allt ens egna lilla skapelse, som man älskar mest i hela världen.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

För att det är roligt med barn, annars skulle dom väl inte skaffa? xD

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av bent toe:

För att det är det mest fantastiska som finns.. meningen med livet är att fortplanta sig och föra vidare.
Jag har velat ha barn sen jag var runt tjugoårsåldern.. dagis och skola är ett måste, dels för att vi föräldrar måste arbeta, men också för barnets välbefinnande, möjlighet till att lära sig, utvecklas, bygga upp ett socialt liv, leka osv.

Jag skulle aldrig lämna bort mina barn en kväll för fest eller för att hänga med polare.. för mig går familjen först.

Minns du när du fick säga: "I am your father..." - första gången?

Det måste vara en fantastisk känsla. Längtar själv.

Det bästa som finns i livet... MEN, sen börjar problemen.. det första året skriker och bajsar dem mest, sen blir dem 2 år och knallar runt hej vilt, då är man livrädd för trappor, vassa kanter, stickkontakter osv, sen blir det 4-5 och hamnar i trotsåldern och blir helvilda (ge dem INGET godis.. ungar speedade på socker är inte att leka med), det lugnar ned sig lite mellan 6-11 typ.. då leker dem mest med kompisar.. sen BAM så kommer tonåren.. grova basröster, brudar, 20 liter parfym på sig, bara vissa klädmärken som duger, måste ha senaste mobilen, skäms för sina föräldra osv.. så håller det på tills dem e runt 17-18.. sen e det körkort och då e man skitskraj igen.

Dem tömmer plånboken, skitar ned, hamnar i trubbel, slår sönder saker, skriker åt en, skäms över en osv... men när dem slänger fram sina bambi ögon.. då är allt glömt och förlåtet, för det är trots allt ens egna lilla skapelse, som man älskar mest i hela världen.

Ännu värre ifall man skulle ha en dotter i tonåren iaf, måste man vara vaksam med så att inte fel person hamnar innanför byxorna på dem eller någe.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av KoP:

Inte speciellt sugen på att sätta ungar till världen. Snarare skulle vi behöva göra ett uppehåll på 10 år för att pressa ner befolkningsmängden. Ju fler vi blir ju fler resurser måste vi ta ifrån våran jord och ju mer sliter vi ut den.

Säg det till Kineserna..

Dom har väl precis lärt sig använda preventivmedel tack vare ihärdiga kampanjer? Så det finns kanske hopp.

Kanske ska man inte tänka så mycket, om mänskligheten oroade sig för mycket hade inga barn kommit till världen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kanske ska man inte tänka så mycket, om mänskligheten oroade sig för mycket hade inga barn kommit till världen.

Det är ju lite det som man ser ute i samhället och de som en del var inne på tidigare. De som oroar sig över saker, t ex ekonomin, skaffar ett eller två barn, max. De som inte oroar sig och/eller tänker på ekonomin med mera skaffar 4,5 kanske 6 barn.

Btw, har inte Kina påbud som "skaffa ett barn och inte fler, skaffar ni fler mister ni bidragen" eller liknande för att minska överbefolkningen, iaf i städerna. På landsbygden tror jag inte är ett större problem, inte än iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av walter_iego:

Kanske ska man inte tänka så mycket, om mänskligheten oroade sig för mycket hade inga barn kommit till världen.

Det är ju lite det som man ser ute i samhället och de som en del var inne på tidigare. De som oroar sig över saker, t ex ekonomin, skaffar ett eller två barn, max. De som inte oroar sig och/eller tänker på ekonomin med mera skaffar 4,5 kanske 6 barn.

Btw, har inte Kina påbud som "skaffa ett barn och inte fler, skaffar ni fler mister ni bidragen" eller liknande för att minska överbefolkningen, iaf i städerna. På landsbygden tror jag inte är ett större problem, inte än iaf.

Ock likt många andra beslut som fattas i kommunistiska diktatorer så leder det på lång sikt till märkliga problem.

I Kina är problemet en inverterad ålderspyramid. Det medför rätt..."intressanta" problem.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tycker det är lite tråkigt att vissa i tråden inte tycker att man ska skaffa barn... men tänk på att era föräldrar skaffade er på grund utav kärlek till barn.
Skulle ni vilja att era föräldrar tänkt om? Finanskriser, arbetslöshet, virus, naturkatastrofer etc.. sånt kommer alltid att finnas. Merparten utav jordens befolkning skaffar barn för kärlek och längtan efter barn.

Att sedan ta diskussionen på ett spel forum och gällande ett land med 9 miljoner invånare... känns rätt jävla patetiskt.
Utbilda dig, bli politiker (eller diktator) och ändra reglerna.. och glöm inte bort dina åsikter den dagen DU helt plötsligt vill befolka Sverige med fler invånare.. dra ut i tid.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Tycker det är lite tråkigt att vissa i tråden inte tycker att man ska skaffa barn... men tänk på att era föräldrar skaffade er på grund utav kärlek till barn.
Skulle ni vilja att era föräldrar tänkt om? Finanskriser, arbetslöshet, virus, naturkatastrofer etc.. sånt kommer alltid att finnas. Merparten utav jordens befolkning skaffar barn för kärlek och längtan efter barn..

Med det resonemanget som förs så var 90-talet en sällsynt dålig tid att skaffa barn på.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bent toe:

Tycker det är lite tråkigt att vissa i tråden inte tycker att man ska skaffa barn... men tänk på att era föräldrar skaffade er på grund utav kärlek till barn.
Skulle ni vilja att era föräldrar tänkt om? Finanskriser, arbetslöshet, virus, naturkatastrofer etc.. sånt kommer alltid att finnas. Merparten utav jordens befolkning skaffar barn för kärlek och längtan efter barn..

Med det resonemanget som förs så var 90-talet en sällsynt dålig tid att skaffa barn på.

Vilket innebär att alla som är födda på 90-talet i den här tråden och motståndare till befolkningsökning borde inte vara födda då...


signatur

"High life on low budget"

123
Skriv svar